.

Nieuwe versie Mijn Simyo app. We hebben jullie stem nodig!

  • 16 September 2013
  • 235 reacties
  • 28649 Bekeken


Toon eerste bericht

235 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Het lijkt me toch niet onmogelijk om op zijn minst een heldere vermelding te maken in de app en op de site (als optie 1 niet kan) die iets weergeeft als ik in mijn vorige bericht hebt genoemd om onterechte klachten te voorkomen van klanten (o.a. via social media) wat jullie goede naam kan aantasten.

Een kleine herhaling van mijn vorige bericht met een kleine tekstuele verandering. 

optie 1 - mijn voorkeur) de datum en tijd ten alle tijden (om de 4 uur / 1x p.dag of iets dergelijks) wordt aangepast naar de laatste keer dat Simyo heeft gecontroleerd (om de 4 uur volgens jullie site) ook al wordt er geen bel/sms/data verbruikt.

optie 2) de beschrijving op de site (i - hoe wordt verbruik bijgewerkt) en app (i > tot wanneer is mijn tegoed bijgewerkt) en bij 'klantenservice' onder bel/sms/internet wordt aangevuld/verduidelijkt met een tekst als "Let op: De laatst bijgewerkte datum en tijd (of in de app vermeld als 'laatst gemeten verbruik') is afhankelijk van je laatste gesprek/sms of data gebruik. Wanneer je sinds de vermelde datum niet meer hebt gebeld/sms of data hebt verbruikt dan zal de datum en tijd niet worden geupdate totdat u weer heeft gebeld/sms heeft verstuurd of data heeft verbruikt of tot de nieuwe maand is begonnen."

uitbreiding van app) Ook lijkt het met goed als de datum van laatst bijgewerkt data en sms/bel beiden in de app worden vermeld. Nu zie ik alleen 'laatst gemeten verbruik' staan wat overeenkomt met enkel bel/sms bundel. Maar dus geen 'Internetverbruik bijgewerkt t/m ..' of komt dit doordat ik geen databundel heb? Het lijkt met goed als dit sowieso ook vermeld wordt ook in het geval dat je zo nu en dan data verbruikt (als staat data in NL nu bij mij uit).


Hoi pacorob,

Dat lijkt mij zeker niet onmogelijk. Ik lees mijn bericht nu net terug en het komt nu net over alsof het niet mogelijk is, maar integendeel. Als er geen bel/sms en data wordt verbruikt (bel/sms en internet wordt los van elkaar gecontroleerd), wordt de datum niet bijgewerkt. Ik vind met name deze zin een goede suggestie: 'Wanneer je sinds de vermelde datum niet meer hebt gebeld/sms of data hebt verbruikt dan zal de datum en tijd niet worden geupdate totdat u weer heeft gebeld/sms heeft verstuurd of data heeft verbruikt of tot de nieuwe maand is begonnen.".

Optie 1 heeft ook mijn voorkeur, maar dat is technisch lastiger geloof ik. Ik heb Kevin ook even gevraagd om naar jouw bericht te kijken.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +1

Bedankt voor je feedback 🙂. Je bent inderdaad niet de enige die deze vraag stelt. Het is lastig om een duidelijke omschrijving op de pagina te tonen. We hebben deze volgens mij al 2 keer veranderd, maar het lukt ons toch niet helemaal om de vragen hierover te voorkomen. Bedankt voor de suggesties in ieder geval.

Groetjes,
Alex


Het lijkt me toch niet onmogelijk om op zijn minst een heldere vermelding te maken in de app en op de site (als optie 1 niet kan) die iets weergeeft als ik in mijn vorige bericht hebt genoemd om onterechte klachten te voorkomen van klanten (o.a. via social media) wat jullie goede naam kan aantasten.

Een kleine herhaling van mijn vorige bericht met een kleine tekstuele verandering. 

optie 1 - mijn voorkeur) de datum en tijd ten alle tijden (om de 4 uur / 1x p.dag of iets dergelijks) wordt aangepast naar de laatste keer dat Simyo heeft gecontroleerd (om de 4 uur volgens jullie site) ook al wordt er geen bel/sms/data verbruikt.

