Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky eSIM

eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

  • 27 februari 2020
  • 64 reacties
  • 5327 Bekeken
eSIM bij Simyo! (voor IOS en Android)

Toon eerste bericht

64 reacties

Dank je wel voor je reactie. Jouw antwoord is precies hetgeen ik hoopte te horen.

nog één vraagje: hoe heb jij die omzetting (QR-code) geregeld?
MVG Rob

Hmmmm, op dat punt is mijn herinnering een beetje wazig… Het is alweer een paar weken geleden dat ik de eSIM geinstalleerd heb. Ik heb gewoon de instructies van Simyo gevolgd en of ik daarbij een QR code gebruikt heb weet ik niet meer. Kan zijn want ik heb een QR reader op mijn iPhone. Wat ik wel moest doen is mijn andere telefoon waar de oude Simyo simkaart in zat aanzetten, want ze sturen per SMS een code naar je Simyo nummer die je nodig hebt om de eSIM te activeren.

Badge

Dank je wel voor je reactie. Jouw antwoord is precies hetgeen ik hoopte te horen.

nog één vraagje: hoe heb jij die omzetting (QR-code) geregeld?
MVG Rob

nee geen qr code, je ontvang een activatie code per sms op de telefoon met de fysieke simkaart tijdens het instellen van esim vanuit de simyo op op je iphone xs/xr. dus dit kan gewoon en werkt wel, kan wel zijn dat wifi bellen nog een dingetje is en die niet meteen actief wordt voor de esim maar combinatie vodafone fysieke nano sim + simyo esim werkt gewoon op iphones, die combinatie heb ik namelijk ook hier.

Dank je wel. Ik ga maandag een QR code aanvragen.

Rob

Badge

Dank je wel. Ik ga maandag een QR code aanvragen.

Rob

nee geen qr code. een cijfer code die je per sms op de fysieke simkaart krijgt, en je hoeft niet tot maandag te wachten, installeer de simyo app op je iphone met esim, ga naar instellingen in de simyo app, dan simkaart, dan activeer esim, is in 2 minuten gefixt, dan beide telefoons even 10 minuten uitzetten ná instellen en de bevestiging van de mijn simyo app dat instellen esim geslaagd is, en je esim moet het doen op je iphone terwijl je andere telefoon met fysieke sim kaart z’n verbinding zal verliezen.

Badge

NB: mijn problem met wifi bellen zijn na een harde reset en het herstellen van het bestandssysteem van ios ook verdwenen.

bedankt voor jullie reacties; ik ga het maandag (als echte ouwe digibeet zijnde) trachten uit te voeren. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte.

Fijn weekend verder

Rob

Ik heb toch niet tot maandag kunnen wachten. 
en ….…

OVERZETTEN PROBLEEMLOOS VERLOPEN !!!!!!!
 

Slechts 1 x een ontvangen code intoetsen en de instructies volgen. 
Bedankt voor jullie reacties.
Rob

Reputatie 6
Badge +3

Hi Allemaal! 

 

Wat goed om te lezen dat de problemen zijn opgelost robo4u2 en DaveFlash! 

 

Geniet van de nieuwe eSim. :)

 

Groetjes,

Tessanne

Hier ook zonder problemen de e-sim geactiveerd, i.c.m. een nieuwe sim-only. Ik heb nu zelfs 2 e-sims op mijn Xs staan nu. Die van de oude provider, die nu nog werkt en straks, wanneer het abonnement ingaat, die van simyo. Ik ben al aan het wisselen geweest. Wat mij wel opviel dat VoWiFi niet geactiveerd wordt. Laat dit nu net de reden zijn dat ik de overstap van Magenta hier naar toe heb gedaan. Zij kunnen het immers niet aanbieden, maar als dit bij simyo ook niet gaat werken i.c.m. e-sim dan is dit een kort huwelijk geweest. Graag een reactie van een mod hierop.

Vreemd. Bij mij werkt VoWiFi met de Simyo eSIM wel. Zie de screenshots hieronder.

 

Bedankt voor je reactie @Scotsman.

VoWiFi werkt misschien nog niet omdat ik nog geen bundels heb. Die gaan pas over 4 weken in, dan gaat mijn nummer over. Ik probeer het tegen die tijd wel. Vond het alleen vervelend omdat dat juist 1 van de belangrijkste redenen was om over te stappen naar simyo.

Wel of geen bundels zou volgens mij niet uit moeten maken, ikzelf heb een kale prepaid aansluiting zonder bundels. Verder ben ik hier in de UK momenteel voor wat Simyo betreft met het netwerk van Three UK verbonden, en die ondersteunen VoWiFi. Maar ook dat is denk ik niet relevant want in Nederland ben je met het KPN netwek verbonden, en die ondersteunen ook VoWiFi. Misschien staat een instelling op je iPhone niet helemaal goed?

@Scotsman Dat de instellingen zo staan wil nog niet zeggen dat je daadwerkelijk via WiFi belt. Ik heb die instellingen ook wel zo staan voor mijn huidige aanbieder. Echter VoWiFi ho maar, ze bieden het nog niet aan, VoLTE weer wel, wat wel weer een vereiste schijnt te zijn voor VoWiFi.

