Skip to main content
Sticky

Flashback Friday: Zo begon het Simyo Forum

• September 5, 2025
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken
Flashback Friday: Zo begon het Simyo forum
Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7

In december 2011 ging het Simyo forum officieel van start: een frisse, nieuwe ontmoetingsplek waar klanten elkaar hielpen, ervaringen deelden en samen tot de beste oplossingen kwamen. Het idee erachter was net zo simpel als sterk: wie kan een vraag beter beantwoorden dan iemand die zelf klant is?

De eerste dagen waren rustig. Er waren nog maar een handvol topics en de meeste vragen gingen over:

En ja, dat laatste was toen nog een heel ding. Smartphones waren nog relatief nieuw, en de eerste iPhones, Samsungs en BlackBerry 's waren lang niet zo gebruiksvriendelijk als nu!

Het forum had een frisse, oranje look, een klein groepje moderators en een (paar) actieve klanten die er vanaf de eerste dag bij waren. Al snel groeide het uit tot een levendige forum waar niet alleen vragen werden beantwoord, maar ook tips, weetjes en zelfs grappige off-topic gesprekken werden gedeeld. 

Wayback Machine - Simyo forum 2012

In de jaren daarna veranderde er veel:

• Nieuwe functies en verbeteringen.

• Een frisse, nieuwe look.

• Een groeiend team van moderators en community manager(s).

• En natuurlijk… duizenden nieuwe leden, topics en reacties!

Toch is er één ding nooit veranderd: het forum is en blijft een plek waar klanten elkaar helpen, en waar een gezellige community is ontstaan.

Ben jij er in die beginperiode bij geweest? Weet je nog je eerste post of herinnering aan het forum? Deel ‘m hieronder, we vinden het leuk om samen terug te blikken! 😊

3 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • September 5, 2025

@Seren, het archive is voor ons "niet-moderatoren” niet in te zien! En de laatste link gaat naar de medewerkers kant van het forum...

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • September 5, 2025

Volgens mij ben ik er sinds 2016 bij. Dat was via het account van mijn vrouw, want die was proefkonijn om naar Simyo te gaan.

Daarna ik ook, en dat is nog steeds zo. Forum loopt nog steeds via het account van mijn vrouw.

Topics die veelvuldig langskwamen zijn:

• Waarom heb ik hoge buitenbundel kosten?
  • Wanneer komt feature X bij Simyo. X is dan B.v. 5G, dataplafond, dual Sim?

Helaas is het vrij lastig om je complete post history te bekijken. Ik herinner me fraaie discussies over telefoons die een nacht lang in de badkamer lagen met de verbinding open, of iemand die bij hoog en laag bleef beweren dat zijn telefoon gehackt was, en dat dus Simyo moest compenseren. Na flink wat dreigen van zijn kant stopte hij opeens. Geen idee of hij een forse compensatie heeft gekregen of zijn eigen ongelijk inzag.

Als ik toegang krijg tot het archief kan ik ze wellicht terugvinden.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • September 5, 2025

@Seren, het archive is voor ons "niet-moderatoren” niet in te zien! En de laatste link gaat naar de medewerkers kant van het forum...

Bedankt voor het melden, ik heb het gelijk gefixt! :)