.

UPDATE Problemen met de iPhone 11 in combinatie met KPN netwerk.


Reputatie 7
Badge +7
  • Moderator
  • 1857 reacties

Beste Simyaan,

We hebben het probleem met enkele iPhone 11 toestellen nog steeds in onderzoek. We betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. We zullen alle betreffende klanten per sms informeren zodra er een nieuwe update is. Vanzelfsprekend zullen we zorgen voor een passende compensatie.

Natuurlijk kan je mij nog steeds een privé bericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik je 06-nummer op de lijst kan toevoegen zodat wij contact met je kunnen opnemen als het onderzoek is afgerond.

Het is niet toegestaan op je persoonlijke gegevens publiekelijk te delen onder dit bericht!

Groetjes, 
Amy

Amy 1 jaar geleden

UPDATE 21-12-2022: 

De vergoedingen zullen plaatsvinden vanaf de maand januari. Mijn excuses als dit verwarrend is overgekomen. 

Beste Simyanen,

We zijn blij om te zien dat de klanten die hun iPhone 12 hebben ontvangen erg tevreden zijn en weer optimaal gebruik kunnen maken van de aansluiting bij ons!

We merken dat er wat vragen bij ons binnenkomen die wij graag willen toelichten. Zoals vermeld in mijn eerdere bericht krijgt iedereen die dit probleem heeft ervaren bij ons een vergoeding over de gehele periode dat dit heeft gespeeld. Aan het eind van deze week gaan wij de vergoedingen doorgeven aan de desbetreffende afdeling. De vergoeding zal dan worden verrekend met de volgende facturen en zal ingaan per de eerstvolgende factuur, ongeacht of je wel of niet het vervangende toestel al hebt ontvangen.

Ook krijgen wij vragen of er nog een bewijs of factuur komt van de iPhone 12. Dit zal er helaas niet komen. De factuur van de iPhone 11 is namelijk al de factuur waar ook de garantie op staat. Dit is in combinatie met de servicebon die je vanuit Reconext hebt gekregen voldoende voor eventuele administratie en/of garantie bewijs.

De regel blijft natuurlijk dat je mij een privébericht kan sturen als je langer wacht dan 5 werkdagen op het nieuwe toestel.

Mochten er nog vragen zijn laat het dan weten in dit topic.

Groetjes,
Amy

Bekijk originele reactie

142 reacties

Reputatie 7

Ik schrik er ook van. En ik verbaas mij er net zo hard over.

Zoals ik al eerder aangaf, ik ben blij dat mijn zoon met zijn iPhone 11 geen problemen ervaart, want ik moet er niet aan denken om zo lang aan het lijntje te worden gehouden. Een telefoon kun je domweg niet lang kwijt zijn, het is je communicatiemiddel. Je staat er mee in contact met familie en vrienden en (overheids)instanties.

Kom op Simyo! Zet alles en iedereen nog eens (harder) aan het werk.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK, Goeie vraag! Ik heb dit even voorgelegd bij de desbetreffende afdeling want ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen waarom dit wordt gevraagd. Ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen lastig is om aan een aankoopbewijs te komen. Zodra ik hier een terugkoppeling van heb zal ik dat in dit topic laten weten 😊

Na wat twijfelen toch afgelopen zaterdag mijn Iphone 11 opgestuurd en vandaag, precies 1 week later een nieuw toestel ontvangen! Heel erg blij met deze tegemoetkoming! Hartelijk dank Simyo!

Reputatie 7
Badge +7

Voor mij geldt hetzelfde. Sorry.

Reputatie 1

Ook ik heb het probleem van de voorgeschotelde rekening… vorige week maandag 14-11 opgestuurd.. vrijdag de beruchte mail met de betaling gehad. Eerst telefoon geleend ( wij hebben geen reserve werkende telefoon ) Uiteindelijk telefoon geleend maar die moet uiterlijk as zaterdag terug naar eigenaar aangezien deze als Sint geschenk zondag afgeven moet worden. T is toch schandalig dat ik ( zoals het er nu naar uitziet) nog steeds geen telefoon heb) al verschillende keren jullie geappt maar er komt geen vooruitgang in.. afwachten, afwachten. Vrijdag wel gebeld na ontvangst van die rekening en toen zou dit opgelost worden maar helaas. Mijn geduld begint ondertussen op te raken ( zou m’n telefoon 5 dgn kwijt zijn maar morgen is het al dag 10…)

Svp snelle oplossing dit kan zo toch niet.. status staat nog steeds op prijsopgave 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Simyanen, 

Bedankt voor jullie bericht. Ik kan me voorstellen dat ieder van jullie hiervan baalt en vind het ook erg spijtig om te zien dat jullie dit gevoel hebben gekregen. We doen er alles aan om zo snel mogelijk een update te geven voor degene die al langer wachten op hun toestel. Helaas blijkt dit nog niet zo simpel te zijn aangezien ook wij afhankelijk zijn van verschillende partijen. We staan op dit moment in nauw contact met alle betrokken partijen. En hebben dagelijks onderling contact om alle bijzonderheden met urgentie op te pakken.

