.

Alles over de tariefswijziging en nieuwe bundels


Reputatie 5
Badge +11
  • Oud-moderator
  • 6296 reacties
Beste allemaal,

We hebben gemerkt dat veel klanten de indruk hebben gekregen dat de bundelprijzen alleen maar verhoogd zijn. Dat vinden we natuurlijk erg jammer.

De meest gekozen bundels zijn juist in prijs verlaagd. Daarnaast krijgen Simyo bellers die hun jaarabonnement verlengen er ook nog gratis MB’s bij ;)

Omdat je bij Simyo zelf de baas bent, worden de bundels niet door ons aangepast maar kun je dit helemaal zelf. Wanneer je niets doet; blijft alles zoals het is.

Ik hoop dat we zo het gevoel van verhogingen wat kunnen wegnemen. Als je nog vragen hebt, zien we die graag terug op het forum :)

Hieronder geef ik extra uitleg naar aanleiding van een aantal vragen die veel gesteld worden:
  • Kom ik ook in aanmerking voor de gratis MB’s?
Je komt in aanmerking voor de extra gratis MB’s als je al 9 maanden een jaarcontract ("jaar – voordelig") hebt of als je jaarcontract is verlopen. Op Mijn Simyo kun je zien wat voor contract je hebt en hoe lang het loopt.
Heb je je jaarcontract nog niet 9 maanden? Niet getreurd, zodra de negen maanden voorbij zijn, kun je je abonnement verlengen met "nog een jaar" en ook gebruik maken van dit aanbod.
  • Kan ik binnen mijn huidige contract ook wijzigen naar een bundel voor bellers die hun jaarcontract verlengen?
Kijk eerst op Mijn Simyo wat voor abonnement je hebt. Daarna kun je hieronder zien of je huidige contract gewijzigd kan worden naar een bundel voor bellers die hun jaarcontract verlengen.
  • Nog een jaar - extra voordelig
Als je al een ‘nog een jaar - extra voordelig' contract hebt, dan kun je wijzigen naar onze bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen. Je verlengt je abonnement dan niet met nog een jaar: je einddatum blijft hetzelfde.
  • Jaar - voordelig
Heb je een ‘jaar – voordelig’ contract kies dan voor ‘nog een jaar – extra voordelig’ om gebruik te kunnen maken van de bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen. Je verlengt je abonnement dan met een jaar.
Heb je je jaarcontract nog geen 9 maanden? Niet getreurd, zodra de negen maanden voorbij zijn, kun je verlengen en ook gebruik maken van dit aanbod.
  • Maandabonnement
Heb je een maandabonnement? Dan kun je helaas geen gebruik maken van de bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen. Je kunt natuurlijk wel overstappen naar een jaarabonnement. Want ook dat is voordeliger.
  • Verleng ik mijn contract met 2 jaar als ik kies voor 'nog een jaar - extra voordelig'?
Nee, als je kiest voor ‘nog een jaar - extra voordelig’ dan verleng je je abonnement met een jaar. Is je einddatum nog niet voorbij? Dan schuift je oude einddatum één jaar op.
Bijvoorbeeld: de einddatum van je huidige jaarcontract is 16 december 2015. Als je nu kiest voor 'nog een jaar - extra voordelig', dan wordt je nieuwe einddatum 16 december 2016. Je nieuwe bundel(s) krijg je wel al op 1 november.
  • Waar kan ik zien wanneer ik mijn contract kan verlengen naar de bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen?
Klik op deze link en log in op Mijn Simyo voor de einddatum van je abonnement. Zie je geen einddatum? Dan is de einddatum van je jaarcontract al voorbij.
Je kunt verlengen met 'nog een jaar' zodra 9 maanden van je jaarcontract voorbij zijn of de einddatum van je jaarabonnement al voorbij is.
Heb je je jaarcontract nog niet 9 maanden? Niet getreurd, zodra de negen maanden voorbij zijn, kun je je abonnement verlengen met "nog een jaar" en ook gebruik maken van de bundels voor bellers die hun jaarcontract verlengen.
  • Krijg ik de gratis MB’s voor altijd of voor een bepaalde periode?
Als je kiest voor ‘nog een jaar - extra voordelig’, dan krijg je de gratis MB’s zolang je klant bent bij Simyo. Ook als de einddatum van je contract voorbij is.
  • Krijg ik automatisch de extra MB’s als ik niets verander?
Nee, zolang je niet zelf je bundel(s) verandert, dan verandert er niets. Wil je de gratis extra MB's? Kies dan voor 'nog een jaar - extra voordelig' en verleng je abonnement met nog een jaar.
Heb je al een ‘nog een jaar’ contract? Dan hoef je alleen je bundel(s) te wijzigen. Je contract wordt dan niet met nog een jaar verlengd. Je behoudt je huidige einddatum.
  • Krijg ik altijd extra MB’s? Ook als ik een daarna een andere internetbundel kies?
Ja, dat kan. Stel voor dat je nu kiest voor een 1000+500 MB internetbundel, maar je hebt over drie maanden toch een grotere bundel nodig, dan kun je wijzigen naar een 2000+1000 MB internetbundel.
Je krijgt altijd 50% extra gratis MB’s als je een 'nog een jaar - extra voordelig' contract hebt. Ook na de einddatum van je contract.


