Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky eSIM

eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

  • 27 februari 2020
  • 64 reacties
  • 4709 Bekeken
eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)
Reputatie 6
Badge +5
  • Community manager
  • 1014 reacties

Lieve Simyo bellers,

Sinds 27 februari 2020 kun je bij Simyo kiezen voor een eSIM.

 

Wat is een eSIM?

eSIM is een afkorting van ‘embedded SIM’, en is in het leven geroepen om als opvolger te dienen voor de wereldwijd gebruikte plastic simkaart. Een eSIM doet in feite hetzelfde, maar zit ingebouwd in je mobiel. De eSIM bevat alle gegevens die je mobiel nodig heeft om verbinding te maken met bijvoorbeeld ons KPN netwerk. Sinds 27 februari konden Simyo klanten al gebruik maken van de eSIM met een IOS toestel. Vanaf vandaag (18 mei) is de eSIM ook beschikbaar voor Android. Let op! Je hebt wel de nieuwste versie van de Simyo app nodig, deze is ook sinds vandaag beschikbaar.

Niet alleen smartphones kunnen gebruikmaken van eSIM. Een geïntegreerde simkaart kan ook voor andere apparaten gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan slimme brandmelders, smartwatches, koelkasten of verlichting die straks via het mobiele netwerk te bedienen zijn. In eerste instantie zal de eSIM bij Simyo alleen worden ingezet voor smartphones.

 

Wat is nu echt het voordeel van eSIM?

  • Geen fysieke simkaart, dus niet meer 2 dagen wachten op de post.
  • Je hebt de mogelijkheid tot een dual sim. voor privé en zakelijke gesprekken.
  • Je hebt geen paperclipje meer nodig om je kaart te verwisselen.
  • Overstappen wordt nog eenvoudiger want je hebt geen fysiek kaartje meer om te verwisselen.
  • Het is veel veiliger dan een fysiek kaartje: je kan het niet kwijtraken en je krijgt meer ruimte in je toestel.
  • Minder plastic, beter voor het milieu!

Vanaf vandaag (18 mei 2020) kunnen naast iOS-gebruikers, ook Android-gebruikers via Mijn Simyo en de Mijn Simyo-app gratis overstappen op eSIM. Android-telefoonfabrikanten hebben inmiddels de eerste smartphones geïntroduceerd die deze nieuwe techniek ondersteunen. Zo kunnen in Nederland de Samsung Galaxy S20-serie, Galaxy Fold en de Motorola Razr Simyo’s digitale simkaart gebruiken. In de loop van het jaar komen nog meer Android-telefoons op de markt met eSIM. Naast de genoemde Android-telefoons, ondersteunt Simyo al een paar maanden iOS eSIM. Deze is te gebruiken voor iPhones uit 2018, 2019 en 2020.

 

Bij nieuwe sim only bestellingen kun je gelijk kiezen voor eSIM,  huidige sim only en prepaid klanten kunnen via de app bij simkaart wissel kiezen voor eSIM.  Nieuwe prepaid klanten kunnen nog niet gelijk een eSIM kiezen bij bestelling, dit komt later.

 

Heb jij de eSIM aangevraagd? Dan zijn we heel benieuwd naar jouw ervaring!

  • Hoe is het installeren gegaan? Ben je tegen dingen aangelopen, was dit makkelijk/moeilijk? 
  • Merk je verschil in bereik of gebruik?
  • Zijn er andere tips of feedback?

Laat het ons vooral weten, we zijn heel benieuwd! 

 

Groetjes,

Daisy

 


64 reacties

Reputatie 7

Je kan de eSIM vanaf vandaag (27 februari) aanvragen via de Mijn Simyo app (niet via de website).

 

Let op:

Wel dient eerst de app te worden geupdate naar de vandaag 27/02 nieuw verschenen versie.

Reputatie 6
Badge +5

Hé RicoK,

 

Goed punt, ik ga dit gelijk even toevoegen!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Is er al bekend wanneer dit ook op Android komt?

De algemene beschrijving voor eSim op AOSP staat al enige tijd online.