optie 2) de beschrijving op de site (i - hoe wordt verbruik bijgewerkt) en app (i > tot wanneer is mijn tegoed bijgewerkt) en bij 'klantenservice' onder bel/sms/internet wordt aangevuld/verduidelijkt met een tekst als "Let op: De laatst bijgewerkte datum en tijd (of in de app vermeld als 'laatst gemeten verbruik') is afhankelijk van je laatste gesprek/sms of data gebruik. Wanneer je sinds de vermelde datum niet meer hebt gebeld/sms of data hebt verbruikt dan zal de datum en tijd niet worden geupdate totdat u weer heeft gebeld/sms heeft verstuurd of data heeft verbruikt of tot de nieuwe maand is begonnen."

uitbreiding van app) Ook lijkt het met goed als de datum van laatst bijgewerkt data en sms/bel beiden in de app worden vermeld. Nu zie ik alleen 'laatst gemeten verbruik' staan wat overeenkomt met enkel bel/sms bundel. Maar dus geen 'Internetverbruik bijgewerkt t/m ..' of komt dit doordat ik geen databundel heb? Het lijkt met goed als dit sowieso ook vermeld wordt ook in het geval dat je zo nu en dan data verbruikt (als staat data in NL nu bij mij uit).
Reputatie 5
Badge +10
Charlene en Kevin nog bedankt voor jullie reacties op mijn eerdere bericht. Ik doelde op de website wat betreft specificatie kosten buiten de bundel voor kosten die nog niet in een factuur staan zoals dit bijvoorbeeld nu het geval is met april en mei (echter heb ik nu geheel geen buiten de bundel kosten om dit te kunnen testen zoals Charlene beschrijft). Het zou mooi zijn als dit t.z.t. ook in de app kan komen maar ik begreep dat dit lastig is te realiseren.

Kevin daarnaast goed om te lezen dat jullie werken aan verbetering van de server uptime waar de app software/hardware draait. Het komt inderdaad nogal eens (om de paar dagen soms langere tijd op één dag is de data niet te updaten) voor dat de gegevens niet geladen kunnen worden in de app.

Daarnaast viel het me op dat de bel/sms gegevens de afgelopen dagen op de site en app voor het laatst zijn geupdate op 25-04-2014 (nog steeds vandaag het geval). Terwijl het inmiddels al 1 mei is! 6 dagen later!
Ik hoop dat dit spoedig wordt opgelost. Het was nu via de app zeer onduidelijk of ik over mijn sms/bel tegoed was gegaan in april. Op de site/app is dit momenteel wel terug te zien echter vraag ik mij dus af op daar alle uren en dagen na 25-04-2014 18:45:59 in zijn meegenomen?

Op jullie site vermelden jullie mooi "Hoe wordt verbruik bijgewerkt? Verschillende keren per dag worden je verbruiksgegevens geüpdate. Het laatste verbruik dat is geregistreerd zie je hier staan. Verbruik van de afgelopen uren is hierin nog niet verwerkt."

Terwijl het nu toch echt 1 mei 10.52 uur is en de gegevens voor het laatst zijn geupdate volgens de site en iOS app op:
Verbruik minuten/SMS bijgewerkt t/m: 25-04-2014 18:45:59
Internetverbruik bijgewerkt t/m: 13-03-2014 12:28:58

Ik heb zelf geen internet bundel dus mogelijk is daarom die datum in maart voor het laatst geupdate omdat ik toen heel even data heb aangezet en geprobeerd (zonder bundel).


Hoi pacorob,

Bedankt voor je feedback 🙂. Je bent inderdaad niet de enige die deze vraag stelt. Het is lastig om een duidelijke omschrijving op de pagina te tonen. We hebben deze volgens mij al 2 keer veranderd, maar het lukt ons toch niet helemaal om de vragen hierover te voorkomen. Bedankt voor de suggesties in ieder geval.

De server uptime is onlangs verbeterd. We kregen in eind maart veel opmerkingen/vragen hierover. Aan het eind van de maand wordt de app meer gebruikt, omdat klanten dan graag willen weten hoeveel bel/sms en data units er nog over zijn. Ik ben deze maand vrijwel geen vragen/opmerkingen meer tegen gekomen gelukkig. Dus de verbetering lijkt z'n vruchten te hebben afgeworpen 😃.

Tnx voor de uitleg franswon.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +1
Hoi pacorob,

Als je na 25-04-2014 18:45:59 niet meer gebeld hebt of SMS hebt gestuurd blijft dit zo staan, totdat je nieuwe maandbundel ingaat.


Die kans is aanwezig dat ik inderdaad niet meer heb gebeld of smsjes heb verstuurd. Ik vond ook een aantal andere forum topics (hier, hier, hier of hier)  waarin dit werd aangehaald dat de informatie niet wordt bijgewerkt als je dus niet hebt gebeld / sms gestuurd tussen de genoemde datum en nu. Dit lijkt ook het geval voor je data verbruik wat apart qua datum wordt bijgehouden op de site (niet in de app overigens).

