.

Alles over de tariefswijziging en nieuwe bundels



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Als je jaar voorbij is blijf je hetzelfde betalen, of je moet je bundels zelf wijzigen.
Je kan dan per maand opzeggen.
Beste Simyo,

Ik wil graag overstappen naar de nieuwe tarieven. Dat zou voor mij namelijk betekenen dat hetzelfde abonnement 1 euro per maand goedkoper wordt. Kunnen jullie mij dus overzetten naar dezelfde bundel (zelfde aantal minuten en zelfde 2000 mb) maar wel voor de nieuwe tarieven?

Bedankt alvast,
Vera
Reputatie 7
Badge +10
Hallo,

Ik heb een vraag over het verlengen van mijn jaar abbonoment. Wat ga ik betalen als het jaar verstreken is? Dezelfde maandprijs na het verlengen? Of ga ik na dat jaar meer betalen?

Alvast bedankt.


Hoi Kdv-,

Goed dat je dit komt navragen! Afentoe heeft je het juiste antwoord al gegeven. Je blijft hetzelfde betalen na het contract zolang jij jouw bundels niet aanpast naar andere tarieven.

@Afentoe, bedankt voor het antwoorden :)

Beste Simyo,

Ik wil graag overstappen naar de nieuwe tarieven. Dat zou voor mij namelijk betekenen dat hetzelfde abonnement 1 euro per maand goedkoper wordt. Kunnen jullie mij dus overzetten naar dezelfde bundel (zelfde aantal minuten en zelfde 2000 mb) maar wel voor de nieuwe tarieven?

Bedankt alvast,
Vera


Hoi Vera,

Wat leuk dat je voor de nieuwe tarieven wilt gaan. Dit kan ik niet voor je aanpassen. Je kunt dit zelf heel gemakkelijk doen via Mijn Simyo > Abonnement > Bundels aanpassen. Laat je weten of dit gelukt is?

Groetjes,
Angela
Hallo,

Ik heb een vraag over het verlengen van mijn jaar abbonoment. Wat ga ik betalen als het jaar verstreken is? Dezelfde maandprijs na het verlengen? Of ga ik na dat jaar meer betalen?

Alvast bedankt.


Hoi Kdv-,

Goed dat je dit komt navragen! Afentoe heeft je het juiste antwoord al gegeven. Je blijft hetzelfde betalen na het contract zolang jij jouw bundels niet aanpast naar andere tarieven.

@Afentoe, bedankt voor het antwoorden :)

Beste Simyo,

Ik wil graag overstappen naar de nieuwe tarieven. Dat zou voor mij namelijk betekenen dat hetzelfde abonnement 1 euro per maand goedkoper wordt. Kunnen jullie mij dus overzetten naar dezelfde bundel (zelfde aantal minuten en zelfde 2000 mb) maar wel voor de nieuwe tarieven?

Bedankt alvast,
Vera


Hoi Vera,

Wat leuk dat je voor de nieuwe tarieven wilt gaan. Dit kan ik niet voor je aanpassen. Je kunt dit zelf heel gemakkelijk doen via Mijn Simyo > Abonnement > Bundels aanpassen. Laat je weten of dit gelukt is?

Groetjes,
Angela


Dank voor het antwoord, ik heb m'n bundels aangepast 🙂
Hoi Angela, ik wil mijn bundel niet aanpassen, ik wil dezelfde bundel maar wel graag tegen het nieuwe tarief van 14 ipv 15 euro voor 2000 MB. Hoe moet ik dit doen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi KdV- & Vera.4G,

@KdV-, graag gedaan! Goed om te lezen dat je hiervoor gekozen hebt :)

@Vera.4G, allereerst is het handig om aan te geven dat je deze wijziging pas ná 2 november kunt invoeren. Dan gaan de nieuwe tarieven pas in namelijk. Per 1 december zal deze wijziging dan ingaan. Bij de optie 'pas mijn bundels aan', zie je dit na 2 november ook duidelijk staan. Je kunt dit dan gewoon wisselen. Het kan zijn dat je eerst even een andere databundel moet aanklikken en daarna weer terug naar jouw 2000MB bundel.

Laat je volgende week weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela
Badge +1
Ik twijfel of ik bij Simyo blijf. Ook vanwege het feit dat je nog steeds extra moet betalen voor 4G. Ik heb nu 100 min/sms voor €.3,- en 500 mb voor €.7. Ik kan dit behouden, maar kan ook voor een jaar een nieuw abbo aangaan. Dezelfde 100 min/sms voor €.4, en 500+250 mb voor €.7,-. Maar nog steeds geen 4G.
Ik zie ergens anders 1500 mb(=4G) met 300 belminuten en onbeperkt sms voor €.15,- en ja dat wordt toch iets aantrekkelijker voor mij.
Reputatie 1
Badge +5
Sorry maar heb nog steeds de indruk dat het niet goedkoper is geworden.
Als bellen voor mij van 4 naar 5 euro gaat en 1000mb van 10 naar 9 euro gaat dan is het uiteindelijk nog steeds 14 euro voor mij.

Als ik fout ben zou ik graag het tegendeel bewezen krijgen haha 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Franky076 en Simnlru,

@Franky076, het is altijd goed om rond te kijken. Er is zoveel keus! Op het moment dat je jouw bundels zou aanpassen, zou jij €11 per maand kwijt zijn. Plus Flex 4G, kom je uit op €16 per maand. Wat inderdaad meer is dan de aanbieding die jij gezien hebt.

Houd bij het vergelijken niet alleen rekening met de prijs. Kijk ook naar de voorwaarden, het netwerk en de klantenservice. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Simnlru, dat heb ik direct nagekeken. Ik zie dat je op dit moment middenin je eerste jaar abonnement zit. Dit betekent dat je jouw bundels kunt wijzigen. Op dat moment ga je het nieuwe tarief betalen en ben je niet duurder en niet goedkoper uit.

In maart kun jij verlengen. Als je op dat moment kiest voor de optie 'nog een jaar', kun je kiezen voor de bundel voor verlengende klanten. Je krijgt hierbij extra voordeel doordat je gratis MB's krijgt. Daarnaast ga je dan €4 betalen voor je belbundel. In dat geval, ben je wel goedkoper uit. Je moet helaas nog even wachten tot je jouw contract met een jaar kunt verlengen. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +5
Hoi Angela,
Ja dat begrijp ik allemaal wel 🙂 maar op dit moment heb ik er niet zoveel aan en blijf ik het zelfde betalen zoals voorheen, dat bedoelde ik uiteindelijk ! :)

Mvg,

Simnlru
Reputatie 7
Badge +10
Daar heb je helemaal gelijk in Simnlru! Op dit moment is het niet voordelige voor je en blijven de kosten gelijk :)

Groetjes,
Angela
Badge
Dus de gratis extra MB's krijg je maandelijks? Of zijn deze eenmalig tot ze volledig zijn verbruikt?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Simonevw,

Je krijgt deze maandelijks, goed hè!
Badge
Top! Dat wilde ik graag weten.
Bedankt franswon!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simonevw,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit nog even dubbel checkt.

Als je kiest voor ‘nog een jaar - extra voordelig’, dan krijg je de gratis MB’s zolang je klant bent bij Simyo. Ook als de einddatum van je contract voorbij is. Ze verlopen dus niet na 1 maand of als ze op zijn. Je krijgt dan per de 1e van de nieuwe maand gewoon weer nieuwe van ons. Goede deal toch? :)

@Franswon, bedankt voor je antwoord :)

Groetjes,
Angela
Het lijkt op misleidende voorlichting, als ik niets doe hou ik mijn huidige bundel, en daar zit of komt niets gratis bij. Als ik iets gratis wil hebben moet ik mijn bundel aanpassen en daarmee meer gaan betalen. Getriggerd door dit 'aanbod' kijk ik op vergelijkingssites en zie dat ik bij een andere provider goedkoper terecht kan. Dus overstappen maar want Simyo geeft mij, na een vraag daarover, geen alternatief aanbod.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Adb,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer dat je het zo ziet.

Uiteraard is het niet onze insteek om 'misleidende voorlichting' te geven. Alle behalve! We proberen in deze zo eerlijk en transparant mogelijk te zijn in onze communicatie. Het kan in sommige gevallen zo zijn dat je duurder uit bent. Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat jij voor jouw belbundel €1 meer gaat betalen. De databundel blijft gelijk qua kosten en hier komt 250 MB bij. De afweging is vervolgens aan jou.

Natuurlijk zou ik het erg jammer vinden als je hierdoor besluit weg te gaan bij ons. Mocht je nog vragen hebben, dan lees ik het graag.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Hallo AdB,


Ik zie niets misleidends in dit aanbod.

Simyo is niet meer de goedkoopste, maar niet voor niets 5 maal op rij uitgeroepen tot beste provider.....

Ik betaal liever iets meer voor veel meer kwaliteit.
Met ADB eens, jullie zijn misleidedend bezig.

Ik zie geen verschil bij maandabo. en betaal al 15,- euro voor 300 min/ 500MB...en dus niet zoals jullie doen vermoeden van 6 naar 7 en 7 naar 7...de 300 min was al langere tijd 7 euro.
Het is ook voor het eerst dat ik van deze change een mail krijg vanuit Simyo overigens.

Ik heb al eerder gevraagd via forum hoe het zit met prijzen (meegaan met concurrenten) en informatie daarover naar klanten. En er is en was al tijd lang in dat maanabo type geen wijziging geweest kreeg ik te horen.
En voor voordeel moest je zelf maar opletten om te zien of je goedkoper uit kan zijn als je switcht/opnieuw actief koos.

Had ik eerder jullie change van 7 naar 6 voor 300min gehad, had ik dit natuurlijk al omgezet

Daarbij melden ze in de klantmail dat je hem nog voor 01 november om kan zettten...nut? ongeacht ervoor erna..., die prijs gaat toch gelden?

Jullie netwerk (kpn is goed,) jullie communicatie is naast misleidend onwaar.
franswon, je antwoord is fanboy gedrag en is geen reactie op hetgeen genoemd.
Omdat iemand anders wat vind, "Beste"...kan simyo doen wat ie wil in jou ogen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi E-OnE,

In Mijn Simyo kan je aangeven of je de mailtjes met aanbiedingen etc. wilt ontvangen.....
Ik heb nog steeds een tarief van 3,- voor 100 minuten. Maar als ik wil verlengen dan moet ik 1 euro meer gaan betalen, terwijl ik wel 500 (+250) voor 7,- wil blijven betalen. Dat is dus geen optie, mijn beltarief gaat dan omhoog. De tariefverlaging voor grotere bundels wordt zo betaald door de mensen met kleine bundels. Dat vind ik persoonlijk wel een minder fijne manier van werken.

Voor mensen met een kleine bundel is er sprake van (weer) een tariefverhoging (als is die van mij tot op heden niet ingegaan). Maar bij de volgende wijziging van mijn internetbundel gaat ook het tarief van mijn belbundel omhoog. Waarom vraag ik me dan af?
Reputatie 7
Badge +10
Angela,

Dank voor de snelle reactie, via e-mail had ik geen duidelijk antwoord gekregen. Zonder het bericht van Simyo had ik mijn abonnement gewoon door laten lopen, maar door jullie bericht over de abonnementswijziging heb ik toch maar eens naar het aanbod gekeken. Wijzigen en in aanmerking komen (als trouwe klant) levert voor mij nu een duurder abonnement op. Reden om eens verder te kijken en zie, tot mijn verbazing, goedkoper aanbieders met vergelijkbare bundel.


Hoi Adb,

Graag gedaan, we houden dit topic vandaag en morgen even goed in de gaten zodat we iedereen snel van een antwoord kunnen voorzien.

Eerlijk is eerlijk, jij bent inderdaad wat duurder uit. Zoals gezegd komt dit uit op €1 euro. Je krijgt echter wel 250 MB meer voor die euro. Dit is net waar jouw wensen liggen. Het is natuurlijk nooit verkeerd om rond te kijken naar andere providers op de markt. Zoals Franswon aangeeft, zijn wij niet in alle gevallen de goedkoopste. Vergeet niet om, naast de prijs, ook voorwaarden, netwerk en klantenservice te vergelijken. Dit wil vaak ook een hoop doen. Ik hoor van je als je nog vragen hebt.

Met ADB eens, jullie zijn misleidedend bezig.

Ik zie geen verschil bij maandabo. en betaal al 15,- euro voor 300 min/ 500MB...en dus niet zoals jullie doen vermoeden van 6 naar 7 en 7 naar 7...de 300 min was al langere tijd 7 euro.
Het is ook voor het eerst dat ik van deze change een mail krijg vanuit Simyo overigens.

