Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

FAQ: Hoe stel ik internet op mijn iPhone 3 in?

  • 7 december 2011
  • 34 reacties
  • 24738 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Om Internet op je iPhone 3 in te stellen moet je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone instellen.
Dit kan vanaf het startscherm via Settings - General - Network - Edge.
Vervolgens dien je onderstaande in te voeren:
APN: internet
Username: KPN
Password: gprs

Let op: deze instellingen gelden alleen als je software ouder dan versie 4.2 is.

34 reacties

Badge +1
Hoe kan ik het instellen op een nieuwere versie van IOS? bijvoorbeeld 5 of 5.01?
Badge +4
Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Wat zijn nu de correcte instellingen voor een 3GS met de 5.01 software erop?
Er staat bij mij "KPN NL" in beeld en voor internetgebruik worden kosten gerekend, terwijl ik een internetbundel voor 500mb heb!

bvd,
Mathijs
Badge
Ik heb je instructies gevolgd echter krijg geen verbinding met het internet. Zijn er nog andere instellingen waar ik rekening mee moet houden?





Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Badge +5
Hoi Harald, Heb je ook geprobeerd om je iPhone te synchroniseren met iTunes?
Badge
Nee dat heb ik nog niet gedaan, dat zal ik vanavond proberen. Wat doet deze sync dan eigenlijk?
Badge +5
Door te sync-en krijg je de mogelijkheid om de simkaart te activeren. Ik hoor graag van je of het is gelukt.

Badge
Hallo Bibi, ik heb nu ook de sync met iTunes gedaan. Hij geeft aan dat de sync is uitgevoerd echter geen internet via mobiel netwerk. Ik heb ook de iPhone 4s uitgezet en aangezet. Wederom geen oplossing.

Voor de zekerheide heb ik alle instellingen van Mobiele Data opnieuw laten instellen (helemaal onderaan de pagina). Er wordt dan automatisch bij Mobile Data, APN iphonekpn.nl ingevuld. Dit heb ik, zoals eerder ook gedaan, overschreven met APN internet, gebruikersnaam KPN, wachtwoord GPRS. wederom de sync met itunes. Nu krijg ik de mededeling " Mobile data activeren niet mogelijk" lijk dus wel een stapje verder maar geen oplossing.
Nu te rade gegaan bij iphone club en de volgende site gevonden:http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/telefoonfuncties/probleem-met-mobiele-datanetwerk-oplossen/
Beide oplossingen gevolgd. Via de radicale oplossing worden de instellingen bij Mobile Data automatisch ingevuld zoals ook door jullie aangegeven. Daarna uitgezet en weer aan, sim geactiveerd met code en de sync met iTunes uitgevoerd. Wederom de pop up Mobile data activeren niet mogelijk.
Heeft het nog iets te maken met Wi-Fi? Moet die uit of aan? Heb beide opties overigens geprobeert zonder oplossingen.
Ik hoop dat jij het nog kan volgen... ik niet meer in ieder geval. Is de databundel bij jullie wel geactiveerd oid? Stop er nu mee en hoop dat je me binnenkort nog verder kan helpen.

Badge +5
Hi Harald,
Zou je kunnen kijken of je simkaart in een ander toestel wel werkt?
Graag verneem ik je mobiele nummer per privebericht.
Groet, Bibi
Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg mijn internet niet geactiveerd. Ik zo graag snel geholpen worden omdat op twitter gewoon niet meer gereageerd wordt op mijn vraag.
Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Maarten, zou je me een privé bericht kunnen sturen met je Simyo telefoonnummer en eventueel een alternatief telefoonnummer zodat ik je beter kan helpen.
Ik heb een sim only abonnementen en als ik de simkaart in mijn iPhone 3GS plaats, dan wordt automatisch bij Mobile Data, APN iphonekpn.nl ingevuld.

Is er iets mis mee? Alles werkt perfect en mijn verbruik wordt ook correct afgerekend.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum MueKo69,

Wanneer de internet bundel werkt, gaat deze over het KPN netwerk. Hier is niets mis mee. Sommige toestellen pakken de internet instellingen automatisch. Je hoeft hier niets aan te veranderen.