Volgens mij ben ik dus niet de enige die de manier hoe dit werkt enigsinds onduidelijk is. Het lijkt me goed als dit wordt aangepast qua functioneren of beschrijving.

optie 1 - mijn voorkeur) de datum en tijd ten alle tijden (om de 4 uur / 1x p.dag of iets dergelijks) wordt aangepast naar de laatste keer dat Simyo heeft gecontroleerd (om de 4 uur volgens jullie site) ook al wordt er geen bel/sms/data verbruikt.

optie 2) de beschrijving op de site (i - hoe wordt verbruik bijgewerkt) en app (i > tot wanneer is mijn tegoed bijgewerkt) en bij 'klantenservice' onder bel/sms/internet wordt aangevuld/verduidelijkt met een tekst als "Let op: De laatst bijgewerkte datum en tijd (of in de app vermeld als 'laatst gemeten verbruik') is afhankelijk van je laatste gesprek/sms of data gebruik. Wanneer je sinds de vermelde datum niet meer hebt gebeld/sms of data hebt verbruikt dan zal de datum en tijd niet worden geupdate totdat de nieuwe maand is begonnen."

uitbreiding van app) Ook lijkt het met goed als de datum van laatst bijgewerkt data en sms/bel beiden in de app worden vermeld. Nu zie ik alleen 'laatst gemeten verbruik' staan wat overeenkomt met enkel bel/sms bundel. Maar dus geen 'Internetverbruik bijgewerkt t/m ..' of komt dit doordat ik geen databundel heb? Het lijkt met goed als dit sowieso ook vermeld wordt ook in het geval dat je zo nu en dan data verbruikt (als staat data in NL nu bij mij uit).
Reputatie 7
Badge +9
Hoi pacorob,

Als je na 25-04-2014 18:45:59 niet meer gebeld hebt of SMS hebt gestuurd blijft dit zo staan, totdat je nieuwe maandbundel ingaat.
Reputatie 1
Badge +1
Charlene en Kevin nog bedankt voor jullie reacties op mijn eerdere bericht. Ik doelde op de website wat betreft specificatie kosten buiten de bundel voor kosten die nog niet in een factuur staan zoals dit bijvoorbeeld nu het geval is met april en mei (echter heb ik nu geheel geen buiten de bundel kosten om dit te kunnen testen zoals Charlene beschrijft). Het zou mooi zijn als dit t.z.t. ook in de app kan komen maar ik begreep dat dit lastig is te realiseren.

Kevin daarnaast goed om te lezen dat jullie werken aan verbetering van de server uptime waar de app software/hardware draait. Het komt inderdaad nogal eens (om de paar dagen soms langere tijd op één dag is de data niet te updaten) voor dat de gegevens niet geladen kunnen worden in de app.

Daarnaast viel het me op dat de bel/sms gegevens de afgelopen dagen op de site en app voor het laatst zijn geupdate op 25-04-2014 (nog steeds vandaag het geval). Terwijl het inmiddels al 1 mei is! 6 dagen later!
Ik hoop dat dit spoedig wordt opgelost. Het was nu via de app zeer onduidelijk of ik over mijn sms/bel tegoed was gegaan in april. Op de site/app is dit momenteel wel terug te zien echter vraag ik mij dus af op daar alle uren en dagen na 25-04-2014 18:45:59 in zijn meegenomen?

Op jullie site vermelden jullie mooi "Hoe wordt verbruik bijgewerkt? Verschillende keren per dag worden je verbruiksgegevens geüpdate. Het laatste verbruik dat is geregistreerd zie je hier staan. Verbruik van de afgelopen uren is hierin nog niet verwerkt."

Terwijl het nu toch echt 1 mei 10.52 uur is en de gegevens voor het laatst zijn geupdate volgens de site en iOS app op:
Verbruik minuten/SMS bijgewerkt t/m: 25-04-2014 18:45:59
Internetverbruik bijgewerkt t/m: 13-03-2014 12:28:58

Ik heb zelf geen internet bundel dus mogelijk is daarom die datum in maart voor het laatst geupdate omdat ik toen heel even data heb aangezet en geprobeerd (zonder bundel).
Reputatie 5
Badge +10
Hey allemaal,

Binnenkort zullen we ook een prepaid app uit gaan brengen. We zoeken daarom prepaid klanten die de app willen testen. Ook kan de huidige app voor sim only abonnees weer getest worden. Wil jij meedoen? Schrijf je dan in via onderstaande link!

