Skip to main content
Sticky

Flashback Friday: Een ode aan onze oud-moderators en -community managers

• September 23, 2025
  • 12 reacties
  • 211 Bekeken
Flashback Friday - Moderators / 12 sept publish
Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7

Simyo bestaat 20 jaar en het Simyo forum bijna 15 jaar. In die tijd hebben veel moderators zich ingezet om er een fijne plek van te maken. Sommigen waren er vanaf het begin bij, anderen sloten later aan. Maar allemaal hebben ze bijgedragen aan het forum zoals we dat nu kennen.

Door de jaren heen hebben onze moderators samen veel mooie dingen neergezet. Denk aan een van de eerste grote winactie, handige FAQ’s en legendarische topics (Foto topic, naar wat voor muziek luisteren jullie? en dieren liefhebbers) die wekenlang het gesprek van de dag waren en die nog steeds gebruikt worden!

Daarom deze speciale Flashback Friday: We nodigen onze oud-moderators uit om hier nog één keer te reageren. Zo blikken we samen terug op alle mooie herinneringen en geven we iedereen die heeft meegebouwd aan het forum een welverdiend podium. 😊

Herken jij een naam? Of heb je altijd al een vraag willen stellen aan een oud-moderator? Dit is je kans. Reageer hieronder, deel je herinneringen of laat weten hoe jij het forum hebt ervaren in de tijd dat zij actief waren!

Met dit topic sluiten we de Flashback Friday-reeks af. Bekijk hier nog één keer alle topics op een rijtje:

12 reacties

Els
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • September 24, 2025

Hoi allemaal,

Ahh, good to be back! Ik ben al een tijdje (zo'n 6 jaar denk ik?) niet meer actief op het forum, maar ik werk nog steeds met heel veel plezier bij Simyo! 💛

Tegenwoordig ben ik onderdeel van het Online Service team, waar ik me o.a. bezighoud met het verbeteren van onze klantreizen, online service pagina's en procesmails.

Ik kijk met heel veel plezier terug op mijn tijd in team Social. Het was een ontzettend fijne en gezellige periode waarin ik veel heb geleerd en gelachen. Wat me het meest is bijgebleven? De real life meet ups met onze forumexperts die af en toe plaatsvonden. Zo hebben we ooit enthousiast geprobeerd te ontsnappen uit een paar enge escape rooms. Wie was daar nog bij aanwezig? 

Soms mis ik het wel. De leuke en uitdagende gesprekken op dit forum. Ook heel bijzonder dat onze forumleden elkaar proberen te helpen en voor elkaar opkomen, zoals dat hoort bij een community. 😊

Leuk om ook van de rest te horen binnenkort! 

Groetjes,
Els

Daisy
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud community manager
  • September 24, 2025

Hi forumleden!

Long time, no see/speak. Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op het Simyo-forum heb geschreven. Al heb ik in de tussentijd wel af en toe een blik geworpen om te zien wat er allemaal speelt bij Simyo.

Van 2019 tot 2022 was ik actief op het Simyo-forum. In die periode heb ik veel geleerd, meegemaakt en Simyanen(?) kunnen helpen! Mijn hoogtepunt was denk ik toch wel de superuser meeting en de brainstormsessie daarbij. Samen met de directeur van Simyo en de meest actieve leden van het forum hebben we toen gekeken naar verbeterpunten en ideeën. Omdat dit in coronatijd was, gebeurde dit online, maar het was een unieke en leuke ervaring. De superusers konden goed vanuit het perspectief van de klant feedback geven. Tegelijkertijd konden wij uitleggen wat we met die feedback konden doen, of misschien juist niet, en meer inzicht geven over hoe dit achter de schermen werkt.

Zo is er inmiddels een datalimiet ingesteld, iets waar we destijds uitgebreid over gesproken hebben. Ook andere zaken rondom de app, de website en de diensten zijn inmiddels (nog meer) verbeterd. Dat is ontzettend leuk om te zien!

Voor mij was het op een gegeven moment tijd om een andere weg in mijn carrière in te slaan, en daarom heb ik afscheid genomen van Simyo. Inmiddels werk ik bij een superleuk bedrijf waar ik docenten help bij het vinden van een passende baan. Dus het stukje mensen helpen is er in gebleven!