Edit - 20 oktober 12:00: De term 'trouwe bellers' is vervangen door 'klanten die hun jaarabonnement verlengen'.

Edit - 20 oktober 16:00: Extra uitleg over onze nieuwe bundels en verschillende abonnementsvormen, vind je hier.

118 reacties

Reputatie 2
Toch echt super tof van Simyo dat door een, voor mij als klant zijnde, compleet nietszeggend verschil tussen contractvormen er voor zorgt dat ik meer moet gaan betalen als ik de 'gratis' extra MBs wil.

Zoals ik al eerder zei: Als er destijds een melding had gestaan dat ik bij toekomstige acties benadeeld zou kunnen worden als ik niet zou verlengen, dan had ik wel verlengd.
Maar dat stond er niet en de prijzen zouden ook niet omlaag gaan als ik verlengde, dus heb ik het niet gedaan. Want waarom zou ik de mogelijkheid om maandelijks op te zeggen opgeven als daar niets tegenover stond?

Dan komt er eindelijk een bericht over prijswijzigingen met een vleugje positief nieuws, waar ik aan mee wil doen, en dan kan het niet zonder extra te moeten betalen omdat ik niet in de toekomst kon kijken toen ik een aanbod kreeg voor contractverlenging zonder enige voordelen.
Vervolgens wordt hier doodleuk gepost dat ik de pot op kan en pech heb, of dat ik mag kiezen om meer betalen om bij het clubje mogen.
En dat pas na dagen van verwarring waar het eerst op volkomen willekeur lijkt wie wel of wie niet zijn/haar oude belbundel van 100 minuten voor 3 euro mag houden.

Goed bezig, jongens!
Reputatie 2
Ok, dus als ik het goed begrijp worden de extra MB's me door de neus geboord omdat ik destijds niet heb gekozen om mijn abonnement met een jaar te verlengen, want toen had het geen enkel voordeel voor mij.
Als ik destijds had geweten dat ik daardoor door toekomstige acties benadeeld zou worden had ik wel voor verlenging gekozen.

Dit soort ondoorzichtige en technische 'gotchas' waren een van de redenen dat ik destijds bij Vodafone weg gegaan was. (De andere reden was dat ze opeens mijn kosten 3x verhoogden, ook als ik niets wijzigde. En dat doen jullie vooralsnog niet.)

Ik weet niet of ik nu zo gauw nog anderen Simyo zou aanraden als ik eerder heb gedaan. Ik vind het allemaal wel een beetje jammer...
Reputatie 1
Badge
Duidelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem, ik wil gewoon m'n oude 100min/sms bundel voor €3 behouden en m'n databundel upgraden naar 1500MB zodat ik voor €12 p/maand totaal klaar ben. Bij andere klanten kan het soms wel en bij andere weer niet, beetje raar vind ik deze willekeur. Hopelijk komt er een oplossing anders ga ik mogelijk wel kijken naar alternatieven 😛
Reputatie 1
Ah, wat ben ik blij dat ik zie dat er meerdere mensen zijn die problemen hebben als het gaat om de 'Trouwe klanten actie' die niet zou gelden voor mensen met een Maandabonnement.

