Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?

  • 11 april 2019
  • 50 reacties
  • 3256 Bekeken

Hallo, mijn internet in het buitenland werkt niet. Ik heb alle instellingen op simyo aanstaan, en ook op mijn telefoon heb ik roaming aan staan. Ik had dit al met mijn samsung galaxy S7, nu heb ik een nieuwe telefoon, de samsung galaxy S9 en doet dit probleem zich nog steeds voor. Ik heb ook jullie handleiding voor het handmatig instellen van internet gevolgd en ook dit helpt niet. Kunnen jullie dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Jihane 12 april 2019, 16:57

Hi Ankje,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat jammer dat je internet het niet doet in het buitenland! Kun je ook niet bellen en sms'en, of gaat dat wel gewoon goed?



Laten we eerst even je telefooninstellingen met je nalopen. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:



APN: internet

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: GPRS



Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.



Ik heb ook je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?



Hou je me op de hoogte?



Groetjes,

Jihane
Bekijk originele reactie

50 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Ankje,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je internet het niet doet in het buitenland! Kun je ook niet bellen en sms'en, of gaat dat wel gewoon goed?

Laten we eerst even je telefooninstellingen met je nalopen. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Ik heb ook je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Bellen en sms'en werkt inderdaad gewoon, roaming had ik aanstaan en die geavanceerde internetopties had ik ook al geprobeerd.
Ik heb mijn telefoon nu alleen uitgezet en weer aangedaan, en nu werkt het weer! Dus die reset was denk ik nodig geweest, heel erg bedankt!

Groetjes,
Anke
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Anke,

Graag gedaan namens Jihane! Ik ben blij om te horen dat het weer werkt! Blijkbaar was de reset inderdaad net het zetje dat nodig was om te kunnen internetten.

Als je nog vragen hebt, hoor ik 't graag van je.

Veel plezier in het buitenland en een fijn weekend :)

Groetjes,
Lu
Dag allen,

Ik heb exact hetzelfde probleem als Anke. Zowel in Belgie als Duitsland werkt internet niet (ik ben nog niet verder weg geweest). Ik heb roaming aanstaan en hebben al FAQ's doorgenomen en uitgevoerd. Daarnaast heb ik de tips van Jihane hieboven (bedankt voor het meedenken) uitgevoerd, maar zowel het aanmaken van een nieuwe APN als het handmatig kiezen van een provider heeft geen effect. Wellicht is voor mij ook een reset nodig?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ryoku,

Leuk om je weer terug te zien op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat internet het niet doet in het buitenland. Is dit altijd al zo geweest? Of echt pas iets van de laatste tijd. Slim dat je al deze stappen hebt uitgevoerd, jammer dat dit niet heeft geholpen. Ik zie ook dat alle instellingen op Mijn Simyo goed staan.

Ik heb de door jou gevraagde reset zojuist uitgevoerd. Zou je je telefoon een kwartiertje uit kunnen zetten? Als internet het de volgende keer in het buitenland nog steeds niet doet, zou je dan een kruistest uit kunnen voeren? Dan stop je je simkaart in een ander toestel om te kijken of internet het dan wel doet. Ik hoor graag van je als het moment daar is!

Groetjes,
Niels
Hoi Niels,

Dank voor je bericht en acties.

Internet werkt toch al een aantal maanden niet meer. Kan best zijn dat dit al sinds begin 2019 aan de hand is.

Ik heb mijn telefoon een kwartier uitgezet. Helaas heeft de reset niet geholpen.

Helaas heb ik geen ander toestel om je voorgestelde test uit te voeren. Zijn er nog andere oplossingen?

Groet Rob
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ryoku,

Wat zonde dat het nog steeds niet werkt. Ik heb nogmaals een reset uitgevoerd op je simkaart. Dit is een ander soort reset dan die mijn collega Niels heeft gedaan. Met de reset van nu zouden mogelijke blokkades in het buitenland verdwijnen.

Zou je nogmaals het toestel voor een kwartier uit kunnen schakelen om te zien of dit de oplossing is? Mocht het nog niet werken dan zou een kruistest wel erg aan te raden zijn. Mocht het namelijk een probleem van het toestel zijn, dan heeft een reset of nieuwe simkaart natuurlijk geen zin.

Maar laten we hopen dat het zo gewoon werkt!

Groetjes,

Kevin
hoi Kevin,

Ook deze reset heeft niet gewenste effect. Helaas heb ik nog niet de mogelijkheid voor een kruistest. ik zal op zoek gaan naar een ander device. Tot die tijd kunnen we dus nog niets.

