.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?


Hallo, mijn internet in het buitenland werkt niet. Ik heb alle instellingen op simyo aanstaan, en ook op mijn telefoon heb ik roaming aan staan. Ik had dit al met mijn samsung galaxy S7, nu heb ik een nieuwe telefoon, de samsung galaxy S9 en doet dit probleem zich nog steeds voor. Ik heb ook jullie handleiding voor het handmatig instellen van internet gevolgd en ook dit helpt niet. Kunnen jullie dit oplossen?
icon

Beste antwoord door RicoK 4 February 2022, 08:59

Bekijk originele reactie

150 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Ankje,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je internet het niet doet in het buitenland! Kun je ook niet bellen en sms'en, of gaat dat wel gewoon goed?

Laten we eerst even je telefooninstellingen met je nalopen. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Ik heb ook je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Bellen en sms'en werkt inderdaad gewoon, roaming had ik aanstaan en die geavanceerde internetopties had ik ook al geprobeerd.
Ik heb mijn telefoon nu alleen uitgezet en weer aangedaan, en nu werkt het weer! Dus die reset was denk ik nodig geweest, heel erg bedankt!

Groetjes,
Anke
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Anke,

Graag gedaan namens Jihane! Ik ben blij om te horen dat het weer werkt! Blijkbaar was de reset inderdaad net het zetje dat nodig was om te kunnen internetten.

Als je nog vragen hebt, hoor ik 't graag van je.

Veel plezier in het buitenland en een fijn weekend :)

Groetjes,
Lu
Dag allen,

Ik heb exact hetzelfde probleem als Anke. Zowel in Belgie als Duitsland werkt internet niet (ik ben nog niet verder weg geweest). Ik heb roaming aanstaan en hebben al FAQ's doorgenomen en uitgevoerd. Daarnaast heb ik de tips van Jihane hieboven (bedankt voor het meedenken) uitgevoerd, maar zowel het aanmaken van een nieuwe APN als het handmatig kiezen van een provider heeft geen effect. Wellicht is voor mij ook een reset nodig?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ryoku,

Leuk om je weer terug te zien op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat internet het niet doet in het buitenland. Is dit altijd al zo geweest? Of echt pas iets van de laatste tijd. Slim dat je al deze stappen hebt uitgevoerd, jammer dat dit niet heeft geholpen. Ik zie ook dat alle instellingen op Mijn Simyo goed staan.

Ik heb de door jou gevraagde reset zojuist uitgevoerd. Zou je je telefoon een kwartiertje uit kunnen zetten? Als internet het de volgende keer in het buitenland nog steeds niet doet, zou je dan een kruistest uit kunnen voeren? Dan stop je je simkaart in een ander toestel om te kijken of internet het dan wel doet. Ik hoor graag van je als het moment daar is!

Groetjes,
Niels
Hoi Niels,

Dank voor je bericht en acties.

Internet werkt toch al een aantal maanden niet meer. Kan best zijn dat dit al sinds begin 2019 aan de hand is.

Ik heb mijn telefoon een kwartier uitgezet. Helaas heeft de reset niet geholpen.

Helaas heb ik geen ander toestel om je voorgestelde test uit te voeren. Zijn er nog andere oplossingen?

Groet Rob
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ryoku,

Wat zonde dat het nog steeds niet werkt. Ik heb nogmaals een reset uitgevoerd op je simkaart. Dit is een ander soort reset dan die mijn collega Niels heeft gedaan. Met de reset van nu zouden mogelijke blokkades in het buitenland verdwijnen.

Zou je nogmaals het toestel voor een kwartier uit kunnen schakelen om te zien of dit de oplossing is? Mocht het nog niet werken dan zou een kruistest wel erg aan te raden zijn. Mocht het namelijk een probleem van het toestel zijn, dan heeft een reset of nieuwe simkaart natuurlijk geen zin.

Maar laten we hopen dat het zo gewoon werkt!

Groetjes,

Kevin
hoi Kevin,

Ook deze reset heeft niet gewenste effect. Helaas heb ik nog niet de mogelijkheid voor een kruistest. ik zal op zoek gaan naar een ander device. Tot die tijd kunnen we dus nog niets.

Bedankt voor jullie tijd.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ryoku,

Wat jammer! Laat je ons weten of het lukt om een kruistest uit te voeren? Dan kijken we vanaf dat punt weer verder!

