.

UPDATE Problemen met de iPhone 11 in combinatie met KPN netwerk.



Toon eerste bericht

142 reacties

Reputatie 2
Badge

Nou, ik ben benieuwd….de telefoon is op de post gegaan.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Roykuh,

Bedankt voor je bericht. Als ik het goed begrijp heb je dus de e-mail van ons ontvangen zodat je jouw iPhone 11 kan aanmelden voor reparatie. Het is namelijk wel de bedoeling dat je dan je iPhone 11 opstuurt zodat je vervolgens het nieuwe toestel van ons kan ontvangen. Excuses dat je hierover verkeerd bent geïnformeerd! Als het toestel is aangekomen bij Reconext dan moet je binnen 5 werkdagen een nieuw toestel van ons hebben ontvangen. Mocht je na deze 5 dagen nog niks van ons hebben vernomen dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik er meteen een melding van kan maken.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

Goedemiddag,

Ik heb op 14-10 mijn iPhone 11 als reparatie aangemeld, zoals gevraagd. Echter is hier niks mee gedaan en staat hij nog steeds op: ‘In afwachting van verzending’. Ik heb op 3-11 dit nog een keer ingevuld maar hier is ook nog niks mee gedaan. Ik hoop dat ik iets van een update krijg, ik heb ook nog 0 sms’jes gehad. Mijn geduld begint echt op te raken.

In mijn geval stond t daar ook op totdat mijn telefoon bij Reconect aangekomen was.. Heb je daarna je telefoon ook verzonden zoals beschreven in de instructies die je dan denk ik ook ontvangen hebt? Anders is men daar waarschijnlijk ‘in afwachting’ van.

 

Nee, dat klopt, ik heb hem niet opgestuurd aangezien ik dan helemaal geen telefoon meer heb en bij KPN hoef je hem pas op te sturen als je de nieuwe iPhone binnen hebt.

Goedemiddag,

Ik heb op 14-10 mijn iPhone 11 als reparatie aangemeld, zoals gevraagd. Echter is hier niks mee gedaan en staat hij nog steeds op: ‘In afwachting van verzending’. Ik heb op 3-11 dit nog een keer ingevuld maar hier is ook nog niks mee gedaan. Ik hoop dat ik iets van een update krijg, ik heb ook nog 0 sms’jes gehad. Mijn geduld begint echt op te raken.

In mijn geval stond t daar ook op totdat mijn telefoon bij Reconect aangekomen was.. Heb je daarna je telefoon ook verzonden zoals beschreven in de instructies die je dan denk ik ook ontvangen hebt? Anders is men daar waarschijnlijk ‘in afwachting’ van.

 

Reputatie 2
Badge

Goedemiddag,

Ik heb op 14-10 mijn iPhone 11 als reparatie aangemeld, zoals gevraagd. Echter is hier niks mee gedaan en staat hij nog steeds op: ‘In afwachting van verzending’. Ik heb op 3-11 dit nog een keer ingevuld maar hier is ook nog niks mee gedaan. Ik hoop dat ik iets van een update krijg, ik heb ook nog 0 sms’jes gehad. Mijn geduld begint echt op te raken.

Edit: Ik heb voor de duidelijkheid mijn telefoon niet opgestuurd, ze zeiden dat dat ook niet hoefte en dit enkel was zodat ik op de hoogte werd gehouden per mail. Mijn telefoon opsturen zou nog erger zijn dan alleen geen internet hebben. Bij KPN hoef je je telefoon pas op te sturen als je de nieuwe binnen hebt.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ardwe,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover contact met ons opneemt! Dat lijkt mij inderdaad wat verwarrend. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik dit bij de desbetreffende afdeling voorleggen.

Groetjes, 
Amy

 Ook kan je de status dan bij houden via Reconext! Nadat het toestel is aangekomen moet je binnen 5 werkdagen het nieuwe toestel hebben ontvangen. 

...

@Amy ik bekijk zojuist de status bij Reconext! Daar staat nu ‘reparatie afgerond’ en ‘in afwachting van verzending’ maar ook ‘geen defect geconstateerd’. Dat laatste baart me enige zorgen aangezien ik wel degelijk netwerkproblemen ervaar. Ik interpreteer het alsof ik hetzelfde (niet goed werkende) toestel terugkrijg. Gaat hierbij ergens iets mis of is dit een beperking van het systeem in de mogelijke statusberichten?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @SorayaG,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even navraagt! Wij komen inderdaad onze klanten tegemoet die zich hierover hebben gemeld en in aanmerking komen voor de vergoeding! Zojuist spreken wij elkaar in mijn privé box. Ik help je graag daar verder 😊.