Ik heb al eerder gevraagd via forum hoe het zit met prijzen (meegaan met concurrenten) en informatie daarover naar klanten. En er is en was al tijd lang in dat maanabo type geen wijziging geweest kreeg ik te horen.
En voor voordeel moest je zelf maar opletten om te zien of je goedkoper uit kan zijn als je switcht/opnieuw actief koos.

Had ik eerder jullie change van 7 naar 6 voor 300min gehad, had ik dit natuurlijk al omgezet

Daarbij melden ze in de klantmail dat je hem nog voor 01 november om kan zettten...nut? ongeacht ervoor erna..., die prijs gaat toch gelden?

Jullie netwerk (kpn is goed,) jullie communicatie is naast misleidend onwaar.


Hoi E-OnE,

Allereerst wil ik je vragen jouw opmerkingen op het forum respectvol te houden. Iedereen mag zijn mening hebben en geven maar we houden het graag gezellig en leuk. De reactie naar Franswon toe, draagt hier niet aan bij. Zou je hierop willen letten? Bedankt.

Daarnaast vind ik het jammer om te lezen dat er verwarring is over de nieuwe bundels en tarieven. Ik heb het idee dat een aantal punten niet helemaal duidelijk zijn voor je. Wij geven inderdaad aan dat je voor 1 november nog kunt wijzigen binnen jouw eigen tarief. Als we vervolgens na 1 november het nieuwe tarief zouden berekenen, zou dit inderdaad niet fair zijn. Zo werkt het echter niet.

Ja, het nieuwe tarief gaat gelden na 2 november. Nee, dit wordt niet aangepast op jouw factuur zolang jij jouw bundels niet aanpast. Wil je nog verhogen binnen jouw huidige tarief? Dan kan dat voor 1 november. Zolang jij jouw bundels daarna niet meer aanpast, blijf je het oude tarief betalen. Pas als jij ná 2 november jouw bundels aanpast, kun je alleen voor het nieuwe tarief kiezen. Dit wordt duidelijk aangegeven in bovenstaand topic.

Het klopt dat de 300 minuten bundel al €7 was. Wij geven niet aan dat dit anders is. De 300 minuten bundel gaat naar €8. Ik vermoed dat je kijkt naar de 200 minuten bundel. Deze gaat inderdaad van €6 naar €7. Jouw data bundel kost jou op dit moment €8. Deze gaat naar beneden, namelijk naar €7. Omdat jij geen jaarabonnement hebt, kom je niet in aanmerking voor de 'bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen'. Dit kan alleen als je voor de optie 'nog een jaar' kunt gaan.

Edit: Ik begrijp dat er een foutje in is geslopen op onze website. De databundel van 500 MB blijft €8. Sorry voor de verwarring!

Het is vreemd dat je nooit eerder een e-mail hebt gehad. Dit sturen wij bij zulke wijzigingen namelijk altijd. Het kan zijn dat deze in jouw 'spam' inbox terecht komen en daarin verdwijnen. Om deze reden vermelden we deze wijzigingen ook altijd op onze website en op het forum. Zo kun je het altijd ergens terugvinden.

Ik hoop dat ik het een en ander heb kunnen ophelderen voor je en dat je ziet dat de informatie die wij geven echt eerlijk is. Zoals ik eerder heb aangegeven, is het zeker niet de bedoeling om niet transparant over te komen. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Franswon, bedankt voor je hulp en ondersteuning in dit topic 🙂

Groetjes,
Angela
Hartelijk dank, dus inderdaad wordt iedere maand de databundel met het opgegeven aantal MB's verhoogd zolang je klant blijft.

Abonnement 2000MB+1000MB gratis is dus maandelijks 3000MB zolang je klant blijft (en de bundels waarschijnlijk niet aanpast).

Ik vond de berichtgeving hierover ook erg vaag overkomen en dan komen dit soort vragen opborrelen.

Maar inderdaad goede deal en ook overgestapt.

Hoi Simonevw,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit nog even dubbel checkt.

Als je kiest voor ‘nog een jaar - extra voordelig’, dan krijg je de gratis MB’s zolang je klant bent bij Simyo. Ook als de einddatum van je contract voorbij is. Ze verlopen dus niet na 1 maand of als ze op zijn. Je krijgt dan per de 1e van de nieuwe maand gewoon weer nieuwe van ons. Goede deal toch? :)

@Franswon, bedankt voor je antwoord :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Ik heb nog steeds een tarief van 3,- voor 100 minuten. Maar als ik wil verlengen dan moet ik 1 euro meer gaan betalen, terwijl ik wel 500 (+250) voor 7,- wil blijven betalen. Dat is dus geen optie, mijn beltarief gaat dan omhoog. De tariefverlaging voor grotere bundels wordt zo betaald door de mensen met kleine bundels. Dat vind ik persoonlijk wel een minder fijne manier van werken.

