.

Nieuwe versie Mijn Simyo app. We hebben jullie stem nodig!

  • 16 September 2013
  • 235 reacties
  • 28649 Bekeken


Toon eerste bericht

235 reacties

Badge +3
Moeten we nog steeds inloggen op de app? Widget is een geweldige toevoeging, maar die lijkt nog sneller uit te loggen dan de vier dagen waar men het over heeft
Erik


Dat zou niet meer moeten gebeuren ErikM1972. Heb je hier nog steeds last van?
Badge +3
De app wordt steeds beter! Vooral de widget vind ik een welkome aanvulling. Ik heb er wel twee vragen over:

1. Waarom is de widget niet interactief? Ik zou verwachten dat de Simyo-app wordt geopend als je op de widget drukt...
2. Hoe kun je de gegevens in de widget handmatig vernieuwen? Op dit moment is mijn verbruiksdata in de app bijgewerkt, maar de widget loopt nog achter...


Hoi PeterW,

De widget interactief maken is eigenlijk niet in ons opgekomen. Met mijn developers ga ik bespreken of we dit voldoende toegevoegde waarde vinden om het alsnog te doen.

Door een bug was het niet mogelijk om de gegevens van de widget te verversen. Nu kan dat wel. Het gebeurt automatisch en als je het handmatig wil doen, dan kan dat om de minuut.
Badge
Na de laatste update werkt de android app helaas niet, wordt hier al aan gewerkt?
Badge +3
Hoi sschot & wopper,

Het zal helaas niet lukken om in de komenden versie van de app deze functionaliteit al toe te voegen. Dat komt omdat we ons in de komende versie willen richten op een andere belangrijke functionaliteit. Zonder hardop te zeggen wat dit is, kan je verwachten dat deze functionaliteit de app nóg veel dichter bij Mijn Simyo brengt.

Het toevoegen van verbruikskosten probeer ik in de versie hierna wel te verwerken. Het is nog even afwachten of dit wel of niet gaat lukken. De developers geven aan dat dit namelijk veel moeilijker is dan dat je aan de voorkant zou verwachten. Nog even bezien of dit lukt dus.
Badge
Ik deel deze mening van Steven! Als 4g tester had ik voor het eerst mijn bundel leeg en ik verbaasde me dat je niet kunt zien of je 1MB of 750MB buiten je bundel zit.
Badge +2
Op basis van mijn ervaringen als 4G tester liep ik tegen een "tekortkoming" van de app aan, met betrekking tot het verbruik boven/buiten de bundels.

De reactie die ik heb gegeven (maar hier op zijn plaats is) is als volgt:

Quote
Via de website en de APP van Simyo is keurig je verbruik binnen de bundel te zien,
voor zowel bellen,sms en data.

Maar wat mij opvalt is dat wanneer je bundel op 0 staat (verbruikt is) ook helemaal
geen informatie en inzicht is van het actuele gebruik (boven de bundel).

Op de website is deze informatie omslachtig maar lastiger leesbaar terug te vinden
onder verbruik, mijn verbruik, actuele maand. Binnen de APP kan ik deze info in het
geheel niet vinden.

Persoonlijk geniet het mijn voorkeur om niet naar een lege balk te kijken en het getal
0, maar een bijvoorbeeld rood oplopende (in plaats van oranje neergaande) balk te
zien, met het actuele verbruik boven de bundel.

Dit geeft veel meer praktisch en reeël inzicht.
Unquote

Ook kosten buiten de bundel zouden op deze manier weergegeven kunnen worden, 
waarbij het voor de klant veel inzichtelijker is, wat zijn actuele status is binnen het 
abonnement.

Groet,

Steven
Badge +2
De app wordt steeds beter! Vooral de widget vind ik een welkome aanvulling. Ik heb er wel twee vragen over:

1. Waarom is de widget niet interactief? Ik zou verwachten dat de Simyo-app wordt geopend als je op de widget drukt...
2. Hoe kun je de gegevens in de widget handmatig vernieuwen? Op dit moment is mijn verbruiksdata in de app bijgewerkt, maar de widget loopt nog achter...
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Kevin,

Automatische update staat aan, er zijn veel apps bijgewerkt, Simyo zal er ook wel bijgezeten hebben.
Badge +3
Hoi WvD10 & franswon,

Het zou zo moeten zijn dat je niet meer apart hoeft in te loggen. Kan het zo zijn dat je de app (automatisch) hebt geüpdatet deze week? We hebben namelijk wel een nieuwe versie met bugfixes uitgegeven. Misschien dat daarom er opnieuw ingelogd moest worden.

