.

Alles over de tariefswijziging en nieuwe bundels



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Welkom bij de club.
Ik denk er precies zo over.
Badge
Idem hier, ik zeg het nogmaals , ik hoop dat Simyo hier op terug komt en mensen die willen verlengen ook hun oude bundels laat houden. Wat kost ze dat nou? En dat zou pas echt klantenbinding opleveren!!
Reputatie 1
Badge +1
Volgens mij ben je pas een trouwe klant als je een jaarcontract hebt en bezig ben met een jaarverlenging.

Zodra je per maand op kan zeggen kan je meteen weg en ben je geen trouwe klant meer.
Kan ik deze prijswijziging gebruiken als excuus om mijn contract op te zeggen?
Reputatie 1
Badge +1
Ik denk het niet, als je niks doet ga je namelijk ook niet meer betalen.
Nee dat niet, maar de keuze mogelijkheden bij bundelwijzigingen worden wel onaantrekkelijker.
Reputatie 1
Badge +1
Maar je heb nu de kans om het aan te passen voor de nieuwe tarieven in gaan.
Dat doen ze toch weer netjes.
Inderdaad wel raar dat mensen omdat ze nog goede tarieven hadden bij niet de moeite hebben genomen hebben om een jaarabonnement te nemen nu niet kunnen profiteren van extra MB's in hun bundel. Dat geldt met name voor mensen met een kleinere belbundel.

Ik denk dat ik ga overstappen naar Ben, daar ben je voor 100 Minuten en 500 MB nu met een actie voor 8,- klaar, ook maandelijks opzegbaar. De eenmalige kosten van een tientje heb ik er dus binnen 5 maanden uit. @afentoe, mocht bij jou in de buurt het netwerk van T-mobile goed zijn zou dat wellicht ook iets voor jou zijn.
Reputatie 1
Badge +1
Maar wat doet Ben na een prijsverhoging?
Nu neem ik af en toe 1000mb per maand ipv 500mb als ik denk meer te gaan gebruiken.
Dat is nu 3 euro extra en dat word 2 euro extra per maand.
Bij Ben lees ik niks over bundelaanpassing.
Over aanpassing heb ik niets gezien, maar ik heb er ook nog niet naar gekeken. Vooral ook omdat het voor mij ook niet relevant is. Ik heb al lange tijd dezelfde bundel en ik verwacht niet dat mijn gebruik snel/veel zal veranderen.
Hoi, in eerste instantie vond ik de email niet helemaal logisch en helder. Maar ik ben uitgegaan van mijn 'huidige jaarcontract' waarmee ik een aantal maanden geleden mijn 300min van 7 naar 6 euro heb weten te drukken 😳 En nu dus weer een eurootje eraf omdat ik een trouwe klant ben ;):8 Abonnement dus omgezet naar nog een jaartje extra. Thnx.

Blijft nu nog 1 vraag spelen die ik niet helder heb. Ik heb tot nu toe op mijn abonnement geen internetbundel genomen (oude phone, die kan daar niks mee). Als ik straks toch eens aan een iPhone ga en dus internetbundel wil activeren...vallen die extra MB's dan automatisch binnen mijn nieuwe-extra-trouwe-voordelige-klanten-abonnement wat ik nu heb? :?:?:? Dat is het enige wat ik nu niet helder heb. Als ik mijn nieuwe contract lees ga ik ervan uit dat dat een dikke JA is (er staat immers ' actie zolang het abonnement loopt'). Het zegt dus blijkbaar niks of je NU al internetbundel geactiveerd hebt. OOIT activeren betekent meeliften op de het voordeel wat ik NU heb afgesloten. Kan iemand dit bevestigen of anders even toelichten hoe het dan wel zou zitten?

Thnx
Rudi


even kijken...nee, niemand reageert. Jammer zeg.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi rudi010,

Hier heb ik geen antwoord op, even wachten tot een moderator dit oppakt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Sorry dat het even heeft geduurd voordat er een reactie van onze kant is gekomen. We hebben bewust even gewacht. De verwarring blijkt nog steeds niet weg te zijn. Om deze reden heb ik een nieuw topic aangemaakt waarin we zo helder en transparant mogelijk uit proberen te leggen hoe het in elkaar steekt. Als je hier klikt, kom je bij dit topic uit.