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • September 25, 2025

Hoi hoi all,

Wat leuk om hier weer even een kijkje te nemen. Simyo alweer 20 jaar, wat gaat dat toch snel! Sinds 2019 mag ik al onderdeel uitmaken van dit bedrijf en ik werk er nog steeds. Ik ben begonnen bij de Klantenservice en heb daarna stappen mogen zetten richting Social en uiteindelijk Marketing. Het is heel waardevol om binnen één organisatie zoveel verschillende kanten te kunnen ontdekken en blijven groeien.

Hoewel ik de afgelopen tijd niet meer actief ben geweest op het forum, heb ik hier in het verleden veel aan bijgedragen. Het forum was voor mij een plek waar we op een laagdrempelige manier contact konden hebben met klanten, vragen konden beantwoorden, feedback konden ophalen, intern nieuws en soms ook gewoon even iets gezelligs konden delen. De mix van inhoudelijke topics, hulpvragen én de interactieve spelletjes zoals Raad het plaatje zorgde ervoor dat het nooit saai werd.

Het is mooi om te zien dat dit forum nog steeds een actieve en betrokken community heeft. Dat zegt veel over hoe sterk het concept is en hoeveel waarde het nog altijd toevoegt, zowel voor klanten als voor collega’s. Dat we als merk op deze manier in gesprek blijven met onze gebruikers, vind ik echt iets om trots op te zijn.

Wie weet duik ik binnenkort weer eens in een topic of haak ik aan bij een leuke discussie. Voor nu in ieder geval: op naar de volgende 20 jaar Simyo!

Groetjes, 

Tessanne 

Dries
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • September 25, 2025

Hey allemaal!

Ik ben begonnen in 2013 op de KS. Ik weet niet eens precies meer wanneer ik bij Social actief was, maar ik zou gokken op 2014. In 2014/2015 ben ik doorgegroeid naar de marketing afdeling en begonnen met het beheren van het blog (content) en later ook de technische (SEO) hoek ingeslagen. We zijn toen met een scrumteam begonnen waar ik de tester was en alles controleerde voordat we een release publiceerde.

De gekste momenten op het forum waren de vele klachten die we kregen over data verbruik. Klanten die niet weten hoe hun eigen mobiel werkte en daar vervolgens bij ons over gingen klagen. Wat wij er niet erbij vertelde was dat als je bij ons een simkaart kocht, data dan ook aanstond. Dus de klachten waren wel terecht 😅 Later is dat gelukkig aangepast.

Na Simyo heb ik bij verschillende bedrijven als Online / E-commerce Marketeer gewerkt. Dat doe ik nog steeds 😁👍🏻

Vogelund
Forum|alt.badge.img+1
  • Oud-moderator
  • September 25, 2025

Hey (oud) Simyanen en forum-experts,

In 2011 (meen ik) werd het Simyo forum gelanceerd. Niemand binnen de organisatie had eigenlijk een idee van wat we ermee moesten. En in die tijd was het niet ongebruikelijk dat je steevast 30 minuten moest wachten tot de Simyo klantenservice de telefoon opnam. De vele vragen en matige bezetting van de klantenservice was vanaf dat moment ook op dit forum terug te lezen.

Gelukkig kwam er langzaam aan verbetering in. Er kwamen steeds meer klantenservice collega’s te werken, de Simyo processen werden verbeterd en we begonnen prijzen te winnen (beste mobiele provider etc.).

Ondertussen was ik actief als moderator (en later als community manager) op het forum. In die tijd samen met Ernst, Tiury, Charlene, Kim, Natascha en Dries. Later nam Angela het forum over. Ze werd door de forum-experts Moederator genoemd.

Ik heb een hoop meegemaakt op en buiten het forum.

• veel topics over hoog dataverbruik behandeld - godzijdank is er nu een dataplafond mogelijk
  • over koetjes en kalfjes kletsen in het ‘gewoon gezellig’ subforum. Met name met Groentjuh, RicoK, Friesian, Koorelle, Franswon, Ray, Scotsman en De Leon
  • de meet and greets met de forum-experts (arcade hal, escape room, op bezoek bij Simyo zelf)
  • bezoek aan Franswon in Zeeland samen met Angela en Sean. Hij was toen al ernstig ziek. Helaas is Franswon kort na ons bezoek overleden :(

Inmiddels is Simyo prachtig gezond bedrijf met veel leuke medewerkers. Hoewel ik er niet meer werk, blijft het wel de leukste en de beste mobiele provider. Aan het 10 jarig jubileum heb ik nog mogen meewerken. Nu tikt Simyo alweer 20 jaar aan. Gefeliciteerd!