ErikM1972,

Voor de widget moet ik even navragen hoe het precies gaat met het automatisch uitloggen. Ik laat ergens deze week nog even weten hoe het zit.
Badge +1
Moeten we nog steeds inloggen op de app? Widget is een geweldige toevoeging, maar die lijkt nog sneller uit te loggen dan de vier dagen waar men het over heeft
Erik
Reputatie 7
Badge +9
Ook ik moet soms opnieuw inloggen, geen groot probleem hoor.
Zeer blij met deze fraaie update inclusief iOS7 looks (bij iOS toestel). Mooi zowel op iOS (iPhone 4S iOS7.04) als Android (Samsung SII Android 4.1.2).

Mooi facturen en kosten en bel/sms historie inzien.
Gister ochtend deed facturen deel het even niet in de iOS en Android app, maar ook dat werkte 's gister middag top!
Ik vind de kleur stelling prima want de kleur blauw is een stuk fijner voor je ogen en passender bij iOS7 en deze passen jullie ook al voor knoppen e.d. op site toe naast de kleur oranje. Daarnaast zijn de schema's e.d. in de app gewoon oranje wat prima is.

Ik ben benieuwd of je nu ook automatisch ingelogd blijft ipv de max van 4 dagen, maar als ik terug lees in dit topic niet toch? Zo te lezen op de Resoluut @resoluut tweet reactie op de vraag van @vanwilligen wel :)

Het enige wat voor mij nog ontbreekt is:

- tonen kosten van huidige maand net als op de site (Verbruik > huidige maand: december) kunt inzien.

- aanpassen abonnement te weten:
* aanpassen bel/sms bundel + eventueel maand/jaar abo
* aanpassen data bundel en/of aanvullende sms bundel
* aan/uitzetten 3G internet binnen en/of buitenland
* aan/uitzetten bellen in het buitenland
* aan/uitzetten bellen informatienummers
* aanvragen nieuw/andere sim kaart (micro e.d.)

- inzien wanneer abonnement in is ingegaan met name omtrent eind datum van een actieprijs.
Ik betaal 6,99 euro p/mnd voor 300 bel of sms en kan maandelijks opzeggen. Ik kan helaas op de site en in de app niet terugzien tot wanneer dit actie tarief loopt zodat ik weet wanneer ik eventueel 'moet' switchen naar een ander Simyo sim-only abonnement  zodat ik niet onverwacht het 'normale' tarief van toendertijd van 9,99 euro moet betalen.

Overigens staan er nog wat leuke reacties en opmerkingen (waaronder ikzelf) van mensen naar aanleiding van een bericht op het populaire iPhoneclub.

Waarom lees ik trouwens niets over deze fraaie update op jullie Twitter account , Facebook pagina of op de site? Op de app pagina van de site wordt nog steeds gesproken over facturen inzien in een volgende versie terwijl die er nu toch echt is.

Ik moet het overigens nog even uitproberen op onze Asus 10inch Android tablet met Android 4.2.1. Ik ben benieuwd hoe ie daarop toont.


Hoi pacorob,

Een heerlijk uitgebreide reactie. Sommige van je punten zie ik ook echt als verbeteringen, maar andere punten zijn zo specifiek voor jou als klant dat we het waarschijnlijk niet gaan toevoegen. Om even een klein kijkje in de keuken te geven:
- Je hoeft als klant niet meer iedere vier dagen je wachtwoord in te voeren. Pas als je je wachtwoord veranderd hoef je deze in de app opnieuw in te voeren.
- De kosten van de huidige maand en het aanpassen van bundels en productopties (zoals internet in het buitenland) willen we zeker in de toekomst nog toevoegen.
- Het tonen van de einddatum van je contract gaan we toevoegen. Helaas zullen we voor jou specifiek niet noemen wanneer je abonnement is ingegaan waarmee je te weten kan komen wanneer je actieprijs verloopt. De groep klanten waar dit namelijk voor geldt is nog maar heel klein. Deze optie toevoegen weegt daarom niet op tegen een functionaliteit ontwikkelen die voor een veel grotere groep van onze klanten relevant is.

