.

Nieuwe versie Mijn Simyo app. We hebben jullie stem nodig!

  • 16 September 2013
  • 235 reacties
  • 28649 Bekeken


Toon eerste bericht

235 reacties

Reputatie 7
Badge +9
-Kim, helaas is de procedure een stuk ingewikkelder. De Nederlandse Mijn Simyo app is alleen in de Nederlandse Apple AppStore verkrijgbaar, maar als ik daar met mijn UK Apple ID probeer in te loggen dan kom ik er niet in en word ik verwezen naar de UK Store (zie plaatje). Maar daar is de Nederlandse Simyo app niet te downloaden, vreemd genoeg wel een aantal andere buitenlandse Simyo apps (zie plaatje). Kortom, het is een vicieuze cirkel, behalve wanneer je een apart account aanmaakt bij de Nederlandse Apple AppStore. Om dat te kunnen doen heb je nodig: een tweede email adres (die verschilt van het email adres waarmee je inlogt in App Stores waar je al een account hebt), en een billing address in Nederland. Ik vermoed dat niet iedere Simyo klant die buiten NL woont hier makkelijk aan kan voldoen (ik gelukkig wel). Wat dus niet werkt is simpelweg aangeven dat je in Nederland woont, zoals jij suggereerde.

Het zou me zeer verbazen als een app, nadat hij eenmaal door Apple is goedgekeurd, niet in meerdere AppStores geplaatst zou kunnen worden. De technische goedkeuringseisen die Apple hanteert verschillen volgens mij niet per land. Wat wel denkbaar is, is dat er extra kosten voor de ontwikkelaars zijn als zij hun app in meer dan een App Store willen plaatsen, maar ik ben geen expert in deze materie.

Bovengeschetste workaround werkt dus wel mits aan twee voorwaarden wordt voldaan, maar een groot nadeel is dat ik geen notificatie krijg als er een update van de Simyo app is uitgekomen, want ik ben standaard ingelogd (zowel met de iPhone als op de Mac met iTunes) in de UK store. Helaas worden nieuwe updates van de app ook niet hier op dit forum aangekondigd (of heb ik die gemist?) waardoor het enige tijd duurt voordat ik er achter kom dat er een vernieuwde versie beschikbaar is.

Kortom, voor alle buitenlandse Simyo klanten zou het een uitkomst zijn als de app ook in andere landen te downloaden zou zijn. 
Badge +6
Ik wil graag de optie zien hoe ik onder mijn abbo uit kan komen. Waardeloos!!!! Ik dacht dat ze bij Simpel simpel waren maar Simyo slaat werkelijk alles.

Hoi mas,

Via de Mijn Simyo app kan je niet je abonnement opzeggen, dit kan alleen via Mijn Simyo.

Ik heb overigens zojuist dit topic ook op een bericht van je gereageerd :)

Hallo mas,


Als je echt weg wilt bij Simyo (ik snap niet waarom, maar dit terzijde) kan je het abonnement schriftelijk opzeggen. Onder normale omstandigheden moet je uiteraard de rest van de abonnementsperiode betalen.

Lees ook de voorwaarden

Om deze optie in de app op te nemen heeft weinig tot geen zin omdat de opzegging schriftelijk dient te gebeuren volgens de voorwaarden.


Een abonnement dat niet maandelijks opzegbaar is kun je afkopen, het komt erop neer dat je de nog resterende maanden aan Simyo betaalt als afkoopsom. Meer details zal een moderator je geven. 


@Scotsman & franswon, dank jullie wel voor het meedenken! 😉 Overigens is het niet mogelijk om schriftelijk op te zeggen, maar alleen via Mijn Simyo:

Opzegging dient schriftelijk te geschieden, met inachtneming van een opzegtermijn van 3 Maanden, tenzij Simyo een andere wijze van opzegging bekend heeft gemaakt.


Oftewel we zouden evt. de optie kunnen opnemen in de app, maar ik denk dat andere toevoegingen een grotere prioriteit hebben 🙂
Badge +6
Hey mag je de Mijn Simyo app ook in de duitse app store plaatsen? Heel veele duitsers studeeren in Holland en gebruiken ook Simyo!

Zou inderdaad handig zijn als de app ook in andere Europese stores beschikbaar zou zijn. Mijn standaard store is in de UK en ik moet nu elke keer inloggen in de Nederlandse app store om updates van de Simyo app te installeren.

Hoi hugosa, welkom op het forum van Simyo!