Link

Ben benieuwd naar de resultaten. Dus mochten er testers zijn met een forum account, laat het ons hier ook weten 🙂.

Groetjes,

Alex
Reputatie 2
Badge +6
Prachtige app, benieuwd naar de nieuwe versie. Widget is ideaal, maar neemt veel ruimte in. Wordt het mogelijk om dit te verkleinen naar 1x1? Hoeft wat mij betreft alleen "Simyo 90 (100min) 160 (200mb)" in te staan.

Hoi drrk,

Bedankt voor je tip! Ook leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over de app 🙂 Ik geef je suggestie door aan de Product Manage. Of dit wordt toegepast kan ik niet zeggen, maar we nemen het mee!

Nogmaals bedankt!
Prachtige app, benieuwd naar de nieuwe versie. Widget is ideaal, maar neemt veel ruimte in. Wordt het mogelijk om dit te verkleinen naar 1x1? Hoeft wat mij betreft alleen "Simyo 90 (100min) 160 (200mb)" in te staan.
Badge +3
Hey pacorob en anderen,

Ik denk dat Charlene je goed op weg helpt in het vinden van je gespecificeerde verbruiksgegevens. Heb je deze plek in Mijn Simyo gevonden?

Verder: De klantenservice en de moderators hebben opgemerkt dat het de laatste tijd vaker voorkomt dat de Mijn Simyo app niet altijd goed werkt. Dit hebben we uitgezocht en we zijn er achter gekomen dat de servers waar de app op draait niet altijd goed alle drukte verdelen. Helaas kunnen we dit niet direct oplossen. We zijn dus op de hoogte en weten waar de oplossing ligt, maar het duurt nog even voordat de app weer 100% naar behoren werkt.
Badge +8
Hoi pacorob,

Bedoel je nu op de site of op de app? De buitenbundelkosten op de site, kun je ook gespecificeerd zien, gewoon erop klikken. Dus bij Verbruik, naar Maart en dan de rubriek uitklappen.
Op de app kun je ze helemaal niet zien inderdaad. Dat zou mooi zijn om te realiseren, maar daar weet Kevin meer over, of dat haalbaar is.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 1
Badge +1
We wachten geduldig af tot de nieuwe versie van de app gelanceerd wordt binnen 1-3 maanden en wat voor nieuwe functies we krijgen in de app.
Tot die tijd ben ik aardig tevreden met hoe de site en app werken.

Overigens zoals jullie ook al aangeven kun je op de site de buiten de bundel kosten inzien, maar het inzien van de details (internet, bel, sms?) daarvan kan niet. Zit daar nog een verandering voor aan te komen? Het zou mooi zijn als dit ooit technisch mogelijk is om ook die buiten de bundel kosten in de app te verwerken.
Badge +3
Hey Kuhlmann,

We hebben veel tijd besteed aan het tonen van buitenbundelverbruik van de huidige maand. We kunnen niet verklaren waarom, maar het is voor ons technisch te ingewikkeld om dit verbruik te tonen in de app.

Binnenkort (1-3 maanden) komt de nieuwe versie van de app uit. Meer duidelijkheid kan ik helaas nog niet geven. Door drukte lukt het helaas niet om de nieuwe app eerder op te leveren.

We zijn van plan de app wel te blijven doorontwikkelen, maar we kunnen niet precies vertellen wanneer we na de komende versie, weer een nieuwe zullen gaan uitbrengen. In die versie gaan we opnieuw proberen het tonen van buitenbundelverbruik uit de lopende maand toe te voegen.
Badge +8
Hoi Kuhlmann,

Dat zou inderdaad een mooie toevoeging op de app zijn. Je buiten bundel kosten kun je nu al wel op de website Mijn Simyo bekijken. Daar was je al van op de hoogte?

Groetjes,
Charlene
De App op de mobiel maakt prima inzichtelijk wat het verbruik uit de bundel is en voor Internet. Toch kan de factuur afwijken qua kosten omdat er kosten zijn gemaakt voor diensten buiten de bundel. Weliswaar zijn die door jullie op navraag duidelijk te verklaren maar omdat dit voor jullie reeds bekende extra kosten zijn kunnen jullie die ook net zo goed als een extra balkje meenemen in de mobiel app. Naast verbruik en internet dus een balkje "kosten buiten het reguliere abb." Dat zou een prima service toevoeging zijn.
Badge +3
Ik hoop op deze vraag over een paar weken antwoord te geven. We proberen de laatste nieuwe features werkend te krijgen, maar dat kost flink wat moeite.