Aan iedereen die nog actief is op het forum: jullie zijn geweldig.

En aan alle Simyanen: het ga jullie goed. Ik kom binnenkort even een potje tafeltennis spelen op het Simyo kantoor. Tot snel!

Groetjes,
Alex

Bas
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • September 25, 2025

Hoi allemaal,

Bas hier! Van 2013 tot 2021 heb ik met veel plezier bij Simyo gewerkt. De laatste jaren daarvan was ik actief op dit forum als moderator. Wat me altijd is bijgebleven, is hoe een kleine groep leden hier dag en nacht klaarstond om anderen te helpen. Jullie betrokkenheid en kennis maakten echt het verschil.

Toen ik hoorde dat Simyo een dataplafond kreeg, moest ik gelijk aan jullie denken. Ik weet zeker dat jullie daar blij van zijn geworden.

Na mijn tijd bij Simyo ben ik bij een marketing agency terechtgekomen, daarna bij een startup in de muziekindustrie. Inmiddels heb ik mijn droombaan gevonden: ik werk nu als marketing manager bij Thunderdome.

Ik wilde even gedag zeggen en iedereen de groeten doen. Bedankt voor alle mooie herinneringen en blijf vooral zo actief en behulpzaam als altijd.

Groetjes, 
Bas

Angela
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • September 26, 2025

Wist je dat.. ik 7 jaar geleden op 27 juni 2018 mijn laatste post op het Simyo Forum heb geplaatst in het ‘Wist je dat’jes’ topic. 

Hoi allemaal,

7 jaar, dat is een heel leven gelden voor mijn gevoel. Toen ik het Simyo Forum en alles wat erbij hoorde los moest laten, heb ik daar oprecht veel moeite mee gehad. Het forum was in die tijd toch echt een beetje mijn kindje geworden 😉 Ik vond het dan ook super leuk om een berichtje te krijgen van Seren om weer eens een tekstje te typen vanwege het 20 jarige jubileum!

Ik ben het forum even opgedoken na al die jaren en vond dat ik me op 12 augustus 2015 heb voorgesteld. Ruim 10 jaar geleden. Ik kan me nog veel leuks herinneren en vooral de onwijs gezellige topics die we samen hebben gemaakt! De dierenfeitjes, het fototopic en Raad het Plaatje! De Forum Experts deden stuk voor stuk gezellig mee.

Ik begrijp van Seren dat ​@wimj12, ​@Groentjuh, ​@Friesian, ​@Ron H  & ​@Scotsman nog steeds aanwezig zijn. Super leuk om te horen dat jullie na al die jaren nog steeds ronddwalen op het forum!

Even kort over wat ik nu doe! Ik ben ondertussen moeder van 2 prachtige meiden, onze 2 katten zijn helaas in de afgelopen 4 maanden beide overleden en we hebben een zwarte labrador genaamd Bailey aan ons gezin toegevoegd zo’n 4 jaar geleden. Verder ben helaas chronisch ziek geworden na ons 1e kindje. Hierdoor is het voor mij niet meer mogelijk geweest om te gaan werken. Wel heb ik een eigen bedrijf gestart in handgemaakte baby- en kinderkleding! Zo kan ik binnen mijn eigen mogelijkheden toch lekker aan de gang blijven!

Om af te sluiten deel ik graag mijn leukste herinneringen aan mijn tijd als Community Manager.

• De forumuitjes! Ik heb warme herinneringen aan ons uitje naar de Ton Ton Club, het 1e uitje wat ik heb mogen organiseren! Ook de speurtocht door Amsterdam heen, hoogzwanger, staat in mijn geheugen als een geweldig uitje en het laatste uitje wat ik heb mogen regelen.
  • Het volledige re-designen van het forum en daarmee overstappen naar (volgens mij nog) de huidige vorm vond ik een mega toffe uitdaging!
  • Het kunnen helpen van zoveel klanten via deze vorm van klantenservice vind ik (nog steeds) heel waardevol! Leuk om te zien dat er nog steeds topics actief zijn van meerdere oud-moderators!