Reputatie 6
Badge +5

He Sander_r,

 

We zijn er wel mee bezig maar momenteel nog geen concrete datum voor!

 

Groetjes,

Daisy

Hackers kunnen 06-nummers wel veel makkelijker overnemen, meldde RTL Nieuws onlangs. Het enige wat de hacker nodig heeft, is het wachtwoord van de provider om het telefoonnummer over te nemen. Heeft Simyo het proces voor het activeren van de eSIM voldoende hierop ingesteld en/of zijn er betere mogelijkheden om login op MijnSimyo beter te beveiligen dan alleen wachtwoord? Blijkbaar kun je alleen met de app de esim activeren, maar die app kun je op meerdere apparaten (iPhone en iPad) installeren, dus is het toch geen risico of werkt het alleen op een geschikte iPhone?

Bij verlies van mobiel zou je makkelijker over kunnen stappen, maar hoe zit het dan met de beveiliging tegen hackers (kunnen die dan niet de app installeren als ze wachtwoord achterhaald hebben en hun esim activeren)?

Reputatie 7
Badge +9

Hackers kunnen 06-nummers wel veel makkelijker overnemen, meldde RTL Nieuws onlangs. Het enige wat de hacker nodig heeft, is het wachtwoord van de provider om het telefoonnummer over te nemen.

Volgens mij wordt er ook een SMS gestuurd naar de huidige simkaart. Dus die code moet je ook nog achterhalen. En als je toch al SMSjes kunt achterhalen, dan kun je ook whatsapp bijvoorbeeld overnemen.

Hackers kunnen 06-nummers wel veel makkelijker overnemen, meldde RTL Nieuws onlangs. Het enige wat de hacker nodig heeft, is het wachtwoord van de provider om het telefoonnummer over te nemen.

Volgens mij wordt er ook een SMS gestuurd naar de huidige simkaart. Dus die code moet je ook nog achterhalen. En als je toch al SMSjes kunt achterhalen, dan kun je ook whatsapp bijvoorbeeld overnemen.

Klopt, dit is een 6-cijferige code die naar je huidige simkaart wordt gestuurd wanneer je een eSIM aanvraagt. Op de Mijn Simyo website is het mogelijk om je simkaart te blokkeren bijvoorbeeld als je telefoon gestolen of verloren is. Dit was al lange tijd zo, en ik neem aan dat dit ook geldt voor als je je eSIM wilt blokkeren. Met mijn vandaag ontvangen eSIM heb ik dit overigens nog niet uitgeprobeerd.

Hackers kunnen 06-nummers wel veel makkelijker overnemen, meldde RTL Nieuws onlangs. Het enige wat de hacker nodig heeft, is het wachtwoord van de provider om het telefoonnummer over te nemen.

Volgens mij wordt er ook een SMS gestuurd naar de huidige simkaart. Dus die code moet je ook nog achterhalen. En als je toch al SMSjes kunt achterhalen, dan kun je ook whatsapp bijvoorbeeld overnemen.

Klopt, dit is een 6-cijferige code die naar je huidige simkaart wordt gestuurd wanneer je een eSIM aanvraagt. Op de Mijn Simyo website is het mogelijk om je simkaart te blokkeren bijvoorbeeld als je telefoon gestolen of verloren is. Dit was al lange tijd zo, en ik neem aan dat dit ook geldt voor als je je eSIM wilt blokkeren. Met mijn vandaag ontvangen eSIM heb ik dit overigens nog niet uitgeprobeerd.

Groentjuh en Scotsman, bedankt!

met een code via SMS op oude simkaart bij omschakelen van gewone sim naar esim is dat afdoende beveiligd.

ik heb de Apple procedure gevonden en zo te zien werkt deze ook goed bij overzetten van abo van oude naar nieuwe telefoon (bij verloren telefoon moet Simyo ook wat regelen). 

https://support.apple.com/nl-nl/HT210655

 

Wordt je oude simkaart gedeactiveerd ?

wel lastig als je telefoon stukgaat….dan kun je niet even snel je “oude” iPhone 8 uit de la pakken en je simkaart er in stoppen...