Ik heb gister al contact gezocht via twittter over deze actie, maar daar werd naar mijn inzien vrij nonchalant gereageerd dat er niks kon worden geregeld anders dan dat ik nu maar een jaarcontract moest nemen.
en dan kon ik na 9 maanden op de knop 'nog een jaar klikken'. Dan kwam ik ook in aanmerking voor de extra mb's en de gereduceerde prijzen. Dat houdt in dat ik dus nu moet beslissen dat ik nog minimaal 21 maanden(9 maanden in het eerste jaarcontract + 12 maanden van het 'nog een jaar' contract) lid moet zijn.


Ik vind het ook heel erg kwalijk dat Simyo, mij als toch al 5 jaar 'trouw'(in dit geval dus niet 😂..) lid niet als trouwe klant ziet omdat ik altijd een maandabo heb gehad. Zoals andere ook al hebben aangehaald is er nooit een reden geweest om over te stappen op een jaarabo en naar mijn inzien is Simyo juist zo groot geworden door de keuze om maandabo's aan te bieden. Daarop worden wij nu gestraft.

Ik betaal momenteel voor mijn 300 belminuten en 2000MB een maandprijs van 23 euro.
De 'Trouwe' klant gaat als hij kiest voor de optie 'nog een jaar' voor het zelfde pakket maar 19 euro betalen.
En krijgt daarbij ook nog eens een 1000MB extra!

Ik ben tot nu toe altijd tevreden geweest over Simyo, en ik zou ook best nu alsnog naar een jaarabo willen overstappen. Maar dan wil ik ook gewoon gebruik maken van dezelfde actie als andere 'Trouwe' klanten en dus voor 19 euro 2000+1000mb en 300 belminuten betalen!

Ik ben wel benieuwd hoe Simyo dat gaat aanpakken, laat maar eens zien hoeveel je voor je echte trouwe klanten over hebt! Want voor de prijzen hoeven we inderdaad niet meer te blijven!
Reputatie 1
Badge +1
ik betaal 3 euro voor 100 minuten, en dat kan ik blijven betalen maar dan kan ik niet profiteren van de extra's mb's
En nog steeds geen uitleg waarom sommige dat wel kunnen.
Reputatie 1
Badge
Volledig met Geemer eens. Ik moet dus ook 2 euro extra betalen als ik extra mb's wil. Niet echt klantvriendelijk voor deze groep mensen die in dezelfde schuitje zitten. Stiekem hoop ik dat er nog wat gaat veranderen voor deze groep. Dit gaat klanten kosten voor jullie..
Reputatie 1
Badge
Uit jullie bericht:

Maandabonnement
Heb je een maandabonnement? Dan kun je helaas geen gebruik maken van de bundels voor trouwe bellers. Je kunt natuurlijk wel overstappen naar een jaarabonnement. Want ook dat is voordeliger.


Betekent dit dat ik geen trouwe beller ben van Simyo?
Heb vanaf 2012 een maand abo maar blijkbaar ben ik niet een trouwe klant.
Of lees ik het verkeerd en mag ik een jaar abo nemen inclusief de extra MBs?
Reputatie 1
Badge
Ik vind het ook jammer dat ik niet 'gratis' kan profiteren van de actie. Ik ben inmiddels al bijna 3 jaar abonnee en ik heb destijds voor mij de goede bundels uitgekozen. Dus ik heb nooit de bundels moeten aanpassen. Wil ik nu een extra voordelig jaarabonnement nemen om extra mb's te krijgen dan moet ik nu twee euro extra betalen. (Ik betaal nu 3 euro voor 100 belminuten en 5 euro voor 200 mb internet) Ik zie deze actie voor mij niet als trouwe bellers actie, want ik krijg in feite niks. Wil ik in aanmerking komen moet ik twee euro extra betalen. Jammer dat hier geen rekening mee wordt gehouden!!!
Reputatie 1
Badge
Ik ben het er ook niet geheel mee eens, ik wil feitelijk meer geld uitgeven aan Simyo door een grotere databundel te nemen maar daarbij wordt ik wel "bestraft" doordat ik nog een oudere €3 100min/SMS bundel heb. Voorlopig laat ik het maar zo, en kijk ik wel naar alternatieven want zo beloon je niet echt je trouwe klanten lijkt mij?
Reputatie 1
Volgens mij ben je pas een trouwe klant als je een jaarcontract hebt en bezig ben met een jaarverlenging.

