Hi Iteke,
Wat jammer dat de verschillende suggesties nog niets teweeg hebben gebracht! Zou je misschien nog 1 laatste ding willen proberen? Je kan jouw simkaart in een ander toestel doen en andersom, op deze manier komen we er achter waar het probleem precies ligt: bij de simkaart of bij het toestel. Komt er uit dat het aan het toestel ligt, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de leverancier. Ligt het toch aan de simkaart, dan zal ik contact voor je opnemen met de netwerk specialist.
Hopelijk kom je er uit!
Groetjes,
Tessanne
Hoi Tesanne, als ik mijn simkaart in een ander toestel probeer, krijg ik de vraag om een sim netwerk unlock pin in te voeren. Dat is iets anders dan mijn sim pincode, die had ik al ingevoerd. Volgens internet moet mijn netwerk provider me deze netwerk unlock pin kunnen geven, kun jij me hiermee verder helpen? Groetjes, Iteke
Hoi Tesanne, als ik mijn simkaart in een ander toestel probeer, krijg ik de vraag om een sim netwerk unlock pin in te voeren. Dat is iets anders dan mijn sim pincode, die had ik al ingevoerd. Volgens internet moet mijn netwerk provider me deze netwerk unlock pin kunnen geven, kun jij me hiermee verder helpen? Groetjes, Iteke
Een sim network unlock pin kan Simyo je niet geven. Dat heeft namelijk te maken met dat er op dat toestel een simlock zit. Simyo verkoopt geen toestellen (met simlock).
Je moet daarvoor naar de provider gaan, waar dat toestel is aangeschaft. Die provider kan je deze lock geven.
Ah ok bedankt. Mijn toestel is simlock vrij maar het toestel dat ik zojuist uitprobeerde dus niet. Corona quarantaine in Portugal maakt het voor mij onmogelijk om op dit moment een ander toestel uit te proberen, ik laat weten of het met die van mijn huisgenoot lukt.
Hoi Iteke,
Ik kan heel goed begrijpen dat het op dit moment erg lastig is met de beperkte mogelijkheden! Hopelijk lukt het met de telefoon van je huisgenoot!
Ik wacht je bericht af!
Bedankt voor de uitleg Groentjuh!
Groetjes,
Tessanne
Hallo, ik heb simkaarten gewisseld, en andere simkaarten werken wel in mijn toestel. Verder heb ik alle bovenstaande suggesties uit geprobeerd. Ik ga er dus vanuit dat het aan mijn simkaart of de provider ligt. Wat kan ik nu het beste doen?
Dankjewel voor je reactie alvast, groetjes, Iteke
Hoi Iteke,
Wat gek dat we je internet maar niet aan de praat krijgen!
Heb je een mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen? En ook een andere simkaart in je eigen toestel? Misschien is er wel iets met je toestel aan de hand, of met onze simkaart
Ik zal maandag eens bellen met onze netwerkspecialisten om na te gaan of zij iets geks zien. Is het goed als ik je hier maandag een update over geef?
Groetjes,
Bas
Hoi Bas, heel graag! Mijn sim in een ander toestel werkt niet, een andere sim in mijn toestel wel. Aan de settings heb ik verder niks veranderd, zoals hierboven al benoemd. Ik denk dus dat het de simkaart is, alleen heel plots. Ik hoor het graag van je, groetjes, Iteke
Mocht het niet lukken @Iteke zou ik je een plaatselijke simkaart adviseren. Als het niet gaat zoals het moet moet het maar zoals het gaat.
Het is niet alleen internet wat niet werkt, maar het hele netwerk. Hij zegt bij instellingen KPN, maar ik heb alleen noodoproepen in de linker bovenhoek staan, dus er is geen netwerk verbinding, terwijl ik dat de afgelopen maanden wel had. Alle bovenstaande opties geprobeerd, ook handmatig kiezen, maar er verandert niks.
Ik hoor graag wat de netwerk specialisten erover zeggen, bedankt!
Hoi Iteke,
Ik heb gebeld met onze netwerkspecialisten en die zagen dat je inderdaad niet aangemeld bent op een netwerk. Maar aan je instellingen op het netwerk ligt dat in ieder geval niet!
Ben je op dit moment in Portugal? En welke netwerken krijg je dan te zien als je probeert om handmatig een netwerk te selecteren? Wij hebben namelijk overeenkomsten met Vodafone, NOS en Meo. Je zou dus één van die drie netwerken moeten selecteren
Nou moet ik wel zeggen dat als onze simkaart het ook niet doet in een ander toestel, dat het ook nog aan de simkaart zou kunnen liggen. In dat geval zullen we dus een nieuwe naar je moeten opsturen
Ik hoor het graag van je!
Groetjes,
Bas
Hoi Bas,
In het begin was ik op het NOS netwerk, maar de afgelopen weken gaf mijn telefoon een foutmelding als ik handmatig een netwerk wilde selecteren. Ik heb dit zojuist opnieuw geprobeerd en nu lukte het wel, dus jullie pogingen hebben iets goeds gedaan!
Kan ik mijn internetbundel van de afgelopen weken meenemen naar deze maand?
Bedankt en groetjes, Iteke
Hoi Iteke,
Ik weet even niet waarom het nu opeens wel werkt maar fijn dat het opgelost is!
