.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?



Toon eerste bericht

156 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Johnk,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat het is opgelost! 

Prettige dag verder 😊.

Groetjes,
Amy

Badge

Hallo, 

 

Ik reageer hier omdat ik ook problemen heb met internet in het buitenland. Daarnaast kan ik ook niet smsen meer in het buitenland, alle instellingen qua internet heb ik al nagelopen en alles lijkt goed te staan…

Wel heb ik een oudere telefoon (iets ouder dan 4 jaar) kan dat hier aan liggen?

Daarnaast loop ik nu ook nog tegen een probleem aan dat wanneer ik aan het bellen ben mijn internet het niet doet. Ik ben op dit moment bijvoorbeeld met jullie klantenservice aan het bellen en sta in de wachtrij, ondertussen doet mijn internet het niet meer. Wanneer ik ophang (vandaag al vaker met jullie klantenservice aan de lijn gehangen maar kom er niet doorheen) doet mijn internet het weer.

 

Mvg,

 

CA

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @C.A. de G,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je problemen hebt met het internet in het buitenland! Heb je handmatig een netwerk geselecteerd toen je in het buitenland was? Ik heb even op je aansluiting gekeken en ik zie dat je een oudere simkaart hebt wat mogelijk een slechtere verbinding kan geven wat betreft het internet. Ik wil je daarom graag kosteloos een nieuwe simkaart opsturen. Je kunt mij hier gerust een privébericht met je 06-nummer en persoonlijke gegevens voor sturen.

Ik zie dat @Groentjuh jou al de juiste informatie heeft gegeven over de optie bellen via 4G. Bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +6

Hoi nic19790,

 

Ik heb jouw simkaart ook gereset, laat je weten of het heeft geholpen?

 

Groetjes,

Daisy

Hi allen, ik heb hetzelfde probleem. Ook bij mij werkt her internet niet en ik heb alle opties aan staan. Zouden mij kunnen resetten of verder helpen?

Groet,
Onno

Hallo, al mijn instellingen staan op internet in het buitenland, en tot 1 week geleden werkte alles ook perfect. Vorige week heb ik mijn prepaid beltegoed opgewaardeerd en een nieuwe internetbubbel laten ingaan, sindsdien gebeurt er niks als ik mobiele gegevens aanzet. Zou je hiermee kunnen helpen? Met vriendelijke groet, Iteke

Reputatie 7
Badge +9

Hallo, al mijn instellingen staan op internet in het buitenland, en tot 1 week geleden werkte alles ook perfect. Vorige week heb ik mijn prepaid beltegoed opgewaardeerd en een nieuwe internetbubbel laten ingaan, sindsdien gebeurt er niks als ik mobiele gegevens aanzet. Zou je hiermee kunnen helpen? Met vriendelijke groet, Iteke

Heb je op dit moment nog beltegoed? Bij 0 euro beltegoed kun je ook met bundel geen internet gebruiken?

Ik moet even mijn frustratie kwijt over de hulp die Simyo bied bij het probleem dat mijn vriendin van het ene op het andere moment geen internet in het buitenland meer heeft. Ik ben volgens mij al 20 jaar naar volle tevredenheid klant bij jullie maar nu heb ik inmiddels het punt bereikt dat ik op het punt sta er mee te stoppen. Via de chat proberen we het op te lossen maar er zitten soms uren tussen reacties en dat gaat natuurlijk nergens over. Als je het al moet doen met gebrekkig WiFi zou het niet zo moeten zijn dat jullie medewerker meer dan een half uur nodig heeft om de informatie over een telefoon op te halen. En als je na een reset van de simkaart, rond half 6, aangeeft dat het nog steeds niet werkt  op het moment van schrijven nog steeds geen reactie hebt gehad. 

 

Misschien niet de juiste plaats om dit te droppen maar ik ben even helemaal klaar met Simyo!

Yes, ik heb  beltegoed, alle instellingen staan aan op buitenland op zowel mijn simyo als mijn telefoon en de APN staat op KPN!

Reputatie 7
Badge +9

Misschien niet de juiste plaats om dit te droppen maar ik ben even helemaal klaar met Simyo!

Sommige kanalen lijkt super druk te zijn bij Simyo.

Als de magische reset is gedaan, dan is het misschien toch een instelling binnen het toestel, die niet optimaal is. (Misschien dat het eerst werkte via het netwerk van een andere provider, maar dat het toestel besloot een ander netwerk toch sterker te vinden.)