Groetjes,

Alex
Ik heb ook problemen met het activeren van internet op mijn iPhone 3G.
Inmiddels is mijn toestel simlockvrij, maar internet krijg ik niet aan de praat. Ik heb al een app met APN veranderingen geinstalleerd, dat werkte niet. Ook heb ik met het programma iPhone Configuration Utility (van Mac) de instellingen ingesteld die hier vermeld staan (username, wachtwoord etc).
Ik heb de softwareversie 4.2.1 en kan niet in het menu netwerk de instellingen veranderen. Wel kan ik een profiel aanmaken in het menu 'algemeen' waarin ik KPN als gebruiker instel en ook de andere instellingen overneem van deze site. Ik krijg alleen maar geen verbinding met 3G. Bellen en smsen lukt wel gewoon.
Weet iemand wat ik over het hoofd heb gezien? Internet gaat toch gewoon op hetzelfde moment in als de rest van mijn abonnement? Ik heb het namelijk pas 2 dagen. Bedankt!
Badge +2
Hi sneeuwwitje,

Staat de optie 'internet op je mobiel/MMS' wel ingeschakeld? Wij adviseren je dit even te controleren op je persoonlijke pagina op www.simyo.nl. Dit kan je controleren door de instellingen onder het tabblad 'overzicht' na te checken.

Groetjes,

Arie
Ha Arie,
Ja, dat had ik inderdaad niet gedaan, bedankt! Het werkt prima zo.
Idem problemen met de instellingen. Ik heb alleen een rondje en geen 3G netwerk.

Ik heb een iPhone 3GS met OS 5.0.1 en eerdere instellingen al geprobeerd. zonder succes.

Wat kan ik het beste doen?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Vince,

Ik heb even naar je gegevens op ons netwerk gekeken, maar de internet optie staat gewoon ook. Ook op ons achterliggende systeem. Het internet zou netwerktechnisch gewoon moeten werken. Het lijkt er inderdaad op dat je instellingen niet helemaal goed staan. Heb je nadat je de instellingen handmatig had ingevoerd het toestel al uit/aan gezet?

Groetjes,

Alex
Hoi Alex, dankjewel.

Toestel inderdaad aan/uitgezet, maar zonder succes.

Zijn er misschien instellingen die ik handmatig kan invoeren?



Bedankt, Vince
Reputatie 5
Badge +10
Het zou via onderstaande stappen moeten werken.

Ga naar Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm

Zet het toestel uit/aan en het internet zou moeten werken.
Badge
tip: gratis apn changer gedownload en sindsdien doet die het....(unlockit.co.nz)
gr. d
Hoi,

Al deze gegevens werken echter niet bij mij. Ik heb werkelijk er alles aan gedaan om mijn iPhone 3GS werkend te krijgen met Simyo. Eerst kon ik niet eens bellen/SMS'en/internetten omdat de standaard gegevens blijkbaar niet klopten. Hiervoor heb ik instructies gevolgt op de Simyo site, en de KPN site voor MMS.. Maar niks hielp. Na uren lang van alles uitproberen hebben de gegevens van Mobiele Data 'zich zelf' aan gepast waardoor mijn Mobiele Data tabel er zo uit ziet:

Mobiele Data
APN: iphonekpn.nl
Gebruikersnaam: 
Wachtwoord: ••••

De telefoon werkt nu naar behoren en heeft continu signaal, wat voorheen niet het geval was. Aangezien ik meerdere Simyo gerbuikers o.a. op dit forum heb gehoord dat de instellingen op deze site niet werken, lijkt het me misschien verstandig dat Simyo hier een kijkje naar neemt. 

Steve
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Steve,

We merken dat sommige Iphones de instellingen automatisch instellen. Ik vermoed dat dit met de software versie te maken heeft. Het instellen van de juiste instellingen is toestel gerelateerd. Het is voor ons dan lastig om zo op afstand na te gaan wat er niet ingesteld staat. In ieder geval bedankt dat je jouw instellingen hier deelt. Zo hebben andere gebruikers op het forum er ook wat aan :)

Groetjes,

Alex
Hoi,

Jij ook bedankt voor de snelle reactie. Maar waar ik een beetje op had gehoopt is dat jullie het wachtwoord van de door mij aangegeven instellingen kunt vertellen. Mocht ik, of iemand, een keer z'n telefoon resetten en de instellingen niet direct verschijnen, zoals bij mij dus het geval was, handmatig in kan stellen.

Steve
Badge +6
Beste Steve,

Mobiele Data
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Reageer