Sticky eSIM

eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

  • 27 februari 2020
  • 56 reacties
  • 2937 Bekeken
eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

Toon eerste bericht

56 reacties

Dank je wel voor je reactie. Jouw antwoord is precies hetgeen ik hoopte te horen.

nog één vraagje: hoe heb jij die omzetting (QR-code) geregeld?
MVG Rob

Hmmmm, op dat punt is mijn herinnering een beetje wazig… Het is alweer een paar weken geleden dat ik de eSIM geinstalleerd heb. Ik heb gewoon de instructies van Simyo gevolgd en of ik daarbij een QR code gebruikt heb weet ik niet meer. Kan zijn want ik heb een QR reader op mijn iPhone. Wat ik wel moest doen is mijn andere telefoon waar de oude Simyo simkaart in zat aanzetten, want ze sturen per SMS een code naar je Simyo nummer die je nodig hebt om de eSIM te activeren.

Badge

Dank je wel voor je reactie. Jouw antwoord is precies hetgeen ik hoopte te horen.

nog één vraagje: hoe heb jij die omzetting (QR-code) geregeld?
MVG Rob

nee geen qr code, je ontvang een activatie code per sms op de telefoon met de fysieke simkaart tijdens het instellen van esim vanuit de simyo op op je iphone xs/xr. dus dit kan gewoon en werkt wel, kan wel zijn dat wifi bellen nog een dingetje is en die niet meteen actief wordt voor de esim maar combinatie vodafone fysieke nano sim + simyo esim werkt gewoon op iphones, die combinatie heb ik namelijk ook hier.

Dank je wel. Ik ga maandag een QR code aanvragen.

Rob

Badge

Dank je wel. Ik ga maandag een QR code aanvragen.

Rob

nee geen qr code. een cijfer code die je per sms op de fysieke simkaart krijgt, en je hoeft niet tot maandag te wachten, installeer de simyo app op je iphone met esim, ga naar instellingen in de simyo app, dan simkaart, dan activeer esim, is in 2 minuten gefixt, dan beide telefoons even 10 minuten uitzetten ná instellen en de bevestiging van de mijn simyo app dat instellen esim geslaagd is, en je esim moet het doen op je iphone terwijl je andere telefoon met fysieke sim kaart z’n verbinding zal verliezen.

Badge

NB: mijn problem met wifi bellen zijn na een harde reset en het herstellen van het bestandssysteem van ios ook verdwenen.

bedankt voor jullie reacties; ik ga het maandag (als echte ouwe digibeet zijnde) trachten uit te voeren. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte.

Fijn weekend verder

Rob

Ik heb toch niet tot maandag kunnen wachten. 
en ….…

OVERZETTEN PROBLEEMLOOS VERLOPEN !!!!!!!
 

Slechts 1 x een ontvangen code intoetsen en de instructies volgen. 
Bedankt voor jullie reacties.
Rob

Reputatie 5
Badge +3

Hi Allemaal! 

 

Wat goed om te lezen dat de problemen zijn opgelost robo4u2 en DaveFlash! 

 

Geniet van de nieuwe eSim. :)

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Hier ook zonder problemen de e-sim geactiveerd, i.c.m. een nieuwe sim-only. Ik heb nu zelfs 2 e-sims op mijn Xs staan nu. Die van de oude provider, die nu nog werkt en straks, wanneer het abonnement ingaat, die van simyo. Ik ben al aan het wisselen geweest. Wat mij wel opviel dat VoWiFi niet geactiveerd wordt. Laat dit nu net de reden zijn dat ik de overstap van Magenta hier naar toe heb gedaan. Zij kunnen het immers niet aanbieden, maar als dit bij simyo ook niet gaat werken i.c.m. e-sim dan is dit een kort huwelijk geweest. Graag een reactie van een mod hierop.

Vreemd. Bij mij werkt VoWiFi met de Simyo eSIM wel. Zie de screenshots hieronder.

 

Badge

Bedankt voor je reactie @Scotsman.

VoWiFi werkt misschien nog niet omdat ik nog geen bundels heb. Die gaan pas over 4 weken in, dan gaat mijn nummer over. Ik probeer het tegen die tijd wel. Vond het alleen vervelend omdat dat juist 1 van de belangrijkste redenen was om over te stappen naar simyo.

Wel of geen bundels zou volgens mij niet uit moeten maken, ikzelf heb een kale prepaid aansluiting zonder bundels. Verder ben ik hier in de UK momenteel voor wat Simyo betreft met het netwerk van Three UK verbonden, en die ondersteunen VoWiFi. Maar ook dat is denk ik niet relevant want in Nederland ben je met het KPN netwek verbonden, en die ondersteunen ook VoWiFi. Misschien staat een instelling op je iPhone niet helemaal goed?

Badge

@Scotsman Dat de instellingen zo staan wil nog niet zeggen dat je daadwerkelijk via WiFi belt. Ik heb die instellingen ook wel zo staan voor mijn huidige aanbieder. Echter VoWiFi ho maar, ze bieden het nog niet aan, VoLTE weer wel, wat wel weer een vereiste schijnt te zijn voor VoWiFi.