Ik zal het topic waarin deze reactie geplaatst wordt een beetje meelezen. Het lijkt me leuk jullie reacties te zien!

Groetjes,
Angela

Sean
Forum|alt.badge.img+8
  • Oud-moderator
  • September 26, 2025

Hoi allemaal,

Als ik naar mijn profiel kijk zie ik dat ik lid ben geworden op 18 december 2015 en mijn laatste bericht is alweer 4 jaar oud. Dat was echter in het 'Hoe is het nu met?' topic, dus toen was ik al niet meer heel betrokken. Ik ben circa 2 jaar actief geweest als moderator (1.911 reacties) en daarna werd ik teamleider en werd ik steeds drukker met andere werkzaamheden. 

Mijn leukste herinneringen op het forum zijn de uitjes met de forumexperts. We zijn o.a. een aantal keer uiteten geweest. En het gekste/grappigste moment was een klant die mij complementeerde met mijn foto en vroeg of ik haar een keer een berichtje wilde sturen. Dat was overigens een heel leuk bericht en totaal niet ongepast oid. 

Op dit moment ben ik nog steeds werkzaam bij Simyo, inmiddels als basemarketeer!

Kim
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • September 26, 2025

Hoi allemaal,

Ik had graag dit bericht zelf geplaatst – net als vroeger! Maar ik ben op vakantie, daarom plaatst Seren het bericht voor me. Want geloof het of niet: ruim 12,5 jaar later werk ik nog steeds bij Simyo.  

Van eind 2013 tot begin 2015 was ik hier actief op het forum. Het is alweer even geleden, dus specifieke herinneringen schieten me zo niet te binnen. Maar wat ik altijd superleuk vond, waren die lastige vragen waarbij we echt even moesten puzzelen om het uit te zoeken. Gelukkig hadden we toen – net als nu trouwens – onze geweldige super users die altijd wilden helpen. Ik vind het heel leuk en bijzonder dat sommigen van jullie nog steeds actief zijn!

En ja, ik werk dus nog steeds bij Simyo, inmiddels als business analist, alweer een hele tijd verder :)

Leuk om zo weer even wat van me te laten horen. Fijne dag allemaal!

Friesian
  • Forum Expert
  • September 27, 2025

Beste oud mo(e)derators en community managers.

Leuk om jullie reacties te lezen, alle namen herinner ik me nog,. Ook enkele grappige momenten zoals van ​@Els de tip bij een probleem met het aquarium (inmiddels al langer een upgrade naar 180 liter) om ff een tikje tegen het glas te doen en daarbij een handdoek gereed te houden. 😀

En ​@Angela  vervelend dat je chronisch ziek bent geworden, sterkte daarmee. En een zeer goede keuze wat betreft de keuze voor een labrador. Zwart is trouwens de oorspronkelijke kleur van een labrador Een hond met een zeer goed karakter. Wij hebben er verschillende gehad. De katten is ook jammer maar soms moet je een keuze maken bij dieren. Ik weet wat het is. Heel veel pech gehad met honden. 

En wisten jullie dat het woordje Dit voor Angela heel moeilijk was om uit spreken?, 😀

Ik geloof dat in die tijd Tiury je gezellige sidekick was. 

Enkelen van jullie weten denk ik ook dat er nog zakken meel (mail 😉) bezorgd moeten worden bij L.Rozewater? 

@Alex ontbreekt nog in het verhaal die ook nog met Angel (L. Rozewater 😉) samen community manager was. En ik herinner me nog meer oud moderators en een community manager..  Zoals bijvoorbeeld ​@Jihane  ​@Tiury  ​@Naomi ​@Natascha  en ​@Ernst . 

En ik denk dat jullie de huidige editor ook fijner vinden dan de BB code. 

De tijd dat Gainsight nog Insided was. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • September 27, 2025

Leuk om iets van de oud community managers te horen.

Allemaal een eigen verhaal met mooie en minder mooie gebeurtenissen. 

Ik hoop dat er nog meer oudjes reageren.

Friesian
  • Forum Expert
  • September 29, 2025

Aha, ik had Alex niet herkend omdat hij zich nu ​@Vogelund noemt. Alex heeft een tijdlang samen met Angela gewerkt als community manager.

Leuk idd om al die berichten te lezen. En ja, ​@Charlene was ik inmiddels vergeten.