Dit topic zullen we uiteraard blijven gebruiken om jullie individuele vragen te blijven beantwoorden. Iedereen die vragen heeft over het wel of niet kunnen veranderen, verwijs ik door naar bovenstaand topic. Deze uitleg zal de onduidelijkheid wegnemen!

@Rudi010, sorry voor de late reactie. Ja, jij kunt straks gewoon kiezen voor een databundel met de daarbij behorende gratis MB's. Jij hebt jouw contract nu namelijk verlengd met 'nog een jaar'. Je kunt daarna gewoon jouw bundels wijzigen. Heb je hier nog vragen over?

@HannaB, je hebt helemaal gelijk. Ik ben niet zo slim bezig geweest en heb gekeken bij de normale jaartarieven. Deze heb ik in mijn bericht naar jou geplaatst. Jouw eigen voorbeeld klopt helemaal. Sorry dat ik je in de war heb gemaakt 😞 Als je kiest voor 'Nog een jaar', verleng je jouw contract inderdaad met 1 jaar. Heb je hier nog vragen over?

Je kunt niet alleen je belbundel wijzigen. Als je kiest voor de voordelen van 'nog een jaar' vernieuw jij je contract. Je moet dan ook een databundel kiezen die horen bij deze optie.

@Downstar2, neem het topic even door wat ik in dit topic heb gegeven. Hier leggen we uit waarom er verschil is gemaakt tussen de abonnementsvormen. Jij bent met de optie 'jaar - voordelig' ook voordeliger uit dan met jouw huidige maand abonnement. Wat betreft je opmerking over 'trouwe bellers', helemaal mee eens. Dit is geen slimme term en we hebben deze inmiddels aangepast. Ook hier zeggen we wat over in het bovengenoemde topic.

@Dennis92, wat een vervelende situatie. Sorry hiervoor. Mijn collega heeft jou 2 keer geprobeerd terug te bellen. Helaas ben je niet helemaal juist geïnformeerd. Je hebt jouw contract niet met 1 jaar verlengd. Dit had je namelijk al een keer gedaan. Dit betekent dat jij vrij bent om jouw bundels aan te passen. Lees het topic even door, daar leggen we precies uit hoe het in elkaar steekt.

Nogmaals, jouw contract is niet verlengd met 1 jaar :)

@Erishiergeengebruikersnaamvrij, je kunt jouw contract niet opzeggen. Zoals afentoe aangeeft, verandert er helemaal niets aan jouw bundels zo lang je niets wijzigt. Je blijft dan hetzelfde betalen en je behoudt verder dezelfde voorwaarden.

@iedereen, als er verder vragen zijn kunnen jullie deze hier stellen. Ik ben bewust alleen ingegaan op de specifieke vragen in dit topic om zo het overzicht te kunnen bewaren. Alle andere vinden hun antwoord via ons nieuwe topic.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Hoi afentoe,

Kijk eens op het nieuw geopende topic en reageer daar.

Dit schreef Angela hierover:

@iedereen, als er verder vragen zijn kunnen jullie deze hier stellen. Ik ben bewust alleen ingegaan op de specifieke vragen in dit topic om zo het overzicht te kunnen bewaren. Alle andere vinden hun antwoord via ons nieuwe topic.

knip/knip
@Rudi010, sorry voor de late reactie. Ja, jij kunt straks gewoon kiezen voor een databundel met de daarbij behorende gratis MB's. Jij hebt jouw contract nu namelijk verlengd met 'nog een jaar'. Je kunt daarna gewoon jouw bundels wijzigen. Heb je hier nog vragen over?


Groetjes,
Angela

knip/knip

Hallo Angela,
op zich is dat een helder antwoord. Als ik in de toekomst een internetbundel neem, dan krijg ik die volgens de voorwaarden die nu gelden (lagere prijs met extra MB's). En de aanbieding is geldig zolang het contract loopt...tot 1 november 2016...of loopt het daarna gewoon stilletjes door op dezelfde voorwaarden [waar ik van uitga omdat dat redelijk normaal is] :$

groet
Rudi
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

@Afentoe, in het topic waarnaar ik verwijs, staat onderstaand:

Sommige bellers hebben hun abonnement een tijd terug al verlengd. Zij hoeven daarom hun contract niet te verlengen, maar kunnen gewoon hun bundels wijzigen op Mijn Simyo. Daarom betalen zij voor de belbundel met 100 minuten nog steeds €3,00 per maand.