Ik heb het topic op iPhoneclub gelezen. Ben blij met de over het algemeen positieve feedback. Ten slotte heeft het plaatsen van de info op facebook, twitter en onze site te maken met marketingtechnische beslissingen. Misschien dat de webmaster en/of Facebook beheerder de berichten pas later geplaatst hebben in verband met andere belangen.


kevin je vermeld hier dat je niet meer ieder vier dagen je wachtwoord moet invoeren maar pas bij wijziging van het wachtwoord. Vandaag 10 jan.2014 moet ik toch opnieuw mijn wachtwoord invoeren en ik heb niets gewijzigd aan mijn wachtwoord.
Badge +3
We hebben vanochtend inderdaad een kleine storing gehad, waardoor de app ook uit de lucht was. Op status.simyo.nl kan je zien of Mijn Simyo en/of de app het doen. Wanneer Mijn Simyo of WebAPI problemen heeft, dan werkt de app helaas niet.
Reputatie 7
Badge +9
Ook hier weer in orde!
het zal wel een storing zijn geweest want nu werkt de app weer zoals voorheen.
Reputatie 7
Badge +9
Op dit moment doet de app het bij mij ook niet, normaal wel, misschien een storing?
tot  mijn spijt moet ik vaststellen dat de nieuwe app voor de android niet werkt ik kan niet inloggen. App verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar helaas werkt niet  heel jammer want ik gebruikte hem regelmatig.
Reputatie 5
Badge +10

Waarom lees ik trouwens niets over deze fraaie update op jullie Twitter account , Facebook pagina of op de site? Op de app pagina van de site wordt nog steeds gesproken over facturen inzien in een volgende versie terwijl die er nu toch echt is.



Bedankt voor je goede feedback pacorob. Niet de eerste keer :)

Gisteren is de website aangepast. Ook hebben we het gisteren via Twitter en Facebook wereldkundig gemaakt.

Groetjes,

Alex
Badge +3
Hoi Laurenss,

In mijn vorige post heb ik uitgelegd dat dit aangepast is! Ik hoop dat je veel plezier aan de app beleefd.
Badge +3
Zeer blij met deze fraaie update inclusief iOS7 looks (bij iOS toestel). Mooi zowel op iOS (iPhone 4S iOS7.04) als Android (Samsung SII Android 4.1.2).

Mooi facturen en kosten en bel/sms historie inzien.
Gister ochtend deed facturen deel het even niet in de iOS en Android app, maar ook dat werkte 's gister middag top!
Ik vind de kleur stelling prima want de kleur blauw is een stuk fijner voor je ogen en passender bij iOS7 en deze passen jullie ook al voor knoppen e.d. op site toe naast de kleur oranje. Daarnaast zijn de schema's e.d. in de app gewoon oranje wat prima is.

Ik ben benieuwd of je nu ook automatisch ingelogd blijft ipv de max van 4 dagen, maar als ik terug lees in dit topic niet toch? Zo te lezen op de Resoluut @resoluut tweet reactie op de vraag van @vanwilligen wel :)

Het enige wat voor mij nog ontbreekt is:

- tonen kosten van huidige maand net als op de site (Verbruik > huidige maand: december) kunt inzien.

- aanpassen abonnement te weten:
* aanpassen bel/sms bundel + eventueel maand/jaar abo
* aanpassen data bundel en/of aanvullende sms bundel
* aan/uitzetten 3G internet binnen en/of buitenland
* aan/uitzetten bellen in het buitenland
* aan/uitzetten bellen informatienummers
* aanvragen nieuw/andere sim kaart (micro e.d.)

- inzien wanneer abonnement in is ingegaan met name omtrent eind datum van een actieprijs.
Ik betaal 6,99 euro p/mnd voor 300 bel of sms en kan maandelijks opzeggen. Ik kan helaas op de site en in de app niet terugzien tot wanneer dit actie tarief loopt zodat ik weet wanneer ik eventueel 'moet' switchen naar een ander Simyo sim-only abonnement  zodat ik niet onverwacht het 'normale' tarief van toendertijd van 9,99 euro moet betalen.

Overigens staan er nog wat leuke reacties en opmerkingen (waaronder ikzelf) van mensen naar aanleiding van een bericht op het populaire iPhoneclub.