Ik zal het eens aan de ontwikkelaars van de app navragen of dit mogelijk is, ik heb zo'n vermoeden dat Apple hier namelijk nogal wat eisen aan stelt, maar misschien vergis ik me hierin :)

Gelukkig is er via een omweg wel een oplossing om alsnog de Mijn Simyo app te installeren zoals Scotsman ook al aangeeft.
Wanneer je in de instellingen van je Apple account (ik geloof dat Apple hier een andere mooiere naam voor heeft..) aangeeft dat je in Nederland woont, dan kan je de Mijn Simyo app installeren via de Nederlandse app store als ik me niet vergis, klopt dit, Scotsman? Of is er een andere workaround? 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Hallo mas,


Als je echt weg wilt bij Simyo (ik snap niet waarom, maar dit terzijde) kan je het abonnement schriftelijk opzeggen. Onder normale omstandigheden moet je uiteraard de rest van de abonnementsperiode betalen.

Lees ook de voorwaarden

Om deze optie in de app op te nemen heeft weinig tot geen zin omdat de opzegging schriftelijk dient te gebeuren volgens de voorwaarden.
Reputatie 7
Badge +9
Een abonnement dat niet maandelijks opzegbaar is kun je afkopen, het komt erop neer dat je de nog resterende maanden aan Simyo betaalt als afkoopsom. Meer details zal een moderator je geven. 
Ik wil graag de optie zien hoe ik onder mijn abbo uit kan komen. Waardeloos!!!! Ik dacht dat ze bij Simpel simpel waren maar Simyo slaat werkelijk alles.
Reputatie 7
Badge +9
Hey mag je de Mijn Simyo app ook in de duitse app store plaatsen? Heel veele duitsers studeeren in Holland en gebruiken ook Simyo!

Zou inderdaad handig zijn als de app ook in andere Europese stores beschikbaar zou zijn. Mijn standaard store is in de UK en ik moet nu elke keer inloggen in de Nederlandse app store om updates van de Simyo app te installeren.
Hey mag je de Mijn Simyo app ook in de duitse app store plaatsen? Heel veele duitsers studeeren in Holland en gebruiken ook Simyo!
Reputatie 6
Badge +10
Haha, je wil niet het niet weten... skippyballen van de concurrent, voetballen, elastiek pistooltjes.
Reputatie 7
Badge +9
Tiury, balletje opgooien?? Ik dacht dat jullie alleen pijltjes gooien op kantoor 🙂.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Franky076,

Dat heb je goed opgemerkt 🙂 Er is inderdaad geen meter voor in de App. Dit kun je wel terugvinden als je op Mijn Simyo gaat naar het tabblad verbruikt en vervolgens klikt op de huidige maand. Hier zie je alle verbruikskosten en je bel/internet geschiedenis. Ik zal eens een balletje voor je opgooien om te kijken of het mogelijk is om dit overzicht in de App te verwerken.
Badge +1
Nu kun je in de Simyo app je verbuik nakijken. Maar waarom is dit ook noiet mogelijk als je in het buitenland zit?
Ik wil graag in het buitenland kunnen zien hoeveel data ik al verbruikt heb.
Badge +3
Je hebt gelijk Prosperot. Dit topic was mij enigszins ontgaan de laatste maanden. Als Product Manager houd ik me met meer dingen bezig dan alleen de Simyo App. Het wil dan wel eens voorkomen dat werken aan andere projecten ervoor zorgt dat je belangrijke projecten zoals de Simyo App niet de aandacht geeft die ze verdienen.

Op dit moment zijn we druk bezig de laatste stappen in de nieuwste versie van de Simyo App te testen. In deze versie wordt het mogelijk je bundels te wijzigen via de App. Super handig!

Vooralsnog wordt dat wel de laatste grote wijziging die we op dit moment gaan uitvoeren. Dat komt doordat andere projecten voorrang hebben. Wanneer we de verdere ontwikkeling van de app weer gaan oppakken is nu onduidelijk. Zodra het gebeurt, dan zal dat ook niet meer via dit topic gaan. Door de toevoeging van het 'Denk mee'-forum, is het zo dat voor de toekomst dat de beste plek is om verbeteringen aan de app op te starten.
Badge
Kevin begon zo positief en hoopgevend aan het begin van deze thread:



Ik zal mijzelf even voorstellen: mijn naam is Kevin en ik ben binnen Simyo als Productmanager aangesteld om de Simyo-app verder te ontwikkelen.[....] Hierdoor heb ik besloten te proberen iedere maand wat kleins toe te voegen. 



En toen was het sinds mei stil.... ligt het hele project nu stil? Ik heb iig nog weinig gezien van alle goed aangedragen ideeen...
Badge +6
Hoi atimman,

Ik ben benieuwd of het inmiddels wel weer up to date is? 🙂
hallo,

bedankt voor je reactie!
de ene staat op 9 sept 8 uur en de ander op 9 sept 10.10 het is dus al een stuk minder vertraagd, maar even goed nog een hele dag in ons geval.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi atimman,

Is het bij je kids nog steeds zo vertraagd? We hebben namelijk vanmorgen bevestigd gekregen dat gisteravond werkelijk álle achterstanden ingelopen waren.
Bedankt!

Nee helaas...het beltegoed is nu verschoven naar 5 sep om 15.57 uur...echt jammer, het abonnement van mijn zoon staat zelfs op 4 sept  14:22 uur, hij heeft me zeker weten gisteren nog een aantal keer gebeld.
Reputatie 7
Badge +9
Welkom op het forum atimman,

Er was inderdaad een storing, zo te zien op mijn toestel is alles weer in orde, ik hoop bij jou ook inmiddels.
Hallo,
ik heb 2 kinderen met een simyo abonnement, op 2 verschillende apparaten de app geinstalleerd zodat ik toch beide tegoeden kan bijhouden. De app valt mij zwaar tegen...ik krijg nooit actuele informatie. Ik lees op dit forum berichten dat de app 1 à 2 keer per dag ververst wordt, maar dat klopt hier helemaal niet. Bij 1 van de 2 abonnementen staat op dit moment het beltegoed nog op 4 september 20.23 uur, terwijl ik zeker weet dat er na die tijd gebruik is gemaakt van het tegoed. Vandaag is het 8 september, dit betekent een vertraging van 3,5 dag! Is deze app een wassen neus? Of is er sprake van een storing?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Berendina engelbarts, franswon en pacorob,

@Berendina engelbarts, welkom op het forum :)

Er zit een vertraging in het verweken van de verbruiksgegevens. Dat is wat franswon ook al aangeeft. Een vertraging van 4 uur is gemiddeld. De app loopt daarmee gelijk met de gegevens die je op Mijn Simyo ziet.

@paracob, uitloggen en weer inloggen was nu de oplossing inderdaad. Door een update in onze systemen konden sommige klanten niet meer gebruik maken van de app. Pas na opnieuw inloggen werkte het weer. Dit zou nu geen probleem meer moeten zijn en de app werkt gewoon naar behoren 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Hoi pacorob,

We voeren wel vaker wijzigingen door, maar dat we over zijn op nieuwe hardware is echt pas sinds kort :)

Ik hoor het graag van je of je ervaart dat de app inderdaad stabieler is de komende tijd!


Verversen en app volledig afsluiten en openen helpt niet. Ik heb zowel thuis en op werk een prima WIFI verbinding (andere apps die internet nodig hebben werken prima) en gebruik de laatste versie van de Mijn Simyo app op iOS7.1.1 met iPhone 4S. 

Ik zie nu ook in het andere topic dat ik niet de enige ben. 


Uiteindelijk vandaag uitgelogd in de app en opnieuw ingelogd en dat verhielp het probleem dit keer. Had ik eerder moeten doen. 
Reputatie 7
Badge +9
Voor het aanbieden van deze gegevens is Simyo afhankelijk van de netwerkoperator, KPN in dit geval. Zodra KPN dit 'live' aanlevert zal dit ook wel in Mijn Simyo en de app zichtbaar worden.
Zou graag mijn beltegoed graag gelijk op m'n overzicht willen zien, en niet na 7-8 uur!!!
Reputatie 1
Badge +1
Hoi pacorob,

We voeren wel vaker wijzigingen door, maar dat we over zijn op nieuwe hardware is echt pas sinds kort :)

Ik hoor het graag van je of je ervaart dat de app inderdaad stabieler is de komende tijd!


Helaas nog steeds instabiel qua app. Gisteravond om 23.00 uur weer de melding in de gehele app (Factuur/overgebleven belminuten/sms, enz.) en nu om 11.18 uur nog steeds de melding 'Sorry er ging even iets mis'. Enkele dagen geleden werkte de app nog wel prima. Ik heb dit overigens eerder weleens gehad en toen was het verwijderen van de app zoals hier eerder is genoemd niet nodig. Het lag toen puur aan de server die bij Simyo overbelast was of eruit lag.

Verversen en app volledig afsluiten en openen helpt niet. Ik heb zowel thuis en op werk een prima WIFI verbinding (andere apps die internet nodig hebben werken prima) en gebruik de laatste versie van de Mijn Simyo app op iOS7.1.1 met iPhone 4S. 

Ik zie nu ook in het andere topic dat ik niet de enige ben. 

Reageer