.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?



Toon eerste bericht

156 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Henkie72,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je al heel goed word geholpen door @Friesian (heel erg bedankt 😊). Wat ik je nog wil aanraden is het handmatig selecteren van een netwerk. Het netwerk die boven aan staat is meestal het sterkste netwerk. Zou je ons kunnen laten weten of dit heeft gewerkt? 

Groetjes,
Seren

Badge +2

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Nieuw toestel. In het oude toestel werkte het afgelopen zomer in Griekenland nog prima. Verleden zaterdag in Duitsland niet! 

 

Alle opties in het menu op de telefoon doorlopen, maar geen succes.

 

Mogelijk ook een reset of vervangen van de sim?

Mijn profiel is ingevuld.

Ik heb een nieuwe Samsung a22 5g. 

 

Hallo,

 

Ik heb ook alle opties geprobeerd maar geen internet. Roaming staat aan, internet opties in MySimyo ook en ook toegangspunt. Kunnen jullie mijn simkaart resetten?

 

Reputatie 5
Badge +2

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Nieuw toestel. In het oude toestel werkte het afgelopen zomer in Griekenland nog prima. Verleden zaterdag in Duitsland niet! 

 

Alle opties in het menu op de telefoon doorlopen, maar geen succes.

 

Mogelijk ook een reset of vervangen van de sim?

Mijn profiel is ingevuld.

Ik heb een nieuwe Samsung a22 5g. 

 

@HGD wat naar!

Ik wil je hier graag verder bij helpen! Ik je account proberen op te zoeken, zodat ik kon kijken of je instellingen goed stonden. Maar je hebt er meerdere accounts, dus zou jij mij een privé bericht willen sturen via het Forum. Dan kan ik je daar aan de hand van wat persoonlijke gegevens even verder helpen.

Hoi Bas, heel graag! Mijn sim in een ander toestel werkt niet, een andere sim in mijn toestel wel. Aan de settings heb ik verder niks veranderd, zoals hierboven al benoemd. Ik denk dus dat het de simkaart is, alleen heel plots. Ik hoor het graag van je, groetjes, Iteke

Mocht het niet lukken @Iteke zou ik je een plaatselijke simkaart adviseren. Als het niet gaat zoals het moet moet het maar zoals het gaat.

Reputatie 7
Badge +6

Hij doet het weer, dank!

Goed om te horen!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Mir70, 

Welkom op ons forum!

Ik heb gelijk even je simkaart een reset gegeven op het netwerk. Kun jij je toestel tien minuten uitschakelen en daarna weer aanzetten? En kun je het ons laten weten of alles het dan doet zoals het hoort? Anders gaan we even verder zoeken en ervoor zorgen dat je alsnog zo snel mogelijk gebruik kunt maken van mobiel internet 😇

Hoor het graag van je!

Groetjes,
Bas

Dag allen,

Ik heb exact hetzelfde probleem als Anke. Zowel in Belgie als Duitsland werkt internet niet (ik ben nog niet verder weg geweest). Ik heb roaming aanstaan en hebben al FAQ's doorgenomen en uitgevoerd. Daarnaast heb ik de tips van Jihane hieboven (bedankt voor het meedenken) uitgevoerd, maar zowel het aanmaken van een nieuwe APN als het handmatig kiezen van een provider heeft geen effect. Wellicht is voor mij ook een reset nodig?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Het is niet alleen internet wat niet werkt, maar het hele netwerk. Hij zegt bij instellingen KPN, maar ik heb alleen noodoproepen in de linker bovenhoek staan, dus er is geen netwerk verbinding, terwijl ik dat de afgelopen maanden wel had. Alle bovenstaande opties geprobeerd, ook handmatig kiezen, maar er verandert niks.

Ik hoor graag wat de netwerk specialisten erover zeggen, bedankt!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Mirjam,

Goed om te horen! Fijne dag nog 😃

Groetjes,
Bas

Ik krijg ook geen internet op mijn telefoon in het buitenland (spanje), wel bellen en sms. Dataroaming staat aan en internetten in het buitenland ook. Kunt u me verder helpen?

Reputatie 7
Badge +6

Hi Wout100, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Goed dat je een bericht achter hebt gelaten! Ik heb meteen jouw aansluiting erbij gepakt en ik denk dat ik het probleem al direct heb gespot. In juni is de optie voor Internet op jouw aansluiting via Mijn Simyo binnen een paar seconden uit en weer aan gezet. Helaas is ons systeem nog niet zo snel dat die vlotte handeling correct wordt geregistreerd. De aansluiting kon alleen de 1e handeling (uitzetten van internet) registreren. Ik heb de instelling nu gereset zodat deze weer goed staat. Zou jij de telefoon voor 10 minuten helemaal uit kunnen schakelen om de reset te voltooien? 

 

Ik hoor graag van je of dat heeft gewerkt! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Zeker heeft het geholpen maar voor het zover was heeft het wel heel wat tegoed van een bundel op een andere telefoon gekost. Blijkbaar hebben veel mensen dit probleem op vakantie, als je juist zuinig bent met je mb's en niet altijd goed bereik hebt. Kan het niet helemaal verholpen worden, dus is er geen oplossing die anderen deze zoektocht bespaart?