Bedankt voor jullie tijd.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ryoku,

Wat jammer! Laat je ons weten of het lukt om een kruistest uit te voeren? Dan kijken we vanaf dat punt weer verder!

Tot snel!

Groetjes,
Jihane
Hi allen, ik heb hetzelfde probleem. Ook bij mij werkt her internet niet en ik heb alle opties aan staan. Zouden mij kunnen resetten of verder helpen?

Groet,
Onno
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Onno,

Wat balen dat het nog niet werkt! Heb je de bovenstaande APN-instellingen ook al overgenomen? Ik heb voor nu in ieder geval een reset uitgevoerd op je buitenlandse instellingen. Als je je toestel even opnieuw opstart dan zou het moeten werken! 😀

Groetjes,

Kevin

Hallo, al mijn instellingen staan op internet in het buitenland, en tot 1 week geleden werkte alles ook perfect. Vorige week heb ik mijn prepaid beltegoed opgewaardeerd en een nieuwe internetbubbel laten ingaan, sindsdien gebeurt er niks als ik mobiele gegevens aanzet. Zou je hiermee kunnen helpen? Met vriendelijke groet, Iteke

Reputatie 7
Badge +9

Hallo, al mijn instellingen staan op internet in het buitenland, en tot 1 week geleden werkte alles ook perfect. Vorige week heb ik mijn prepaid beltegoed opgewaardeerd en een nieuwe internetbubbel laten ingaan, sindsdien gebeurt er niks als ik mobiele gegevens aanzet. Zou je hiermee kunnen helpen? Met vriendelijke groet, Iteke

Heb je op dit moment nog beltegoed? Bij 0 euro beltegoed kun je ook met bundel geen internet gebruiken?

Yes, ik heb  beltegoed, alle instellingen staan aan op buitenland op zowel mijn simyo als mijn telefoon en de APN staat op KPN!

Reputatie 5
Badge +4

Hoi Iteke, 

Heb je de onderstaande instellingen in je toestel staan? 

  • APN: internet 
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

Ik zal voor de zekerheid even je simkaart een reset geven op het netwerk. Kun je over een kwartier even je toestel uit- en aanzetten en laten weten of het weer werkt? 

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas, ja, heb ik. Ik zal mijn telefoon over een kwartier uit en aanzetten. Bedankt!

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Iteke,

 

Is het gelukt?

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy, helaas nog niet. Kunnen we het resetten opnieuw proberen? Groetjes

Reputatie 4
Badge +4

Hallo Iteke,

 

Ik heb de boel weer een slinger gegeven en je aansluiting is gereset. Wil je dan weer je toestel voor 10 minuten uitschakelen?

 

Groetjes,

Ouael

Bedankt Ouael, ga ik nu doen!

Helaas heeft het niet geholpen!

Reputatie 7

Hoi Iteke, 

Heb je de onderstaande instellingen in je toestel staan? 

  • APN: internet 
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

Ik zal voor de zekerheid even je simkaart een reset geven op het netwerk. Kun je over een kwartier even je toestel uit- en aanzetten en laten weten of het weer werkt? 

Groetjes, 
Bas

 

Als gprs niet werkt kun je het ook met hoofdletters proberen. Dus GPRS. 

Hoi Bas, dankjewel, dit heb ik geprobeerd, maar het helpt helaas niet. Ik heb mijn telefoon na de aangepaste instellingen opnieuw opgestart, maar nog steeds geen netwerk.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Iteke,

 

Wat balen dat je nog geen verbinding hebt! Ik heb nog een aantal vragen voor je: Heb je gecheckt of de roaming nog aanstaat op je toestel? Welk toestel heb je? Heb je al eens geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Dit kun je doen als je gaat naar de instellingen van je toestel > Verbindingen > Mobiele Netwerken > Netwerkoperators. Als alles goed staat dan zal ik contact opnemen met de netwerkspecialist om te vragen of zij iets kunnen ontdekken.  

 

Ik hoor het graag van je! 

 

Groetjes,

Tessanne

Hoi Tessanne, dankjewel voor je reactie. Ik heb een Samsung Galaxy A20e . Roaming staat aan en handmatig netwerk kiezen lukt niet, dan geeft mijn telefoon aan dat er iets mis gaat in de verbinding. KPN staat echter als automatisch gekozen aangevinkt. Ik had niks veranderd aan de instellingen toen mobiele data ineens niet meer werkte. Inmiddels heb ik het wachtwoord ingevoerd voor KPN, zowel met kleine als grote letters en elke keer mijn telefoon opgestart als de sim gereset werd. Helaas nog zonder resultaat!

Reageer