Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet. Wat nu?

  • 11 april 2019
  • 50 reacties
  • 3525 Bekeken


Toon eerste bericht

50 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi Iteke,

 

Wat jammer dat de verschillende suggesties nog niets teweeg hebben gebracht! Zou je misschien nog 1 laatste ding willen proberen? Je kan jouw simkaart in een ander toestel  doen en andersom, op deze manier komen we er achter waar het probleem precies ligt: bij de simkaart of bij het toestel. Komt er uit dat het aan het toestel ligt, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de leverancier. Ligt het toch aan de simkaart, dan zal ik contact voor je opnemen met de netwerk specialist. 

 

Hopelijk kom je er uit!

 

Groetjes,

Tessanne

Hoi Tesanne, als ik mijn simkaart in een ander toestel probeer, krijg ik de vraag om een sim netwerk unlock pin in te voeren. Dat is iets anders dan mijn sim pincode, die had ik al ingevoerd. Volgens internet moet mijn netwerk provider me deze netwerk unlock pin kunnen geven, kun jij me hiermee verder helpen? Groetjes, Iteke 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Tesanne, als ik mijn simkaart in een ander toestel probeer, krijg ik de vraag om een sim netwerk unlock pin in te voeren. Dat is iets anders dan mijn sim pincode, die had ik al ingevoerd. Volgens internet moet mijn netwerk provider me deze netwerk unlock pin kunnen geven, kun jij me hiermee verder helpen? Groetjes, Iteke 

Een sim network unlock pin kan Simyo je niet geven. Dat heeft namelijk te maken met dat er op dat toestel een simlock zit. Simyo verkoopt geen toestellen (met simlock).

Je moet daarvoor naar de provider gaan, waar dat toestel is aangeschaft. Die provider kan je deze lock geven.

Ah ok bedankt. Mijn toestel is simlock vrij maar het toestel dat ik zojuist uitprobeerde dus niet. Corona quarantaine in Portugal maakt het voor mij onmogelijk om op dit moment een ander toestel uit te proberen, ik laat weten of het met die van mijn huisgenoot lukt.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Iteke,

 

Ik kan heel goed begrijpen dat het op dit moment erg lastig is met de beperkte mogelijkheden! Hopelijk lukt het met de telefoon van je huisgenoot! 

 

Ik wacht je bericht af!

 

Bedankt voor de uitleg Groentjuh! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

Hallo, ik heb simkaarten gewisseld, en andere simkaarten werken wel in mijn toestel. Verder heb ik alle bovenstaande suggesties uit geprobeerd. Ik ga er dus vanuit dat het aan mijn simkaart of de provider ligt. Wat kan ik nu het beste doen?

Dankjewel voor je reactie alvast, groetjes, Iteke

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Iteke, 

Wat gek dat we je internet maar niet aan de praat krijgen!

Heb je een mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen? En ook een andere simkaart in je eigen toestel? Misschien is er wel iets met je toestel aan de hand, of met onze simkaart :sweat_smile:

Ik zal maandag eens bellen met onze netwerkspecialisten om na te gaan of zij iets geks zien. Is het goed als ik je hier maandag een update over geef?

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas, heel graag! Mijn sim in een ander toestel werkt niet, een andere sim in mijn toestel wel. Aan de settings heb ik verder niks veranderd, zoals hierboven al benoemd. Ik denk dus dat het de simkaart is, alleen heel plots. Ik hoor het graag van je, groetjes, Iteke

Mocht het niet lukken @Iteke zou ik je een plaatselijke simkaart adviseren. Als het niet gaat zoals het moet moet het maar zoals het gaat.

Het is niet alleen internet wat niet werkt, maar het hele netwerk. Hij zegt bij instellingen KPN, maar ik heb alleen noodoproepen in de linker bovenhoek staan, dus er is geen netwerk verbinding, terwijl ik dat de afgelopen maanden wel had. Alle bovenstaande opties geprobeerd, ook handmatig kiezen, maar er verandert niks.

Ik hoor graag wat de netwerk specialisten erover zeggen, bedankt!

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Iteke, 

Ik heb gebeld met onze netwerkspecialisten en die zagen dat je inderdaad niet aangemeld bent op een netwerk. Maar aan je instellingen op het netwerk ligt dat in ieder geval niet!

Ben je op dit moment in Portugal? En welke netwerken krijg je dan te zien als je probeert om handmatig een netwerk te selecteren? Wij hebben namelijk overeenkomsten met Vodafone, NOS en Meo. Je zou dus één van die drie netwerken moeten selecteren :innocent:

Nou moet ik wel zeggen dat als onze simkaart het ook niet doet in een ander toestel, dat het ook nog aan de simkaart zou kunnen liggen. In dat geval zullen we dus een nieuwe naar je moeten opsturen :disappointed_relieved:

Ik hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas, 

In het begin was ik op het NOS netwerk, maar de afgelopen weken gaf mijn telefoon een foutmelding als ik handmatig een netwerk wilde selecteren. Ik heb dit zojuist opnieuw geprobeerd en nu lukte het wel, dus jullie pogingen hebben iets goeds gedaan! 

Kan ik mijn internetbundel van de afgelopen weken meenemen naar deze maand?

Bedankt en groetjes,  Iteke

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Iteke, 

Ik weet even niet waarom het nu opeens wel werkt maar fijn dat het opgelost is! :laughing:

De kosten voor je internetbundel kan ik wel vergoeden als je er geen gebruik van maakt voordat ‘ie verloopt. Dan kun je met dat beltegoed een nieuwe internetbundel kopen :blush:  Ik zal het op 8 april even nakijken en de kosten vergoeden!

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Ik ook niet, maar ik ben er blij mee! Fijn als je dat na wil kijken, verder heb ik voor nu geen vragen. Bedankt voor jullie hulp,

 

groetjes, Iteke

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Iteke,

 

Super gek dat je telefoon aangeeft dat er geen verbinding mogelijk is, is er een mogelijkheid dat je kunt checken of de simkaart wel werkt in een ander toestel?

 

Groetjes,

Daisy

Hallo ik heb ook dit probleem. Ik heb alle instructies gevolgd maar dat heeft niets opgelost. Waarschijnlijk ook een reset nodig? Alvast bedankt! 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Iteke, 

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Kun je wel bellen of dat ook niet? 

Heb je de mogelijkheid om onze simkaart in een ander toestel te testen? En een andere simkaart in je eigen toestel? 

Als het lukt zou ik ook graag screenshots willen zien van de internetinstellingen zoals ze nu in je toestel staan. Kun je die hier plaatsen of mailen naar webcare@simyo.nl?

Ik zou graag even met onze netwerkspecialisten willen bellen, maar die zijn helaas niet bereikbaar in het weekend. Tot wanneer zit je in het buitenland? 

Ik hoor het graag van je! :blush:

Groetjes, 
Bas

Ik heb een Huawei P30. Sim only abo. Instellingen app op buitenland, echter geen internet (wil alleen bellen en gebeld kunnen worden). Ik zit in Thailand. Ik heb dit ingesteld:

  • APN: internet 
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

Op automatisch wordt geen enkel netwerk getoond. Na handmatig zoeken alle grote aanbieders hier (True, Dtac, AIS, TOT, TH GSM) met overal er achter "forbidden".

Eén aanbieder heeft dat niet (52047 4G), maar contact daarmee maken lukt niet.

Ik heb al diverse keren de telefoon aan en uitgezet.

Ik heb nog een tweede telefoon, SamsungS10 met identiek abonnement en daar werkt alles wel normaal.

Hoe nu?

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Realiszt, 

Welkom op ons forum!

Ik heb even gekeken en volgens onze gegevens staat de internetoptie voor het buitenland uitgeschakeld bij deze aansluiting. Dat zal de reden zijn dat het niet werkt 😅 Als je die dus even aanzet via Mijn Simyo en vijf minuten later je toestel uit- en aanzet, dan zou ook die het moeten doen!

Overigens is het echt stukken goedkoper om bijvoorbeeld op Khao San Road een lokale simkaart aan te schaffen. Hou je op Whatsapp gewoon je Nederlandse nummer, maar kun je lokaal goedkoop bellen en internetten! Is dat geen optie? 

Groetjes, 
Bas

Bellen in het buitenland staat aan (had ik aangezet, d.w.z. gecheckt dat het aanstond), internet staat nu ook aan. Toestel uit, wachten, weer aan, wachten, het helpt allemaal niet.

Wij (mijn vrouw en ik) wonen het grootste deel van de tijd in Thailand maar hebben elk nog een Nederlandse SIM kaart omdat je soms een SMS moet ontvangen voor verificatie of zo. Het is handig om direct iets te hebben voor als we in Nederland zijn en voor slechts 4 euro per maand houden we allebei ons nummer in leven. Zij gebruikt de NL kaart in Thailand eigenlijk niet, maar ik was de boel wat aan het reorganiseren met een nieuwe telefoon die ze had gekregen en zodoende merkte ik dat het niet werkte.

We hebben natuurlijk ook allebei een Thaise abonnement. Voor kaarten hoef je trouwens niet helemaal naar KhaoSan Road (nu een dode straat), je kunt ze in elke shopping mall bij de telefoonwinkels van de diverse aanbieders krijgen.

Hoe krijg ik de zaak een het werk?

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Realiszt, 

Ik ga de simkaart nog een keer een reset geven op het netwerk. Zou jij een kwartier je toestel kunnen uitschakelen en daarna weer aanzetten?

Welk model van de P30 heb je eigenlijk? De ELE-L29 of de VOG-L29? Ik heb voor beide types even naar onze handleiding gelinkt voor het nalopen van je instellingen. Zou je dat nog even kunnen doen?

Ik hoor graag van je of het geholpen heeft 😊

Groetjes, 
Bas

Het is een ELE-AL00. Hij staat nu uit.

Na opstarten blijft alles hetzelfde: het werkt niet, geen provider, alles "forbidden”.

De andere SIM kaart die we hebben doet het in deze P30 wel goed en verbindt met dtac.

Na veel herstarten en wat geduld werkt het inmiddels. Dank voor de hulp.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Realiszt,

 

Wat super dat het inmiddels weer werkt! Ook fijn dat je de oplossing hebt gedeeld. Dit kan erg handig zijn voor andere klanten die tegen hetzelfde probleem aanlopen. 

 

Nog een heel fijn weekend verder! 

 

Groetjes, 

Tessanne

Reageer