Hopelijk snel goed nieuws!
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben zeer benieuwd wanneer de nieuwe versie beschikbaar komt!
Reputatie 5
Badge +10
Hey allemaal,

De app is afgelopen donderdag weer opnieuw getest door een aantal klanten. Bedankt daarvoor. Houd o.a. dit topic in de gaten om de ontwikkelingen te volgen 🙂.

Groetjes,

Alex
Badge +8
Jammer, die dagen kan ik niet. Ik ben erg benieuwd natuurlijk. Hopelijk gaat het sneller dan bij de vorige nieuwe versie, alhoewel ik al best tevreden ben :)

Hoi Laurenss,

We doen regelmatig dit soort tests. Dus als je het forum een beetje volgt, wie weet kan je de volgende keer 🙂

Groetjes, Charlene
Badge
Jammer, die dagen kan ik niet. Ik ben erg benieuwd natuurlijk. Hopelijk gaat het sneller dan bij de vorige nieuwe versie, alhoewel ik al best tevreden ben 🙂
Badge +3
Hoi allemaal,

We hebben binnenkort weer een nieuwe app die we gaan lanceren. Deze moet nog wel getest worden. Aan jullie de vraag of jullie willen helpen bij het verbeteren van de app.

Je kan je hier opgeven om te helpen met testen. Alvast bedankt!
Badge +3
Hoi Erik,

Dit is een bug en we zullen dit in de nieuwe versie van de app oplossen. Bedankt voor het melden; het was ons nog niet opgevallen!
Badge +1
Moeten we nog steeds inloggen op de app? Widget is een geweldige toevoeging, maar die lijkt nog sneller uit te loggen dan de vier dagen waar men het over heeft
Erik


Dat zou niet meer moeten gebeuren ErikM1972. Heb je hier nog steeds last van?


Nee, lijkt nu goed te gaan.
Heb de app inclusief widget nu op 2 apparaten staan. Telefoon en tablet. De tablet is redelijk vaak niet verbonden met internet, maar de widget blijft gewoon het laatst gemeten verbuik zien, voorheen ging hij tijdens het offline van de tablet ook offline.
Tevreden zeg maar :)

Zie net ook een vraag over het interactief maken van de widget, is een goeie, volgens mij ververst hij nu als je er op klikt, is ook niet verkeerd moet ik zeggen. Is vast mogelijk om een keus aan te brengen in de widget, wat de gebruiker wil. Verversen of openen van de app.

Ik heb trouwens na de laatste update geen problemen ervaren. Gebruik een HTC One.


Vandaag op een andere locatie internet aangezet, Wifi. Blader ik naar de simyo widget, uitgelogd ?
Kan het zijn dat als er een andere ip verbinding is hij toch de widget uitlogd?

Erik
Badge +1
Moeten we nog steeds inloggen op de app? Widget is een geweldige toevoeging, maar die lijkt nog sneller uit te loggen dan de vier dagen waar men het over heeft
Erik


Dat zou niet meer moeten gebeuren ErikM1972. Heb je hier nog steeds last van?


Nee, lijkt nu goed te gaan.
Heb de app inclusief widget nu op 2 apparaten staan. Telefoon en tablet. De tablet is redelijk vaak niet verbonden met internet, maar de widget blijft gewoon het laatst gemeten verbuik zien, voorheen ging hij tijdens het offline van de tablet ook offline.
Tevreden zeg maar :)

Zie net ook een vraag over het interactief maken van de widget, is een goeie, volgens mij ververst hij nu als je er op klikt, is ook niet verkeerd moet ik zeggen. Is vast mogelijk om een keus aan te brengen in de widget, wat de gebruiker wil. Verversen of openen van de app.

Ik heb trouwens na de laatste update geen problemen ervaren. Gebruik een HTC One.
Reputatie 5
Badge +10
Na de laatste update werkt de android app helaas niet, wordt hier al aan gewerkt?

Hoi xGvW,

Ik heb je nieuw geopende topic even naar dit topic geplaatst, omdat hier alles wordt besproken over de app. Gisteren en eergisteren hebben we technische problemen met de app gehad. Nu zou het weer moeten werken. Kan je even laten weten of het werkt? Probeer anders de app even opnieuw te installeren.

Groetjes,

Alex

Reageer