.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?


Hallo, mijn internet in het buitenland werkt niet. Ik heb alle instellingen op simyo aanstaan, en ook op mijn telefoon heb ik roaming aan staan. Ik had dit al met mijn samsung galaxy S7, nu heb ik een nieuwe telefoon, de samsung galaxy S9 en doet dit probleem zich nog steeds voor. Ik heb ook jullie handleiding voor het handmatig instellen van internet gevolgd en ook dit helpt niet. Kunnen jullie dit oplossen?
icon

Beste antwoord door RicoK 4 February 2022, 08:59

Bekijk originele reactie

150 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Maar je hebt er meerdere accounts, dus zou jij mij een privé bericht willen sturen via het Forum. Dan kan ik je daar aan de hand van wat persoonlijke gegevens even verder helpen.

@Veerle kun je via deze link een privéberichtje sturen.

Hallo 

ik heb sinds eind januari Simyo en zit nu in Duitsland steeds zonder internet. Moet nu via hotspot van mijn vrouw. Met deze telefoon werkte het uitstekend met Tmobile. Ik heb alles gedaan wat hierboven staat aangegeven. 
als dit zo blijft wil ik mijn overstap terugdraaien 

Reputatie 7

Dag @Rpber Wil je het volgende eens checken en/of doen?:

  • Staat gebruik buitenland aan in je Mijn Simyo?
  • Staat Roaming aan op je telefoon?
  • Kun je wellicht handmatig een netwerk selecteren?
  • Heb je al eens je telefoon uit - en weer aangezet?

Heb je prepaid of sim only? Voldoende beltegoed?

Simkaart. Alle Simyo adviezen opgevolgd, hielp niet. In Chat gaf Simyo aan dat ze simkaart gingen resetten, dat heeft gelukkig geholpen

Reputatie 7

Dat is fijn zo. Bedankt voor je terugkoppeling.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Rpber,

 

Wat vervelend dat jouw internet het niet deed in Duitsland. Erg fijn dat @Friesian  en @RicoK  je snel hebben kunnen helpen. Bedankt Forum Experts! 😊.

 

Groetjes,

 

Nihad

Helaas had ik niets aan de reacties van Frisia en RicohK maar wel Sydney

Reputatie 5
Badge +4

@Rpber  Bedankt voor je reactie. Het resetten van de simkaart via de chat heeft het probleem dus opgelost 🤗.

 

Groetjes,

 

Nihad

hallo, ook ik heb geen mobiele data/4G in het buitenland. Bellen en sms ontvangen lukt wel, maar internet etc dus niet. Ook in Nederland heb ik regelmatig (mn als ik buiten een wifi netwerk kom) geen mobiele data ontvangst. Maar ik heb ontdekt dat ik door in instellingen tijdelijk het voorkeursnetwerk van 4G naar 2G te zetten, daarna 4G meestal weer ‘aanzwengelt’. Niet ideaal, maar het werkt uiteindelijk wel. In het buitenland werkt deze omweg niet.  Ik heb al een nieuwe simkaart geinstalleerd, zonder succes.

 

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben.

gr

hester

ps Ik heb de onderstaande instellingen nog niet in buitenland kunnen proberen, maar wel vast ingevoerd.

  • APN: internet 
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

 

Ik krijg ook de melding dat het netwerk niet is aangemeld.

 

opnieuw opstarten werkt niet

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Danouk wesselink,

 

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je geen gebruik kunt maken van het internet. Heb je al jouw APN instellingen nagekeken? Als je mij even jouw type toestel kunt doorsturen dan stuur ik je gelijk even een link :). 

 

Groetjes,

 

Nihad

Ik heb een Samsung Galaxy J7 Prime. Ik kom net weer terug uit Duitsland en weer kon ik buiten de wifi zone niet op internet. Gewone stappen al meerdere keren gedaan: internet staat aan, roaming aan, opnieuw opgestart, netwerk keuze, enz. Waarom werkt het daar niet???

HoiHoi @Henkie72 

Hoe staat de APN ingesteld? 

naam toegangspunt: kpn/Hi 4G LTE Mobiel internet. Bedoeld u dit?

 

Ja dat bedoel ik. 

APN = Acces Point Name - Namen toegangspunt.

Neem als voorbeeld dit even. Na wijziging toestel opnieuw opstarten.

Correctie DIT is de volledige versie. Internet in buitenland staat ook aan in jouw mijn Simyo?

Meer info... HIER

Dank voor je reactie, maar niet alles wordt bij mijn instellingen als zodanig weergegeven (Samsung J7 Prime2) : bijvoorbeeld geen MEER, geen startpagina, webpagina,….. 

Zolang de hoofdpunten maar zijn ingesteld. Het menu van telefoons kan onderling verschillend zijn. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Henkie72,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je al heel goed word geholpen door @Friesian (heel erg bedankt 😊). Wat ik je nog wil aanraden is het handmatig selecteren van een netwerk. Het netwerk die boven aan staat is meestal het sterkste netwerk. Zou je ons kunnen laten weten of dit heeft gewerkt? 

Groetjes,
Seren

Dag, 

ik heb hetzelfde probleem en alle stappen geprobeerd, er is alleen nog geen reset geprobeerd. Aanleiding voor plots geen mobiel internet was simlock door 3x verkeerde code. Opgelost met pukcode maar sindsdien geen mobiel internet meer, ook niet na herstart, alle aanbieders proberen, roaming aan etc.

graag hulp.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @AlexandraL,

Bedankt voor je bericht. Ik heb jouw aansluiting er bij gepakt en ik zie dat '’Internet in het buitenland'’ uitstaat. Deze kun je zelf even aanzetten in de Mijn Simyo app. Na het aanzetten adviseer ik je om jouw toestel 10 minuten uit te zetten. Je internet zou dan gewoon weer moeten werken. Mocht dit niet zo zijn hoor ik het graag. 

Groetjes,
Seren

Hij doet het weer, dank!

Reputatie 7
Badge +6

Hij doet het weer, dank!

Goed om te horen!

Hallo medewerkers van Simyo,

Mijn internet werkt niet in het buitenland, alles al geprobeerd wat hier staat beschreven. Ik ga vrijdag weer naar Duitsland en zou wel graag willen dat het werkt. Ik las bij verschillende antwoorden van jullie dat jullie buitenlandse instellingen in “mijn simyo” kunnen resetten. zouden jullie dat voor mij willen doen? Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @LiekeHom,

Bedankt voor je bericht. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even met je mee 😉!

Groetjes,
Amy

Reageer