Groetjes,
Amy

Hallo, wat zijn de laatste updates hierover? Ik heb een maand geleden ofzo gebeld met geen oplossingen en heb nog steeds slecht internet op veel plekken. Is hier een compensatie voor geregeld vanuit simyo?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK, Goeie vraag! Ik heb dit even voorgelegd bij de desbetreffende afdeling want ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen waarom dit wordt gevraagd. Ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen lastig is om aan een aankoopbewijs te komen. Zodra ik hier een terugkoppeling van heb zal ik dat in dit topic laten weten 😊

Reputatie 7

Hoi @ardwe,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even navraagt! Dit geldt inderdaad ook voor klanten die de iPhone 11 niet bij ons hebben gekocht. Je zult dan even een aankoopbewijs kunnen opvragen bij het bedrijf waar het toestel is gekocht. Deze kan je dan toevoegen 😊.

Groetjes, 
Amy

Wow!!!

Ben ik dan even blij, dat mijn zoon met zijn iPhone 11 geen problemen ervaart. Ik had zijn iPhone 11 meegekregen van mijn ex-werkgever. Omdat ik daar dus niet meer werkzaam ben, zou ik dus bij hen om een aankoopnota hebben moeten vragen….

Waarom is dit eigenlijk nodig? Omdat, als je niet de rechtmatige eigenaar van een iPhone bent, je er dan geen gebruik van kunt maken, omdat deze is gelocked door een voor jouw onbekende Apple-ID. 

Of maak ik nu een domme denkfout?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sas26,

Bedankt voor je bericht. Dat klopt inderdaad! Als je het toestel hebt opgestuurd en het toestel is aangekomen dan krijg je hier bericht over. Ook kan je de status dan bij houden via Reconext! Nadat het toestel is aangekomen moet je binnen 5 werkdagen het nieuwe toestel hebben ontvangen. Mocht dit niet zo zijn dan mag je mij een privébericht sturen zodat ik hier zo snel mogelijk achteraan kan gaan! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ardwe,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even navraagt! Dit geldt inderdaad ook voor klanten die de iPhone 11 niet bij ons hebben gekocht. Je zult dan even een aankoopbewijs kunnen opvragen bij het bedrijf waar het toestel is gekocht. Deze kan je dan toevoegen 😊.

Groetjes, 
Amy

klopt het dat de oplossing is je toestel opsturen en dan maar afwachten wanneer je een reactie ontvangt. Vreemde oplossing als blijkt dat de problemen al ruim 3 ½ maand spelen. Tot nu toe vandaag pas voor het 1st reactie ontvangen van Simyo.

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even aangeeft! Zoals in het vorige bericht aangegeven moet je nadat het toestel is opgestuurd en bij ons is aangekomen binnen 4 dagen een update van ons krijgen, oftewel een nieuw toestel ontvangen. Excuses als dit niet helemaal duidelijk was maar hier bedoel ik ook de levertijd mee. Je zou het nieuwe toestel uiterlijk binnen 5 dagen moeten ontvangen van ons. 

@Amy geldt dit ook voor een toestel dat niet via Simyo is aangeschaft? Ik gebruik namelijk een sim-only van Simyo in mijn sim-lockvrije iPhone11 die ik van mijn voormalig werkgever heb overgenomen. Ik zie nu dat er eea ingevuld moet worden voordat ik telefoon op kan sturen, waaronder een aankoopbewijs, die heb ik dus niet. Hoe kan ik hiermee omgaan?

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen @Amy ,

Dat is duidelijk. Dank voor de heldere toelichting. Dan ga ik maar op zoek naar een tijdelijke oplossing zodat ik de telefoon kan opsturen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Pat85,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even aangeeft! Zoals in het vorige bericht aangegeven moet je nadat het toestel is opgestuurd en bij ons is aangekomen binnen 4 dagen een update van ons krijgen, oftewel een nieuw toestel ontvangen. Excuses als dit niet helemaal duidelijk was maar hier bedoel ik ook de levertijd mee. Je zou het nieuwe toestel uiterlijk binnen 5 dagen moeten ontvangen van ons. 

Het gaat dus inderdaad om een nieuw toestel en niet om een reparatie! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

 

Hoi Simyanen, 

Even een kleine update: Achter de schermen wordt er hard gewerkt om ervoor te zorgen dat iedereen zo snel mogelijk een terugkoppeling van ons krijgt. Ik wil jullie vragen om jullie e-mail goed in de gaten te houden! Mocht je jouw iPhone 11 hebben opgestuurd en je hebt na 4 dagen nog niets vernomen, stuur mij dan even een privébericht. Dan kan ik dit zo snel mogelijk doorgeven bij de desbetreffende afdeling.

Groetjes,
Amy
 

Goedemorgen Amy. Je zou gister meer informatie delen over de levertijd:

‘Meer informatie over de levertijd deel ik maandag in dit topic’

 

Ik hoor nog steeds graag wat nu de preciese werkwijze is, en of wij dus echt onze telefoon maar op moeten sturen ter reparatie.Krijgen wij dan reparatie...welke kosten (want dat wordt bekeken na ontvangst) of kan je bevestigen dat het inderdaad om vervanging van onze telefoon gaat? Dit blijkt namelijk niet uit de correspondentie van jullie partner, maar lijk je wel te suggereren hier op het forum. 