 

Reputatie 6
Badge +5
Hi Ryoku,

Leuk om je weer terug te zien op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat internet het niet doet in het buitenland. Is dit altijd al zo geweest? Of echt pas iets van de laatste tijd. Slim dat je al deze stappen hebt uitgevoerd, jammer dat dit niet heeft geholpen. Ik zie ook dat alle instellingen op Mijn Simyo goed staan.

Ik heb de door jou gevraagde reset zojuist uitgevoerd. Zou je je telefoon een kwartiertje uit kunnen zetten? Als internet het de volgende keer in het buitenland nog steeds niet doet, zou je dan een kruistest uit kunnen voeren? Dan stop je je simkaart in een ander toestel om te kijken of internet het dan wel doet. Ik hoor graag van je als het moment daar is!

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +6

Hoi Wout100,

 

Goed om te lezen dat alles weer werkt! Mocht je in de toekomst ergens tegen aan lopen dan zien we je graag terug!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Iteke, 

Ik heb gebeld met onze netwerkspecialisten en die zagen dat je inderdaad niet aangemeld bent op een netwerk. Maar aan je instellingen op het netwerk ligt dat in ieder geval niet!

Ben je op dit moment in Portugal? En welke netwerken krijg je dan te zien als je probeert om handmatig een netwerk te selecteren? Wij hebben namelijk overeenkomsten met Vodafone, NOS en Meo. Je zou dus één van die drie netwerken moeten selecteren :innocent:

Nou moet ik wel zeggen dat als onze simkaart het ook niet doet in een ander toestel, dat het ook nog aan de simkaart zou kunnen liggen. In dat geval zullen we dus een nieuwe naar je moeten opsturen :disappointed_relieved:

Ik hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Ik heb een Huawei P30. Sim only abo. Instellingen app op buitenland, echter geen internet (wil alleen bellen en gebeld kunnen worden). Ik zit in Thailand. Ik heb dit ingesteld:

  • APN: internet 
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

Op automatisch wordt geen enkel netwerk getoond. Na handmatig zoeken alle grote aanbieders hier (True, Dtac, AIS, TOT, TH GSM) met overal er achter "forbidden".

Eén aanbieder heeft dat niet (52047 4G), maar contact daarmee maken lukt niet.

Ik heb al diverse keren de telefoon aan en uitgezet.

Ik heb nog een tweede telefoon, SamsungS10 met identiek abonnement en daar werkt alles wel normaal.

Hoe nu?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi nic1970,

 

Helaas niet, als klant kun je pas zien of alles werkt wanneer je in het buitenland bent. En dan pas weten wij het ook, excuses voor het ongemak!

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Tessanne, dankjewel voor je reactie. Ik heb een Samsung Galaxy A20e . Roaming staat aan en handmatig netwerk kiezen lukt niet, dan geeft mijn telefoon aan dat er iets mis gaat in de verbinding. KPN staat echter als automatisch gekozen aangevinkt. Ik had niks veranderd aan de instellingen toen mobiele data ineens niet meer werkte. Inmiddels heb ik het wachtwoord ingevoerd voor KPN, zowel met kleine als grote letters en elke keer mijn telefoon opgestart als de sim gereset werd. Helaas nog zonder resultaat!

Badge

Hallo allemaal,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Internet werkt niet in Zwitserland. Ik heb roaming ingeschakeld en heb al veelgestelde vragen gelezen en uitgevoerd. Misschien heb ik ook een reset nodig?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Iteke,

 

Wat jammer dat de verschillende suggesties nog niets teweeg hebben gebracht! Zou je misschien nog 1 laatste ding willen proberen? Je kan jouw simkaart in een ander toestel  doen en andersom, op deze manier komen we er achter waar het probleem precies ligt: bij de simkaart of bij het toestel. Komt er uit dat het aan het toestel ligt, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de leverancier. Ligt het toch aan de simkaart, dan zal ik contact voor je opnemen met de netwerk specialist. 

 

Hopelijk kom je er uit!

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Realiszt, 

Welkom op ons forum!

Ik heb even gekeken en volgens onze gegevens staat de internetoptie voor het buitenland uitgeschakeld bij deze aansluiting. Dat zal de reden zijn dat het niet werkt 😅 Als je die dus even aanzet via Mijn Simyo en vijf minuten later je toestel uit- en aanzet, dan zou ook die het moeten doen!

Overigens is het echt stukken goedkoper om bijvoorbeeld op Khao San Road een lokale simkaart aan te schaffen. Hou je op Whatsapp gewoon je Nederlandse nummer, maar kun je lokaal goedkoop bellen en internetten! Is dat geen optie? 

Groetjes, 
Bas

Hallo 

ik heb sinds eind januari Simyo en zit nu in Duitsland steeds zonder internet. Moet nu via hotspot van mijn vrouw. Met deze telefoon werkte het uitstekend met Tmobile. Ik heb alles gedaan wat hierboven staat aangegeven. 
als dit zo blijft wil ik mijn overstap terugdraaien 

Hoi Bas,

Ik ook niet, maar ik ben er blij mee! Fijn als je dat na wil kijken, verder heb ik voor nu geen vragen. Bedankt voor jullie hulp,

 

groetjes, Iteke

Reageer