Tot snel!

Groetjes,
Jihane
Hi allen, ik heb hetzelfde probleem. Ook bij mij werkt her internet niet en ik heb alle opties aan staan. Zouden mij kunnen resetten of verder helpen?

Groet,
Onno
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Onno,

Wat balen dat het nog niet werkt! Heb je de bovenstaande APN-instellingen ook al overgenomen? Ik heb voor nu in ieder geval een reset uitgevoerd op je buitenlandse instellingen. Als je je toestel even opnieuw opstart dan zou het moeten werken! 😀

Groetjes,

Kevin

Hallo, al mijn instellingen staan op internet in het buitenland, en tot 1 week geleden werkte alles ook perfect. Vorige week heb ik mijn prepaid beltegoed opgewaardeerd en een nieuwe internetbubbel laten ingaan, sindsdien gebeurt er niks als ik mobiele gegevens aanzet. Zou je hiermee kunnen helpen? Met vriendelijke groet, Iteke

Reputatie 7
Badge +9

Hallo, al mijn instellingen staan op internet in het buitenland, en tot 1 week geleden werkte alles ook perfect. Vorige week heb ik mijn prepaid beltegoed opgewaardeerd en een nieuwe internetbubbel laten ingaan, sindsdien gebeurt er niks als ik mobiele gegevens aanzet. Zou je hiermee kunnen helpen? Met vriendelijke groet, Iteke

Heb je op dit moment nog beltegoed? Bij 0 euro beltegoed kun je ook met bundel geen internet gebruiken?

Yes, ik heb  beltegoed, alle instellingen staan aan op buitenland op zowel mijn simyo als mijn telefoon en de APN staat op KPN!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Iteke, 

Heb je de onderstaande instellingen in je toestel staan? 

  • APN: internet 
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

Ik zal voor de zekerheid even je simkaart een reset geven op het netwerk. Kun je over een kwartier even je toestel uit- en aanzetten en laten weten of het weer werkt? 

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas, ja, heb ik. Ik zal mijn telefoon over een kwartier uit en aanzetten. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Iteke,

 

Is het gelukt?

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy, helaas nog niet. Kunnen we het resetten opnieuw proberen? Groetjes

Reputatie 4
Badge +4

Hallo Iteke,

 

Ik heb de boel weer een slinger gegeven en je aansluiting is gereset. Wil je dan weer je toestel voor 10 minuten uitschakelen?

 

Groetjes,

Ouael

Bedankt Ouael, ga ik nu doen!

Helaas heeft het niet geholpen!

Hoi Iteke, 

Heb je de onderstaande instellingen in je toestel staan? 

  • APN: internet 
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

Ik zal voor de zekerheid even je simkaart een reset geven op het netwerk. Kun je over een kwartier even je toestel uit- en aanzetten en laten weten of het weer werkt? 

Groetjes, 
Bas

 

Als gprs niet werkt kun je het ook met hoofdletters proberen. Dus GPRS. 

Hoi Bas, dankjewel, dit heb ik geprobeerd, maar het helpt helaas niet. Ik heb mijn telefoon na de aangepaste instellingen opnieuw opgestart, maar nog steeds geen netwerk.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Iteke,

 

Wat balen dat je nog geen verbinding hebt! Ik heb nog een aantal vragen voor je: Heb je gecheckt of de roaming nog aanstaat op je toestel? Welk toestel heb je? Heb je al eens geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Dit kun je doen als je gaat naar de instellingen van je toestel > Verbindingen > Mobiele Netwerken > Netwerkoperators. Als alles goed staat dan zal ik contact opnemen met de netwerkspecialist om te vragen of zij iets kunnen ontdekken.  

 

Ik hoor het graag van je! 

 

Groetjes,

Tessanne

Hoi Tessanne, dankjewel voor je reactie. Ik heb een Samsung Galaxy A20e . Roaming staat aan en handmatig netwerk kiezen lukt niet, dan geeft mijn telefoon aan dat er iets mis gaat in de verbinding. KPN staat echter als automatisch gekozen aangevinkt. Ik had niks veranderd aan de instellingen toen mobiele data ineens niet meer werkte. Inmiddels heb ik het wachtwoord ingevoerd voor KPN, zowel met kleine als grote letters en elke keer mijn telefoon opgestart als de sim gereset werd. Helaas nog zonder resultaat!

Reageer