Voor mensen met een kleine bundel is er sprake van (weer) een tariefverhoging (als is die van mij tot op heden niet ingegaan). Maar bij de volgende wijziging van mijn internetbundel gaat ook het tarief van mijn belbundel omhoog. Waarom vraag ik me dan af?


Hoi Pvd,

Het klopt dat het voor sommige klanten niet gunstig is. Dit komt omdat jullie nog gebruik maken van een veel ouder tarief. €3 voor een belbundel is al even geleden. Je hebt de vorige wijziging in het tarief ook niet meegemaakt doordat jij geen wijziging hebt geplaatst.

Als je al een ‘nog een jaar - extra voordelig' contract hebt, dan kun je wijzigen naar onze bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen. Je verlengt je abonnement dan niet met nog een jaar: je einddatum blijft hetzelfde. Dit betekent dat ook jouw belbundel dan hetzelfde blijft. Je kunt alleen de internetbundel wijzigen.

Heb je een ‘jaar – voordelig’ contract kies dan voor ‘nog een jaar – extra voordelig’ om gebruik te kunnen maken van de bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen. Je verlengt je abonnement dan met een jaar. Dan zal je inderdaad de belbundel ook aan moeten passen, en hiermee €1 meer gaan betalen. Ik hoop dat dit het een en ander duidelijk maakt :)

Hartelijk dank, dus inderdaad wordt iedere maand de databundel met het opgegeven aantal MB's verhoogd zolang je klant blijft.

Abonnement 2000MB+1000MB gratis is dus maandelijks 3000MB zolang je klant blijft (en de bundels waarschijnlijk niet aanpast).

Ik vond de berichtgeving hierover ook erg vaag overkomen en dan komen dit soort vragen opborrelen.

Maar inderdaad goede deal en ook overgestapt.


Hoi Mainair,

Goed dat je dit navraagt.

Onderstaand punt beantwoordt jouw opmerking over het wijzigen van bundels en de gratis MB's :)

Krijg ik altijd extra MB’s? Ook als ik een daarna een andere internetbundel kies?

Ja, dat kan. Stel voor dat je nu kiest voor een 1000+500 MB internetbundel, maar je hebt over drie maanden toch een grotere bundel nodig, dan kun je wijzigen naar een 2000+1000 MB internetbundel. Je krijgt altijd 50% extra gratis MB’s als je een 'nog een jaar - extra voordelig' contract hebt. Ook na de einddatum van je contract. Heb je hier nog vragen over?

Beste Ernst,

Een duidelijk uitleg! Ik ben sinds begin 2011 overgestapt op Simyo mede omdat het duidelijk, inzichtelijk, een goede prijs/kwaliteit heeft, aan te passen was, én op het KPN netwerk zat. In de loop der jaren zijn er veel dingen verbetert, makkelijker geworden en heb ik zeker 5 á 6 vrienden ook bij Simyo geïntroduceerd. Toentertijd kon je net zoals nu ook kiezen voor een maand of jaar abonnement maar zat er (dacht ik) niet heel veel verschil in. Ik heb dus gekozen voor een maandabonnement.
Nu blijft deze keuze me dus blijkbaar als "geen trouwe Simyo beller" achtervolgen want voor deze trouwe klant geen aanbieding. Ergens vind ik dit ontzettend raar, ik zal ook vast niet de enige zijn, maar geef me dan op zijn minst een keuze om voor een jaar te verlengen en wel of niet te profiteren van deze actie.
Nu blijf ik met een beteuterd gezicht achter.


Hoi Jussie,

Fijn dat het allemaal duidelijk is 🙂 Je mag uiteraard nu alsnog kiezen voor een jaarabonnement. Zodra je deze 9 maanden hebt, kun je voor de 'bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen' kiezen door middel van 'nog een jaar' aan te klikken. Ik snap dat je dit jammer vindt! Helaas kan ik er niets anders van maken voor je op dit moment. De grotere databundels worden wel goedkoper voor de maandbundels 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer