.

Nieuwe versie Mijn Simyo app. We hebben jullie stem nodig!

  • 16 September 2013
  • 235 reacties
  • 28648 Bekeken


Toon eerste bericht

235 reacties

Badge +3
Pieterbalk en WvD10, ook jullie bedankt voor de complimenten. We weten dat de app nog lang niet af is, maar we weten wel dat we een grote stap in de goede richting gezet hebben.

We hebben de kleur aangepast in deze versie, omdat dit eigenlijk nog beter bij de Simyostijl past. Het ligt niet aan je toestel als je deze aangepast kleur hebt.

Een seintje geven wanneer je buiten je bundel gaat is erg lastig. Doordat er altijd een vertraging in de verbruiksgegevens zit is dit nooit 100% realtime. Ik zal eens kijken of ik wat kan bedenken met het team om hier toch iets voor te bedenken!
mijn complimenten met jullie nieuwe update van de app. Wat ik graag in de volgende update zou zien is dat je een seintje krijgt wanneer je buiten je bundel gaat bellen. Nu moet ik nog  gebruik maken van een andere app die dit voor mij in de gaten houdt en tevens automatisch uitschakelt. Dit zou een grote vooruitgang zijn van de app en vooral kostenbesparend. Ook het om de vier dagen inloggen is ook erg irritant dit moet toch anders kunnen.

Hoi allemaal,

Simyo zal de komende tijd onder andere bezig zijn met het verder ontwikkelen van de Simyo-app. Nu kan je al je resterende minuten, sms’jes en mb’s bekijken. Maar zoals ook op de website staat aangegeven, willen we functionaliteit van de app graag uitbreiden. We hebben veel aan jullie feedback uit dit topic gehad. Ons doel is dat je straks een app hebt die gelijk staat aan wat je ziet en kan op je persoonlijke pagina.

We zijn benieuwd naar wat jullie graag in de volgende versie zouden terug zien. Daarom heb ik een poll gemaakt zodat jullie je stem kunnen uitbrengen. Onze productmanagers houden dit topic ook in de gaten, dus laat ons weten wat jij graag wilt met de Simyo app.

Als je voor de optie Anders, namelijk... hebt gekozen, kun je in dit topic aangeven wat je dan graag zou willen zien.

Uiteraard mag je ook je keuze voor één van de andere opties toelichten in dit topic.

Groetjes,

Alex
Badge
Hele mooie toevoegingen in de nieuwste versie! (2.0.0 iOS)

Echt mijn complimenten daarvoor, de nieuwe functies zijn erg handig. Wat ik echter niet zo mooi vind (zeg gerust heel lelijk) is die blauw groene kleur in de app. Ik vond het oranje veel mooier, en dat is ook de Simyo kleur ;) 

Kan dit echter aan mijn toestel liggen, ik heb een 5S. Wil verder niets af doen aan de app zelf hoor! Die is prima :)

Groetjes!
Badge +3
Ik heb net de nieuwe versie op mijn Samsung, ziet er prima uit. Factureren zichtbaar, splitsing bellen/SMS, geschiedenis. Heel mooie app. Mijn complimenten voor de ontwikkelaars.

Dank je wel, franswon!
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb net de nieuwe versie op mijn Samsung, ziet er prima uit. Factureren zichtbaar, splitsing bellen/SMS, geschiedenis. Heel mooie app. Mijn complimenten voor de ontwikkelaars.
Badge +3
De prepaid-app gaat inderdaad nog even op zich laten wachten. Dit is een keuze die we maken als Simyo zijnde, omdat we op dit moment liever één goede app maken voor alle sim-only klanten. Liever een goede app voor sim-only, dan een aparte app voor sim-only en prepaid die niet goed is.

Verder zie ik nu wat jullie bedoelen met het tonen van saldoinformatie. Inmiddels heb ik de ING-app op mijn eigen telefoon geüpdatet en ik zie dat deze functionaliteit is toegevoegd. Ik vind dit een hele toffe functionaliteit. Dit ga ik dan ook zeker op de backlog plaatsen om dit hopelijk mee te nemen in de volgende versie. Dit gaat al niet meer mee in de komende versie, want die komt heel snel beschikbaar voor iOS en Android! :)

Dan nog even voor de mensen die een Windowsphone hebben: we zijn erachter gekomen dat er een paar bugs zaten in de app die we enkele weken geleden in de store gezet hebben. Hier hebben we meteen onze developers op gezet en gisteren is een nieuwe versie aan de Windowsstore aangeboden. Hopelijk is deze nog voor de kerst live.
Reputatie 5
Badge +11
Ik ben een prepaid-klant en zou graag via een app een internetbundel willen kunnen aanzetten.

Hoi Brammert,

Dat lijkt me ook een heel handig idee. Alleen is er momenteel enkel nog een app voor abonnementen, waar je ook nog niet je bundels kunt wijzigen... :(
Ik weet dat op dit moment op die app de focus ligt qua verbetering, alvorens er een prepaid app komt.

Hou het forum en onze www.simyo.nl in de gaten, dan ben je het snelst op de hoogte als er een prepaid app komt!
Badge
Ik ben een prepaid-klant en zou graag via een app een internetbundel willen kunnen aanzetten.
Badge +6
De ING bank heeft dit nu ook verwerkt in haar app. Zonder in te loggen zie je alleen de saldo om even snel up-to-date te zijn...heel handig.

De Rabobank heeft dit ook. Hopelijk gaan andere banken dit ook doen.
Reputatie 3
Badge +9
Ik zou heel graag een Live Tile willen zien voor Windows Phone, die tegoed/data laat zien. Zoiets als een widget voor Android waar jullie nu naar kijken zeg maar, zonder de app te openen makkelijk je gegevens zien op je startscherm.


De ING bank heeft dit nu ook verwerkt in haar app. Zonder in te loggen zie je alleen de saldo om even snel up-to-date te zijn...heel handig.
Badge +8
Hoi wopper, Jeroen06, en Jack55555,

Bedankt voor jullie opmerkingen en suggesties. Kevin kijkt hier regelmatig rond en zal binnenkort een reactie geven. :)

groetjes, Charlene
Ik zou heel graag een Live Tile willen zien voor Windows Phone, die tegoed/data laat zien. Zoiets als een widget voor Android waar jullie nu naar kijken zeg maar, zonder de app te openen makkelijk je gegevens zien op je startscherm.
Reputatie 1
Badge
Ik ben op dit moment ook nog niet echt positief over de Simyo app, het constant opnieuw moeten inloggen zorgt er voor dat ik de App niet vaak gebruik, want ff snel checken kan dus niet echt.

Voorheen was er ook een "onofficiële" app in de Play Store te vinden waarmee je inzicht had in je Simyo bundel (Bundeltegoed Checker), helaas is de ontwikkelaar van die app gestopt omdat er dus een "officiele" app vanuit Simyo zelf kwam.

Die app was simpel qua opzet, maar had wel een handig widget (overzicht van je bundel) & je hoefde niet telkens opnieuw in te loggen.
Je kon ook instellen dat bijv. 1x per dag je bundel overzicht geupdate werd, dus je hoefde niet handmatig op een update knop te drukken.

Met m'n Rabo app kan ik ook snel m'n saldo zien zonder iedere keer in te loggen, dus dan zou dat bij Simyo toch ook wel moeten kunnen?

Lijkt me dat Simyo eerst ff moet kijken of ze de gebruiksvriendelijkheid van hun app kan verhogen door wat simpele wijzigingen, en de toevoeging van een handige widget (voor Android) lijkt me verstandig.
Indien jullie nog mensen zoeken om de nieuwe (Android) app te testen houd ik mij aanbevolen, ben zelf ook App ontwikkelaar, dus kan misschien wat suggesties geven 😉.
Badge
Ik moet wel toegeven dat het steeds invoeren van dat wachtwoord wel een enorme barrière vormt in het "even" checken van je tegoed.

