Beste Simyaan,
We hebben het probleem met enkele iPhone 11 toestellen nog steeds in onderzoek. We betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. We zullen alle betreffende klanten per sms informeren zodra er een nieuwe update is. Vanzelfsprekend zullen we zorgen voor een passende compensatie.
Natuurlijk kan je mij nog steeds een privé bericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik je 06-nummer op de lijst kan toevoegen zodat wij contact met je kunnen opnemen als het onderzoek is afgerond.
Het is niet toegestaan op je persoonlijke gegevens publiekelijk te delen onder dit bericht!
Groetjes,
Amy
UPDATE Problemen met de iPhone 11 in combinatie met KPN netwerk.
Amy,
Ik begrijp de verwarring van Pat85 wel. Werkwijze van KPN: Klanten die voor 6 oktober op een lijst staan worden gebeld en krijgen de nieuwe Iphone12 opgestuurd en dienen dan de Iphone 11 te retourneren. Wellicht doel jij met de wijziging van het proces op klanten die na 6 oktober aan de lijst zijn toegevoegd. Simyo maakt dit onderscheid niet. Simyo heeft in het begin alle klanten doorverwezen naar het forum van KPN. Niet zo vreemd dat je dan ook verwacht dat het proces m.b.t. het vervangen van de telefoon ook gelijk is.
Hoi
Groetjes,
Amy
Ik wil mij ook graag voorbereiden…. Mijn zoon heeft ook een iPhone 11. Mijn vraag aan hem een tijdje terug of hij problemen ervaart, heeft hij negatief beantwoord, maar wat bleek nu gisteravond, buitenshuis heeft hij 4G uitgezet . Vandaag heeft hij van mij zijn 4G aan moeten zetten. Vanavond hoor ik of hij ook problemen met zijn 11 heeft ervaren.
Meer informatie over de levertijd deel ik maandag in dit topic.
Groetjes,
Amy
Ik stond al op de lijst voor de deadline die van toepassing was voor de afhandeling zoals besproken. Omdat Simyo niet heeft gecommuniceerd bleef ik wachten op het telefoontje (die ook was toegezegd!) en nu worden weer de spelregels veranderd zonder dit vooraf te communcieren
Het is dus erg teleurstellend dat dit op deze manier gaat en Simyo en KPN dus hun werkwijze maar blijven aanpassen. Hoe moet ik 2 weken (of langer) overbruggen zonder mobiel en hoe weet ik of de externe partij niet mij ineens een mail stuurt met reparatiekosten (grapje is ook voorgekomen op het KPN forum)...ik hoor graag een reactie.
bedankt voor je reactie. De mail heb ik ontvangen dus ik kan het traject in gang zetten. Hopen dat het allemaal vlot opgelost kan worden.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Dat is inderdaad een goede vraag! Wij hebben de toestellen niet op ons kantoor in Amsterdam, als wij dit hadden had dit inderdaad een fijne oplossing geweest .
Meer informatie over de levertijd deel ik maandag in dit topic.
Groetjes,
Amy
Hoi
Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de desbetreffende afdeling. Voor nu geldt inderdaad dat het toestel dient te worden opgestuurd zodat je het nieuwe toestel kan ontvangen. Hoelang het duurt voordat je het nieuwe toestel binnen hebt zullen wij maandag meer informatie over ontvangen. Zodra ik deze informatie krijg zal ik dit delen in dit topic.
Groetjes,
Amy
Volgens mij is dat niet hoe KPN nu haar klanten helpt, ik vind het erg vreemd dat wij nu worden geacht onze mobiel op te geven (die onmisbaar is in het dagelijks leven, zelfs met de problemen die we ervaren). KPN stuurt eerst de vervanging toe en pas daarna komt de iPhone 11 retour. Het lijkt me dat dit door Simyo (als onderdeel van de zelfde BV, notabene) dus ook mogelijk moet zijn?
edit...deze werkwijze leek eerst ook bij KPN zo te gaan, maar dat werd per ommegaande recht gezet, als ik het forum van KPN goed heb gelezen!
Amy,
Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn telefoon 21 oktober (aangetekend) verstuurd en heeft nu als status: “in reparatie” Ik denk dat het omwisselen dan al snel 14 dagen vergt.
Er is mij alleen per Whatsapp gevraagd of ik de telefoon al opgestuurd heb. Het bericht om de telefoon naar een bepaald adres te sturen heb ik nooit ontvangen. De telefoon opsturen voordat er een andere is lijkt mij niet echt wenselijk voor de meeste, dan zitten we een poosje helemaal zonder telefoon. Ik hoop toch echt op korte termijn bericht te ontvangen dat we actie kunnen ondernemen, zit nu al 3 maanden met een slecht functionerend netwerk. Bij KPN zijn de eerste telefoons ondertussen reeds omgeruild.