Een aantal klanten hebben van ons een e-mail ontvangen om hun toestel te laten vervangen. Waarbij zij na het opsturen toch een afwijzing hebben gekregen met de melding dat ze moeten betalen voor het defect. Inmiddels zijn we erachter dat dit in veel gevallen onterecht is beoordeeld. Wij zullen alle klanten hier de komende dagen verder over informeren waarbij we met urgentie zullen zorgen dat je toestel alsnog zo snel mogelijk wordt vervangen. Uiteraard zullen wij ook nog zorgen voor een passende compensatie over de gehele periode dat dit probleem heeft gespeeld. 

Namens alle betrokken partijen willen wij onze excuses aanbieden voor de vervelende situatie. We kunnen ons goed voorstellen dat het uitermate vervelend is dat er al zolang onduidelijkheid is. Wel hebben we goede hoop dat we uiterlijk volgende week alle toestellen vervangen hebben. 

Groetjes,
Amy

 

Reputatie 2
Badge

Vandaag is de status bij Reconext verandert, nu in afwachting van verzending 😀. Er lijkt, zoals door Simyo beloofd, actie te zijn ondernomen.  Nog heel even wachten maar de oplossing komt eindelijk in zicht. 

Hi @Amy!
Any update on this? 

Reputatie 7
Badge +7

@Groentjuh, @RicoK Ik snap dat jullie je dit afvragen! Wij zullen op dezelfde manier gaan compenseren als dat er bij KPN wordt aangegeven. Wij wachten de terugkoppelingen af zodat wij onze klanten weer een terugkoppeling kunnen geven hierover 😊.

Reputatie 2
Badge

 

Hoi Simyanen, 

Even een kleine update: Achter de schermen wordt er hard gewerkt om ervoor te zorgen dat iedereen zo snel mogelijk een terugkoppeling van ons krijgt. Ik wil jullie vragen om jullie e-mail goed in de gaten te houden! Mocht je jouw iPhone 11 hebben opgestuurd en je hebt na 4 dagen nog niets vernomen, stuur mij dan even een privébericht. Dan kan ik dit zo snel mogelijk doorgeven bij de desbetreffende afdeling.

Groetjes,
Amy
 

Goedemorgen Amy. Je zou gister meer informatie delen over de levertijd:

‘Meer informatie over de levertijd deel ik maandag in dit topic’

 

Ik hoor nog steeds graag wat nu de preciese werkwijze is, en of wij dus echt onze telefoon maar op moeten sturen ter reparatie.Krijgen wij dan reparatie...welke kosten (want dat wordt bekeken na ontvangst) of kan je bevestigen dat het inderdaad om vervanging van onze telefoon gaat? Dit blijkt namelijk niet uit de correspondentie van jullie partner, maar lijk je wel te suggereren hier op het forum. 

Ik mis echt duidelijkheid en de toegezegde info. Ik hoop dat jullie de onrust snappen en ook dat het in 2022 echt onhandig is om zonder telefoon te zitten.

Reputatie 7

@Hidz Bedankt voor je reactie. Verkeerde interpretatie. Mijn excuses.

Reputatie 1

Volgens PostNL is het pakket zaterdag bezorgd. De status in de Simyo Reparatie Omgeving staat nog op ‘In afwachting van verzending’. Ik hou jullie geupdate!

Die van mij is bezorgt op dond 10 nov om 12.17 en die staat ook nog steeds op afwachting van verzending  had hem 8 nov al op de post gedaan

Reputatie 2
Badge

Ik heb de telefoon zaterdag op de post gedaan, aangetekend, hij zou morgen aan moeten komen bij Simyo. Ik ben benieuwd, ik zie eindelijk weer een lichtpuntje in dit hele gezeur want na al dat wachten word ik eindelijk toch nog beloond. Ik hou jullie ook geupdate😁

Reputatie 1

Simyo mensen, heeft iemand al succesvol hun iPhone 11 opgestuurd en iPhone 12 teruggekregen? Ik lees hier dat van alles mis gaat en heb mijn telefoon wel echt nodig dus wil hem niet zomaar opsturen. 

 

@J.e.kalk was in afwachting van iets, toch?

Ja bij mij is die gisteren binnengekomen 

Reputatie 1

@Amy Het IMEI-numer kan worden gevonden in de telefoon of op het doosje van de iPhone, maar @Roykuh heeft volgens mij zijn telefoon niet meer. Hoe kan een IMEI-nummer worden achterhaald in het geval de telefoon niet meer in bezit is en het doosje weggegooid mocht zijn?

