.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?



Toon eerste bericht

150 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @KainNL,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen service hebt in België!

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door mijn collega's op Whatsapp. Jullie hebben samen je eSIM opnieuw geïnstalleerd waardoor je weer netwerkverbinding hebt in België, dit zou ook moeten helpen in de toekomst. Dat is fijn om te lezen :).

Wij wensen je een prettige dag verder!

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hallo allemaal,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Internet werkt niet in Zwitserland. Ik heb roaming ingeschakeld en heb al veelgestelde vragen gelezen en uitgevoerd. Misschien heb ik ook een reset nodig?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @syal.pankaj,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je geen internetverbinding hebt in Zwitserland!

Heb je al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren in Zwitserland? Ook wilt het vaak helpen om je internet handmatig in te stellen. Dit kun je doen met behulp van onze Toestelhulp.

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd op je simkaart. Je kunt je telefoon voor 10 minuten uitschakelen zodra je dit leest om de reset te voltooien.

Ik hoor graag van je of het is gelukt zo!

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hoi @Roeqajja ,

Ik heb de telefoon opnieuw opgestart, maar het probleem is niet opgelost.  Ik heb nog steeds geen netwerk en internet in Zwitserland.  Help alstublieft.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @syal.pankaj,

Bedankt voor je reactie. Ik heb even meegekeken op jou aansluiting en ik zie dat er de afgelopen dagen wel internet verbruik is geweest, zo ook in het buitenland! Het lijkt erop dat het is opgelost. Laat je mij nog even weten of het internet inderdaad goed heeft gewerkt in het buitenland en op dit moment nog steeds goed werkt? Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy

Hoi @KainNL,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen service hebt in België!

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door mijn collega's op Whatsapp. Jullie hebben samen je eSIM opnieuw geïnstalleerd waardoor je weer netwerkverbinding hebt in België, dit zou ook moeten helpen in de toekomst. Dat is fijn om te lezen :).

Wij wensen je een prettige dag verder!

Groetjes,
Roeqajja

Nou, het is daarmee niet verholpen geraakt. 

Wat, denk ik, de manier is om überhaupt verbinding te hebben, telefonisch/data, in het buitenland, nadat het btg op is geweest.…

Het verwijderen van de APN instellingen, dan opnieuw instellen kiezen, zodat deze opnieuw binnen gehaald worden, en die dan bewerken tot je dezelfde instellingen hebt staan, zoals voorgeschreven op Simyo site, en dan nog s proberen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @KainNL,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat je nog steeds geen service hebt in België! Uit jouw eerdere bericht begreep ik dat de APN instellingen doornemen niet had geholpen. Heb je de APN al verwijderd en opnieuw toegevoegd zoals je in jouw laatste bericht aangeeft? Ik hoor graag wat hiervan het resultaat is. Zou je ook een screenshot kunnen delen van de netwerk instellingen van jouw toestel zonder dat jouw 06-nummer zichtbaar in beeld is? Ik kijk dan graag even mee. 

Nadat je het beltegoed hebt opgewaardeerd, de roaming aanstaat en je het toestel even opnieuw opstart zou het netwerk automatisch moeten verbinden met het netwerk in België. Vaak wil het ook nog wel eens lukken om handmatig het netwerk te selecteren. Hoe je dat doet vind je terug via deze pagina op onze website. 

Ook heb ik nog even een aparte reset uitgevoerd op de dataroaming van de simkaart. Je mag het toestel voor 5 minuten uitschakelen zodat de reset kan voltooien.

Ik hoor graag of dit enige verbetering heeft gegeven. 

Groetjes,
Amy

Badge

Dea @Amy 

Na het opnieuw installeren van de eSIM kreeg ik het netwerk en werkte Simyo weer met volledig netwerk en snelle data.

Bedankt en Simyo voor de hulp.

Groeten,

Pankaj

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @syal.pankaj,

Bedankt voor je reactie. Wat fijn dat het is opgelost 😊.

Groetjes,
Amy

Hoi,

Mijn internet, bellen en sms werkt niet in het buitenland. Ik heb de telefoon al een paar keer opnieuw opgestart, instellingen in mijn Simyo gecheckt, APN opnieuw ingesteld, maar zonder succes. Ook heb ik geprobeerd de provider handmatig in te stellen, maar ook dat lukte niet.