Waarom lees ik trouwens niets over deze fraaie update op jullie Twitter account , Facebook pagina of op de site? Op de app pagina van de site wordt nog steeds gesproken over facturen inzien in een volgende versie terwijl die er nu toch echt is.

Ik moet het overigens nog even uitproberen op onze Asus 10inch Android tablet met Android 4.2.1. Ik ben benieuwd hoe ie daarop toont.


Hoi pacorob,

Een heerlijk uitgebreide reactie. Sommige van je punten zie ik ook echt als verbeteringen, maar andere punten zijn zo specifiek voor jou als klant dat we het waarschijnlijk niet gaan toevoegen. Om even een klein kijkje in de keuken te geven:
- Je hoeft als klant niet meer iedere vier dagen je wachtwoord in te voeren. Pas als je je wachtwoord veranderd hoef je deze in de app opnieuw in te voeren.
- De kosten van de huidige maand en het aanpassen van bundels en productopties (zoals internet in het buitenland) willen we zeker in de toekomst nog toevoegen.
- Het tonen van de einddatum van je contract gaan we toevoegen. Helaas zullen we voor jou specifiek niet noemen wanneer je abonnement is ingegaan waarmee je te weten kan komen wanneer je actieprijs verloopt. De groep klanten waar dit namelijk voor geldt is nog maar heel klein. Deze optie toevoegen weegt daarom niet op tegen een functionaliteit ontwikkelen die voor een veel grotere groep van onze klanten relevant is.

Ik heb het topic op iPhoneclub gelezen. Ben blij met de over het algemeen positieve feedback. Ten slotte heeft het plaatsen van de info op facebook, twitter en onze site te maken met marketingtechnische beslissingen. Misschien dat de webmaster en/of Facebook beheerder de berichten pas later geplaatst hebben in verband met andere belangen.
Reputatie 5
Badge +11
Ik vind het inloggen via het wachtwoord zo vervelend, een pincode daarvoor aanmaken zou beter zijn lijkt me. Maar daar kan ik dus me wachtwoord van hier voor aanpassen en dan dat ook zo oplossen.
Goeie nieuwe versie, maar ik gebruik nog steeds Bundels voor iOS zodat ik niet steeds hoef in te loggen.


Hi Laurens,

Ik geloof dat de uitlog tijd nu langer is dan bij de vorige app. Hoe lang durf ik niet meteen te zeggen, maar daar zal Kevin nog wel op terug komen.
Reputatie 5
Badge +11
Zeer blij met deze fraaie update inclusief iOS7 looks (bij iOS toestel). Mooi zowel op iOS (iPhone 4S iOS7.04) als Android (Samsung SII Android 4.1.2).

Mooi facturen en kosten en bel/sms historie inzien.
Gister ochtend deed facturen deel het even niet in de iOS en Android app, maar ook dat werkte 's gister middag top!
Ik vind de kleur stelling prima want de kleur blauw is een stuk fijner voor je ogen en passender bij iOS7 en deze passen jullie ook al voor knoppen e.d. op site toe naast de kleur oranje. Daarnaast zijn de schema's e.d. in de app gewoon oranje wat prima is.

Ik ben benieuwd of je nu ook automatisch ingelogd blijft ipv de max van 4 dagen, maar als ik terug lees in dit topic niet toch? Zo te lezen op de Resoluut @resoluut tweet reactie op de vraag van @vanwilligen wel :)

Het enige wat voor mij nog ontbreekt is:

- tonen kosten van huidige maand net als op de site (Verbruik > huidige maand: december) kunt inzien.

- aanpassen abonnement te weten:
* aanpassen bel/sms bundel + eventueel maand/jaar abo
* aanpassen data bundel en/of aanvullende sms bundel
* aan/uitzetten 3G internet binnen en/of buitenland
* aan/uitzetten bellen in het buitenland
* aan/uitzetten bellen informatienummers
* aanvragen nieuw/andere sim kaart (micro e.d.)

- inzien wanneer abonnement in is ingegaan met name omtrent eind datum van een actieprijs.
Ik betaal 6,99 euro p/mnd voor 300 bel of sms en kan maandelijks opzeggen. Ik kan helaas op de site en in de app niet terugzien tot wanneer dit actie tarief loopt zodat ik weet wanneer ik eventueel 'moet' switchen naar een ander Simyo sim-only abonnement  zodat ik niet onverwacht het 'normale' tarief van toendertijd van 9,99 euro moet betalen.