Kies het toestel dat je hebt op deze pagina en doorloop de stappen “Internet - Handmatig instellen”. Als je vertelt welke toestel het om gaat, dan kunnen we op dit forum misschien ook beter meedenken.

 

Bedankt voor je reactie Groentjuh. We hebben alles al gedaan wat er binnen de Simyo omgeving aan mogelijkheden wordt aangegeven. Helaas zonder ook maar enig resultaat.  Mijn zoon en ik hebben ook Simyo en dat gaat prima. Alle 3 de telefoons werken via dezelfde plaatselijke provider (Orange Fr) alleen de telefoon van mijn vriendin is er ineens mee gestopt. Wat wel opviel is dat mijn zoon en ik gewoon 4G hebben en zij meestal alleen een h in beeld had staan. Het betreft een Samsung A7 2018 met Android 10.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Iteke, 

Heb je de onderstaande instellingen in je toestel staan? 

  • APN: internet 
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

Ik zal voor de zekerheid even je simkaart een reset geven op het netwerk. Kun je over een kwartier even je toestel uit- en aanzetten en laten weten of het weer werkt? 

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7
Badge +6

Als je alles al gedaan hebt wat kwam er uit de kruistest?

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Onno,

Wat balen dat het nog niet werkt! Heb je de bovenstaande APN-instellingen ook al overgenomen? Ik heb voor nu in ieder geval een reset uitgevoerd op je buitenlandse instellingen. Als je je toestel even opnieuw opstart dan zou het moeten werken! 😀

Groetjes,

Kevin

Als dat het uitwisselen van sim kaarten is dan hebben we dat nog niet gedaan aangezien we die pennetjes om bij je simkaart te komen niet standaard bij ons hebben. 

Reputatie 7
Badge +6

Ja dat bedoel ik Dan kun je achterhalen wie de boosdoener is maar goed als je de simkaart er niet uit krijgt wordt het lastig 🤔

We kunnen proberen om bij een plaatselijke telefoon winkel zo'n pennetje te scoren. Moet er dan ook weer van alles ingesteld worden of zou het gewoon in een keer moeten werken?

Reputatie 7
Badge +6

Zover ik weet kun je gewoon de simkaart omwisselen met die van jou of van je zoon aangezien het bij jullie wel goed werkt.

Hoi Bas, ja, heb ik. Ik zal mijn telefoon over een kwartier uit en aanzetten. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Moet er dan ook weer van alles ingesteld worden of zou het gewoon in een keer moeten werken?

In principe niet. De twee andere toestellen doen het prima, dus daarmee kun je heel mooi zien of het probleem in de Samsung A7 zit of toch ergens aan de kant van de simkaart.

Met een kruistest kun je min of meer meestal 2 uitkomsten krijgen: Het probleem volgt de simkaart of het probleem blijft op het toestel.

Bij de eerste zit er iets niet lekker op de simkaart of aansluiting en dan moet een moderator van het forum (= medewerker Simyo) eens goed aan de bak. Als het probleem op het toestel blijft, dan gok ik dat we eens naar de zogenaamde APN instellingen van dat toestel moeten kijken.

Zojuist de kruistest gedaan. De simkaart van mijn vriendin in mijn goedwerkende telefoon gedaan. Gevolg, mijn telefoon had ook geen internet. Hieruit trek ik de conclusie dat het dus aan de simkaart ligt en niet aan de telefoon van mijn vriendin. Is dat een geloofwaardige aanname?

Reputatie 7
Badge +9

Als jouw simkaart in het toestel van jouw vriendin wel werkte, dan is dat inderdaad een geloofwaardige aanname. Zonder dat gedeelte van de test weet je alleen dat het onder andere aan die simkaart ligt, maar niet dat het niet aan het toestel van jouw vriendin ligt.

Ook ik heb problemen met internet in het buitenland. De FAQ al doorgelopen, APN aangemaakt, maar niet geholpen. Zou mijn simkaart ook een reset kunnen krijgen?

 

Groetjes, Bianca.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Iteke,

 

Is het gelukt?

 

Groetjes,

Daisy

Vanochtend ook even mijn (goed functionerende) simkaart in de telefoon van mijn vriendin gedaan. Zij heeft dan wel internet alleen geen 4G (zoals ik wel heb) maar H+. Misschien dat dit nog wat kan betekenen. 

Reageer