.

Alles over de tariefswijziging en nieuwe bundels


Reputatie 5
Badge +11
  • Oud-moderator
  • 6296 reacties
Beste allemaal,

We hebben gemerkt dat veel klanten de indruk hebben gekregen dat de bundelprijzen alleen maar verhoogd zijn. Dat vinden we natuurlijk erg jammer.

De meest gekozen bundels zijn juist in prijs verlaagd. Daarnaast krijgen Simyo bellers die hun jaarabonnement verlengen er ook nog gratis MB’s bij ;)

Omdat je bij Simyo zelf de baas bent, worden de bundels niet door ons aangepast maar kun je dit helemaal zelf. Wanneer je niets doet; blijft alles zoals het is.

Ik hoop dat we zo het gevoel van verhogingen wat kunnen wegnemen. Als je nog vragen hebt, zien we die graag terug op het forum :)

Hieronder geef ik extra uitleg naar aanleiding van een aantal vragen die veel gesteld worden:
  • Kom ik ook in aanmerking voor de gratis MB’s?
Je komt in aanmerking voor de extra gratis MB’s als je al 9 maanden een jaarcontract ("jaar – voordelig") hebt of als je jaarcontract is verlopen. Op Mijn Simyo kun je zien wat voor contract je hebt en hoe lang het loopt.
Heb je je jaarcontract nog niet 9 maanden? Niet getreurd, zodra de negen maanden voorbij zijn, kun je je abonnement verlengen met "nog een jaar" en ook gebruik maken van dit aanbod.
  • Kan ik binnen mijn huidige contract ook wijzigen naar een bundel voor bellers die hun jaarcontract verlengen?
Kijk eerst op Mijn Simyo wat voor abonnement je hebt. Daarna kun je hieronder zien of je huidige contract gewijzigd kan worden naar een bundel voor bellers die hun jaarcontract verlengen.
  • Nog een jaar - extra voordelig
Als je al een ‘nog een jaar - extra voordelig' contract hebt, dan kun je wijzigen naar onze bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen. Je verlengt je abonnement dan niet met nog een jaar: je einddatum blijft hetzelfde.
  • Jaar - voordelig
Heb je een ‘jaar – voordelig’ contract kies dan voor ‘nog een jaar – extra voordelig’ om gebruik te kunnen maken van de bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen. Je verlengt je abonnement dan met een jaar.
Heb je je jaarcontract nog geen 9 maanden? Niet getreurd, zodra de negen maanden voorbij zijn, kun je verlengen en ook gebruik maken van dit aanbod.
  • Maandabonnement
Heb je een maandabonnement? Dan kun je helaas geen gebruik maken van de bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen. Je kunt natuurlijk wel overstappen naar een jaarabonnement. Want ook dat is voordeliger.
  • Verleng ik mijn contract met 2 jaar als ik kies voor 'nog een jaar - extra voordelig'?
Nee, als je kiest voor ‘nog een jaar - extra voordelig’ dan verleng je je abonnement met een jaar. Is je einddatum nog niet voorbij? Dan schuift je oude einddatum één jaar op.
Bijvoorbeeld: de einddatum van je huidige jaarcontract is 16 december 2015. Als je nu kiest voor 'nog een jaar - extra voordelig', dan wordt je nieuwe einddatum 16 december 2016. Je nieuwe bundel(s) krijg je wel al op 1 november.
  • Waar kan ik zien wanneer ik mijn contract kan verlengen naar de bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen?
Klik op deze link en log in op Mijn Simyo voor de einddatum van je abonnement. Zie je geen einddatum? Dan is de einddatum van je jaarcontract al voorbij.
Je kunt verlengen met 'nog een jaar' zodra 9 maanden van je jaarcontract voorbij zijn of de einddatum van je jaarabonnement al voorbij is.
Heb je je jaarcontract nog niet 9 maanden? Niet getreurd, zodra de negen maanden voorbij zijn, kun je je abonnement verlengen met "nog een jaar" en ook gebruik maken van de bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen.
  • Krijg ik de gratis MB’s voor altijd of voor een bepaalde periode?
Als je kiest voor ‘nog een jaar - extra voordelig’, dan krijg je de gratis MB’s zolang je klant bent bij Simyo. Ook als de einddatum van je contract voorbij is.
  • Krijg ik automatisch de extra MB’s als ik niets verander?
Nee, zolang je niet zelf je bundel(s) verandert, dan verandert er niets. Wil je de gratis extra MB's? Kies dan voor 'nog een jaar - extra voordelig' en verleng je abonnement met nog een jaar.
Heb je al een ‘nog een jaar’ contract? Dan hoef je alleen je bundel(s) te wijzigen. Je contract wordt dan niet met nog een jaar verlengd. Je behoudt je huidige einddatum.
  • Krijg ik altijd extra MB’s? Ook als ik een daarna een andere internetbundel kies?
Ja, dat kan. Stel voor dat je nu kiest voor een 1000+500 MB internetbundel, maar je hebt over drie maanden toch een grotere bundel nodig, dan kun je wijzigen naar een 2000+1000 MB internetbundel.
Je krijgt altijd 50% extra gratis MB’s als je een 'nog een jaar - extra voordelig' contract hebt. Ook na de einddatum van je contract.