Simyo biedt WiFi bellen wel degelijk aan, zie https://www.simyo.nl/4g/volte-4g-bellen#WifiBellenInstellen. Als je desondanks VoWiFi niet aan de praat kunt krijgen moeten we maar afwachten wat een moderator hierover te zeggen heeft.

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Louis66, 

Met jouw toestel kun je zeker bellen via WiFi hoor! Maar dat gaat pas werken nadat nummerbehoud is uitgevoerd. Je zal dus even moeten wachten tot begin mei voordat je kunt bellen over WiFi!

Heb je hier nog vragen over? Dan hoor ik het graag van je :innocent:

Groetjes, 
Bas

@Bas Dank voor je reactie. Geduld blijft een schone zaak, echter niet mijn beste eigenschap ;-)

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Louis66, 

Ik heb zelf ook het geduld van een kleuter met ADHD dus het is je vergeven! :wink:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7

Neem, begrijpelijk, aan dat dit, het gereed maken voor Android, nu even langer gaat duren vanwege Corona?  

Reputatie 7
Badge +5

Hé Ray,

 

We zijn er wel nog mee bezig maar gaat inderdaad allemaal net even wat lastiger nu maar we zijn er wel nog mee bezig! Ik durf alleen niet te zeggen wanneer de eSIM live gaat voor Android toestellen.

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Louis66, 

Ik heb zelf ook het geduld van een kleuter met ADHD dus het is je vergeven! :wink:

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Omdat ik niet 2 keer met hetzelfde mailadres mag aanmelden en mijn nummer vandaag is overgezet, heb ik een nieuw account moeten aanmaken, maar ik ben dezelfde als louis66.

Zo, dat was mijn eerste frustratie.

Ja, er waren er meer.

VoWiFi weet ik niet of het wel/niet werkt, krijg geen extra wifi achter aanbieder en kwaliteit verbetert ook niet wanneer ik het aan heb staan. Kan schijnbaar ook niet zichtbaar gemaakt worden en bij goed bereik moet je er maar vanuit gaan dat het zonder goed bereik ook werkt. Ik kan het nu ook niet testen maar was voor mij een voorwaarde om over te stappen. Ik weet nu al dat ik na 1 maand weg ben! Wanneer ik het straks echt nodig ben weet ik niet of het werkt.

Wisselgesprek werkte niet out-of-the-box, waardoor ik een zeer belangrijk telefoontje ben misgelopen.

Inloggen via app/Mijn simyo verliep ook al niet vlekkeloos. Meerdere malen foutmeldingen hierop.

Ik voel mij helemaal niet serieus genomen en ga na deze opmerkingen kijken waar ik wel naar toe wil.

 

Wat ben ik blij dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb gekozen!

Reputatie 6
Badge +6

Los van je andere problemen lijkt het er toch op dat de e sim en vowifi geen goed huwelijk is, Al vaker besproken op dit forum.

Reputatie 6
Badge +4

Hoi @robo4u2

Wat gek dat je deze informatie van ons hebt gekregen. Daar klopt namelijk niks van!

Je kunt onze eSIM zonder problemen gebruiken naast je fysieke simkaart van Vodafone :nerd:

Heb je hier nog vragen over? Let me know :blush:

Groetjes, 
Bas

Hoi Louis66, 

Ik heb zelf ook het geduld van een kleuter met ADHD dus het is je vergeven! :wink:

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Omdat ik niet 2 keer met hetzelfde mailadres mag aanmelden en mijn nummer vandaag is overgezet, heb ik een nieuw account moeten aanmaken, maar ik ben dezelfde als louis66.

Zo, dat was mijn eerste frustratie.

Ja, er waren er meer.

VoWiFi weet ik niet of het wel/niet werkt, krijg geen extra wifi achter aanbieder en kwaliteit verbetert ook niet wanneer ik het aan heb staan. Kan schijnbaar ook niet zichtbaar gemaakt worden en bij goed bereik moet je er maar vanuit gaan dat het zonder goed bereik ook werkt. Ik kan het nu ook niet testen maar was voor mij een voorwaarde om over te stappen. Ik weet nu al dat ik na 1 maand weg ben! Wanneer ik het straks echt nodig ben weet ik niet of het werkt.

Wisselgesprek werkte niet out-of-the-box, waardoor ik een zeer belangrijk telefoontje ben misgelopen.

Inloggen via app/Mijn simyo verliep ook al niet vlekkeloos. Meerdere malen foutmeldingen hierop.

Ik voel mij helemaal niet serieus genomen en ga na deze opmerkingen kijken waar ik wel naar toe wil.

 

Wat ben ik blij dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb gekozen!

Ik ben voor nu helemaal blij, WiFi call lijkt te werken.:ok_hand_tone2:

Hoop wel dat het zo blijft...

Reputatie 6
Badge +3

Hoi louis661,

 

Fijn dat het bellen via wifi weer werkt en dat je dit nog even laat weten! 

 

Alvast een fijn weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer