Skip to main content

Lieve Simyo bellers,

Sinds 27 februari 2020 kun je bij Simyo kiezen voor een eSIM.

 

Wat is een eSIM?

eSIM is een afkorting van ‘embedded SIM’, en is in het leven geroepen om als opvolger te dienen voor de wereldwijd gebruikte plastic simkaart. Een eSIM doet in feite hetzelfde, maar zit ingebouwd in je mobiel. De eSIM bevat alle gegevens die je mobiel nodig heeft om verbinding te maken met bijvoorbeeld ons KPN netwerk. Sinds 27 februari konden Simyo klanten al gebruik maken van de eSIM met een IOS toestel. Vanaf vandaag (18 mei) is de eSIM ook beschikbaar voor Android. Let op! Je hebt wel de nieuwste versie van de Simyo app nodig, deze is ook sinds vandaag beschikbaar.

Niet alleen smartphones kunnen gebruikmaken van eSIM. Een geïntegreerde simkaart kan ook voor andere apparaten gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan slimme brandmelders, smartwatches, koelkasten of verlichting die straks via het mobiele netwerk te bedienen zijn. In eerste instantie zal de eSIM bij Simyo alleen worden ingezet voor smartphones.

 

Wat is nu echt het voordeel van eSIM?

  • Geen fysieke simkaart, dus niet meer 2 dagen wachten op de post.
  • Je hebt de mogelijkheid tot een dual sim. voor privé en zakelijke gesprekken.
  • Je hebt geen paperclipje meer nodig om je kaart te verwisselen.
  • Overstappen wordt nog eenvoudiger want je hebt geen fysiek kaartje meer om te verwisselen.
  • Het is veel veiliger dan een fysiek kaartje: je kan het niet kwijtraken en je krijgt meer ruimte in je toestel.
  • Minder plastic, beter voor het milieu!

Vanaf vandaag (18 mei 2020) kunnen naast iOS-gebruikers, ook Android-gebruikers via Mijn Simyo en de Mijn Simyo-app gratis overstappen op eSIM. Android-telefoonfabrikanten hebben inmiddels de eerste smartphones geïntroduceerd die deze nieuwe techniek ondersteunen. Zo kunnen in Nederland de Samsung Galaxy S20-serie, Galaxy Fold en de Motorola Razr Simyo’s digitale simkaart gebruiken. In de loop van het jaar komen nog meer Android-telefoons op de markt met eSIM. Naast de genoemde Android-telefoons, ondersteunt Simyo al een paar maanden iOS eSIM. Deze is te gebruiken voor iPhones uit 2018, 2019 en 2020.

 

Bij nieuwe sim only bestellingen kun je gelijk kiezen voor eSIM,  huidige sim only en prepaid klanten kunnen via de app bij simkaart wissel kiezen voor eSIM.  Nieuwe prepaid klanten kunnen nog niet gelijk een eSIM kiezen bij bestelling, dit komt later.

 

Heb jij de eSIM aangevraagd? Dan zijn we heel benieuwd naar jouw ervaring!

  • Hoe is het installeren gegaan? Ben je tegen dingen aangelopen, was dit makkelijk/moeilijk? 
  • Merk je verschil in bereik of gebruik?
  • Zijn er andere tips of feedback?

Laat het ons vooral weten, we zijn heel benieuwd! 

 

Groetjes,

Daisy

 

Het zou gemakkelijker zijn als je de activatiecode zowel via mail als sms ontvangt. Ik probeerde de esim tegelijkertijd op mijn iPhone en iPad te gebruiken. Zodra de esim ook op mijn iPad actief was viel het signaal weg op mijn iPhone. Terugdraaien ging helaas niet meer omdat een iPad geen sms’jes ontvangt zoals een iPhone. Nu moet ik de klantenservice afwachten tot ik reactie krijg zodat ze de code via mail naar mij toe sturen. Wanneer dit automatisch gaat blijf je bereikbaar.

Is er al een geschatte datum bekend vanaf wanneer je de esim op meerdere apparaten tegelijk kunt gebruiken?

 

Jorg


Ik zou  volgende keer toch eerst even informeren of zoiets dergelijks kan. Nu zit je tijdelijk zonder. 

Bij fysieke simkaarten is het ook nooit mogelijk geweest bij Simyo om 2 simkaarten met hetzelfde nummer te hebben, en nu met e-sim komt daar geen verandering verwacht ik. Of bij Simyo ziet iemand ineens het voordeel ervan. 

Dan is er nog de beschikbaarheid. E-sim is voor toestellen van Apple alleen beschikbaar voor de iPhone XS (Max), XR, 11 (Pro, Pro Max) en de nieuwe SE. Alle overige Apple apparaten worden niet ondersteund. Deze informatie vond ik op de e-sim pagina.  

 

Edit: Volgens de Apple supportpagina kun je wel sms berichten versturen / ontvangen op de iPad. Heeft die van jou OS13?


Bedankt voor je reactie Ray.

Inmiddels is het dankzij de goede service van Simyo alweer opgelost.

Op onderstaande website zag ik dat het een mogelijkheid is van e-sim om dezelfde bundel op meerdere apparaten te gebruiken.

https://www.esim.nl/wat-is-esim-hoe-werkt-het/#3-meerdere-apparaten,-een-bundel

Vandaar dat ik het uitprobeerde, het mobiele internet werkte wel op de iPad.

Hopelijk komt binnenkort de ondersteuning voor meerdere apparaten met hetzelfde abonnement tegelijk te gebruiken.

