Skip to main content

.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

156 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4035 reacties
  • 31 januari 2022
Veerle schreef:

Maar je hebt er meerdere accounts, dus zou jij mij een privé bericht willen sturen via het Forum. Dan kan ik je daar aan de hand van wat persoonlijke gegevens even verder helpen.

@Veerle kun je via deze link een privéberichtje sturen.


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 3 februari 2022

Hallo 

ik heb sinds eind januari Simyo en zit nu in Duitsland steeds zonder internet. Moet nu via hotspot van mijn vrouw. Met deze telefoon werkte het uitstekend met Tmobile. Ik heb alles gedaan wat hierboven staat aangegeven. 
als dit zo blijft wil ik mijn overstap terugdraaien 


RicoK
  • Oud-forum expert
  • 4553 reacties
  • antwoord
  • 4 februari 2022

Dag @Rpber Wil je het volgende eens checken en/of doen?:

  • Staat gebruik buitenland aan in je Mijn Simyo?
  • Staat Roaming aan op je telefoon?
  • Kun je wellicht handmatig een netwerk selecteren?
  • Heb je al eens je telefoon uit - en weer aangezet?

  • 0 reacties
  • 4 februari 2022

Heb je prepaid of sim only? Voldoende beltegoed?


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 5 februari 2022

Simkaart. Alle Simyo adviezen opgevolgd, hielp niet. In Chat gaf Simyo aan dat ze simkaart gingen resetten, dat heeft gelukkig geholpen


RicoK
  • Oud-forum expert
  • 4553 reacties
  • 5 februari 2022

Dat is fijn zo. Bedankt voor je terugkoppeling.


Nihad
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-moderator
  • 285 reacties
  • 7 februari 2022

Hoi @Rpber,

 

Wat vervelend dat jouw internet het niet deed in Duitsland. Erg fijn dat @Friesian  en @RicoK  je snel hebben kunnen helpen. Bedankt Forum Experts! 😊.

 

Groetjes,

 

Nihad


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 7 februari 2022

Helaas had ik niets aan de reacties van Frisia en RicohK maar wel Sydney


Nihad
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-moderator
  • 285 reacties
  • 7 februari 2022

@Rpber  Bedankt voor je reactie. Het resetten van de simkaart via de chat heeft het probleem dus opgelost 🤗.

 

Groetjes,

 

Nihad


  • Beginner
  • 1 reactie
  • 14 februari 2022

hallo, ook ik heb geen mobiele data/4G in het buitenland. Bellen en sms ontvangen lukt wel, maar internet etc dus niet. Ook in Nederland heb ik regelmatig (mn als ik buiten een wifi netwerk kom) geen mobiele data ontvangst. Maar ik heb ontdekt dat ik door in instellingen tijdelijk het voorkeursnetwerk van 4G naar 2G te zetten, daarna 4G meestal weer ‘aanzwengelt’. Niet ideaal, maar het werkt uiteindelijk wel. In het buitenland werkt deze omweg niet.  Ik heb al een nieuwe simkaart geinstalleerd, zonder succes.

 

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben.

gr

hester

ps Ik heb de onderstaande instellingen nog niet in buitenland kunnen proberen, maar wel vast ingevoerd.

  • APN: internet 
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

 


Ik krijg ook de melding dat het netwerk niet is aangemeld.

 

opnieuw opstarten werkt niet


Nihad
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-moderator
  • 285 reacties
  • 28 februari 2022

Hoi @Danouk wesselink,

 

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je geen gebruik kunt maken van het internet. Heb je al jouw APN instellingen nagekeken? Als je mij even jouw type toestel kunt doorsturen dan stuur ik je gelijk even een link :). 

 

Groetjes,

 

Nihad


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 5 juli 2022

Ik heb een Samsung Galaxy J7 Prime. Ik kom net weer terug uit Duitsland en weer kon ik buiten de wifi zone niet op internet. Gewone stappen al meerdere keren gedaan: internet staat aan, roaming aan, opnieuw opgestart, netwerk keuze, enz. Waarom werkt het daar niet???


  • 0 reacties
  • 5 juli 2022

HoiHoi @Henkie72 

Hoe staat de APN ingesteld? 


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 5 juli 2022

naam toegangspunt: kpn/Hi 4G LTE Mobiel internet. Bedoeld u dit?

 


  • 0 reacties
  • 5 juli 2022

Ja dat bedoel ik. 

APN = Acces Point Name - Namen toegangspunt.

Neem als voorbeeld dit even. Na wijziging toestel opnieuw opstarten.

Correctie DIT is de volledige versie. Internet in buitenland staat ook aan in jouw mijn Simyo?

Meer info... HIER


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 5 juli 2022

Dank voor je reactie, maar niet alles wordt bij mijn instellingen als zodanig weergegeven (Samsung J7 Prime2) : bijvoorbeeld geen MEER, geen startpagina, webpagina,….. 


  • 0 reacties
  • 5 juli 2022

Zolang de hoofdpunten maar zijn ingesteld. Het menu van telefoons kan onderling verschillend zijn. 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 6 juli 2022

Hoi @Henkie72,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je al heel goed word geholpen door @Friesian (heel erg bedankt 😊). Wat ik je nog wil aanraden is het handmatig selecteren van een netwerk. Het netwerk die boven aan staat is meestal het sterkste netwerk. Zou je ons kunnen laten weten of dit heeft gewerkt? 

Groetjes,
Seren


  • Beginner
  • 2 reacties
  • 25 juli 2022

Dag, 

ik heb hetzelfde probleem en alle stappen geprobeerd, er is alleen nog geen reset geprobeerd. Aanleiding voor plots geen mobiel internet was simlock door 3x verkeerde code. Opgelost met pukcode maar sindsdien geen mobiel internet meer, ook niet na herstart, alle aanbieders proberen, roaming aan etc.

graag hulp.


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 26 juli 2022

Hoi @AlexandraL,

Bedankt voor je bericht. Ik heb jouw aansluiting er bij gepakt en ik zie dat '’Internet in het buitenland'’ uitstaat. Deze kun je zelf even aanzetten in de Mijn Simyo app. Na het aanzetten adviseer ik je om jouw toestel 10 minuten uit te zetten. Je internet zou dan gewoon weer moeten werken. Mocht dit niet zo zijn hoor ik het graag. 

Groetjes,
Seren


  • Beginner
  • 2 reacties
  • 26 juli 2022

Hij doet het weer, dank!


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 26 juli 2022
AlexandraL schreef:

Hij doet het weer, dank!

Goed om te horen!


  • Beginner
  • 1 reactie
  • 3 augustus 2022

Hallo medewerkers van Simyo,

Mijn internet werkt niet in het buitenland, alles al geprobeerd wat hier staat beschreven. Ik ga vrijdag weer naar Duitsland en zou wel graag willen dat het werkt. Ik las bij verschillende antwoorden van jullie dat jullie buitenlandse instellingen in “mijn simyo” kunnen resetten. zouden jullie dat voor mij willen doen? Alvast bedankt. 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2344 reacties
  • 3 augustus 2022

Hoi @LiekeHom,

Bedankt voor je bericht. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even met je mee 😉!

Groetjes,
Amy