Wordt je oude simkaart gedeactiveerd ?

wel lastig als je telefoon stukgaat….dan kun je niet even snel je “oude” iPhone 8 uit de la pakken en je simkaart er in stoppen...

Ja, nadat je de eSIM hebt geinstalleerd is de oude simkaart niet meer te gebruiken. Of dat permanent is of dat hij later eventueel weer gereactiveerd kan worden is een vraag voor Simyo.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi ThomD,

 

Ter voorkoming van het overnemen van een nummer is er een extra beveiligingslaag toegevoegd in de vorm van een validatie code die ingevoerd moet worden, verstuurd per sms. Hierdoor kan het nummer enkel worden overgenomen door iemand die reeds in het bezit is van de nu actieve simkaart en in het bezit is van de inloggegevens. 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +9

Misschien een suggestie vanuit het Tweaker’s forum. Misschien kunnen jullie denken om het mogelijk te maken om een esim prepaid en sim-only via de app bestelbaar te maken. Dat is het app downloaden, bestelproces doorlopen en gaan met het abonnement/de prepaid aansluiting. (Desnoods door de bestelpagina binnen de app te laden!)

Badge +2

Wordt je oude simkaart gedeactiveerd ?

wel lastig als je telefoon stukgaat….dan kun je niet even snel je “oude” iPhone 8 uit de la pakken en je simkaart er in stoppen...

Goed punt. 

Wat wordt de procedure als je telefoon kwijt raakt? In het verleden bestelde ik een nieuwe sim en kocht nieuwe telefoon. Met een E-sim neem ik aan dat ik eerst de telefoon moet hebben en dan de nieuwe e-sim activeer?

 

 

Reputatie 6
Badge +5

Hi Groentjuh, goeie tip! Ik denk dat dit niet helemaal haalbaar is maar ik ga het maandag even voorstellen!

 

Masternate, mocht je jouw toestel kwijtraken/gestolen worden dan kun je contact met de klantenservice opnemen. Na een volledige NAW check kunnen we dan de simkaart voor de veiligheid blokkeren en kunnen we samen kijken wat de beste oplossing is.

 

Groetjes,

Daisy

Hoi, was al bezig geweest in de app (terwijl ik de fysieke simkaart nog moest krijgen) en heb de keuze “activeer eSIM” al uitgevoerd. Je raad het al: sms die verstuurd werd kwam dus niet aan.  Nu simkaart in mijn telefoon gezet, maar de procedure kan ik niet opnieuw opstarten. Moet nu bellen met klantenservice. Kan dit ook via medewerkers op het forum geactiveerd worden?

 

(klantenservice is niet beschikbaar in het weekend) 🤪

Reputatie 7
Badge +9

Hi Groentjuh, goeie tip! Ik denk dat dit niet helemaal haalbaar is maar ik ga het maandag even voorstellen!

 

Masternate, mocht je jouw toestel kwijtraken/gestolen worden dan kun je contact met de klantenservice opnemen. Na een volledige NAW check kunnen we dan de simkaart voor de veiligheid blokkeren en kunnen we samen kijken wat de beste oplossing is.

 

Groetjes,

Daisy


Jullie website om sim-only te bestellen werkt al op smartphones, dus een knopje in de app: Bestel sim-only en bestel prepaid zou al genoeg zijn als deze daarna de bestelstraat toont.

Badge +2

 

Masternate, mocht je jouw toestel kwijtraken/gestolen worden dan kun je contact met de klantenservice opnemen. Na een volledige NAW check kunnen we dan de simkaart voor de veiligheid blokkeren en kunnen we samen kijken wat de beste oplossing is.

 

Groetjes,

Daisy

 

Klinkt als een risico voor een "Man in the Middle attack".

Ik hoop dat tegen de tijd dat ik een e-sim wil (android👍) het allemaal is uitgekristaliseerd.

 

Top dat jullie nu ook eSIM, aanbieden helaas nog niet voor mijn Google Pixel. Hopelijk komen jullie hier ook snel mee voor Android 🤞🏻

Reputatie 4
Badge +4

Hey allemaal! 