Wat kan ik nog meer doen om het te herstellen?

 

Gr, john

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Johnk,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het niet lukt om een verbinding te krijgen in het buitenland! 

Zojuist heb ik een reset uitgevoerd op de dataroaming van de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten willen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag of het hierna lukt om een verbinding te krijgen.

Groetjes,
Amy 😊

Hoi Amy,

Het heeft het helaas niet opgelost.

Ik heb soms een minimale verbinding (E), en dan al direct de melding dat er geen actieve internetverbinding is.

Heb je nog suggesties?

Gr, john

De kwaliteit van de mobiele netwerken in het buitenland is helaas niet altijd van het niveau dat we in NL gewend zijn. Wat dat betreft zijn we een beetje ‘verwend’ in NL, maar daar heeft een Nederlandse provider zoals Simyo, helaas geen invloed op @Johnk 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Johnk,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! 

Welk type toestel gebruik je? Ik deel dan graag de stappen met je die je kan doornemen om de netwerkinstellingen te resetten. Zou je kunnen controleren of de netwerkmodus is geselecteerd op 4G? Dit vind je terug via de instellingen van het toestel zelf onder '’mobiel netwerk'’. 

Je mag het toestel ook nog even voor 15 minuten uitschakelen, ik heb een andere vorm reset uitgevoerd op de simkaart.

Ik  hoor het graag van je!

Bedankt voor je hulp @JanD 😊.

Groetjes,
Amy

Hoi @Amy ,

Sinds je laatste reset heb ik geen problemen meer.

Dank je voor je hulp.

Gr, John

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Johnk,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat het is opgelost! 

Prettige dag verder 😊.

Groetjes,
Amy

Hoi, ik ben in Duitsland en heb geen internet. Heb alle instellingen aangepast zoals die hierboven genoemd worden, zonder resultaat. Ik heb mijn telefoon ook al verschillende keren aan en uitgezet. Kunnen jullie mij helpen?

Daan

Hoi @DaanDaan - Daan.

Heb je al geprobeerd bij APN instellingen. 

Gebruikersnaam KPN

Wachtwoord gprs

 

Of 

Wachtwoord GPRS

Daarna toestel opnieuw opstarten. 

@Frisian Geprobeerd maar dat werkt helaas niet. Ook alle netwerkaanbieders geprobeerd, maar geen resultaat. 

Dan @DaanDaan kan alleen een moderator vanuit Simyo nog proberen of een reset helpt. Morgen zul je meer horen van haar. Persoonlijk vind ik het nog steeds jammer daar niet ff iemand van Simyo kan helpen zoals vroeger op het forum.

Succes, we horen graag of het uiteindelijk is opgelost. 

Fijne zondag nog ondanks alles.

Bedankt voor de terugkoppeling! 

Klantenservice, het bericht van meer dan een dag geleden: ik ben in Duitsland en heb geen internet. Heb alle instellingen aangepast zoals die hierboven genoemd worden, zonder resultaat. Ik heb mijn telefoon ook al verschillende keren aan en uitgezet. Kunnen jullie mij helpen?

 

Daan

 

Klantenservice, het bericht van meer dan een dag geleden: ik ben in Duitsland en heb geen internet. Heb alle instellingen aangepast zoals die hierboven genoemd worden, zonder resultaat. Ik heb mijn telefoon ook al verschillende keren aan en uitgezet. Kunnen jullie mij helpen?

 

Daan

 

Oke, de simkaart s gereset en functioneert weer. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @DaanDaan,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het internet niet werkt in het buitenland!

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd voor het internet. Zou je je telefoon nog even voor 10 minuten uit kunnen schakelen zodra je dit leest? Ik hoor dan graag van je of dit geholpen heeft!

Groetjes,
Roeqajja

Hi Ankje,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je internet het niet doet in het buitenland! Kun je ook niet bellen en sms'en, of gaat dat wel gewoon goed?

Laten we eerst even je telefooninstellingen met je nalopen. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Ik heb ook je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Hoi ,

ik heb dit ook al vaker gedaan .Als ik in het buitenland ben kan m’n telefoon geen service vinden en blijft m’n mobiele netwerk op E staan. 
 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Fleurvdtuin,

Bedankt voor je bericht. Ik wil graag met je meekijken. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even met je mee naar een oplossing. 

Groetjes,
Seren

Reageer