.

Nieuwe versie Mijn Simyo app. We hebben jullie stem nodig!

  • 16 September 2013
  • 235 reacties
  • 28648 Bekeken


Toon eerste bericht

235 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Gisteren kreeg ik deze update aangeboden en ik heb deze geïnstalleerd.
De mogelijkheid om je bundel via de app aan te passen is nu aanwezig. Een welkome aanvulling voor velen.
Ik heb deze mogelijkheid niet gebruikt omdat ik mijn bundel zo wil houden.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Er was even een tijdje radiostilte. Dit had te maken met wat technische issues waar we nog tegen aan liepen. Hierdoor heeft het live zetten van de app iets langer op zich laten wachten. De vernieuwde versie van de Simyo app is nu echter te downloaden 😃. Bedankt voor jullie hulp.

Heb je de app nog niet op je telefoon staan? Download dan hier de:

- iOS versie

- Android versie

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,

Alex
Badge +1
wanneer komt de vernieuwde app in de lucht? Mijn grootste wens is nog steeds om meerdere nummers met de app te kunnen beheren.
vriendelijke groet
Frans
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat deze gemaakt is voor de iPhone, het kan ook aan de versie van het iOS liggen, maar dat moeten de specialisten maar nakijken, ik heb zelf Android.
Ik heb gezoocht en het nog niet gevonden: de Simyo app is NIET geschikt voor de IPad: DAT zou ik graag anders ien ....
Reputatie 4
Badge +4
Afhankelijk van wat je mist in de huidige app, denk ik dat je met de nieuwe app die nu bij een select groep mensen in Beta draait blij zult zijn. Volgens mij gaat 'ie binnenkort live. Durf alleen niet met zekerheid te zeggen of de app geschikt is voor prepaid klanten.
Wanneer denkt Simyo met een functioneel volwaardige app te komen voor het beheren van de aansluitingen van haar abonnement- en pre-paid klanten?
De communicatie hierover op het in het forum is al redelijk gedateerd en ik zie nog geen verruiming van de mogelijkeden van de huidige app als vervanging van "mijn Simyo" via het web.
Reputatie 4
Badge +4
Ah, ik lees nu dat de beta app gekoppeld is aan de testomgeving van Simyo. Vandaar dat ik niet in kon loggen met m'n eigen gegevens :-)

Wat betreft de punten:

- De iOS app aanbieden in internationale stores
Ik zou hier een selectie van stores maken; mijn ervaring is dat als je ALLE stores doet je een xxx hoeveelheid downloads krijgt uit ongure delen van de wereld (China bijv). Naast dat dat de statistieken beinvloedt (voor zover die duidelijk zijn in Itunes Connect) lijkt het me qua veiligheid niet handig dat een persoon uit China toegang kan krijgen tot de omgeving van Simyo.

- iPhone 6(+) resolutie
In principe geen gemis, maar het zou toch fijn zijn als dat direct bij de lancering ingebouwd is. (volgens mij gaat Apple daar zelfs op checken in de nabije toekomst).

- Bevestigknop "Pas aan"
Het zou naar mijn mening niet handig zijn om af te wijken van de standaarden in iOS. Dat is overigens het grote voordeel van iOS. Alles is op een 'logische' plek te verwachten. Bij sommige andere mobiele operating systemen *kuch* android *kuch* kan alles op random plekken staan. De tekst iets groter maken lijkt mij een goede oplossing.

Ik heb nog een aantal keer het e.e.a. getest en ik moet zeggen dat de app voor een Beta erg goed werkt! Complimenten!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Hierbij even een update:

- Service tab werkt niet

Het gedrag hiervan kan anders zijn doordat de béta app aan onze testomgeving gekoppeld is en niet aan productie. Op productie werkte de service tab vlekkeloos.

- Wanneer je je bundels al aangepast hebt, komt dit niet in je overzicht niet duidelijk genoeg naar voren.

Hiervoor gaan we een message in laten bouwen, die verschijnt op het moment dat je op een voice- of databundel klikt die greyed out is. Dit is het geval als je je voice- en/of databundel al gewijzigd hebt per 1e volgende maand. Hiermee hopen we dat het duidelijker wordt, dat je al een wijziging voor de betreffende categorie hebt doorgevoerd:

De meldingen die je dan te zien zal krijgen:

Voice: “Je belbundel wordt al aangepast. Vanaf volgende maand kun je deze weer wijzigen.”
Data: “Je internetbundel wordt al aangepast. Vanaf volgende maand kun je deze weer wijzigen.”


- Simyo app ook in internationale stores aanbieden (iOS)

Wordt overwogen.

- Geen ondersteuning voor iPhone 6 resolutie

We gaan in de volgende versie kijken of we dit eventueel kunnen verbeteren.

- Bevestigingsknop bundel wijzigen (‘pas aan’) wordt beneden verwacht ipv rechtsboven

Het is (op dit moment) technisch lastig om deze naar het overzichtsscherm te verplaatsen of naar beneden in het bundel aanpas scherm (vanwege het ‘laatje’). Om deze button toch duidelijker te maken, hebben we gekozen om het lettertype van ‘pas aan’ te vergroten .