 

Welkom op het Simyo forum! Ik ga even per persoon op jullie vragen en opmerkingen in.

 

@ NewbieSimyo: de online klantenservice is gewoon geopend 😊. Dus je kan gerust een berichtje sturen via Whatsapp, de chat of via de sociale media. Wij helpen je graag verder. Via het forum kan het ook, maar daar zijn wij iets minder snel dan mijn collega's via de andere kanalen. Als je verder geholpen wil worden via het forum dan kan je mij een privébericht sturen.

 

@ Masternate & Luk3: Wat leuk dat jullie zo in de startblokken staan met jullie Androidtoestel. Mijn collega's van de technische dienst doen hard hun best om het proces ook voor Androids geschikt te maken. Dit moet niet heel erg lang meer duren maar wij hebben nog geen exacte datum wanneer wij dit gaan uitrollen.

 

@ Groentjuh: Dank je wel voor je feedback! Ik stuur hem door 🎉

 

Heb jullie nog vragen of feedback? Stuur deze vooral door. Dit proces is ook voor ons nieuw dus wij kunnen er alleen maar van leren.

 

Groetjes,

Ouael

 

 

 

 

Badge

hier ook esim, maar doet het maar half, krijg geen kpn wifi call te zien waneer thuis op wifi terwijl wifi bellen wel aanstaat voor simyo esim in iphone instellingen + de simyo app geeft aan ‘onbekende simkaart’ en bij status ‘geblokkeerd’… gaat nog niet helemaal lekker soepel heb ik het idee.....

Reputatie 6
Badge +5

Hoi DaveFlash,

 

Ik heb gelijk even je aansluiting bekeken en ik zie dat deze geblokkeerd is omdat er geen beltegoed op staat. Ik vermoed dat dit ook de reden is waarom bijvoorbeeld wifi bellen niet lukt. Ik raad je aan op te waarderen en het toestel opnieuw op te starten om te kijken of het nu wel lukt.

 

Groetjes,

Daisy

Net de Samsung S20 Ultra gehaald, doet esim het niet. Dat is lastig…

 

Wanneer werkt die esim voor mijn toestel?

Reputatie 7

Net de Samsung S20 Ultra gehaald, doet esim het niet. Dat is lastig…

 

Wanneer werkt die esim voor mijn toestel?

Esim is niet uitgerold voor Android. Ligt nog op de tekentafel bij Simyo. 

Hallo mensen, nu graag even terug naar de voordelen en het al dan niet functioneren van de esim.

Onder het kopje “echte voordelen van esim”  staat op de tweede plaats dat je privé en zakelijk gebruik in een toestel kunt scheiden. Dat is mooi en heb ik nu net nodig.

Ik heb de laatste dagen met met diverse mensen van de Simyo hulpdiensten gesproken. Maar het enige wat ik hoor is dat de esim NIET gebruikt kan worden in combinatie met een simkaart van een andere provider.

Gestelde vraag:

1. ik heb een iPhone XS ( dus met de mogelijkheid van Sim + esim)

  1. ik heb een simkaart van Vodafone 
  2. ik heb al jarenlang een Simyo abonnement
  3. ik kan mijn Simyo simkaart overzetten naar een esim “kaart” (dmv een QR-code)
  4. toch hoor ik van de diverse Simyo-collega’s (nadat zij dat bij anderen moesten navragen) dat dit niet gaat werken.

Nu mijn  echte vragen: werkt dual Sim in deze combinatie; zo nee, waarom niet en wat is dan het echte nut van esim.

Rob

 

Ik heb een iPhone XR en naast de eSIM van Simyo gebruik ik een fysieke simkaart van een andere provider (een buitenlandse provider zelfs). Werkt prima.

Ik kan geen reden bedenken waarom de combinatie Simyo eSIM + Vodafone simkaart niet zou werken.

Wat niet kan is meer dan 1 eSIM op de iPhone installeren, dus een eSIM van Simyo en een eSIM van Vodafone (of welke andere provider dan ook) is niet mogelijk.

Reageer