.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?



Toon eerste bericht

154 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @KainNL,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat je nog steeds geen service hebt in België! Uit jouw eerdere bericht begreep ik dat de APN instellingen doornemen niet had geholpen. Heb je de APN al verwijderd en opnieuw toegevoegd zoals je in jouw laatste bericht aangeeft? Ik hoor graag wat hiervan het resultaat is. Zou je ook een screenshot kunnen delen van de netwerk instellingen van jouw toestel zonder dat jouw 06-nummer zichtbaar in beeld is? Ik kijk dan graag even mee. 

Nadat je het beltegoed hebt opgewaardeerd, de roaming aanstaat en je het toestel even opnieuw opstart zou het netwerk automatisch moeten verbinden met het netwerk in België. Vaak wil het ook nog wel eens lukken om handmatig het netwerk te selecteren. Hoe je dat doet vind je terug via deze pagina op onze website. 

Ook heb ik nog even een aparte reset uitgevoerd op de dataroaming van de simkaart. Je mag het toestel voor 5 minuten uitschakelen zodat de reset kan voltooien.

Ik hoor graag of dit enige verbetering heeft gegeven. 

Groetjes,
Amy

Badge

Hallo Nihad,

Nu ben ik in Nederland, Ik weet ook niet wanneer ik weer naar Duitsland moet.

Nogmaals, het gaat alleen om 4G internet verbinding in Duitsland.

Telefonisch ben ik wel bereikbaar in Duitsland.

Ik kan niet zomaar een openbaar  wifi netwerk vinden in het buitenland. 

 

Hi Ankje,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je internet het niet doet in het buitenland! Kun je ook niet bellen en sms'en, of gaat dat wel gewoon goed?

Laten we eerst even je telefooninstellingen met je nalopen. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Ik heb ook je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Hoi ,

ik heb dit ook al vaker gedaan .Als ik in het buitenland ben kan m’n telefoon geen service vinden en blijft m’n mobiele netwerk op E staan. 
 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Fleurvdtuin,

Bedankt voor je bericht. Ik wil graag met je meekijken. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even met je mee naar een oplossing. 

Groetjes,
Seren

Badge

 

Reputatie 7
Badge +9

Ten opzichte van de handmatige instellingen in de toestelhulp zie ik de volgende afwijkingen:

Bij Gebruikersnaam staat bij jou "Niet ingesteld” en bij toestelhulp wordt gevraagd om daar het volgende in te voeren: KPN
Bij Wachtwoord staat bij jou "Niet ingesteld” en bij toestelhulp wordt gevraagd om daar het volgende in te voeren: gprs
Bij Verificatietype staat bij jou "PAP” en bij toestelhulp wordt gevraagd om daar het volgende in te voeren: Geen

Na het wijzigen dient rechtsboven op het menu-knopje gedrukt te worden en “Opslaan” gekozen te worden.

Badge

Voordat ik een nieuwe sim gekregen heb, heb ik eerst het oude toegangspunt instellingen helemaal verwijderd. En pas daarna het nieuwe sim in de smartphone gedaan en vervolgens geactiveerd. Dit is het resultaat.

 

Terug naar de juiste instellingen....op simyo site gezocht en ingesteld en ook opgeslagen....zoals jij nu ook aan heb gegeven....telefoon uit en aan. Resultaat geen 4G in Duitsland...ongeveer 2 weken geleden.

 

Maar ik ga het opnieuw doen....thx

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Groentjuh,

 

Ik heb contact met de klant via de privé chat! Vandaar de screenshot 😊. Bedankt voor het reageren!

 

@Barry0912 Ik hoor graag van je of het is gelukt met het invoeren van de juiste APN instellingen.

 

Groetjes,

 

Nihad

Ik heb een poco 3 telefoon en kom net uit Polen, via Duitsland, waar in geen internet had en niet kon bellen. Ik heb alle instellingen goed staan. Bij het handmatig zoeken naar een Poolse provider stond er overal "verboden" achter 

Ik heb alle instellingen goed staan. Kan het zijn dat mijn simkaart gereset moet worden?

Mijn simkaart werkt wel in Nederland.

Ik hoor graag van u.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ErnaKGM,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat je geen bereik had in het buitenland! Had je de dataroaming aanstaan toen je in het buitenland aankwam? Dit doe je via Instellingen > SIM-kaarten en mobiele netwerken > Geavanceerde instellingen > Data roaming > Internationale roaming. Mochten deze instellingen goed hebben gestaan dan kan ik inderdaad een reset uitvoeren op je simkaart maar dit kan je dan pas weer testen als je in het buitenland bent. Zou je mij hiervoor een privé bericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @LiekeHom,

Bedankt voor je bericht. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even met je mee 😉!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7

@Amy Waarom niet direct alvast de simkaart een reset geven op het netwerk? En waarom moet @LiekeHom een PB geven met haar 06-nummer? Dit kunnen moderators toch zien aan de hand van het profiel? Want zonder 06-nummer van Simyo zou je ook geen profiel kunnen aanmaken. Op basis van dit profiel kunnen jullie al zien of wellicht instellingen niet juist staan.

