.

Beantwoord

Mijn Simyo: telefoonverbruik al 11 dagen niet bijgewerkt

  • 11 March 2014
  • 11 reacties
  • 1249 Bekeken

Wat is er aan de hand?

Als ik via de app naar het verbruik kijk, zie ik dat het internetverbruik netjes wordt bijgehouden.
Laatst gemeten verbruik (vandaag 11 maart 8:56 uur).

Het aantal verbruikte belminuten voor maart 2014 staat nog steeds op 100, met andere woorden: niet gewijzigd terwijl ik toch de nodige belletjes heb gepleegd en sms'jes heb verstuurd.
Het laatst gemeten verbruik dateert van 28 februari 2014, 12:43 uur.
11 dagen geleden dus!

Heeft iemand dezelfde ervaring????
icon

Beste antwoord door Kim 16 March 2014, 20:16

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +6
Hoi maurice roefs,

Allereerst welkom op het forum van Simyo! :)

Goed dat je hierover een bericht plaatst dat je verbruik voor bellen en sms'en niet is bijgewerkt, want dat is zeker niet de bedoeling 😞.

Ik heb dit doorgezet naar onze technische afdeling om te checken waarom deze belletjes en sms'jes niet te zien zijn in je verbruik, ik kom hier z.s.m. bij je op terug!
Badge +6
Hoi maurice roefs,

Onze technische afdeling heeft naar je aansluiting gekeken, maar ziet geen 'vreemde dingen' met betrekking tot het bijwerken van je verbruik. Zij geven aan dat het belletje op 13-3 en de smsjes op 12-3 en 13-3 de eerste van deze maand zijn geweest.

Weet je heel zeker dat je zelf uitgaande belletjes hebt gedaan en smsjes heb verstuurd in maart? 😕

Ik hoor het graag van je.
Mijn verbruik word ook niet bijgewerkt. Datum bij belminuten is 16-3-2014 en bij internet is de datum 7-3-2014
Reputatie 7
Badge +9
Heb je na 7-3-2014 nog internet gebruikt? Dat is wel nodig, want zonder verbruik update de site niet.
Badge +8
Mijn verbruik word ook niet bijgewerkt. Datum bij belminuten is 16-3-2014 en bij internet is de datum 7-3-2014Heb je na 7-3-2014 nog internet gebruikt? Dat is wel nodig, want zonder verbruik update de site niet.

Hoi Corne1973,

welkom op het forum :)
Wat Groentjuh zegt, klopt. Ik zie bij jou tussen 7-3-2014 en 17-3-2014 geen internetverbruik terug. Heb je daartussen nog wel gebruik gemaakt van internet? Dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Charlene
Simyo-app werkt slecht. Ik kan met de simyo-app niet direct zien wat mijn resterend beltegoed is, op mijn desktop idem-dito.
Als de teller geregeld 'n paar dagen achter loopt werkt deze naar mijn mening niet en kun je de app net zo goed niet gebruiken. Ik heb hierover al telefonisch contact met simyo gehad maar dit lost ook niets op. Waarom kunnen andere providers per direct je beltegoed laten zien en simyo niet?

Gr. Vuk Samotnjak
Reputatie 2
Badge +6
Simyo-app werkt slecht. Ik kan met de simyo-app niet direct zien wat mijn resterend beltegoed is, op mijn desktop idem-dito.
Als de teller geregeld 'n paar dagen achter loopt werkt deze naar mijn mening niet en kun je de app net zo goed niet gebruiken. Ik heb hierover al telefonisch contact met simyo gehad maar dit lost ook niets op. Waarom kunnen andere providers per direct je beltegoed laten zien en simyo niet?

Gr. Vuk Samotnjak


Hoi Vuk Samotnjak,

Welkom op het forum :)

De Simyo app werkt niet voor prepaid, maar ik begrijp dat je met 'resterende beltegoed' je resterende belminuten en MB's bedoelt 🙂 Er is een vertraging in het verwerken van de verbruiksgegevens. Dit gebeurt niet realtime. Het wordt ongeveer om de 4 uur gecontroleerd. Deze vertraging zit op de app, maar ook op Mijn Simyo.

Je ziet op de app en op Mijn Simyo een datum en tijdstip tot wanneer je laatste verbruik is bijgewerkt. Let er wel op dat je moet bellen/sms'en of internetten om dat te zien veranderen. Bij geen verbruik blijft de datum staan wanneer er voor het laatst is geüpdatet.

Het klopt dat de app niet altijd even goed werkt. We zijn nu veel bezig met onderhoud. Ook is de app al 100.000 keer gedownload en de servers kunnen door het vele verkeer soms niet optimaal werken. We zijn hard bezig om dit op te lossen.

In de tussentijd kun je dus wel op Mijn Simyo je verbruik bekijken 🙂 Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Ook mijn tegoed al 9 dagen niet geupdated. Hoe moet ik nou achterhalen, of ik nog kan bellen zonder buiten de bundel te bellen. Niet chique, terwijl simyo in de leveringsvoorwaarden aangeeft elke 4 uur te updaten, wanneer is gebeld. Ik wil graag mijn niet gebruikte belminuten meenemen naar de volgende maand, of de minuten, die buiten de bundel gebruikt worden afboeken op de volgende maand.
Reputatie 7
Badge +9
Niet gebruikte belminuten, SMS'sen en MBs worden niet overgeheveld naar de volgende maand. Verder is het zo dat als je geen gebruik hebt gemaakt van je aansluiting, er ook geen update plaatsvindt. Het lijkt er dus op dat je de laatste 9 dagen niet gebeld hebt. Kan dat kloppen?
Ik geef aan, dat er gebeld is, dus zou een update wenselijk zijn. Ik weet nu niet of er nog belminuten binnen de bundel beschikbaar zijn.
Gr
Reputatie 5
Badge +10
Ook mijn tegoed al 9 dagen niet geupdated. Hoe moet ik nou achterhalen, of ik nog kan bellen zonder buiten de bundel te bellen. Niet chique, terwijl simyo in de leveringsvoorwaarden aangeeft elke 4 uur te updaten, wanneer is gebeld. Ik wil graag mijn niet gebruikte belminuten meenemen naar de volgende maand, of de minuten, die buiten de bundel gebruikt worden afboeken op de volgende maand.

Ik geef aan, dat er gebeld is, dus zou een update wenselijk zijn. Ik weet nu niet of er nog belminuten binnen de bundel beschikbaar zijn.
Gr


Hoi Janp,

Welkom op het forum.

Je hebt deze maand nog niet al je bel/sms minuten verbruikt zie ik 🙂. Als ik naar je verbruik kijk, zie ik dat er tussen 21/3 en 30/3 geen uitgaande sms is verstuurd of een uitgaand gesprek is gevoerd. Je verbruik hoeft dan niet bijgewerkt te worden. Je overgebleven bel/sms minuten neem je helaas niet mee naar de volgende maand 😞. (zie ook onderstaand bericht van Scotsman).

Mocht je toch tussen 21/3 en 30/3 een uitgaande bel of sms verbinding hebben gehad, hoor ik dit graag van je. Kan je dan de datum + tijdstip en het gebelde of gesmste nummer per privé bericht sturen? Dan ga ik er voor je achteraan 🙂.

Niet gebruikte belminuten, SMS'sen en MBs worden niet overgeheveld naar de volgende maand. Verder is het zo dat als je geen gebruik hebt gemaakt van je aansluiting, er ook geen update plaatsvindt. Het lijkt er dus op dat je de laatste 9 dagen niet gebeld hebt. Kan dat kloppen?

Reageer