.

Beantwoord

Activeren vervangende simkaart

  • 10 January 2013
  • 271 reacties
  • 26195 Bekeken

Geachte Lezer,

In het tabblad selfservice moet ik de optie activeren vervangende simkaart selecteren,
deze staat niet in mijn menu, wel staat er aanvragen vervangende simkaart.. 
Weet iemand hoe dit kan?

Groetjes Rogier
icon

Beste antwoord door Natascha 11 January 2013, 13:23

Bekijk originele reactie

271 reacties

Ik moet mijn nieuwe nano simkaart activeren, maar nu staat deze keuze niet in het menu onder 'selfservice'. Hoe kan ik dit nu regelen?

mijn simkaart nummer is: *

alvast bedankt!
ik heb een nieuwe samsung slll mini. Op de eerste poging ging de simyo mini simkaart goed functioneren maar dan moest ik hem eruit halen om vervolgens in de oude telefoon te doen om gegevens te halen.  nadat heb ik geprobeerd de microsimkaart terug in de toestel te doen, maart het lukte niet meer. keer na keer mislukte het. hoe kan ik dit probleem oplossen?
Hoi! Ik kan mijn vervangende simkaart niet activeren.. Wie helpt? De oude is geblokkeerd ivm gestolen foon.. Grtz!
Reputatie 7
Badge +9
Hoi! Ik kan mijn vervangende simkaart niet activeren.. Wie helpt? De oude is geblokkeerd ivm gestolen foon.. Grtz!

Een vervangende simkaart is ook geblokkeerd als de oorspronkelijke is geblokkeerd vanwege verlies of diefstal. De klantenservice (0900-8090, 35 cent per gesprek) kan dit maandag opheffen. Een forum mederwerker kan dit ook maar daar gaat meestal wat meer tijd overheen.
Owneeee! Dan kan ik pas maandag weer in de lucht 😢 en ik was net zo blij dat die simkaart zo lekker snel was.... Thnx anyway voor je antwoord!
Badge +6
ik heb een nieuwe samsung slll mini. Op de eerste poging ging de simyo mini simkaart goed functioneren maar dan moest ik hem eruit halen om vervolgens in de oude telefoon te doen om gegevens te halen.  nadat heb ik geprobeerd de microsimkaart terug in de toestel te doen, maart het lukte niet meer. keer na keer mislukte het. hoe kan ik dit probleem oplossen?

Hoi obrafuo,

Ik heb zojuist je vraag beantwoord in dit topic. Om het forum overzichtelijk te houden, wil ik je vragen om je vraag in één topic te plaatsen 🙂.
Badge +6
Hoi! Ik kan mijn vervangende simkaart niet activeren.. Wie helpt? De oude is geblokkeerd ivm gestolen foon.. Grtz!

Owneeee! Dan kan ik pas maandag weer in de lucht 😢 en ik was net zo blij dat die simkaart zo lekker snel was.... Thnx anyway voor je antwoord!

Hoi Bijltje,

Allereerst welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat inmiddels je simkaart al is gedeblokkeerd, werkt je aansluiting weer naar wens?

@Scotsman bedankt voor het antwoorden! 🙂
Omdat ik mijn telefoon kwijt ben geraakt, heb ik mijn vorige simkaart geblokkeerd en een vervangende simkaart aangevraagd. Deze wou ik zojuist acticeren volgens de instructies. Aldus gedaan. En dan krijg ik de melding dat de code juist is, maar dat mijn kaart nog is geblokkeerd en dat ik contact moet opnemen met klantenservice. Wat is dit nu weer??? Doe je alles volgens het boekje, werkt het nog niet!
Reputatie 7
Badge +9
Dit klopt. Je blokkering van je vorige simkaart/aansluiting bestaat nog, daarom krijg je een 'geblokkeerde' vervangende simkaart.

De klantenservice kan die blokkade verwijderen. Dat zullen ze met jouw toestemming ook doen.
Waarom staat dat dan niet bij de instructies, als je je vervangende simkaart krijgt. Ze doen het voorkomen of je zo weer aan de slag kunt. Irritant!
Ik heb zojuist mijn vervangende simkaart ontvangen.
In het tabblad selfservice moet ik de optie activeren vervangende simkaart selecteren,
deze staat niet in mijn menu, wel staat er aanvragen vervangende simkaart..
Weet iemand hoe dit kan?
Mijn pukcode is xxxxxxxx.  

alvast bedankt, 
Joanna
Hallo, Ik heb mijn nieuwe simkaart ontvangen, echter kan hem op mijn sinyo niet activeren? Wie kan mij helpen?
Badge +8
Omdat ik mijn telefoon kwijt ben geraakt, heb ik mijn vorige simkaart geblokkeerd en een vervangende simkaart aangevraagd. Deze wou ik zojuist acticeren volgens de instructies. Aldus gedaan. En dan krijg ik de melding dat de code juist is, maar dat mijn kaart nog is geblokkeerd en dat ik contact moet opnemen met klantenservice. Wat is dit nu weer??? Doe je alles volgens het boekje, werkt het nog niet!

Dit klopt. Je blokkering van je vorige simkaart/aansluiting bestaat nog, daarom krijg je een 'geblokkeerde' vervangende simkaart.

De klantenservice kan die blokkade verwijderen. Dat zullen ze met jouw toestemming ook doen.
Waarom staat dat dan niet bij de instructies, als je je vervangende simkaart krijgt. Ze doen het voorkomen of je zo weer aan de slag kunt. Irritant!

Hoi LKe,

Je hebt dan inderdaad hiermee te maken, zoals Groentjuh al aangaf. Niet alle mensen die een vervangende simkaart bestellen, doen dat vanwege diefstal/verlies. De blokkade is dus niet iets algemeens, wat we bij een simkaart kunnen vermelden. Als je een blokkade plaats via Mijn Simyo, doe je dat eigenlijk op de aansluiting. Vandaar dat wij die nog moeten verwijderen, als je de nieuwe kaart binnen hebt. Ik zie dat een collega van mij dit vanochtend voor je gedaan heeft. 🙂
Sorry dat je het anders begrepen had.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik heb zojuist mijn vervangende simkaart ontvangen.
In het tabblad selfservice moet ik de optie activeren vervangende simkaart selecteren,
deze staat niet in mijn menu, wel staat er aanvragen vervangende simkaart..
Weet iemand hoe dit kan?
Mijn pukcode is xxxxxxxx.  

alvast bedankt, 
Joanna
Hallo, Ik heb mijn nieuwe simkaart ontvangen, echter kan hem op mijn sinyo niet activeren? Wie kan mij helpen?

Hoi Joannabel en jenny19,

Jullie hadden dan waarschijnlijk weer hiermee te maken. Nu zou de optie bij jullie allebei zichtbaar moeten zijn. Joannabel heeft hem al gevonden, zie ik. :)
Kun jij nog even laten weten of je het ook ziet staan en kunt gebruiken, jenny19?

Groetjes,
Charlene
Ik heb nano sim binnen. Kan in menu geen optie vinden voor vervangende sim kaart activeren.
Mijn nummer is 06xxxxxxxx,

groet,

maarten
Ook ik heb net een nieuwe simkaart ontvangen maar zie geen optie "activeren" bij mijn menu.
simkaartnummer: 59073945

ook gok ik dat die van mij dan ook is geblokkeerd? Hoe moet ik hem, als het activeren is gelukt, deblokkeren?
zie topic 148 over activeren nano SIM. Mijn SIMkaart nummer is *simkaartnummer*. Telefoon is 06xxxxxxxx

graag zsm koppelen en PUK  en PIN code vrij geven.
Reputatie 5
Badge +11
zie topic 148 over activeren nano SIM. Mijn SIMkaart nummer is 59103447. Telefoon is 06xxxxxxxx

graag zsm koppelen en PUK  en PIN code vrij geven.


Hoi Maartenvandeurzen, welkom op het Simyo forum.

Ik snap dat jij niet op Mijn Simyo een mogelijk tot activeren ziet, want ik zie niet dat jij een vervangende nanosim hebt besteld 😕
Ik heb dit dus even neergelegd bij onze IT afdeling, want jij verzint dit niet zomaar, denk ik. Zodra ik meer weet, kom ik er op terug bij je.
Reputatie 5
Badge +11
Ook ik heb net een nieuwe simkaart ontvangen maar zie geen optie "activeren" bij mijn menu.
simkaartnummer: 59073945

ook gok ik dat die van mij dan ook is geblokkeerd? Hoe moet ik hem, als het activeren is gelukt, deblokkeren?


Hi esthersmit, welk om het forum!

In je gegevens zie ik dat je al telefonisch contact hebt opgenomen met ons en dat je simkaart inmiddels is gekoppeld 🙂
Reputatie 5
Badge +11
zie topic 148 over activeren nano SIM. Mijn SIMkaart nummer is *simkaartnummer*. Telefoon is 06xxxxxxxx

graag zsm koppelen en PUK  en PIN code vrij geven.


Hi Maartenvandeurzen,

Ik zie dat je ook via Twitter inmiddels contact hebt gehad met ons. Het blijkt dat je 2 aansluitingen hebt met bijna identieke nummers.
Met de aansluiting waarmee op het forum in had gelogd was geen nanosim besteld, maar met de ander wel...

Het is opgelost in ieder geval 😃
Ik kan mijn vervangende micro simkaart niet activeren omdat ik de optie: "Vervangende simkaart activeren" niet kan vinden. Het nummer van de micro sim is: xxxxxxxx. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit kan doen?
Badge +8
Ik kan mijn vervangende micro simkaart niet activeren omdat ik de optie: "Vervangende simkaart activeren" niet kan vinden. Het nummer van de micro sim is: xxxxxxxx. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit kan doen?

Hoi Tim_Jansen,

Dat is niet handig inderdaad. Ik zie dat je hier ook over hebt gebeld vanochtend, en dat het al uitstaat bij de IT-afdeling.
Je hoort hier nog van.

Groetjes, Charlene
Ik heb een vervangende nano simkaart aangevraagd, die ik inmiddels heb ontvangen. Echter kan ik hem op de site met geen mogelijkheid activeren, wat verder te doen? Met vriendelijke groet, Charlotte
Badge +8
Ik heb een vervangende nano simkaart aangevraagd, die ik inmiddels heb ontvangen. Echter kan ik hem op de site met geen mogelijkheid activeren, wat verder te doen? Met vriendelijke groet, Charlotte

Hoi Charlotte90,

Wat gaat er precies mis? Zie je de mogelijkheid niet terug, of lukt er iets niet als je het gaat proberen?
Je zou het moeten zien als je inlogt op Mijn Simyo in een blauwe balk, of ook in het Simkaart menu onder Mijn instellingen & Simkaart.
Ik hoor graag van je welke browser je gebruikt, op welk type apparaat.

Groetjes,
Charlene
Bedankt Charlene, er is geen blauwe balk te zien in mijn menu als ik inlog in mijn Simyo in Safari. Ook bestaat Mijn instellingen & simkaart niet, alleen gegevens en instellingen, maar daar kan ik geen informatie over mijn simkaart veranderen. 

Reageer