Hoi
Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de desbetreffende afdeling. Voor nu geldt inderdaad dat het toestel dient te worden opgestuurd zodat je het nieuwe toestel kan ontvangen. Hoelang het duurt voordat je het nieuwe toestel binnen hebt zullen wij maandag meer informatie over ontvangen. Zodra ik deze informatie krijg zal ik dit delen in dit topic.
Groetjes,
Amy
Hoi
Bedankt voor jullie bericht. Dit lijkt me inderdaad erg verwarrend allemaal! Ik heb dit zojuist even voorgelegd bij de afdeling die hierover het meeste contact heeft met KPN en is er zojuist een bericht uitgestuurd naar hen. Wij wachten nu dus op een terugkoppeling van dit bericht. Zodra ik meer weet zal ik dat uiteraard hier melden! Excuses voor de verwarring.
Groetjes,
Amy
Is er al een reactie bekend van Simyo op het bericht van
Ook ik moest van Simyo eerst mijn telefoon opsturen terwijl KPN eerst een nieuw toestel (iphone 12) opstuurt en vervolgens de klant zijn iphone 11 moet opsturen. Nu is de status: “in reparatie” en lijkt het alsof mijn Iphone 11 ter reparatie is aangeboden terwijl er niets te repareren valt. Al maanden niet telefonisch te bereiken en geen internet. Ondertussen heb ik met veel moeite via een bekende een leentoestel kunnen krijgen maar als dat niet mogelijk is, zit je mooi met een probleem.
Ik heb de mail ontvangen en mijn gegevens ingevuld, maar verwacht Simyo nu dat ik mijn telefoon ga opsturen en deze sowieso 2 weken kwijt ben?! ik ben al amper bereikbaar, maar dat werkt natuurlijk niet. Dit is ook niet hoe KPN compenseert. Zou je kunnen nagaan hoe dit nu gaat werken?
Alvast dank!
Hoi
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend overkomt! Het is inderdaad zo dat wij geen uitspraken doen over de werkwijze van KPN, ik vermoedt dat dit werd bedoeld in het WhatsApp gesprek. Wij kunnen enkel aangeven dat wij op dezelfde manier zullen compenseren als hoe KPN dit doet! Mocht je nog niet op onze lijst staan zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde!
Groetjes,
Amy
Ik heb ook problemen met mijn iPhone11.
En had contact opgenomen met jullie via whatsapp. En gevraagd over de iPhone 11 omruilen voor een 12, omdat ik dat had gelezen bij KPN. Maar ik kreeg vanochtend als antwoord “ik kan geen uitspraak doen over de werkwijze van KPN”. En nu lees ik hier dat we dezelfde compensatie krijgen. Toch wel raar dat diegene op whatsapp hier niks van wist.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Onze klanten krijgen op dezelfde manier een tegemoetkoming als hoe KPN dat doet . Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik even controleren per wanneer je op de lijst bent gezet!
Groetjes,
Amy
Hoi Amy, ik heb me ook op de lijst laten zetten, een aantal weken geleden, en ervaar nog steeds problemen, al is het, gek genoeg, heel af en toe ineens wel goed… Ik lees nu over de compensatie naar een iphone 12, terwijl ik momenteel ook maar aan het kijken ben voor een andere telefoon. Ik hoor het graag, ook de bevestiging dat ik op de lijst ben gezet. Dank je wel!
Chantal
#Pat85, denk dat we nog heel even geduld moeten hebben. KPN heeft de meeste van hun gedupeerden ondertussen wel aangeboden de iphone om te ruilen. Die zijn al meer dan 2 weken bezig de mensen op de lijst te bellen. Het zou logisch zijn als ze eerst hun eigen klanten benaderen en daarna pas de andere providers die gebruik maken van het KPN netwerk. Misschien dat Simyo wel iets voorrang krijgt als dochteronderneming van KPN
Dank voor de update. Die heb ik dan weer niet gekregen….
Geen één keer van Simyo een statusupdate ontvangen helaas. Vandaag alleen een vaag whatsapp bericht:
Heb jij nog wat via Whatsapp vernomen van Simyo dan
Op de berichten van Amy na, laat klantenservice niets horen...
Wel vreemd dat ik nu via Whatsapp de vraag van Simyo krijg of mijn toestel al is opgestuurd. Volgens KPN zal eerst gevraagd worden naar de IMEI code van de iPhone 11 waar de problemen zich op voordoen. Dan wordt er aangeboden om deze te ruilen tegen een zwarte iPhone 12 met zelfde opslagcapaciteit als de 11.
Indien de 12 ontvangen is moet de 11 binnen 14 dagen retour gestuurd worden. De abbo kosten worden dan vergoed vanaf de problemen t/m ingebruikname van de 12. Gewoon nog maar even afwachten dus op de ‘verlossende’ sms of mail van Simyo. De geboden oplossing is in ieder geval netjes namens KPN/Simyo en/of Apple.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.