Zodra je per maand op kan zeggen kan je meteen weg en ben je geen trouwe klant meer.


En dat is inderdaad het struikelblok. De term 'Trouwe' klant is dan gewoonweg niet goed.
Ik ben zoals eerder aangeven als 5 jaar lang in bezit van een maandabonnement.

Wat is dan de definitie van een trouwe klant?
Nogmaals ik wil best naar een jaarabo overstappen, maar dan wel tegen hetzelfde tarief en voorwaarden als dat een andere trouwe klant dat zou hebben.
Reputatie 1
Badge
Blijkbaar meet Simyo ook met 2 maten!
Voordat ik mijn vraag hier op de forum had gesteld, had ik via de email contact opgenomen.
Daar kunnen ze wel iets voor je betekenen maar niet de gewenste extra MBs!

Ik denk dat vele "trouwe" klanten met een maand abo al lid waren bij Simyo voordat de jaar abo werd geintroduceerd. Jaar abo is pas sinds oktober 2012 te krijgen (https://www.bellen.com/nieuws/simyo-met-nieuwe-bundels-en-jaarabonnementen)!
Reputatie 1
Badge +2


Ik denk dat vele "trouwe" klanten met een maand abo al lid waren bij Simyo voordat de jaar abo werd geintroduceerd. Jaar abo is pas sinds oktober 2012 te krijgen (https://www.bellen.com/nieuws/simyo-met-nieuwe-bundels-en-jaarabonnementen)!


Goed punt, ik zat ook al te twijfelen of ik toen wel een keuze had tussen maand of jaar. Ik heb mijn abonnement ook nooit veranderd sinds begin 2011, 250 min/sms en 1024mb. Altijd prima en eigenlijk nog steeds prima en niet echt een reden om te veranderen... tenzij er aanleiding voor is...
Reputatie 1
Badge +1
Dat weet niemand, dat moet je uitproberen.
Ik en nog meer mensen kunnen niet de 100 belminuten niet voor 3 euro houden en anderen kunnen dat wel.
En ze kunnen niet duidelijk uitleggen waar het aan lig.
Angela,

Dank voor de snelle reactie, via e-mail had ik geen duidelijk antwoord gekregen. Zonder het bericht van Simyo had ik mijn abonnement gewoon door laten lopen, maar door jullie bericht over de abonnementswijziging heb ik toch maar eens naar het aanbod gekeken. Wijzigen en in aanmerking komen (als trouwe klant) levert voor mij nu een duurder abonnement op. Reden om eens verder te kijken en zie, tot mijn verbazing, goedkoper aanbieders met vergelijkbare bundel.
Reputatie 7
Badge +9
franswon, je antwoord is fanboy gedrag en is geen reactie op hetgeen genoemd.
Omdat iemand anders wat vind, "Beste"...kan simyo doen wat ie wil in jou ogen.


Ik ben kritisch waar nodig, ik ben weggegaan bij een andere provider vanwege het slechte bereik en toen voor Simyo gekozen.
Door mijn kennis van ICT ben ik actief met het helpen van klanten voorzover ik kan.
Als ik het ergens mee eens ben schrijf ik dat, als ik het ergens niet mee eens ben dan schrijf ik dat ook, oftewel in het forum, oftewel in contact met de moderators.
Reputatie 1
Badge +2
Beste Ernst,