Jij gaat voor het eerst verlengen en sluit dus een nieuw contract af met nieuwe voorwaarden. Dit is iets anders dan het wijzigen van jouw bundels binnen een jaarcontract. Ik hoop dat dit de onduidelijkheid wegneemt :)

@Franswon, het nieuwe topic is puur ter informatie. Deze is ook gesloten. De vragen mogen in dit topic gesteld worden. Ik verwacht stiekem dat het nieuwe topic veel onduidelijkheid wegneemt waardoor een nog maar weinig vragen binnenkomen 🙂 Bedankt!

@Rudi, meer heb ik hier niet aan toe te voegen 😃 Je hebt het helemaal door!

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Verkeerd begrepen Angela sorry.
Reputatie 7
Badge +10
Geeft niks! Kan gebeuren :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Geemer & Mariindhaa,

Dat jullie het vervelend vinden is duidelijk. Natuurlijk vind ik dat erg jammer om te horen. Ik hoop dat jullie begrijpen we ons best hebben gedaan om hier duidelijk te maken hoe het een en ander in elkaar steekt. Helaas zorgt dit niet voor een oplossing. Dit kan ik ook niet voor jullie regelen. Sorry.

Groetjes,
Angela

@HannaB, je hebt helemaal gelijk. Ik ben niet zo slim bezig geweest en heb gekeken bij de normale jaartarieven. Deze heb ik in mijn bericht naar jou geplaatst. Jouw eigen voorbeeld klopt helemaal. Sorry dat ik je in de war heb gemaakt 😞 Als je kiest voor 'Nog een jaar', verleng je jouw contract inderdaad met 1 jaar. Heb je hier nog vragen over?

Je kunt niet alleen je belbundel wijzigen. Als je kiest voor de voordelen van 'nog een jaar' vernieuw jij je contract. Je moet dan ook een databundel kiezen die horen bij deze optie.

Groetjes,
Angela


Hoi Angela,

Fijn om te horen dat ik het zelf toch wel goed had gezien 🙂 Ik ben er ondertussen over uit, heb toch gekozen voor nog een jaar - extra voordelig. Bedankt voor de tijd en moeite om met me mee te kijken!

Groetjes,
Hanna
Reputatie 7
Badge +10
Hoi HannaB,

Dat had je zeker! Leuk om te lezen dat jouw keuze gevallen is op een verlenging bij Simyo 🙂 Heel veel plezier met jouw nieuwe bundels. Uiteraard heb ik het graag gedaan. Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden op het forum.

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge
Ziggo heeft zojuist sim-only abo's aangekondigd.

[Reactie aangepast i.v.m directe verwijzing naar website van een andere provider]
Reputatie 7
Badge +9
Hoi chim,

Dat hoort m.i. niet hier maar hooguit in het topic https://forum.simyo.nl/telecom-weetjes-nieuwtjes-99
Hoi Geemer & Mariindhaa,

Dat jullie het vervelend vinden is duidelijk. Natuurlijk vind ik dat erg jammer om te horen. Ik hoop dat jullie begrijpen we ons best hebben gedaan om hier duidelijk te maken hoe het een en ander in elkaar steekt. Helaas zorgt dit niet voor een oplossing. Dit kan ik ook niet voor jullie regelen. Sorry.

Groetjes,
Angela


Hoe luid het spreekwoord ook al weer? Waar een wil is......

Ik vind eigenlijk wel dat Simyo haar "maandklanten" best tegemoet kan komen door dit geblunder.

dat gezegd hebbende, als Ziggo klant wordt het nu wel heel aantrekkelijk om over te stappen naar hun nieuw aangekondigde bundels. En extra data, 4G, en 6 euro goedkoper.
Hallo,

Ik heb een vraag over het verlengen van mijn jaar abbonoment. Wat ga ik betalen als het jaar verstreken is? Dezelfde maandprijs na het verlengen? Of ga ik na dat jaar meer betalen?

Alvast bedankt.

Reageer