Als het goed is heb je die ingevoert bij aanmelden van de telefoon

Reputatie 2
Badge

@RicoK die kon ik terugvinden op de reparatie-volg-pagina :)

Reputatie 2
Badge

ik schrik echt van deze manier van afhandelen. Het totale gebrek aan urgentie om klanten te helpen die al sinds juli problemen hebben. We sturen een mail en wachten af….kom op, bel de partij, hun accountmanager, schaal op via KPN. Dit is echt schandalig, wij volgen de instructie van Simyo en zijn gewoon nog steeds de dupe. 

Precies dit, ben het helemaal met je eens!

Reputatie 2
Badge

Ik vind het ook belachelijk omdat we zo ‘genaaid’ worden aangezien er eerst 5 werkdagen is gezegd. Een telefoon is een belangrijk ding om in contact te blijven. Mijn geduld is ook op, ik ben al verbaasd dat ik dit sinds juni volhoud. 

Ik spreek denk ik namens iedereen die hier zit, regel iets. Mijn status staat ook nog steeds op prijsopgave. Ik gebruik mijn telefoon ook dagelijks op werk, en dat is gewoon niet mogelijk. Als ik iets wil opzoeken op google, kan ik zegmaar een bak koffie zetten voordat hij is geladen.

Excuses dat ik elke dag hier wat stuur. Maar ik ben het echt zat. Ik ga vanmiddag Simyo ook even bellen om te kijken of ik daar op vooruit ga.

Reputatie 1

Hoop idd dat dit deze week opgelost gaat worden! Verschillende keren contact met jullie gehad ivm geen reserve telefoon en ik mijn telefoon dus 2 weken kwijt zou zijn. Steeds andere reacties ( uren in de wacht gestaan… antwoorden als; we kunnen kijken of we coulance uit kunnen voeren bel ons maandag maar etc etc ) uiteindelijk antwoord binnen 5 dgn nieuwe… oké dus telefoon geleend die terug moet en nu??

ik baal ondertussen dat ik deze opgestuurd heb. Ik moet iedereen aan t lijntje houden en jullie houden mij aan t lijntje. Ben hier echt wel chagrijnig van. Ik kan niets aan dit probleem doen. Eerst maanden amper kunnen bellen ( of mensen verstaan je niet; heel fijn als je bijv telefoon krijgt van het ziekenhuis) internet staat continue op E… ook echt niet handig met tieners in huis die je regelmatig nodig hebben en mij dus niet kunnen bereiken. 
t is dat we hier in de omgeving alleen maar goed bereik hebben met kpn netwerk maar anders was ik overgestapt.

hoop dat jullie mij ( en vele anderen) dit keer niet weer gaan teleurstellen en ik de telefoon deze week nog ontvang ( uiterlijk zaterdag) 

Snap dat jij er persoonlijk ook niets aan kan doen maar iedereen snapt dat t niet van deze tijd is om telefoon zo lang kwijt te zijn! 

Reputatie 2
Badge

Het meest frustrerende, naast sinds juli amper bereik te hebben, is dat keer op keer toezeggingen en beloftes en oplossingen niet waar gemaakt worden, na eerst weken/maanden van kastje naar de muur gestuurd te worden. Wij volgen de procedures van Simyo en keer op keer worden we teleurgesteld. Ik ben echt benieuwd of de laatste toezeggingen (die in strijd zijn met wat keer op keer is beloofd) waargemaakt worden.  

Eens met @Pat85 en @Wendy!! Uitermate vervelend  @Amy wat zijn nu de concrete stappen die genomen worden en door wie om te zorgen dat een ieder zsm een nieuw toestel ontvangt? 

Reputatie 2
Badge

Helaas al lange tijd problemen met mijn iphone 11 icm Simyo. Meerder malen ben ik doorverwezen naar een KPN forum. Nu blijkt het omruilen van de 11 voor een 12 de oplossing te zijn. Eindelijk een oplossing dus. Ik zou door KPN gebeld worden, maar dat is niet gebeurd. Heb navraag gedaan, verwijzen ze weer terug naar Simyo 🙁. Via Simyo moet ik nu de omruil aanvragen.  Ben wel door KPN telkens op de hoogte gehouden, in tegenstelling tot Simyo waar ik ook meermaals gevraagd heb wat de status is. Enige reactie was: geen idee, zijn afhankelijk van KPN, de abbo kosten worden wel vergoed tot er een oplossing is. Graag verwacht ik nu dus op korte termijn een reactie van Simyo, bij voorbaat dank. 
 

Gerdine

Reputatie 2
Badge

Geen één keer van Simyo een statusupdate ontvangen helaas. Vandaag alleen een vaag whatsapp bericht:

 

Reputatie 2
Badge

@Amy 

bedankt voor je reactie. De mail heb ik ontvangen dus ik kan het traject in gang zetten. Hopen dat het allemaal vlot opgelost kan worden. 

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen @Amy ,

Dat is duidelijk. Dank voor de heldere toelichting. Dan ga ik maar op zoek naar een tijdelijke oplossing zodat ik de telefoon kan opsturen. 

Reageer