Overigens staan er nog wat leuke reacties en opmerkingen (waaronder ikzelf) van mensen naar aanleiding van een bericht op het populaire iPhoneclub.

Waarom lees ik trouwens niets over deze fraaie update op jullie Twitter account , Facebook pagina of op de site? Op de app pagina van de site wordt nog steeds gesproken over facturen inzien in een volgende versie terwijl die er nu toch echt is.

Ik moet het overigens nog even uitproberen op onze Asus 10inch Android tablet met Android 4.2.1. Ik ben benieuwd hoe ie daarop toont.


Hi pacorob,

Dát zijn nog even een rijtje tips. Ik denk dat Kevin en de zijnen hier wel mee uit de voeten kunnen ;)
Volgens mij is er gekozen voor om nu nog geen grote introductie te doen om eerst te checken wat hoe goed de app werkt en dergelijke.
Badge
Ik vind het inloggen via het wachtwoord zo vervelend, een pincode daarvoor aanmaken zou beter zijn lijkt me. Maar daar kan ik dus me wachtwoord van hier voor aanpassen en dan dat ook zo oplossen.
Goeie nieuwe versie, maar ik gebruik nog steeds Bundels voor iOS zodat ik niet steeds hoef in te loggen.
Reputatie 1
Badge +1
Zeer blij met deze fraaie update inclusief iOS7 looks (bij iOS toestel). Mooi zowel op iOS (iPhone 4S iOS7.04) als Android (Samsung SII Android 4.1.2).

Mooi facturen en kosten en bel/sms historie inzien.
Gister ochtend deed facturen deel het even niet in de iOS en Android app, maar ook dat werkte 's gister middag top!
Ik vind de kleur stelling prima want de kleur blauw is een stuk fijner voor je ogen en passender bij iOS7 en deze passen jullie ook al voor knoppen e.d. op site toe naast de kleur oranje. Daarnaast zijn de schema's e.d. in de app gewoon oranje wat prima is.

Ik ben benieuwd of je nu ook automatisch ingelogd blijft ipv de max van 4 dagen, maar als ik terug lees in dit topic niet toch? Zo te lezen op de Resoluut @resoluut tweet reactie op de vraag van @vanwilligen wel :)

Het enige wat voor mij nog ontbreekt is:

- tonen kosten van huidige maand net als op de site (Verbruik > huidige maand: december) kunt inzien.

- aanpassen abonnement te weten:
* aanpassen bel/sms bundel + eventueel maand/jaar abo
* aanpassen data bundel en/of aanvullende sms bundel
* aan/uitzetten 3G internet binnen en/of buitenland
* aan/uitzetten bellen in het buitenland
* aan/uitzetten bellen informatienummers
* aanvragen nieuw/andere sim kaart (micro e.d.)

- inzien wanneer abonnement in is ingegaan met name omtrent eind datum van een actieprijs.
Ik betaal 6,99 euro p/mnd voor 300 bel of sms en kan maandelijks opzeggen. Ik kan helaas op de site en in de app niet terugzien tot wanneer dit actie tarief loopt zodat ik weet wanneer ik eventueel 'moet' switchen naar een ander Simyo sim-only abonnement  zodat ik niet onverwacht het 'normale' tarief van toendertijd van 9,99 euro moet betalen.

Overigens staan er nog wat leuke reacties en opmerkingen (waaronder ikzelf) van mensen naar aanleiding van een bericht op het populaire iPhoneclub.

Waarom lees ik trouwens niets over deze fraaie update op jullie Twitter account , Facebook pagina of op de site? Op de app pagina van de site wordt nog steeds gesproken over facturen inzien in een volgende versie terwijl die er nu toch echt is.

Ik moet het overigens nog even uitproberen op onze Asus 10inch Android tablet met Android 4.2.1. Ik ben benieuwd hoe ie daarop toont.
Wat een geweldige update van de Simyo App! Nu nog via de app instellingen aan kunnen passen (bijvoorbeeld internet in het buitenland aanzetten) en dan krijgt de app van mij een 10.... Nu een dikke 9! 🙂

Reageer