Wat mij betreft mag eerst het wachtwoord onder handen genomen worden en dan pas extra functionaliteit. Jullie willen ook dat gebruikers de app gebruiken en zich niet laten afschrikken door een vervelende drempel als een terugkerend wachtwoord. Ik heb al een password op mijn toestel dus per app hoeft dat van mij niet meer, naast eenmaal na het installeren.


Hoi Duvel,

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad erg vervelend dat op dit moment nog om de vier dagen opnieuw het wachtwoord ingevuld moet worden. Waarom deze tijdspanne in het verleden gekozen is, weet ik helaas niet. Het zal wel iets met veiligheid te maken hebben.

We weten dat de mogelijkheden er zijn om de manier van inloggen te veranderen. Op dit moment kiezen we er bewust voor nog alle gegevens achter een inlog te houden. Misschien dat we in de toekomst voor iOS de notificatie gaan gebruiken voor je resterende tegoed (de rode button met cijfers, die je ook krijgt bij een gemiste oproep of SMS). Voor Android zijn we aan het kijken naar de mogelijkheden van een widget waar je niet constant op hoeft in te loggen.

De loskoppeling van Mijn Simyo en de app om een simpeler wachtwoord te gaan gebruiken is op dit moment niet aan de orde. Het belangrijkste in onze ogen is op dit moment om functionaliteit uit te breiden. De komende versie van de app zal zich dan ook met name daar op richten. Voor een versie daar na zullen we je verbeterpunt in ons achterhoofd houden!

Hoi Kevin,

Bedankt voor je reactie, die is tenminste duidelijk en dan weet je waar je aan toe bent. Helaas betekent het wel, dat ik voorlopig de app niet ga gebruiken en terug val op de website, omdat ik daar wel veilig mijn wachtwoord kan bewaren.

Groet!
Badge +3
Er zijn zeker mogelijkheden, de vraag is alleen of jullie ze willen uitvoeren. Zelfs de Rabobank kan mij mijn saldo laten zien, zonder dat ik hoef in te loggen. Ik ga er vanuit dat dat niet beperkt is tot iOS alleen.

Als het niet mogelijk gemaakt gaat worden, is de kans groot dat ik de app er af gooi wegens onbruikbaar ivm veiligheidsrisico's.

De enige oplossing onder de huidge mogelijkheden is om een simpel wachtwoord te gaan gebruiken, dat je dan ook nog eens om de vier dagen moet gaan intypen. Dat laatste is gewoon niet gebruikersvriendelijk en drempel verhogend, verder ook best onveilig, omdat het daardoor vaker afgekeken kan worden. Een simpel wachtwoord instellen wil ik uberhaupt niet, omdat dat gewoon weg veels te onveilig is voor iets belangrijks als mijn telefoonnummer.


Hoi Duvel,

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad erg vervelend dat op dit moment nog om de vier dagen opnieuw het wachtwoord ingevuld moet worden. Waarom deze tijdspanne in het verleden gekozen is, weet ik helaas niet. Het zal wel iets met veiligheid te maken hebben.

We weten dat de mogelijkheden er zijn om de manier van inloggen te veranderen. Op dit moment kiezen we er bewust voor nog alle gegevens achter een inlog te houden. Misschien dat we in de toekomst voor iOS de notificatie gaan gebruiken voor je resterende tegoed (de rode button met cijfers, die je ook krijgt bij een gemiste oproep of SMS). Voor Android zijn we aan het kijken naar de mogelijkheden van een widget waar je niet constant op hoeft in te loggen.

De loskoppeling van Mijn Simyo en de app om een simpeler wachtwoord te gaan gebruiken is op dit moment niet aan de orde. Het belangrijkste in onze ogen is op dit moment om functionaliteit uit te breiden. De komende versie van de app zal zich dan ook met name daar op richten. Voor een versie daar na zullen we je verbeterpunt in ons achterhoofd houden!
Hoi duvel,

De login voor de app is gekoppeld aan je 'Mijn Simyo' account. Ik denk dat het lastig is om dit los te koppelen van elkaar, maar wie weet dat het mogelijk is. De app ontwikkelaars kijken mee met die topic :)

Groetjes,

Alex


Er zijn zeker mogelijkheden, de vraag is alleen of jullie ze willen uitvoeren. Zelfs de Rabobank kan mij mijn saldo laten zien, zonder dat ik hoef in te loggen. Ik ga er vanuit dat dat niet beperkt is tot iOS alleen.