Edit - 20 oktober 12:00: De term 'trouwe bellers' is vervangen door 'klanten die hun jaarabonnement verlengen'.

Edit - 20 oktober 16:00: Extra uitleg over onze nieuwe bundels en verschillende abonnementsvormen, vind je hier.

118 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Geemer & Mariindhaa,

Dat jullie het vervelend vinden is duidelijk. Natuurlijk vind ik dat erg jammer om te horen. Ik hoop dat jullie begrijpen we ons best hebben gedaan om hier duidelijk te maken hoe het een en ander in elkaar steekt. Helaas zorgt dit niet voor een oplossing. Dit kan ik ook niet voor jullie regelen. Sorry.

Groetjes,
Angela

@HannaB, je hebt helemaal gelijk. Ik ben niet zo slim bezig geweest en heb gekeken bij de normale jaartarieven. Deze heb ik in mijn bericht naar jou geplaatst. Jouw eigen voorbeeld klopt helemaal. Sorry dat ik je in de war heb gemaakt 😞 Als je kiest voor 'Nog een jaar', verleng je jouw contract inderdaad met 1 jaar. Heb je hier nog vragen over?

Je kunt niet alleen je belbundel wijzigen. Als je kiest voor de voordelen van 'nog een jaar' vernieuw jij je contract. Je moet dan ook een databundel kiezen die horen bij deze optie.

Groetjes,
Angela


Hoi Angela,

Fijn om te horen dat ik het zelf toch wel goed had gezien 🙂 Ik ben er ondertussen over uit, heb toch gekozen voor nog een jaar - extra voordelig. Bedankt voor de tijd en moeite om met me mee te kijken!

Groetjes,
Hanna
Reputatie 7
Badge +10
Hoi HannaB,

Dat had je zeker! Leuk om te lezen dat jouw keuze gevallen is op een verlenging bij Simyo 🙂 Heel veel plezier met jouw nieuwe bundels. Uiteraard heb ik het graag gedaan. Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden op het forum.

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge
Ziggo heeft zojuist sim-only abo's aangekondigd.

[Reactie aangepast i.v.m directe verwijzing naar website van een andere provider]
Reputatie 7
Badge +9
Hoi chim,

Dat hoort m.i. niet hier maar hooguit in het topic https://forum.simyo.nl/telecom-weetjes-nieuwtjes-99
Hoi Geemer & Mariindhaa,

Dat jullie het vervelend vinden is duidelijk. Natuurlijk vind ik dat erg jammer om te horen. Ik hoop dat jullie begrijpen we ons best hebben gedaan om hier duidelijk te maken hoe het een en ander in elkaar steekt. Helaas zorgt dit niet voor een oplossing. Dit kan ik ook niet voor jullie regelen. Sorry.

