.

Beantwoord

Activeren vervangende simkaart

  • 10 January 2013
  • 271 reacties
  • 26196 Bekeken


Toon eerste bericht

271 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Firstly, please remove your personal details like telephone number and address ASAP - this can be done up to 60 minutes from posting (link: "wijzig reactie"). This is a public forum so posting private details should be avoided.

Secondly, go to Mijn Simyo and go to Mijn instellingen en simkaart, where under Blokkeer simkaart there is a link to block your lost sim card. This will ensure that somebody else cannot use your sim card.

Third, on the same page you can request a replacement simcard, the link is at Aanvragen vervangende simkaart.

Hopefully you can manage to do all this!

Not a good start of the new year....
Badge +8
Hi oringinalprankster,

Were you able to follow the directions Scotsman gave you?
This is exactly what you need to do when your simcard is lost or stolen. Thanks, Scotsman!
I see that your simcard is blocked now, and that a new simcard is on the way :)

I removed your personal information for you. When you post on our forum your logged in via Mijn Simyo, so I can get all the information I need from that.

Can you let us know when the simcard has arrived?

Best wishes for the new year 🙂 (you too Scotsman),
Charlene
Yes I followed the directions, it was really helpful, thanks ! I'm not in the Netherlands during the holidays, but I will check my mailbox as soon as I arrive there.
Thank you for editing my last message I couldn't edit it anymore, and thank both of you for these very helpful answers. Best wishes for the new year !
Reputatie 7
Badge +9
Charlene & originalprankster: have a good one this year!

@originalprankster: as you have seen it's not really necessary to speak Dutch on this forum, especially English is not a problem as there are always moderators and forum members who can deal with that. But posts in other languages such as Gaelic, Japanese, Urdu or Swahili will take quite some time to receive an answer I'm afraid... :p

I like to take this opportunity to propose a new year's resolution for Simyo, in case it is not already on the - no doubt - lengthy list of resolutions, i.e. to create an English version of Mijn Simyo, with a language selection switch Dutch/English on the front page. I have the impression that Simyo is attracting lots of temporary foreign visitors to the Netherlands, such as students on tight budgets and for whom "every penny counts". By improving accessibility to the self-service portal in this way, Simyo will undoubtedly attract even larger numbers of non-native customers.
Reputatie 3
Badge +7
Hi Scotsman,

All the best wishes to you too! Have a great year yourself!:)

This post is a good start! In my opinion the idea of an international 'Mijn Simyo' is really something to think about. I've posted it on our 'Wall of change'.

Mean while international people can use 'Mijn Simyo' to learn some Dutch;) And thank the man upstairs for Google translate, it also comes in handy for the messages in Gaelic, Japanese, Urdu or Swahili:D
Ik heb een vervangende simkaart (micro) Maar hoe krijg ik mijn telefoonnummers weer op de mirosimkaart? Kan het nergens ontdekken.

mvg Janke
Reputatie 3
Badge +7
hoe krijg ik mijn telefoonnummers weer op de mirosimkaart?

Hoi Mantelzorg,

Wat leuk dat jij je vraag hier stelt. Je kunt je contacten het makkelijkste overzetten door een back-up te maken van je gegevens. Om te zien hoe dit werkt bij jouw toestel, kun je gebruik maken van onze toestelhulp.:D Kun je me laten weten of het is gelukt?


Kunnen jullie het wijzigen?

Hoi wouter verbeek,

Welkom bij Simyo en op ons forum.
Ik heb voor het tweede nummer een nieuwe aanvraag in laten dienen. Met de datum 11-04-2015. Je krijgt hierover wederom een mail met de (hopelijke) goedkeuring;) Is alles je zo duidelijk?
Hi,

 na verlies toestel heb ik mijn simkaart geblokkeerd en wil nu een oude simkaart die ik nog heb activeren voor mijn lopende abonnement. Is dit mogelijk en zoja, hoe doe ik dit?

alvast dank voor een reactie
Hoi RogierB,

Welkom op het forum!
Kan je mij voorzien van het simkaartnummer van de simkaart zodat deze gekoppeld kan worden.


Heb ook een vervangende simkaart gekregen maar geen link om het te activeren.
Waarom staat die link er niet gewoon zoals jullie doen geloven in de bijgevoegde handleiding?
Reputatie 5
Badge +11
Hi Ronix,

In dit topic heb ik antwoord gegeven op je vraag.
Hallo,

Ik heb een vervangende simkaart proberen te activeren, maar zowel de nieuwe als de oude zijn geblokkeerd. Kunnen jullie de nieuwe simkaart activeren. Simkaartnummer: 68856314. Alvast bedankt
Reputatie 6
Badge +10
Hoi SorayaV,

Wat vervelend dat de activatie van je simkaart niet goed is gegaan. Zo te zien staat je oude simkaart inderdaad nog actief in het systeem. Onze IT-afdeling pakt dit meteen voor je op en zorgt ervoor dat je nieuwe simkaart word geactiveerd. Je kunt je nieuwe simkaart om 17.00 in gebruik nemen. Laat je me weten of hij werkt? Sorry voor dit ongemak!

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi SorayaV,

Ze hebben het sneller op kunnen lossen dan verwacht! We hebben je nieuwe simkaart geactiveerd en je per e-mail nieuwe pin/puk codes toegestuurd 🙂 Laat je me weten of je nieuwe simkaart het doet?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

Ja hij doet het:-) Bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi SorayaV,

Wat goed om te horen 😉! Nogmaals sorry dat het zo lang heeft geduurd. Laat je het weten als je nog een vraag voor ons hebt? We zien je namelijk graag terug op het forum 😃.

Groetjes, Tiury
ook ik kan de optie activeren niet zien in mijn menu. mijn nieuwe simkaarnummer is 70334813. zouden jullie hem voor mij kunnen activeren?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi esthersmit,

Ik zie dat je ook een topic hebt aangemaakt. Voor de overzichtelijkheid heb ik in je andere topic gereageerd.

Ik raad je aan om de volgende keer op één plek te reageren. Zo kunnen we je sneller helpen 🙂
wat een baggerzootje 3 jaar geleden al een probleem nu nog steeds nieuwe simkaart aangevraagd netjes gekregen helaas geen link op website om te activeren blijkt de kaart niet gekoppeld te zijn ombeschofte mevrouw an de telefoon waarvan ik de naam hier niet publiekelijk zal noemen die mij de les las dat het probleem er niet was maar dat ik gewoon verkeerd kaartje had helaas 249 reacties op dit forum van zelfde probleem hoe gaan bedrijven toch failliet????
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Maurice71,

Wat jammer om je boze reactie te lezen. Om het in perspectief te zien; er worden zo ongeveer 500-600 nieuwe simkaarten geactiveerd per dag. Het feit dat de laatste reactie in dit topic uit mei 2015 dateert, vind ik het 'baggerzooitje' wel meevallen.

Ondanks dat vind ik het wel vervelend dat het niet lukt om je simkaart te activeren, maar zie ik dat het inmiddels is opgelost door mijn zeer gewaardeerde collega van de telefonische klantenservice 🙂. Tevens heeft ze je aangeboden om abonnementskosten te vergoeden vanwege de overlast die je een paar dagen hebt gehad.

Werkt je simkaart nu wel naar behoren sinds je deze vanmiddag hebt geactiveerd?

Groetjes, Tiury
Beste medewerker,

In het menu- instellingen- simkaart is er geen 'activeersimkaart' button, toch zou ik graag mijn vervangende simkaart activeren. Groet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tirsa,

Er staat inderdaad iets niet goed op jouw Mijn Simyo pagina, waardoor je deze simkaart niet kunt activeren. Ik heb dit zojuist herstelt, dus zou je het nog eens willen proberen?

Groetjes, Tiury
Badge +6
Hoi RogierB,

Welkom op het forum!
Kan je mij voorzien van het simkaartnummer van de simkaart zodat deze gekoppeld kan worden.
Badge +1
Heb zojuist mijn vervangende simkaart ontvangen, had een nieuwe aangevraagd omdat de oude niet in mijn nieuwe telefoon past. Echter kan ik nergens vinden waar ik deze moet activeren?

De code die onder de streepjescode is aangegeven is; xxxxxxxx

Als iemand kan helpen, erg graag !
Reputatie 5
Badge +8
Hoi PetraHoi,

Wat onhandig dat het niet meteen lukte je vervangende simkaart te activeren.

Ik zie dat er na jouw bericht een simkaart is geactiveerd. Werkt alles nu naar behoren?

Ik heb je reactie overigens enigszins aangepast. De code die jij noemt is namelijk je simkaartnummer en het is niet verstandig om dergelijke informatie op een openbaar forum te plaatsten. Moderators hebben, indien nodig, altijd toegang tot jouw gegevens.

Groetjes,
Sean
Ook ik moet een nieuwe nano simkaart activeren en kan de knop activeren niet zien.
Mijn simkaart nummer is: *

Merci!

Reageer