Voor Simyo zou dat waarschijnlijk beteken dat ze minder abonnementen verkopen maar daar tegenover staat dan weer dat meer mensen kiezen voor de onbeperkt internet bundel.

Ikzelf vind het niet het geld waard om een extra abonnement voor mijn iPad te nemen maar ben wel bereid een onbeperkt abonnement af te sluiten als ik het dan op zowel mijn iPad en iPhone kan gebruiken. 


Ik heb een IPad Pro met de nieuwste software, de sms’jes ontvangen je enkel die via iMessage binnenkomen. 


Die site die je deelde is wel informatief maar niet Provider gericht en dat lijkt mij het belangrijkste. Tevens is veel informatie verouderd / incompleet aangezien zij bijvoorbeeld de Google Pixel 2 (XL) noemen, maar inmiddels zijn ook de 3 en 4 op de markt. En alleen die laatste 2 worden door Simyo ondersteund. 

Maar wel top dat je al geholpen bent. :thumbsup_tone1:


Hey Jorg H & Ray!

 

Het is inderdaad zo dat onze abonnementen niet voor meerdere aansluitingen tegelijkertijd zijn. Wij zijn een kleine provider met een klein team en daarom ontwikkelen wij dingen als een grote groep klanten daar om vraagt. Wij nodigen soms ook zomaar wat klanten uit op kantoor om te vragen of zij functies missen en dit is niet echt iets wat wordt opgenoemd. Als eSim in meerdere toestellen en apparaten wordt ondersteund dan is het misschien iets voor planning op de midden lange termijn. Ik zie nu dat geen provider van ons formaat dat aanbiedt maar alleen de grotere providers dat voor best een duur bedrag aanbieden. Dan is het 30 tot 40 aansluitkosten voor de tweede simkaart en dan moet je een zakelijke klant zijn bij de meeste.

 

Groetjes,

Ouael 


Ik wil graag een eSim in mijn iPad Pro 2018 activeren. Is dit mogelijk? 

Ik heb in een iPhone al een gewone Sim, die natuurlijk moet blijven werken. 


Ik wil graag een eSim in mijn iPad Pro 2018 activeren. Is dit mogelijk? 

Ik heb in een iPhone al een gewone Sim, die natuurlijk moet blijven werken. 

Een aansluiting heeft maar 1 (e)Simkaart tegelijk. Voor je iPad heb je een nieuw abonnement nodig, want ook duo-sim levert Simyo niet.

Of je op je iPad ook via de Simyo app een eSim kunt activeren weet ik helaas niet.


Esim voor iPad is niet mogelijk bij Simyo


Ha Groentjuh,

Inderdaad, ik ben er intussen van overtuigd dat ik een apart abonnement/prepaid nodig heb. En inderdaad vraag ik me ook af hoe ik dat moet activeren. Theoretisch kan dat niet via de simyo app, want daar log je op in met een bestaand nummer, en dat heb ik niet voor de iPad. 

Ik zie in de iPad dat die bij “andere” aanbieders dan b.v. Gigsky, de mogelijkheid biedt om een QR code te scannen, maar nergens bij simyo zie ik die mogelijkheid beschreven. Hoopte dus op ervaringen bij de forumleden. 

Groet, 


Esim voor iPad is niet mogelijk bij Simyo

Ok. Thanks, dan hoef ik niet verder te zoeken. :thumbsup:


Hoi Jizkid,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

Je kan op deze pagina vinden welke toestellen eSIM geschikt zijn bij Simyo. Daar staat helaas geen iPad bij. Ook kun je inderdaad zoals eerder genoemd een apart abonnement nodig! 

 

Bedankt voor het meedenken Ray en Groentjuh! 

Groetjes,

Tessanne 


Hoi Jizkid,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

Je kan op deze pagina vinden welke toestellen eSIM geschikt zijn bij Simyo. Daar staat helaas geen iPad bij. Ook kun je inderdaad zoals eerder genoemd een apart abonnement nodig! 

 

Bedankt voor het meedenken Ray en Groentjuh! 

Groetjes,

Tessanne 

Had ik gezien Tessane. HOi. :) 

Daar staat inderdaad geen iPad bij, maar het feit dat hij er niet bij staat zegt op zich niets aangezien de iPad wél de eSim kan laden met bijvoorbeeld Gigsky. 

Een apart abonnement  is niet het probleem, dat zou ik zonder probleem afsluiten, het werkelijke probleem is waarschijnlijk dat er bij Simyo vanuit gegaan wordt dat het áltijd om het telefoon zal gaan die een eSim gebruikt en dat een gewoon kaartje vervangen gaat worden door de eSim, die dan vervolgens met een SMS geactiveerd gaat worden. En dat is nou net wat de iPad niet aankan. 

In de praktijk zul je zien dat er geleidelijk wellicht meer apparaten gaan komen waar wel een data abonnement in moet, b.v. GPS-trackers, maar die geen SMS kunnen ontvangen. Bij normale SIMs is dat al zo en ik vermoed dat het gebruik van eSims over een paar jaar toe zal gaan nemen. 

Gewone sims met alleen een data-abonnement zijn er al, ik heb er al een van xs4all, maar ik onderzocht de mogelijkheid of een eSim bij Simyo mogelijk was. Die zitten er het dichtst bij. De andere leveranciers, KPN, Vodafone, T-mobile, ze kunnen het allemaal niet heb ik intussen uitgevonden. 

Misschien wel een leuk idee om eens na te denken over een eSim die je met b.v. Een QR-code kunt activeren.

 

Groets,

Jim


Hoi Jizkid,

 

Goed punt, ik zal het zeker meenemen! Bedankt!

 

Groetjes,

Daisy


Reageer