Ik mis echt duidelijkheid en de toegezegde info. Ik hoop dat jullie de onrust snappen en ook dat het in 2022 echt onhandig is om zonder telefoon te zitten.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Simyanen, 

Even een kleine update: Achter de schermen wordt er hard gewerkt om ervoor te zorgen dat iedereen zo snel mogelijk een terugkoppeling van ons krijgt. Ik wil jullie vragen om jullie e-mail goed in de gaten te houden! Mocht je jouw iPhone 11 hebben opgestuurd en je hebt na 4 dagen nog niets vernomen, stuur mij dan even een privébericht. Dan kan ik dit zo snel mogelijk doorgeven bij de desbetreffende afdeling.

Groetjes,
Amy
 

Reputatie 2
Badge

De werkwijze is inderdaad niet exact gelijk aan KPN, maar er wordt in ieder geval een oplossing geboden. Natuurlijk is het niet best om 2 of 3 weken je iphone 11 te moeten missen, maar nu functioneert de telefoon ook niet zoals het hoort. Ik heb een oude iphone 6 bij familie geleend en bij Simyo voor € 5 een nieuwe fysieke simkaart besteld (esim werkt niet op oude 6 🙁). Het zou veel makkelijker zijn geweest om eerst de 12 te ontvangen en dan de 11 retour te sturen, maar helaas heeft men bij Simyo niet voor die optie gekozen. KPN en Simyo treden niet naar buiten als één bedrijf. Ik heb gekozen voor het iets voordeligere Simyo, had ik KPN gekozen had ik misschien nu al een nieuwe 12 ontvangen maar had ik een duurder abonnement. Maar wat zal het straks een genot zijn om een nieuwe 12 in gebruik te nemen na de wekenlange problemen met de 11 en het geklooi met de oude 6. Nog even wachten, die 2 of 3 weken kunnen er ook nog wel bij…

Reputatie 7

@Pat85 Je hebt helemaal gelijk.

Reputatie 2
Badge

@Pat85 Dezelfde BV…. 🙄😁.

Ik vind de procedure om éérst je telefoon een (on)bepaalde tijd kwijt te zijn echt ontoelaatbaar!

@Amy @Roeqajja Bekijk en bespreek alsjeblieft deze procedure nog eens intern.

Ja, dat helpt niet echt met de onduidelijkheid en vingerwijzen van Simyo naar KPN en weer terug van KPN naar Simyo….

Volgens de eigen website:

Zakelijke gegevens

Simyo valt onder KPN B.V., ingeschreven in het Handelsregister onder nummer: 27124701.

 

 

Inderdaad ontoelaatbaar, helemaal eens. Zeker omdat we op dezelfde wijze gecompenseerd zouden worden, en toch wordt hier een andere werkwijze gehanteerd.

Reputatie 7

@Pat85 Dezelfde BV…. 🙄😁.

Ik vind de procedure om éérst je telefoon een (on)bepaalde tijd kwijt te zijn echt ontoelaatbaar!

@Amy @Roeqajja Bekijk en bespreek alsjeblieft deze procedure nog eens intern.

Reputatie 2
Badge

Het lijkt erop, als ik het KPN forum lees, dat iedereen op de lijst gebeld wordt en een vervangende telefoon opgestuurd krijgt, alvorens de huidige iPhone 11 te retourneren (maar dat de mensen voor 06okt eerst geholpen worden). In geval van reparatie mails, lijken het vooral foutief gelopen afhandelingen te zijn. Ik hoop dat Simyo het net als de collega’s avn KPN kan gaan organiseren (wat niet zo lastig zou moeten zijn, gezien jullie dezelfde BV zijn) en hier toch wat meer vaart achter kunnen zetten. We zitten al sinds eind juli met dit probleem.

Reputatie 2
Badge

Amy,

Ik begrijp de verwarring van Pat85 wel. Werkwijze van KPN: Klanten die voor 6 oktober op een lijst staan worden gebeld en krijgen de nieuwe Iphone12 opgestuurd en dienen dan de Iphone 11 te retourneren. Wellicht doel jij met de wijziging van het proces op klanten die na 6 oktober aan de lijst zijn toegevoegd. Simyo maakt dit onderscheid niet. Simyo heeft in het begin alle klanten doorverwezen naar het forum van KPN. Niet zo vreemd dat je dan ook verwacht dat het proces m.b.t. het vervangen van de telefoon ook gelijk is. 

Exact. Dank voor de toelichting @Hela

Simyo heeft mij meerdere malen naar het KPN forum verwezen, voor informatie, maar ook het melden van klachten via KPN. Voor 06 okt. heeft Simyo mij op de Simyo lijst gezet. Zoals jij zelf aangeeft @Amy gaat Simyo op dezelfde manier compenseren als KPN. Dit blijkt dus anders te zijn, om dat wij ineens wel een telefoon moeten opsturen, zonder dat uit de communicatie blijkt wat er gebeurt met/na het opsturen. Vandaar mijn onduidelijkheid/onbegrip/teleurstelling over deze gang van zaken.

Reageer