Simyo biedt WiFi bellen wel degelijk aan, zie https://www.simyo.nl/4g/volte-4g-bellen#WifiBellenInstellen. Als je desondanks VoWiFi niet aan de praat kunt krijgen moeten we maar afwachten wat een moderator hierover te zeggen heeft.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Louis66, 

Met jouw toestel kun je zeker bellen via WiFi hoor! Maar dat gaat pas werken nadat nummerbehoud is uitgevoerd. Je zal dus even moeten wachten tot begin mei voordat je kunt bellen over WiFi!

Heb je hier nog vragen over? Dan hoor ik het graag van je :innocent:

Groetjes, 
Bas

Badge

@Bas Dank voor je reactie. Geduld blijft een schone zaak, echter niet mijn beste eigenschap ;-)

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Louis66, 

Ik heb zelf ook het geduld van een kleuter met ADHD dus het is je vergeven! :wink:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7

Neem, begrijpelijk, aan dat dit, het gereed maken voor Android, nu even langer gaat duren vanwege Corona?  

Reputatie 5
Badge +4

Hé Ray,

 

We zijn er wel nog mee bezig maar gaat inderdaad allemaal net even wat lastiger nu maar we zijn er wel nog mee bezig! Ik durf alleen niet te zeggen wanneer de eSIM live gaat voor Android toestellen.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 1
Badge

Hoi Louis66, 

Ik heb zelf ook het geduld van een kleuter met ADHD dus het is je vergeven! :wink:

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Omdat ik niet 2 keer met hetzelfde mailadres mag aanmelden en mijn nummer vandaag is overgezet, heb ik een nieuw account moeten aanmaken, maar ik ben dezelfde als louis66.

Zo, dat was mijn eerste frustratie.

Ja, er waren er meer.

VoWiFi weet ik niet of het wel/niet werkt, krijg geen extra wifi achter aanbieder en kwaliteit verbetert ook niet wanneer ik het aan heb staan. Kan schijnbaar ook niet zichtbaar gemaakt worden en bij goed bereik moet je er maar vanuit gaan dat het zonder goed bereik ook werkt. Ik kan het nu ook niet testen maar was voor mij een voorwaarde om over te stappen. Ik weet nu al dat ik na 1 maand weg ben! Wanneer ik het straks echt nodig ben weet ik niet of het werkt.

Wisselgesprek werkte niet out-of-the-box, waardoor ik een zeer belangrijk telefoontje ben misgelopen.

Inloggen via app/Mijn simyo verliep ook al niet vlekkeloos. Meerdere malen foutmeldingen hierop.

Ik voel mij helemaal niet serieus genomen en ga na deze opmerkingen kijken waar ik wel naar toe wil.

 

Wat ben ik blij dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb gekozen!

Reputatie 6
Badge +6

Los van je andere problemen lijkt het er toch op dat de e sim en vowifi geen goed huwelijk is, Al vaker besproken op dit forum.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @robo4u2

Wat gek dat je deze informatie van ons hebt gekregen. Daar klopt namelijk niks van!

Je kunt onze eSIM zonder problemen gebruiken naast je fysieke simkaart van Vodafone :nerd:

Heb je hier nog vragen over? Let me know :blush:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 1
Badge

Hoi Louis66, 

Ik heb zelf ook het geduld van een kleuter met ADHD dus het is je vergeven! :wink:

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Omdat ik niet 2 keer met hetzelfde mailadres mag aanmelden en mijn nummer vandaag is overgezet, heb ik een nieuw account moeten aanmaken, maar ik ben dezelfde als louis66.

Zo, dat was mijn eerste frustratie.

Ja, er waren er meer.

VoWiFi weet ik niet of het wel/niet werkt, krijg geen extra wifi achter aanbieder en kwaliteit verbetert ook niet wanneer ik het aan heb staan. Kan schijnbaar ook niet zichtbaar gemaakt worden en bij goed bereik moet je er maar vanuit gaan dat het zonder goed bereik ook werkt. Ik kan het nu ook niet testen maar was voor mij een voorwaarde om over te stappen. Ik weet nu al dat ik na 1 maand weg ben! Wanneer ik het straks echt nodig ben weet ik niet of het werkt.

Wisselgesprek werkte niet out-of-the-box, waardoor ik een zeer belangrijk telefoontje ben misgelopen.

Inloggen via app/Mijn simyo verliep ook al niet vlekkeloos. Meerdere malen foutmeldingen hierop.

Ik voel mij helemaal niet serieus genomen en ga na deze opmerkingen kijken waar ik wel naar toe wil.

 

Wat ben ik blij dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb gekozen!

Ik ben voor nu helemaal blij, WiFi call lijkt te werken.:ok_hand_tone2:

Hoop wel dat het zo blijft...

Reputatie 5
Badge +3

Hoi louis661,

 

Fijn dat het bellen via wifi weer werkt en dat je dit nog even laat weten! 

 

Alvast een fijn weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer