.

Nieuwe versie Mijn Simyo app. We hebben jullie stem nodig!

  • 16 September 2013
  • 235 reacties
  • 28648 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hoi allemaal,

Simyo zal de komende tijd onder andere bezig zijn met het verder ontwikkelen van de Mijn Simyo app. Nu kun je al je resterende minuten, smsjes en MB's bekijken. Maar zoals ook op de website staat aangegeven, willen we functionaliteit van de app graag uitbreiden. We hebben veel aan jullie feedback uit dit topic gehad. Ons doel is dat je straks een app hebt die gelijk staat aan wat je ziet en kan op je persoonlijke pagina Mijn Simyo.

We zijn benieuwd naar wat jullie graag in de volgende versie zouden terug zien. Daarom heb ik een poll gemaakt zodat jullie je stem kunnen uitbrengen. Onze productmanagers houden dit topic ook in de gaten, dus laat ons weten wat jij graag wilt met de Mijn Simyo app.

Als je voor de optie Anders, namelijk... hebt gekozen, kun je in dit topic aangeven wat je dan graag zou willen zien.

Uiteraard mag je ook je keuze voor één van de andere opties toelichten in dit topic.

Groetjes,
Alex

Welke optie moet worden toegevoegd aan de Simyo app?


235 reacties

Verder misschien ook een Windows 8 / 10 versie . Aangezien dat jullie Windowsphone telefoons verkopen in jullie store lijkt me dit noodzakelijk als service voor jullie klanten...
Met vriendelijke groet, Martin
Prepaid app voor Windows Phone!!!!
Badge +8
Jammer, die dagen kan ik niet. Ik ben erg benieuwd natuurlijk. Hopelijk gaat het sneller dan bij de vorige nieuwe versie, alhoewel ik al best tevreden ben :)

Hoi Laurenss,

We doen regelmatig dit soort tests. Dus als je het forum een beetje volgt, wie weet kan je de volgende keer 🙂

Groetjes, Charlene
Ik wacht nog steeds tot er een versie komt die prepaid op windows phone ondersteund, tot die tijd heb ik geen idee waarop ik zou moeten stemmen!
Ik zou graag ondersteuning voor windows phone willen zien en met name voor een prepaid aansluiting
Een mooie optie zou zijn als er achter de knop voor het aanpassen van de bundels nog een extra wachtwoord of pincode komt te zitten.
Dit is met name handig zodat ik als ouder controle hou over het type abonnement wat mijn zoon heeft en mijn zoon dus niet zelf de bundels kan aanpassen.
Om mijn zoon wel het inzicht te geven over wat zijn verbruik is is de app ideaal en geeft dat helder weer, maar hij mag natuurlijk niet zomaar de bundels gaan aanpassen.
Reputatie 7
Badge +9
Hmmm... als je op Anders, namelijk...  klikt, wordt meteen je stem geregistreerd zonder dat je de kans krijgt je keuze nader te specificeren. Is dit de bedoeling?

Ik koos voor dat antwoord, in de hoop dat ik vervolgens kon zeggen hoe fijn het zou zijn als ook prepaid aansluitingen door de app ondersteund zouden gaan worden...
Badge +3
Ik zal mijzelf even voorstellen: mijn naam is Kevin en ik ben binnen Simyo als Productmanager aangesteld om de Simyo-app verder te ontwikkelen. Op andere plaatsen ben ik al bijna aan jaar binnen Simyo actief en nu begin ik aan het uitdagende Simyo-app project.

Er is al heel veel informatie over het verder ontwikkelen van de Simyo-app, maar ik wil het over een andere boeg gooien:

Tot nu toe hebben wij bepaald hoe we het willen doen en hebben we grote projecten gemaakt van de app. Dit heeft er toe geleid dat er veel vertraging was. Erg vervelend voor onze klanten, die terecht wachten op nieuwe features.

Hierdoor heb ik besloten te proberen iedere maand wat kleins toe te voegen. Dus niet meer proberen drie of vier dingen in een keer toe te voegen, maar telkens één verbeterpunt kiezen. Die verbetering toevoegen aan de app en dan opnieuw kijken wat er het beste kan worden toegevoegd. Telkens opnieuw ijken we wat de hoogste prioriteit heeft voor onze klanten en voegen we dat toe. Een heel dynamisch proces.

Om nu verder in te gaan op wat jullie al gezegd hebben:

Scotsman & Martijn®: Dit is interessante informatie om te lezen. Op het moment dat we de eerste versie van de Simyo-app ontwikkelden, bleek uit onderzoek dat er maar weinig prepaid-klanten zaten te wachten op een Simyo-app.

Nu direct al twee klanten die met smart wachten op een versie voor prepaid...

Groentjuh: In ons to-do lijstje hebben we de notificaties en het buitenbundelverbruik tonen in de app ook opgenomen, maar tot op heden is er nog geen ruimte geweest dit te implementeren. Zoals ik hierboven al uitlegde, gaan we samen kijken naar wat het meest belangrijk is en dus prioriteit heeft. Bedankt voor je tips!
Goedendag,

Wat mij wel handig lijkt is dat je naast het huidige verbruik ook het verbruik naar een servicenummer kunt zien. Ik heb laatst per ongeluk een 0900 nummer gebeld en het zou fijn zijn wanneer je deze kosten die buiten de gewone  belbundel vallen terug kunt zien in de app.

Groeten, Marina
Reputatie 1
Badge +1
Bij het stemmen is helaas niet de mogelijkheid om meerdere zaken aan te vinken.

Dit is wat mij betreft de prioriteit qua verbetering t.o.v. huidige (Android/iOS) app (nr.1 hoogste prioriteit, 6 het laagste):

1. onthouden telefoonnummer + wachtwoord (het is heel irritant iedere keer opnieuw in te loggen na 4 dagen)
Veel mensen denken (zie de reviews Google Play store) overigens ook dat de app het hierdoor niet meer doet na 4 dagen terwijl je dus opnieuw moet inloggen.

2. laatst bijgewerkt status dagelijks updaten of beter nog per uur updaten in app (en via site). Nu loopt het veelal 1-1,5 dag achter

3. inzien kosten aankomende maand (maandtarief abonnement + eventuele kosten buiten abonnement)

4. inzien facturen vorige maanden

5. tonen storingen op netwerk

6. wijzigen bel/sms/data bundel via app

Alvast bedankt Kevin voor de tijd die jij (en je collega's) steken in de verbetering van de apps voor Android en iOS (en Windows Phone 😎. Ik ben zelf momenteel een Android gebruiker.
Reputatie 5
Badge +11
Bij het stemmen is helaas niet de mogelijkheid om meerdere zaken aan te vinken.

Dit is wat mij betreft de prioriteit qua verbetering t.o.v. huidige (Android/iOS) app (nr.1 hoogste prioriteit, 6 het laagste):

1. onthouden telefoonnummer + wachtwoord (het is heel irritant iedere keer opnieuw in te loggen na 4 dagen)
Veel mensen denken (zie de reviews Google Play store) overigens ook dat de app het hierdoor niet meer doet na 4 dagen terwijl je dus opnieuw moet inloggen.

2. laatst bijgewerkt status dagelijks updaten of beter nog per uur updaten in app (en via site). Nu loopt het veelal 1-1,5 dag achter

3. inzien kosten aankomende maand (maandtarief abonnement + eventuele kosten buiten abonnement)

4. inzien facturen vorige maanden

5. tonen storingen op netwerk

6. wijzigen bel/sms/data bundel via app

Alvast bedankt Kevin voor de tijd die jij (en je collega's) steken in de verbetering van de apps voor Android en iOS (en Windows Phone 😎. Ik ben zelf momenteel een Android gebruiker.


Hi pacorob,

Dit zijn goede constructieve tips :D

Ik kan alvast op een paar punten antwoord geven;

1- Je wordt uit veiligheidsoverwegingen nu automatisch uitgelogd, dus ik weet niet of hier verandering in gaat komen...
2- De updates van de verbruiksgegevens lopen gelijk met de site, dus ik verwacht niet dat dit vaker geüpdatet gaat worden.
3- Good point
4- Good point
5- Lijkt me lastig om te implementeren, maar zou een mooie optie zijn
6- Very good point

Ik kan natuurlijk niets beloven, en Kevin is nu eventjes op vakantie, maar je tips worden meegenomen 🙂
Hallo allemaal

heb net een Nokia Lumia 920 gekocht heel blij mee alleen nou mis ik natuurlijk de mooie simyo app al enig idee wanneer deze voor Windows Phone uitkomt?

groeten
Hallo allemaal

heb net een Nokia Lumia 920 gekocht heel blij mee alleen nou mis ik natuurlijk de mooie simyo app al enig idee wanneer deze voor Windows Phone uitkomt?

groeten

Vraag ik me dus ook af. 

Voor nu gebruik de app Simmiestatus is 0,99 cent maar met gratis proefversie die gewoon de meeste functionaliteit heeft voor oneindig gebruik zonder reclame. 
Badge
Het steeds opnieuw moeten inloggen in de app, is inderdaad irritant. Ik wil de app alleen kunnen gebruiken voor het bijhouden van mijn tegoed, en dat werkt nu niet prettig. Bij de app van Telfort bleef je wel altijd ingelogd.
Badge
Kan helaas niet kijken wat de 'oude' app doet, omdat ik bij het inloggen steeds de melding krijg dat er geen contact met de server gemaakt kan worden!!!
Reputatie 7
Badge +9
Kan helaas niet kijken wat de 'oude' app doet, omdat ik bij het inloggen steeds de melding krijg dat er geen contact met de server gemaakt kan worden!!!