Sorry voor mijn kritische opmerkingen, maar ik begrijp het gewoon niet. Waarom niet direct de koe bij de hoorns vatten (zoals vroeger, (ver) voor jullie tijd) wel direct werd gedaan? Dit werkt toch allemaal alleen maar vertragend?

Ik geloof dat een reset pas zin heeft als je in het buitenland bent. 

hoi Kevin,

Ook deze reset heeft niet gewenste effect. Helaas heb ik nog niet de mogelijkheid voor een kruistest. ik zal op zoek gaan naar een ander device. Tot die tijd kunnen we dus nog niets.

Bedankt voor jullie tijd.
Badge

Dea @Amy 

Na het opnieuw installeren van de eSIM kreeg ik het netwerk en werkte Simyo weer met volledig netwerk en snelle data.

Bedankt en Simyo voor de hulp.

Groeten,

Pankaj

Hoi Niels,

Dank voor je bericht en acties.

Internet werkt toch al een aantal maanden niet meer. Kan best zijn dat dit al sinds begin 2019 aan de hand is.

Ik heb mijn telefoon een kwartier uitgezet. Helaas heeft de reset niet geholpen.

Helaas heb ik geen ander toestel om je voorgestelde test uit te voeren. Zijn er nog andere oplossingen?

Groet Rob
Reputatie 7
Badge +7

Hoi @syal.pankaj,

Bedankt voor je reactie. Wat fijn dat het is opgelost 😊.

Groetjes,
Amy

Ik krijg ook de melding dat het netwerk niet is aangemeld.

 

opnieuw opstarten werkt niet

Waarom wordt er niet onderhand eens aan het probleem gedaan dat wanneer je btg op is, je sim kaart gewoon geblokkeerd wordt? 

Want dat is gewoon het probleem!! Ik kamp al vanaf het begin met het probleem, dat wanneer mijn btg op is, en ik 6 van de 7 dagen in België werk, soms niet eens kan opwaarderen vanuit België. En als ik dan eenmaal opgewaardeerd heb... Dan is het met geen mogelijkheid meer voor elkaar te krijgen dat ik verbinding kan maken met een Belgische provider. Alsof die nog altijd geblokkeerd staat. Terwijl alles op mijn foon en in de app goed staat. Ook handmatig de apn opnieuw ingeven, als de oude verwijderd zijn... Haalt helemaal niets uit.

Ik ben het beu om steeds maar weer te moeten bellen of appen en steeds weer hetzelfde riedeltje af te lopen…

Simyo verliest hierdoor gewoon klanten... It's that Simpel!!!! 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Danouk wesselink,

 

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je geen gebruik kunt maken van het internet. Heb je al jouw APN instellingen nagekeken? Als je mij even jouw type toestel kunt doorsturen dan stuur ik je gelijk even een link :). 

 

Groetjes,

 

Nihad

Hallo ik heb ook dit probleem. Ik heb alle instructies gevolgd maar dat heeft niets opgelost. Waarschijnlijk ook een reset nodig? Alvast bedankt! 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Iteke, 

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Kun je wel bellen of dat ook niet? 

Heb je de mogelijkheid om onze simkaart in een ander toestel te testen? En een andere simkaart in je eigen toestel? 

Als het lukt zou ik ook graag screenshots willen zien van de internetinstellingen zoals ze nu in je toestel staan. Kun je die hier plaatsen of mailen naar webcare@simyo.nl?

Ik zou graag even met onze netwerkspecialisten willen bellen, maar die zijn helaas niet bereikbaar in het weekend. Tot wanneer zit je in het buitenland? 

Ik hoor het graag van je! :blush:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7
Badge +10
Hi Ryoku,

Wat jammer! Laat je ons weten of het lukt om een kruistest uit te voeren? Dan kijken we vanaf dat punt weer verder!

Tot snel!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ryoku,

Wat zonde dat het nog steeds niet werkt. Ik heb nogmaals een reset uitgevoerd op je simkaart. Dit is een ander soort reset dan die mijn collega Niels heeft gedaan. Met de reset van nu zouden mogelijke blokkades in het buitenland verdwijnen.

Zou je nogmaals het toestel voor een kwartier uit kunnen schakelen om te zien of dit de oplossing is? Mocht het nog niet werken dan zou een kruistest wel erg aan te raden zijn. Mocht het namelijk een probleem van het toestel zijn, dan heeft een reset of nieuwe simkaart natuurlijk geen zin.

Maar laten we hopen dat het zo gewoon werkt!

Groetjes,

Kevin

Kan mijn simkaart ook gereset worden? Ik heb hetzelfde probleem.

Reageer