Een duidelijk uitleg! Ik ben sinds begin 2011 overgestapt op Simyo mede omdat het duidelijk, inzichtelijk, een goede prijs/kwaliteit heeft, aan te passen was, én op het KPN netwerk zat. In de loop der jaren zijn er veel dingen verbetert, makkelijker geworden en heb ik zeker 5 á 6 vrienden ook bij Simyo geïntroduceerd. Toentertijd kon je net zoals nu ook kiezen voor een maand of jaar abonnement maar zat er (dacht ik) niet heel veel verschil in. Ik heb dus gekozen voor een maandabonnement.
Nu blijft deze keuze me dus blijkbaar als "geen trouwe Simyo beller" achtervolgen want voor deze trouwe klant geen aanbieding. Ergens vind ik dit ontzettend raar, ik zal ook vast niet de enige zijn, maar geef me dan op zijn minst een keuze om voor een jaar te verlengen en wel of niet te profiteren van deze actie.
Nu blijf ik met een beteuterd gezicht achter.
Badge
Ik heb gisteren een vraag gesteld en ben verwezen naar dit topic voor het antwoord. Er is wel een antwoord gegeven wat iemand als klant het meest logische zou vinden, maar ik hoor toch graag van Simyo zelf welk tarief ze gaan rekenen. Het is mij dus nog steeds niet duidelijk, in dit topic staat niets over nummerbehoud of ingangsdata, dus ik stel mijn vraag hier nogmaals:

Ik heb amper een abonnement aangevraagd bij Simyo of ik krijg al bericht dat de tarieven veranderen (oftewel omhoog gaan). Volgens de mail die ik kreeg gelden de nieuwe tarieven alleen als ik mijn bundel op of na 2 november wil wijzigen. Ik wil niet wijzigen, maar hoe zit dat met nummerbehoud?

Ik heb een sim only 200 minuten voor €5.00 per maand aangevraagd. Per 2 november kost diezelfde bundel €6.00 per maand.
Ik heb nummerbehoud aangevraagd en dat is ook al bevestigd: mijn telefoonnummer wordt op 11 december overgezet naar mijn Simyo-kaart en op de dag dat het nummer wordt overgezet zouden mijn bundels starten.

Oftewel: ik heb mijn bundel aangevraagd voor 2 november maar deze gaat pas in na 2 november.
Welke prijs gaat er nu gerekend worden?
De prijs waar ik het contract voor heb afgesloten (€5.00) of de nieuwe prijs (€6.00)?
Reputatie 1
Badge

Een duidelijk uitleg! Ik ben sinds begin 2011 overgestapt op Simyo mede omdat het duidelijk, inzichtelijk, een goede prijs/kwaliteit heeft, aan te passen was, én op het KPN netwerk zat. In de loop der jaren zijn er veel dingen verbetert, makkelijker geworden en heb ik zeker 5 á 6 vrienden ook bij Simyo geïntroduceerd. Toentertijd kon je net zoals nu ook kiezen voor een maand of jaar abonnement maar zat er (dacht ik) niet heel veel verschil in. Ik heb dus gekozen voor een maandabonnement.
Nu blijft deze keuze me dus blijkbaar als "geen trouwe Simyo beller" achtervolgen want voor deze trouwe klant geen aanbieding. Ergens vind ik dit ontzettend raar, ik zal ook vast niet de enige zijn, maar geef me dan op zijn minst een keuze om voor een jaar te verlengen en wel of niet te profiteren van deze actie.
Nu blijf ik met een beteuterd gezicht achter.

Hoi Jussie,

Fijn dat het allemaal duidelijk is 🙂 Je mag uiteraard nu alsnog kiezen voor een jaarabonnement. Zodra je deze 9 maanden hebt, kun je voor de 'trouwe bellers bundels' kiezen door middel van 'nog een jaar' aan te klikken. Ik snap dat je dit jammer vindt! Helaas kan ik er niets anders van maken voor je op dit moment. De grotere databundels worden wel goedkoper voor de maandbundels 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela


Wat voor policy is dit van Simyo?

Klanten die al jaren bij jullie aangesloten zijn maar niet voor een jaar abo hebben gekozen krijgen niet de mogelijkheid om van deze extra gebruik te maken!

Bedankt Simyo dat jullie onderscheid maken van klanten met een maand of jaar abo!
Ik ben ook erg teleurgesteld. Ben ruim 4 jaar klant bij Simyo maar blijkbaar geen trouwe beller.

Heel erg jammer om te concluderen dat je dan niet als trouwe klant wordt gezien.
Geef ons op zijn minst de optie om over te stappen naar een jaar abo en mee te profiteren van deze actie.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Elle,

Ik vind de omschrijving 'trouwe beller' ongelukkig gekozen (Boeddha misschien ook wel :)).
Kort en krachtig Jaarabonnement / Maandabonnement als omschrijving zou veel duidelijker zijn geweest en een heleboel vragen/opmerkingen voorkomen hebben.

Ik hoop jouw toch als Simymaatje te blijven zien 🙂
Reputatie 1
Badge

@Chim, BulletDodger & Afentoe, omdat jullie bericht over hetzelfde gaat, reageer ik in 1 reactie. Allereerst wil ik aangeven dat ik het erg jammer vind dat jullie ontevreden zijn met de wijzigingen. Zoals ik eerder in dit topic heb aangegeven, kan ik helaas niets anders voor jullie doen. Het extra voordeel geldt alleen bij een verlenging van 1 jaar. Sorry hiervoor.


Angela, wil het probleem niet groter maken dan het is (er zijn ergere dingen op de wereld).
Maar wat is de definitie van "trouwe Simyo bellers" zoals beschrijven in het uitleg?

Iemand die bijna 4 jaar lang een maand abo heeft bij Simyo of iemand die pas 9 maanden bij Simyo een 1 jaar contract heeft afgesloten?

Of misschien allebei!?
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben het volledig eens met chim. Waarom zou je als maand abonnee niet beloond kunnen worden? Zeker wanneer je al een tijdje meedoet. Het doel is toch hetzelfde, Simyo wil graag dat je een jaar langer blijft, ik vind het helemaal niet erg om met een jaar te verlengen wanneer er zo'n mooi aanbod voorbij komt. Het zou juist een tricker moeten zijn om mensen met een maandabonnement om te krijgen dat ze verlengen met een jaar. Zo hou je je klanten tevreden!
Badge
Hallo. Mijn zoon en ik hebben allebei een 100 min abo voor € 3,-. Ik heb een abo voor 500 mb , mijn zoon 1000 mb met 4g. Ik betaal € 10,- en mijn zoon €18,- . Mijn zoon heeft zijn abo aangepast, hij gaat straks € 3,- voor 100 min en € 9,- voor 1000 mb + 500 mb en € 5,- voor 4g , totaal € 17,-. Hij is dus € 1,- voordeliger uit.
Als ik mijn abo aanpas moet ik € 4,- voor 100 min en € 7,- voor 500 mb + 250 mb , totaal € 11,- . Ik ben dus € 1,- duurder uit. Hoe kan dit?
gr Jan
Reputatie 1
Badge +2
Tegen beter weten in, toch nog een laatste reactie hierop.

@Angela, je geeft aan: “Op het moment dat jullie besluiten een jaar contract af te sluiten, kunnen jullie na 9 maanden alsnog kiezen voor de optie 'nog een jaar'. In dat geval komen jullie wel in aanmerking voor deze bundels. Ik snap dat dit niet direct een voordeel is en het lastige aan deze situatie is dat ik niet kan garanderen dat de bundels over 9 maanden nog hetzelfde zijn”.

Je vraagt dus eigenlijk te verlengen met twee jaar om op hetzelfde niveau van een trouwe beller te komen.

Voor mij werkt dit als een rode lap. Wanneer ik verder kijk in telecomland zie ik dat ik bij KPN ook een abonnement van twee jaar kan kiezen, maar dan krijg ik voor €25,- 200 min/sms en 5 GB (4G) internet (welke ik ook nog eens kan verdelen tussen beide abonnementen). Wanneer mijn vrouw ook overgaat gaat daar bij beide abonnementen nog eens €5,- vanaf. Zo goedkoop is Simyo dan ook niet meer.

Ik heb voor Simyo gekozen vanwege gemak en ik snap dat dit gemak; bundel aanpassen, maandelijks opzeggen, 4G aan/uit enz. ook wat mag kosten.

Maar ik vind dit moeilijk doen en niet vooruit kijken, verzin gewoon een andere actie voor de maandelijkse bellers.
Reputatie 7
Badge +9
Dacht ik ook aan, we horen er nog wel van 🙂

Reageer