Dan heb je waarschijnlijk een prepaid aansluiting, daar werkt de app nog niet mee.
Reputatie 5
Badge +11
Hallo allemaal

heb net een Nokia Lumia 920 gekocht heel blij mee alleen nou mis ik natuurlijk de mooie simyo app al enig idee wanneer deze voor Windows Phone uitkomt?

groeten


Hoi jellewh12, welkom op het Simyo forum!

We hopen en hopen en hopen dat de app voor Windows Phone snel uitgebracht kan worden! Tot die tijd kun je inderdaad best een andere gebruiken, maar let op: die worden niet actief ondersteund door Simyo maar gebruiken jóuw log in van Mijn Simyo.
Reputatie 5
Badge +11
Het steeds opnieuw moeten inloggen in de app, is inderdaad irritant. Ik wil de app alleen kunnen gebruiken voor het bijhouden van mijn tegoed, en dat werkt nu niet prettig. Bij de app van Telfort bleef je wel altijd ingelogd.

Hoi l.vermaas,

Je wordt met de Simyo app inderdaad om de zoveel tijd uitgelogd. Dit is gedaan uit veiligheidsoverweging. Het kan best irritant zijn, dat weten we, vooral omdat de app 'alleen lezen' is...
Volgende versies kunnen heel goed niet meer 'alleen lezen', maar daar kun je misschien wel aanpassingen in doen. En dán wil je niet dat iedereen er zomaar bij kan.
Reputatie 5
Badge +11
Kan helaas niet kijken wat de 'oude' app doet, omdat ik bij het inloggen steeds de melding krijg dat er geen contact met de server gemaakt kan worden!!!

Hoi Adsullata, welkom op het Simyo forum :)

Scotsman maakt hier een goed punt. Je hebt een prepaid aansluiting, en de app is voorlopig enkel nog voor abonnementen. Ik durf niet te zeggen of er een prepaid app komt, maar het zou wel lekker zijn.

@Scotsman: Dank!
Waarom schrappen jullie dat telkens aanloggen niet, veiligheidsoverwegingen is een onzin argument. Mail etc hoef je ook maar een keer in te geven en mocht je telefoon gestolen worden of kwijt raken, dan ga je toch de SIM blokkeren zodat het niet meer uit maakt of wel / niet die app werkt. Ik vind de manier waarop het nu werkt gruwelijk irritant.
Reputatie 3
Badge +9
Ben ik met je eens, het is ook totaal onlogisch om met een alleen lezen app steeds opnieuw te moeten inloggen.
Misschien komt er verandering in....we wachten geduldig af.
Reputatie 5
Badge +11
Waarom schrappen jullie dat telkens aanloggen niet, veiligheidsoverwegingen is een onzin argument. Mail etc hoef je ook maar een keer in te geven en mocht je telefoon gestolen worden of kwijt raken, dan ga je toch de SIM blokkeren zodat het niet meer uit maakt of wel / niet die app werkt. Ik vind de manier waarop het nu werkt gruwelijk irritant.

Hi Jason Bourne,

Onze ontwikkelaar snapt dat telkens opnieuw inloggen erg onhandig is, maarrr... De app blijft niet voor eeuwig 'alleen lezen' :D
En dán is het juist wel handig dat deze beveiliging er op zit, anders zou een ander jouw abo kunnen aanpassen of iets dergelijks.
Reputatie 5
Badge +11
Ben ik met je eens, het is ook totaal onlogisch om met een alleen lezen app steeds opnieuw te moeten inloggen.
Misschien komt er verandering in....we wachten geduldig af.


Hoi Martijn®, er komt inderdaad verandering in, de app blijft niet voor altijd 'alleen lezen' 😉
Badge +3
Het is weer even geleden dat ik mijn gezicht liet zien, maar de ontwikkelaars en ik zijn dan ook druk bezig geweest om de app verder te ontwikkelen.

Op dit moment zijn er aan de achterkant al een paar dingen klaar en hebben we een redelijk beeld wanneer de komende drie nieuwe versie van de app zijn. Ik mag helaas niet vertellen wanneer dat precies is, i.v.m. concurrenten.

Wanneer de eerste verbetering akkoord is bij de testers (nog eventjes geduld) dan gaat de nieuwe versie live. Van jullie hoor ik dan graag wat jullie van de verbetering vinden. Daarnaast op dat moment wederom de input wat het belangrijkste is om direct te verbeteren.

Ik geef bij deze wel al aan, dat de app voor prepaid nog wel even op zich gaat laten wachten. Dat komt omdat we daarvoor een hele aparte app moeten maken. We willen liever eerst de app voor abonnementen goed op orde hebben.
- Windows Phone App
- Windows RT (Windows Store) App. Hierbij graag meerdere profielen kunnen bekijken.

Reageer