De kosten voor je internetbundel kan ik wel vergoeden als je er geen gebruik van maakt voordat ‘ie verloopt. Dan kun je met dat beltegoed een nieuwe internetbundel kopen Ik zal het op 8 april even nakijken en de kosten vergoeden!
Kan ik je nog ergens anders mee helpen?
Groetjes,
Bas
Hoi Bas,
Ik ook niet, maar ik ben er blij mee! Fijn als je dat na wil kijken, verder heb ik voor nu geen vragen. Bedankt voor jullie hulp,
groetjes, Iteke
Hoi Iteke,
Super gek dat je telefoon aangeeft dat er geen verbinding mogelijk is, is er een mogelijkheid dat je kunt checken of de simkaart wel werkt in een ander toestel?
Groetjes,
Daisy
Hallo ik heb ook dit probleem. Ik heb alle instructies gevolgd maar dat heeft niets opgelost. Waarschijnlijk ook een reset nodig? Alvast bedankt!
Hoi Iteke,
Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Kun je wel bellen of dat ook niet?
Heb je de mogelijkheid om onze simkaart in een ander toestel te testen? En een andere simkaart in je eigen toestel?
Als het lukt zou ik ook graag screenshots willen zien van de internetinstellingen zoals ze nu in je toestel staan. Kun je die hier plaatsen of mailen naar webcare@simyo.nl?
Ik zou graag even met onze netwerkspecialisten willen bellen, maar die zijn helaas niet bereikbaar in het weekend. Tot wanneer zit je in het buitenland?
Ik hoor het graag van je!
Groetjes,
Bas
Ik heb een Huawei P30. Sim only abo. Instellingen app op buitenland, echter geen internet (wil alleen bellen en gebeld kunnen worden). Ik zit in Thailand. Ik heb dit ingesteld:
- APN: internet
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: gprs
Op automatisch wordt geen enkel netwerk getoond. Na handmatig zoeken alle grote aanbieders hier (True, Dtac, AIS, TOT, TH GSM) met overal er achter "forbidden".
Eén aanbieder heeft dat niet (52047 4G), maar contact daarmee maken lukt niet.
Ik heb al diverse keren de telefoon aan en uitgezet.
Ik heb nog een tweede telefoon, SamsungS10 met identiek abonnement en daar werkt alles wel normaal.
Hoe nu?
Hoi Realiszt,
Welkom op ons forum!
Ik heb even gekeken en volgens onze gegevens staat de internetoptie voor het buitenland uitgeschakeld bij deze aansluiting. Dat zal de reden zijn dat het niet werkt Als je die dus even aanzet via Mijn Simyo en vijf minuten later je toestel uit- en aanzet, dan zou ook die het moeten doen!
Overigens is het echt stukken goedkoper om bijvoorbeeld op Khao San Road een lokale simkaart aan te schaffen. Hou je op Whatsapp gewoon je Nederlandse nummer, maar kun je lokaal goedkoop bellen en internetten! Is dat geen optie?
Groetjes,
Bas
Bellen in het buitenland staat aan (had ik aangezet, d.w.z. gecheckt dat het aanstond), internet staat nu ook aan. Toestel uit, wachten, weer aan, wachten, het helpt allemaal niet.
Wij (mijn vrouw en ik) wonen het grootste deel van de tijd in Thailand maar hebben elk nog een Nederlandse SIM kaart omdat je soms een SMS moet ontvangen voor verificatie of zo. Het is handig om direct iets te hebben voor als we in Nederland zijn en voor slechts 4 euro per maand houden we allebei ons nummer in leven. Zij gebruikt de NL kaart in Thailand eigenlijk niet, maar ik was de boel wat aan het reorganiseren met een nieuwe telefoon die ze had gekregen en zodoende merkte ik dat het niet werkte.
We hebben natuurlijk ook allebei een Thaise abonnement. Voor kaarten hoef je trouwens niet helemaal naar KhaoSan Road (nu een dode straat), je kunt ze in elke shopping mall bij de telefoonwinkels van de diverse aanbieders krijgen.
Hoe krijg ik de zaak een het werk?
Hoi Realiszt,
Ik ga de simkaart nog een keer een reset geven op het netwerk. Zou jij een kwartier je toestel kunnen uitschakelen en daarna weer aanzetten?
Welk model van de P30 heb je eigenlijk? De ELE-L29 of de VOG-L29? Ik heb voor beide types even naar onze handleiding gelinkt voor het nalopen van je instellingen. Zou je dat nog even kunnen doen?
Ik hoor graag van je of het geholpen heeft
Groetjes,
Bas
Het is een ELE-AL00. Hij staat nu uit.
Na opstarten blijft alles hetzelfde: het werkt niet, geen provider, alles "forbidden”.
De andere SIM kaart die we hebben doet het in deze P30 wel goed en verbindt met dtac.
Na veel herstarten en wat geduld werkt het inmiddels. Dank voor de hulp.
Hoi Realiszt,
Wat super dat het inmiddels weer werkt! Ook fijn dat je de oplossing hebt gedeeld. Dit kan erg handig zijn voor andere klanten die tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Nog een heel fijn weekend verder!
Groetjes,
Tessanne
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.