Namens mij en het app development team heel erg bedankt voor het testen. Jullie tips worden erg gewaardeerd 😃.

Zodra de app te downloaden is, laat ik het hier weten.

Groetjes,

Alex
Ik vindt de simyo App een fijn ding!
Als verbetering voor een volgende versie zou ik graag willen dat je tussen meerdere accounts kunt switchen.
Zelf heb ik een prepaid kaartje en voor mijn beide kids een abonnement
Nu moet ik en uitloggen en dan weer het nummer opzoeken, erg omslachtig.
Het zou handig wezen als bij de inlog meerdere nummers in het geheugen blijft staan, switchen zou dan makkelijker zijn.
Als ouder wil ik mijn kinderen graag in de gaten houden.

Ik kan ze natuurlijk zelf de app op een telefoon laten zetten maar dan hebben ze ook de inlog om veranderingen aan te brengen.
Dat risico wil ik niet lopen. En zo als het nu gaat is perfect. Alleen de inlog is omslachtig.
Van hun verbruik maak ik een scherm afdruk die ze per whatsapp ontvangen. zelf gebruiken ze de verbruiksmeter op een smartphone en dat loopt aardig in pas. Ik ben heel blij met Simyo, had ik jaren eerder moeten doen.

Grt. Flip
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties ahmed_a, wopper, franswon, Scotsman en dprinse. Leuk om te zien dat jullie hier tijd in hebben gestoken 😃.

Ik heb jullie puntjes alvast op een rijtje gezet. Mogelijk wordt dit lijstje nog iets aangevuld. Ik verwacht nog een aantal testresultaten.

Pluspunten

- Leuk dat we mogen testen
- Duidelijk
- Bundels wijzigen werkt goed en makkelijk

Minpunten

- Service tab werkt niet
- Wanneer je je bundels al aangepast hebt, komt dit in je overzicht nog niet duidelijk genoeg naar voren
- Simyo app ook in internationale stores aanbieden (iOS)
- Geen ondersteuning voor iPhone 6 resolutie (iOS)
- Bevestigingsknop bundelwijzigen wordt beneden verwacht ipv rechtsboven

Wordt vervolgd...
Badge +2
De iOS beta-app bevalt me tot nu toe wel. Het is wel jammer dat de app nog niet geoptimaliseerd is voor de iPhone 6 (Plus). Ik hoop dat dit nog komt, voordat de update in de Appstore komt. Dit is best wel een gemis als je ziet dat (veel) andere apps al wel geoptimalliseerd zijn.

Het wijzigen van je bundel is erg makkelijk. Ik mis enkel nog een optie om je gegevens te zien en te wijzigen, net als op de webpagina van Mijn Simyo. Daarmee doel ik eigenlijk meer op de opties die betrekking hebben op het aan- en uitzetten van je mobiele internet in binnen- en buitenland, het aan- en uitzetten van informatienummers en het aan- of uitzetten van bellen in en naar het buitenland. Het likt mij wel erg handig dat je, wanneer je bijvoorbeeld door je databundel heen bent, eenvoudig via de app (via Wifi) je internet uit kunt zetten. Dit gaat net wat sneller en is net wat gebruiksvriendelijker als wanneer je eerst naar mijn.simyo.nl moet surfen via je pc, tablet of smartphone om het vervolgend uit te schakelen.

Wellicht is het een idee om ook nog je andere gegevens, zoals je adres, e-mailadres, rekeningnummer, wachtwoord en simkaart gegevens kunt bekijken en/of wijzigen. Maar dit heeft voor mij niet zo'n grote prioriteit.

Wellicht is het ook een idee om het logo van de app aan te passen aan de iOS 7/iOS 8 stijl, dan past de app beter tussen de andere apps? Het logo "ligt" nu als het ware op de interface (door de donker oranje rand onderaan het logo). Misschien  is het een idee om te kiezen voor een effen oranje achtergrond met daarop de Simyo "S". Het is een klein detail, maar de kleine details doen ertoe :)

Ik heb al een plat iOS icon in gemaakt in Photoshop. Deze is hier te vinden. Ze zijn al het goede formaat voor implementatie in iOS. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Ik heb ook de oude iconen in het mapje gezet, zodat je goed een vergelijking kunt maken.
Badge +2
Ik ben ook sinds kort in het bezig van een iPhone 6 en ik ben toch wel benieuwd wanneer er ondersteuning ingebouwd wordt voor de grotere iPhone schermen. Ik wilde hier eigenlijk een nieuw topic over starten of er als iets duidelijk was over een nieuwe app, maar ik dacht ik zal eerst hier even kijken. Ik hoop dat ik nog mee kan doen aan de betatest van de nieuwe Simyo app. Ik vind dat ze wel bij meer bedrijven betatesters mogen zoeken, zodat de eindgebruiker een mooi eindproduct krijgt.
Reputatie 7
Badge +9
Beta app op Android:

Bundelwijziging: geen probleem, zelfde minpuntje als hiervoor vermeld, het zou beter zijn dat er een bericht in beeld kwam dat de bundel al gewijzigd is als je voor de 2e keer wilt wijzigen.