Groetjes,
Angela


Hoe luid het spreekwoord ook al weer? Waar een wil is......

Ik vind eigenlijk wel dat Simyo haar "maandklanten" best tegemoet kan komen door dit geblunder.

dat gezegd hebbende, als Ziggo klant wordt het nu wel heel aantrekkelijk om over te stappen naar hun nieuw aangekondigde bundels. En extra data, 4G, en 6 euro goedkoper.
Hallo,

Ik heb een vraag over het verlengen van mijn jaar abbonoment. Wat ga ik betalen als het jaar verstreken is? Dezelfde maandprijs na het verlengen? Of ga ik na dat jaar meer betalen?

Alvast bedankt.
Reputatie 1
Badge +1
Als je jaar voorbij is blijf je hetzelfde betalen, of je moet je bundels zelf wijzigen.
Je kan dan per maand opzeggen.
Beste Simyo,

Ik wil graag overstappen naar de nieuwe tarieven. Dat zou voor mij namelijk betekenen dat hetzelfde abonnement 1 euro per maand goedkoper wordt. Kunnen jullie mij dus overzetten naar dezelfde bundel (zelfde aantal minuten en zelfde 2000 mb) maar wel voor de nieuwe tarieven?

Bedankt alvast,
Vera
Reputatie 7
Badge +10
Hallo,

Ik heb een vraag over het verlengen van mijn jaar abbonoment. Wat ga ik betalen als het jaar verstreken is? Dezelfde maandprijs na het verlengen? Of ga ik na dat jaar meer betalen?

Alvast bedankt.


Hoi Kdv-,

Goed dat je dit komt navragen! Afentoe heeft je het juiste antwoord al gegeven. Je blijft hetzelfde betalen na het contract zolang jij jouw bundels niet aanpast naar andere tarieven.

@Afentoe, bedankt voor het antwoorden :)

Beste Simyo,

Ik wil graag overstappen naar de nieuwe tarieven. Dat zou voor mij namelijk betekenen dat hetzelfde abonnement 1 euro per maand goedkoper wordt. Kunnen jullie mij dus overzetten naar dezelfde bundel (zelfde aantal minuten en zelfde 2000 mb) maar wel voor de nieuwe tarieven?

Bedankt alvast,
Vera


Hoi Vera,

Wat leuk dat je voor de nieuwe tarieven wilt gaan. Dit kan ik niet voor je aanpassen. Je kunt dit zelf heel gemakkelijk doen via Mijn Simyo > Abonnement > Bundels aanpassen. Laat je weten of dit gelukt is?

Groetjes,
Angela
Hallo,

Ik heb een vraag over het verlengen van mijn jaar abbonoment. Wat ga ik betalen als het jaar verstreken is? Dezelfde maandprijs na het verlengen? Of ga ik na dat jaar meer betalen?

Alvast bedankt.


Hoi Kdv-,

Goed dat je dit komt navragen! Afentoe heeft je het juiste antwoord al gegeven. Je blijft hetzelfde betalen na het contract zolang jij jouw bundels niet aanpast naar andere tarieven.

@Afentoe, bedankt voor het antwoorden :)

Beste Simyo,

Ik wil graag overstappen naar de nieuwe tarieven. Dat zou voor mij namelijk betekenen dat hetzelfde abonnement 1 euro per maand goedkoper wordt. Kunnen jullie mij dus overzetten naar dezelfde bundel (zelfde aantal minuten en zelfde 2000 mb) maar wel voor de nieuwe tarieven?

