.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?


Hallo, mijn internet in het buitenland werkt niet. Ik heb alle instellingen op simyo aanstaan, en ook op mijn telefoon heb ik roaming aan staan. Ik had dit al met mijn samsung galaxy S7, nu heb ik een nieuwe telefoon, de samsung galaxy S9 en doet dit probleem zich nog steeds voor. Ik heb ook jullie handleiding voor het handmatig instellen van internet gevolgd en ook dit helpt niet. Kunnen jullie dit oplossen?
icon

Beste antwoord door RicoK 4 February 2022, 08:59

Bekijk originele reactie

150 reacties

Ik krijg ook geen internet op mijn telefoon in het buitenland (spanje), wel bellen en sms. Dataroaming staat aan en internetten in het buitenland ook. Kunt u me verder helpen?

Reputatie 7
Badge +6

Hi Wout100, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Goed dat je een bericht achter hebt gelaten! Ik heb meteen jouw aansluiting erbij gepakt en ik denk dat ik het probleem al direct heb gespot. In juni is de optie voor Internet op jouw aansluiting via Mijn Simyo binnen een paar seconden uit en weer aan gezet. Helaas is ons systeem nog niet zo snel dat die vlotte handeling correct wordt geregistreerd. De aansluiting kon alleen de 1e handeling (uitzetten van internet) registreren. Ik heb de instelling nu gereset zodat deze weer goed staat. Zou jij de telefoon voor 10 minuten helemaal uit kunnen schakelen om de reset te voltooien? 

 

Ik hoor graag van je of dat heeft gewerkt! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Top het werkt weer, bedankt voor de snelle hulp,

Groet Wouter

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Wout100,

 

Goed om te lezen dat alles weer werkt! Mocht je in de toekomst ergens tegen aan lopen dan zien we je graag terug!

 

Groetjes,

Daisy

Kan mijn simkaart ook gereset worden? Ik heb hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi nic19790,

 

Ik heb jouw simkaart ook gereset, laat je weten of het heeft geholpen?

 

Groetjes,

Daisy

Zeker heeft het geholpen maar voor het zover was heeft het wel heel wat tegoed van een bundel op een andere telefoon gekost. Blijkbaar hebben veel mensen dit probleem op vakantie, als je juist zuinig bent met je mb's en niet altijd goed bereik hebt. Kan het niet helemaal verholpen worden, dus is er geen oplossing die anderen deze zoektocht bespaart?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi nic1970,

 

Helaas niet, als klant kun je pas zien of alles werkt wanneer je in het buitenland bent. En dan pas weten wij het ook, excuses voor het ongemak!

 

Groetjes,

Daisy

Beste Simyo

Mijn internet werkt niet in het buitenland. Ik heb data roaming aangezet, de optie in Mijn Simyo instellingen gecheckt en een poging gewaagd om de instelling van het mobiele datanetwerk aan te passen en dan mijn mobiel opnieuw op te starten, maar het heeft tot nu toe nog niet het gewenste effect gehad. Bij dat laatste doet iets vreemds voor dat telkens als ik de instellingen wijzig, het wachtwoord of gebruikersnaam verdwijnt. Ik las dat het mogelijk is om mijn Simyo instellingen te resetten als oplossing. Zou u dat ook voor mij willen doen? Ik hoor het graag! 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Kingma,

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je internet het niet doet in het buitenland.. Maar dat gaan we voor je oplossen 😇

Ik heb je aansluiting zojuist een reset gegeven op het netwerk. Zou jij je toestel voor tien minuten kunnen uitschakelen en hem daarna weer kunnen aanzetten? En kun je laten weten of dit geholpen heeft? Anders moeten we de instellingen op je toestel even nakijken 😊 Dat kun je overigens ook zelf doen met behulp van onze Toestelhulp!

Laat je weten of de reset geholpen heeft? 

Groetjes,
Bas

Hoi Bas, 
Veel dank voor je hulp! De reset heeft inderdaad geholpen. Ik ontvang nu wel 4G. 

Groeten, 

Kingma

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Kingma, 

Fijn om te horen dat alles nu werkt zoals het hoort! Bedankt voor de terugkoppeling 😊

Groetjes,
Bas

Hallo,

 

Ik heb ook alle opties geprobeerd maar geen internet. Roaming staat aan, internet opties in MySimyo ook en ook toegangspunt. Kunnen jullie mijn simkaart resetten?

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Mir70, 

Welkom op ons forum!

Ik heb gelijk even je simkaart een reset gegeven op het netwerk. Kun jij je toestel tien minuten uitschakelen en daarna weer aanzetten? En kun je het ons laten weten of alles het dan doet zoals het hoort? Anders gaan we even verder zoeken en ervoor zorgen dat je alsnog zo snel mogelijk gebruik kunt maken van mobiel internet 😇

Hoor het graag van je!

Groetjes,
Bas

Hallo Bas,

Internet doet het weer, dank!

Groet Mirjam 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Mirjam,

Goed om te horen! Fijne dag nog 😃

Groetjes,
Bas

Badge

Hallo,

Ik heb ook geen 4G in Duitsland uit het niets opgetreden.

Sim reset niet geholpen.

Opnieuw, samen met medewerkers instellingen na geholpen.

Een nieuwe Simkaart gekregen niet geholpen.

Andere smartphone hetzelfde probleem.

Al ruim een maand geen internet in Duitsland.

Advies was van Simyo medewerkers, als ik in Duitsland ben via een wifi hotspot even contact opnemen met Simyo via WhatsApp zodat ze aantal metingen konden verrichten terwijl ik in het buitenland ben.

Is dit echt nodig...?? meestal buiten kantooruren ben ik in het buitenland...al in 2 Fastfood Restaurants wifi proberen te pakken...nee...een hotel zegt alleen voor gasten wifi password. 

Ooit geprobeerd in de avonduren in Duitsland gratis wifi te krijgen ? 

Dus kortom alleen in Duitsland kunnen jullie mij helpen mits ik een internet verbinding heb ?

 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Barry0912,

 

Wat vervelend om te horen dat je nog steeds niet bereikbaar bent in Duitsland. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw telefoonnummer, adres, en email adres? Ik wil graag even meekijken om na te gaan of wij nog iets voor jou kunnen betekenen. Wellicht dat niet alles goed staat bij de instellingen. 

 

Het is wel erg belangrijk dat je even verbind met de WiFi ergens zodat wij stap voor stap even alles kunnen doornemen. Ben je telefonisch wel bereikbaar op jouw nummer?

 

Ik hoor graag van je!

 

Groetjes,

 

Nihad

 

 

Badge

Hallo Nihad,

Nu ben ik in Nederland, Ik weet ook niet wanneer ik weer naar Duitsland moet.

Nogmaals, het gaat alleen om 4G internet verbinding in Duitsland.

Telefonisch ben ik wel bereikbaar in Duitsland.

Ik kan niet zomaar een openbaar  wifi netwerk vinden in het buitenland. 

 

Badge

 

Reputatie 7
Badge +9

Ten opzichte van de handmatige instellingen in de toestelhulp zie ik de volgende afwijkingen:

Bij Gebruikersnaam staat bij jou "Niet ingesteld” en bij toestelhulp wordt gevraagd om daar het volgende in te voeren: KPN
Bij Wachtwoord staat bij jou "Niet ingesteld” en bij toestelhulp wordt gevraagd om daar het volgende in te voeren: gprs
Bij Verificatietype staat bij jou "PAP” en bij toestelhulp wordt gevraagd om daar het volgende in te voeren: Geen

Na het wijzigen dient rechtsboven op het menu-knopje gedrukt te worden en “Opslaan” gekozen te worden.

Badge

Voordat ik een nieuwe sim gekregen heb, heb ik eerst het oude toegangspunt instellingen helemaal verwijderd. En pas daarna het nieuwe sim in de smartphone gedaan en vervolgens geactiveerd. Dit is het resultaat.

 

Terug naar de juiste instellingen....op simyo site gezocht en ingesteld en ook opgeslagen....zoals jij nu ook aan heb gegeven....telefoon uit en aan. Resultaat geen 4G in Duitsland...ongeveer 2 weken geleden.

 

Maar ik ga het opnieuw doen....thx

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Groentjuh,

 

Ik heb contact met de klant via de privé chat! Vandaar de screenshot 😊. Bedankt voor het reageren!

 

@Barry0912 Ik hoor graag van je of het is gelukt met het invoeren van de juiste APN instellingen.

 

Groetjes,

 

Nihad

Badge +2

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Nieuw toestel. In het oude toestel werkte het afgelopen zomer in Griekenland nog prima. Verleden zaterdag in Duitsland niet! 

 

Alle opties in het menu op de telefoon doorlopen, maar geen succes.

 

Mogelijk ook een reset of vervangen van de sim?

Mijn profiel is ingevuld.

Ik heb een nieuwe Samsung a22 5g. 

 

Reputatie 5
Badge +2

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Nieuw toestel. In het oude toestel werkte het afgelopen zomer in Griekenland nog prima. Verleden zaterdag in Duitsland niet! 

 

Alle opties in het menu op de telefoon doorlopen, maar geen succes.

 

Mogelijk ook een reset of vervangen van de sim?

Mijn profiel is ingevuld.

Ik heb een nieuwe Samsung a22 5g. 

 

@HGD wat naar!

Ik wil je hier graag verder bij helpen! Ik je account proberen op te zoeken, zodat ik kon kijken of je instellingen goed stonden. Maar je hebt er meerdere accounts, dus zou jij mij een privé bericht willen sturen via het Forum. Dan kan ik je daar aan de hand van wat persoonlijke gegevens even verder helpen.

Reageer