.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?



Toon eerste bericht

156 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Bianca79,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je geen bereik hebt in het buitenland! Ik heb zojuist de dataroaming optie van jouw simkaart gereset. Zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag of je hierna weer bereik hebt.

Groetjes,
Amy

Hallo, ik heb simkaarten gewisseld, en andere simkaarten werken wel in mijn toestel. Verder heb ik alle bovenstaande suggesties uit geprobeerd. Ik ga er dus vanuit dat het aan mijn simkaart of de provider ligt. Wat kan ik nu het beste doen?

Dankjewel voor je reactie alvast, groetjes, Iteke

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Nixter,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is als je geen (of pas heel laat) reactie krijgt! Het is op sommige kanalen inderdaad erg druk waardoor de responstijd langer is dan dat je van ons gewend bent. Onze oprechte excuses hiervoor. 

Wat onhandig dat jouw vriendin geen gebruik kan met van het internet in het buitenland! Ik zie dat je al meerdere stappen hebt doorgenomen, ook met behulp van de tips van @Groentjuh en @Ron H! Bedankt heren, Dit helpt enorm 😊. 

Een H+ verbinding is een internetverbinding van 3.75G. Deze internetverbinding is sneller dan 3G maar iets trager dan 4G. Graag zou ik willen weten of haar toestel op de netwerkmodus 4G staat ingesteld. Dit kan je controleren via de Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus. Zorg dat de netwerkmodus is ingesteld op 4G / 3G / 2G automatisch selecteren.

Als dit goed staat in haar toestel zelf wil ik je vragen op mij een privé bericht te sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens van jouw vriendin. Dan kan ik meekijken op de aansluiting!

Groetjes,
Amy

Hoi Daisy, helaas nog niet. Kunnen we het resetten opnieuw proberen? Groetjes

Reputatie 7
Badge +6

Zojuist 10 min uitgezet, ik heb inmiddels weer bereik. Bedankt.

Goed om te horen!

Reputatie 4
Badge +4

Hallo Iteke,

 

Ik heb de boel weer een slinger gegeven en je aansluiting is gereset. Wil je dan weer je toestel voor 10 minuten uitschakelen?

 

Groetjes,

Ouael

Bedankt Ouael, ga ik nu doen!

Ik heb exact dezelfde probleem als de topic eigenaar. Zelfs dezelfde telefoon. Reizen is gewoon niet meer leuk hierdoor. Internet is echt nodig in het buitenland. Ook ik had alles geprobeerd en ben elk stapje nagegaan, maar tevergeefs. Ik heb hier gelezen dat een reset geholpen heeft? Zouden jullie dat ook bij mij kunnen doen? 

 

Een aantal kennissen van mij gebruiken ook simyo en die hebben ook dit probleem. Dit is niet iets wat bij een aantal mensen speelt, maar bij veel gebruikers. Misschien iets om aan te werken?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Iteke, 

Wat gek dat we je internet maar niet aan de praat krijgen!

Heb je een mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen? En ook een andere simkaart in je eigen toestel? Misschien is er wel iets met je toestel aan de hand, of met onze simkaart :sweat_smile:

Ik zal maandag eens bellen met onze netwerkspecialisten om na te gaan of zij iets geks zien. Is het goed als ik je hier maandag een update over geef?

Groetjes, 
Bas

Hoi FFK. Amy heeft uiteindelijk het probleem vrij snel opgelost met een reset van de simkaart en iets met de roaming. Mijn vriendin haar aansluiting was de enige van de 3 die problemen gaf maar het was enorm frustrerend. Ik hoop voor je dat Amy ook op jou reageert en dat je niet op de chat aangewezen wordt.

Ik heb een Samsung Galaxy J7 Prime. Ik kom net weer terug uit Duitsland en weer kon ik buiten de wifi zone niet op internet. Gewone stappen al meerdere keren gedaan: internet staat aan, roaming aan, opnieuw opgestart, netwerk keuze, enz. Waarom werkt het daar niet???

Helaas heeft het niet geholpen!

HoiHoi @Henkie72 

Hoe staat de APN ingesteld? 

Hoi Iteke, 

Heb je de onderstaande instellingen in je toestel staan? 

  • APN: internet 
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

Ik zal voor de zekerheid even je simkaart een reset geven op het netwerk. Kun je over een kwartier even je toestel uit- en aanzetten en laten weten of het weer werkt? 

Groetjes, 
Bas

 

Als gprs niet werkt kun je het ook met hoofdletters proberen. Dus GPRS. 

naam toegangspunt: kpn/Hi 4G LTE Mobiel internet. Bedoeld u dit?

 

Ja dat bedoel ik. 

APN = Acces Point Name - Namen toegangspunt.

Neem als voorbeeld dit even. Na wijziging toestel opnieuw opstarten.

Correctie DIT is de volledige versie. Internet in buitenland staat ook aan in jouw mijn Simyo?

Meer info... HIER

Ik heb ook dit probleem, de juiste APN en gebruikersnaam en wachtwoord. 
zit in Belgie, maar geen internet. 
 

is een reset mogelijk?

Hoi Bas, dankjewel, dit heb ik geprobeerd, maar het helpt helaas niet. Ik heb mijn telefoon na de aangepaste instellingen opnieuw opgestart, maar nog steeds geen netwerk.

Dank voor je reactie, maar niet alles wordt bij mijn instellingen als zodanig weergegeven (Samsung J7 Prime2) : bijvoorbeeld geen MEER, geen startpagina, webpagina,….. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Iteke,

 

Wat balen dat je nog geen verbinding hebt! Ik heb nog een aantal vragen voor je: Heb je gecheckt of de roaming nog aanstaat op je toestel? Welk toestel heb je? Heb je al eens geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Dit kun je doen als je gaat naar de instellingen van je toestel > Verbindingen > Mobiele Netwerken > Netwerkoperators. Als alles goed staat dan zal ik contact opnemen met de netwerkspecialist om te vragen of zij iets kunnen ontdekken.  

 

Ik hoor het graag van je! 

 

Groetjes,

Tessanne

Zolang de hoofdpunten maar zijn ingesteld. Het menu van telefoons kan onderling verschillend zijn. 

Dag, 

ik heb hetzelfde probleem en alle stappen geprobeerd, er is alleen nog geen reset geprobeerd. Aanleiding voor plots geen mobiel internet was simlock door 3x verkeerde code. Opgelost met pukcode maar sindsdien geen mobiel internet meer, ook niet na herstart, alle aanbieders proberen, roaming aan etc.

graag hulp.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @FFK,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het jou ook niet lukt om in het buitenland gebruik te maken van het internet! Ik kan me voorstellen dat dit erg onhandig is. Heb je ook geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Staat je toestel ingesteld op de netwerkmodus van 4G?  Ik kijk graag even met je mee op je aansluiting. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Wellicht kan ik dan inderdaad de reset voor je uitvoeren 😊. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sdej,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je geen bereik hebt. Ik heb zojuist de dataroaming van jouw simkaart gereset. Als je de telefoon voor 10 minuten uitschakelt kan de reset voltooien. 

Ik hoor graag of je hierna weer bereik hebt! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @AlexandraL,

Bedankt voor je bericht. Ik heb jouw aansluiting er bij gepakt en ik zie dat '’Internet in het buitenland'’ uitstaat. Deze kun je zelf even aanzetten in de Mijn Simyo app. Na het aanzetten adviseer ik je om jouw toestel 10 minuten uit te zetten. Je internet zou dan gewoon weer moeten werken. Mocht dit niet zo zijn hoor ik het graag. 

Groetjes,
Seren

Reageer