Vreemd is dat op de huidige versie bij service een menu verschijnt, in de beta versie: De digitale klantenservice is even niet beschikbaar. Probeer het scherm opnieuw te laden.

Daaronder een knop "opnieuw laden" - geen resultaat. Dit moet nog even aangepakt worden.
Badge
Hoi ahmed_a begrijp ik vanuit programmeer oogpunt maar vanuit de flow die je doorloopt tijdens het aanpassen is het tegennatuurlijk 😉
Reputatie 4
Badge +4
Jep, helaas nog niet geschikt voor de iPhone 6(plus) resoluties. Dat is toch wel een must (have) vind ik.

@wopper: een bevestig-knop rechtsboven is de standaard manier om zoiets op te lossen in iOS.
Badge
Ha Alex

de beta app werkt, helaas nog geen ondersteuning voor de iPhone 6 resoluties.

Bundel wijzigen lijkt te werken alleen kunnen de test accounts niet op de website inloggen mijn.simyo.nl dus ik moet van de app uit gaan of de wijziging verwerkt is?

Ik moest even zoeken na het aanklikken van de bundels waar de bevestig knop zat, ik verwachte hem onderin omdat je van boven naar beneden doorloopt maar hij zit rechtsboven.

gr Rob
Reputatie 7
Badge +9
@Alex - Een andere, en meer elegante oplossing is natuurlijk om de Simyo app ook op internationale app stores aan te bieden, net als de apps van buitenlandse Simyo bedrijven die ik gewoon zie staan op de UK Apple app store. Dit punt is nog niet zo lang geleden al eens hier aan de orde geweest, maar ik weet niet of de hogere echelons van Simyo hier inmiddels mee accoord zijn gegaan...
Reputatie 4
Badge +4
iOS SimyoBeta geinstlaleerd.

Ziet er al goed uit. Bundels aanpassen is overzichtelijk en werkt handig. De service 'tab' is bij mij 'niet beschikbaar' dus dat probeer ik later nog even.

Een opmerking:
Nadat de bundels aangepast zijn staat de knop 'bundels aanpassen' nog onderin. Is het wellicht niet handig om deze te verbergen en de tekst neer te zetten 'je kunt pas volgende maand weer je bundels aanpassen' of iets dergelijks. Dit is nu verwarrend omdat je er op kan klikken, maar je bundel niet kan aanpassen, omdat je deze al aangepast hebt.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Scotsman,

Goed punt. Zodra de app live is, laat ik het hier weten.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Alex, kun je hier op het forum even melden wanneer de nieuwe versie te downloaden is, want klanten die standaard met een buitenlandse app store zijn verbonden en niet met de Nederlandse zoals ik krijgen geen notification dat er een update beschikbaar is.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

De afgelopen tijd zijn we bij Simyo druk bezig geweest met de nieuwste versie van de Simyo app. Met deze versie is het mogelijk om je bundels aan te passen. Dat maakt het nog eenvoudiger om je bundels aan te wijzigen. We zijn zelf erg blij met deze verbetering.

We willen de app graag door een aantal Simyo sim only klanten laten testen voordat we 'm live zetten. Degene die wil testen krijg een aantal testnummers van mij. Je hoeft dus niet met je eigen nummer in te loggen. Hiermee wordt het mogelijk gemaakt om ook echt een bundel te wijzigen.

De app gaat pas live als we er een goed gevoel bij hebben. Alle feedback is welkom. Willen jullie de suggesties, opmerkingen etc. uiterlijk vrijdag aan mij doorgeven via dit topic?

We zijn op zoek naar zowel Android als iOS gebruikers. Er is plek voor 10 testers, dus wees er snel bij :)

Als je wil testen, stuur mij dan even een privé berichtje.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
zonder detail in huidige gebruik heeft de app voor mij weinig waarde.

Goed punt en ook vaker voorbij zien komen in dit topic. Hier wordt en is uiteraard naar gekeken. Helaas blijkt het erg lastig om het verbruik van de lopende maand gedetailleerd in de app te laten zien 😞. Je kunt dit voor nu wel via de desktop versie van Mijn Simyo bekijken.

Wat vind je verder van de app?

Groetjes,

Alex
zonder detail in huidige gebruik heeft de app voor mij weinig waarde.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hugosa en Scotsman,

Ik had eerlijk gezegd ook het idee dat het wel makkelijker was om de Nederlandse Simyo App te downloaden uit de Appstore. Dit was bij de Playstore onmogelijk gemaakt, als je een buitenlands profiel had, dus daarom heb ik het laten aanpassen door onze Productmanager. :)

Omdat ik merk dat er meer vraag is om de App in een groter gebied beschikbaar te maken, ga ik meteen voorstellen om dit ook voor de iPhone App te doen.

Reageer