.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?



Toon eerste bericht

156 reacties

Klantenservice, het bericht van meer dan een dag geleden: ik ben in Duitsland en heb geen internet. Heb alle instellingen aangepast zoals die hierboven genoemd worden, zonder resultaat. Ik heb mijn telefoon ook al verschillende keren aan en uitgezet. Kunnen jullie mij helpen?

 

Daan

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Johnk,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het niet lukt om een verbinding te krijgen in het buitenland! 

Zojuist heb ik een reset uitgevoerd op de dataroaming van de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten willen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag of het hierna lukt om een verbinding te krijgen.

Groetjes,
Amy 😊

Hoi Amy,

Het heeft het helaas niet opgelost.

Ik heb soms een minimale verbinding (E), en dan al direct de melding dat er geen actieve internetverbinding is.

Heb je nog suggesties?

Gr, john

De kwaliteit van de mobiele netwerken in het buitenland is helaas niet altijd van het niveau dat we in NL gewend zijn. Wat dat betreft zijn we een beetje ‘verwend’ in NL, maar daar heeft een Nederlandse provider zoals Simyo, helaas geen invloed op @Johnk 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Iteke,

 

Ik kan heel goed begrijpen dat het op dit moment erg lastig is met de beperkte mogelijkheden! Hopelijk lukt het met de telefoon van je huisgenoot! 

 

Ik wacht je bericht af!

 

Bedankt voor de uitleg Groentjuh! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

hallo, ook ik heb geen mobiele data/4G in het buitenland. Bellen en sms ontvangen lukt wel, maar internet etc dus niet. Ook in Nederland heb ik regelmatig (mn als ik buiten een wifi netwerk kom) geen mobiele data ontvangst. Maar ik heb ontdekt dat ik door in instellingen tijdelijk het voorkeursnetwerk van 4G naar 2G te zetten, daarna 4G meestal weer ‘aanzwengelt’. Niet ideaal, maar het werkt uiteindelijk wel. In het buitenland werkt deze omweg niet.  Ik heb al een nieuwe simkaart geinstalleerd, zonder succes.

 

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben.

gr

hester

ps Ik heb de onderstaande instellingen nog niet in buitenland kunnen proberen, maar wel vast ingevoerd.

  • APN: internet 
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

 

Reageer