Als het niet mogelijk gemaakt gaat worden, is de kans groot dat ik de app er af gooi wegens onbruikbaar ivm veiligheidsrisico's.

De enige oplossing onder de huidge mogelijkheden is om een simpel wachtwoord te gaan gebruiken, dat je dan ook nog eens om de vier dagen moet gaan intypen. Dat laatste is gewoon niet gebruikersvriendelijk en drempel verhogend, verder ook best onveilig, omdat het daardoor vaker afgekeken kan worden. Een simpel wachtwoord instellen wil ik uberhaupt niet, omdat dat gewoon weg veels te onveilig is voor iets belangrijks als mijn telefoonnummer.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi duvel,

De login voor de app is gekoppeld aan je 'Mijn Simyo' account. Ik denk dat het lastig is om dit los te koppelen van elkaar, maar wie weet dat het mogelijk is. De app ontwikkelaars kijken mee met die topic :)

Groetjes,

Alex
Hallo,

Is het mogelijk om een eenvoudig wachtwoord te maken voor het kunnen raadplegen van je beltegoed?

Na enkele dagen verloopt steeds je sessie in de iPhone app en wil je een eenvoudig wachtwoord of een pincode hebben om weer in te kunnen loggen. Maar voor je account-gegevens wil je een ingewikkeld wachtwoord hebben om misbruik te voorkomen.

Kan zo iets mogelijk gemaakt worden?

Groet,

Remco
Badge +6
Hoi smiba,

De facturen zal je kunnen inzien in de volgende versie van de app. Bundels aanpassen en verbruik van huidige maand inzien staan zeker op het verlanglijstje voor volgende versies! 🙂 Bedankt voor je suggesties!
Badge
Het zou leuk zijn als ik mijn bundel kan aanpassen vanaf de app, facturen zien zou pok wel leuk zijn (of anders de kosten van deze maand verklaard, zoals op de site gebeurd mocht er op "november" gedrukt worden.
Badge +6
Wanneer kunnen we een WIDGET verwachten bij de APP waarmee ik meteen kan zien wat mijn verbruik is?

Hoi Klaus,

Welkom op het forum allereerst!

Goede vraag, ik heb deze vraag even doorgezet, want de plannen zijn er wel voor.
Ik laat het je weten als ik een antwoord hierop heb! :)

Update: Het antwoord kwam al wat sneller dan verwacht: bij de volgende update zal er ook een widget aanwezig zijn! 🙂
Reputatie 2
Wanneer kunnen we een WIDGET verwachten bij de APP waarmee ik meteen kan zien wat mijn verbruik is?
Reputatie 5
Badge +11
Ik zie dat er een Windows app binnenkort komt. Mooi, maar is de status van de Windows Phone app ook bekend? Is het in ontwikkeling al?

Hoi Jack55555,

De ontwikkeling is al klaar :)

Het is wachten op de goedkeuring...
Reputatie 5
Badge +11
Ik pleit om te beginnen voor DUIDELIJKE en VOLLEDIGE informatie. Pas na het downloaden van de app vertelt deze dat ie niet werkt op prepaid accounts. Vinden we dat "correct" optreden naar de klant?

De app zou namelijk juist handig zijn om even snel een dagbundel te nemen als je onderweg bent.


Hi ruphoff,

Ik lees even de beschrijving van de app en daar staat:
"Voor wie is deze app?
De Mijn Simyo app is voor alle klanten van Simyo met
een abonnement. Deze app is niet geschikt voor
prepaid gebruikers."

Wie weet komt er in de toekomst nog eens een app voor prepaid, maar daar kan een product manager vast meer over vertellen.

Reageer