Bedankt alvast,
Vera


Hoi Vera,

Wat leuk dat je voor de nieuwe tarieven wilt gaan. Dit kan ik niet voor je aanpassen. Je kunt dit zelf heel gemakkelijk doen via Mijn Simyo > Abonnement > Bundels aanpassen. Laat je weten of dit gelukt is?

Groetjes,
Angela


Dank voor het antwoord, ik heb m'n bundels aangepast 🙂
Hoi Angela, ik wil mijn bundel niet aanpassen, ik wil dezelfde bundel maar wel graag tegen het nieuwe tarief van 14 ipv 15 euro voor 2000 MB. Hoe moet ik dit doen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi KdV- & Vera.4G,

@KdV-, graag gedaan! Goed om te lezen dat je hiervoor gekozen hebt :)

@Vera.4G, allereerst is het handig om aan te geven dat je deze wijziging pas ná 2 november kunt invoeren. Dan gaan de nieuwe tarieven pas in namelijk. Per 1 december zal deze wijziging dan ingaan. Bij de optie 'pas mijn bundels aan', zie je dit na 2 november ook duidelijk staan. Je kunt dit dan gewoon wisselen. Het kan zijn dat je eerst even een andere databundel moet aanklikken en daarna weer terug naar jouw 2000MB bundel.

Laat je volgende week weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela
Badge +1
Ik twijfel of ik bij Simyo blijf. Ook vanwege het feit dat je nog steeds extra moet betalen voor 4G. Ik heb nu 100 min/sms voor €.3,- en 500 mb voor €.7. Ik kan dit behouden, maar kan ook voor een jaar een nieuw abbo aangaan. Dezelfde 100 min/sms voor €.4, en 500+250 mb voor €.7,-. Maar nog steeds geen 4G.
Ik zie ergens anders 1500 mb(=4G) met 300 belminuten en onbeperkt sms voor €.15,- en ja dat wordt toch iets aantrekkelijker voor mij.
Reputatie 1
Badge +5
Sorry maar heb nog steeds de indruk dat het niet goedkoper is geworden.
Als bellen voor mij van 4 naar 5 euro gaat en 1000mb van 10 naar 9 euro gaat dan is het uiteindelijk nog steeds 14 euro voor mij.

Als ik fout ben zou ik graag het tegendeel bewezen krijgen haha 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Franky076 en Simnlru,

@Franky076, het is altijd goed om rond te kijken. Er is zoveel keus! Op het moment dat je jouw bundels zou aanpassen, zou jij €11 per maand kwijt zijn. Plus Flex 4G, kom je uit op €16 per maand. Wat inderdaad meer is dan de aanbieding die jij gezien hebt.

Houd bij het vergelijken niet alleen rekening met de prijs. Kijk ook naar de voorwaarden, het netwerk en de klantenservice. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Simnlru, dat heb ik direct nagekeken. Ik zie dat je op dit moment middenin je eerste jaar abonnement zit. Dit betekent dat je jouw bundels kunt wijzigen. Op dat moment ga je het nieuwe tarief betalen en ben je niet duurder en niet goedkoper uit.

In maart kun jij verlengen. Als je op dat moment kiest voor de optie 'nog een jaar', kun je kiezen voor de bundel voor verlengende klanten. Je krijgt hierbij extra voordeel doordat je gratis MB's krijgt. Daarnaast ga je dan €4 betalen voor je belbundel. In dat geval, ben je wel goedkoper uit. Je moet helaas nog even wachten tot je jouw contract met een jaar kunt verlengen. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +5
Hoi Angela,
Ja dat begrijp ik allemaal wel 🙂 maar op dit moment heb ik er niet zoveel aan en blijf ik het zelfde betalen zoals voorheen, dat bedoelde ik uiteindelijk ! :)

Mvg,

Simnlru
Reputatie 7
Badge +10
Daar heb je helemaal gelijk in Simnlru! Op dit moment is het niet voordelige voor je en blijven de kosten gelijk :)

Groetjes,
Angela

Reageer