.

Beantwoord

Simyokaart werkt niet op nieuwe telefoon

  • 9 November 2013
  • 7 reacties
  • 486 Bekeken

ik heb een nieuwe samsung slll mini. Op de eerste poging ging de simyo micro simkaart goed functioneren maar dan moest ik hem eruit halen om vervolgens in de oude telefoon te doen om gegevens te halen.  nadat heb ik geprobeerd de microsimkaart terug in de toestel te doen, maart het lukte niet meer. keer na keer mislukte het. hoe kan ik dit probleem oplossen?
icon

Beste antwoord door Kim 11 November 2013, 11:01

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Wat werkt er niet en/of wat mislukte keer na keer?

Past het microkaartje wel goed in het slotje?
Start je telefoon eens op en welke melding geeft de telefoon?
Reputatie 7
Badge +9
In de Samsung SIII mini moet u een gewone simkaart plaatsen, geen microsimkaart.
Via internet (of in een telefoonzaakje in de stad) kunt u een adapter kopen voor een paar Euro. Hier kunt u uw micro simkaart instoppen. 
U kunt ook bij Simyo een vervangende simkaart aanvragen. Dit is een combisim waar u het microsimkaartje dan in moet laten zitten. Daarmee zou uw probleem opgelost moeten zijn.

Is dit een antwoord op uw vraag?
Wat werkt er niet en/of wat mislukte keer na keer?

Past het microkaartje wel goed in het slotje?
Start je telefoon eens op en welke melding geeft de telefoon?


De microkaartje past er goed in, en ik heb het precies zoals de eertse keer ingedaan. Hij start gewoon wel op, maar geeft aan dat ik een simkaart in moet doen. En op de schema is alleen maar  " emergency calls " mogelijk. Verder niks. Ik heb keer na keer geprobeerd maar krijg dezelfde melding
Badge +6
De microkaartje past er goed in, en ik heb het precies zoals de eertse keer ingedaan. Hij start gewoon wel op, maar geeft aan dat ik een simkaart in moet doen. En op de schema is alleen maar  " emergency calls " mogelijk. Verder niks. Ik heb keer na keer geprobeerd maar krijg dezelfde melding

Hoi obrafuo,

Welkom op het forum van Simyo allereerst :)

Wat vreemd dat je telefoon opeens deze melding geeft. Ik wil je aanraden om 'ns te proberen onze simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of dan hetzelfde gebeurt, dit om na te gaan of het door de simkaart komt of dat er wellicht iets aan de hand is met je telefoon.

Ik verneem graag je bevindingen! :)

@ Martijn® en de leon, bedankt voor het meedenken!
In de Samsung SIII mini moet u een gewone simkaart plaatsen, geen microsimkaart.
Via internet (of in een telefoonzaakje in de stad) kunt u een adapter kopen voor een paar Euro. Hier kunt u uw micro simkaart instoppen.
U kunt ook bij Simyo een vervangende simkaart aanvragen. Dit is een combisim waar u het microsimkaartje dan in moet laten zitten. Daarmee zou uw probleem opgelost moeten zijn.

Is dit een antwoord op uw vraag?

Hopelijk is dit de antwoord op mijn vraag. Ik kan het niet begrijpen dat de eerste keer ging het goed. Nadat een vriend de microkaartje in had gedaan voor me, kreeg ik meteen een verzoek voor de pincode. Na intoetsen van de pincode kon ik de eerste stapjes uitvoeren: date & time, language etc. Daarna heeft ie de wireless network gevonden, waarbij ik de password van mijn vriend indeed. Dan moest ik een gmail account zetten. Nadat heb ik er de microkaart uitgedaan om gegevens te halen van de oude telefoon. Even terug met de samsung sIII ging het niet meer goed.
Er zijn verschillend informatie wat betreft de microkaart in een samsung sIII mini. De ene zegt dat het wel de simyo microkaart moet zijn, de andere zegt andersom. I ben erg confused
Help me aub
De microkaartje past er goed in, en ik heb het precies zoals de eertse keer ingedaan. Hij start gewoon wel op, maar geeft aan dat ik een simkaart in moet doen. En op de schema is alleen maar " emergency calls " mogelijk. Verder niks. Ik heb keer na keer geprobeerd maar krijg dezelfde melding

Hoi obrafuo,

Welkom op het forum van Simyo allereerst :)

Wat vreemd dat je telefoon opeens deze melding geeft. Ik wil je aanraden om 'ns te proberen onze simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of dan hetzelfde gebeurt, dit om na te gaan of het door de simkaart komt of dat er wellicht iets aan de hand is met je telefoon.

Ik verneem graag je bevindingen! :)

@ Martijn® en de leon, bedankt voor het meedenken!

Hqrtelijke dank Kim. Momenteel gebruik ik een samsung GT- S5360 mini, geleend van n vriend. Ik had er ook veel moeite maar na een paar pogingen heb ik de juiste positie gevonden waar ik de simyo microkaartje gedaan heb en het werkt prima. De vraag is kan ik wel de microkaartje gebruiken in een samsung sIII mini of niet?
Badge +6
Hoi obrafuo,

Ik heb even op Google gekeken n.a.v. het bericht van de leon. Ik zie ook dat in de Samsung S3 Mini niet een micro simkaart moet, maar een gewone simkaart.
Dus wie weet omdat je 'm nu goed geschoven hebt, dat 'ie werkt, maar er moet dus eigenlijk een 'grote simkaart' in. Zie deze site waar ik deze informatie vandaan heb, daar noemen ze de gewone simkaart een Mini-SIM 🙂.

Heb je misschien nog de omhulsel van de simkaart waar je de micro simkaart uit hebt gedrukt? Als je 'm daar weer in plaatst, heb je namelijk een gewone simkaart 🙂.

Reageer