Het zou gemakkelijker zijn als je de activatiecode zowel via mail als sms ontvangt. Ik probeerde de esim tegelijkertijd op mijn iPhone en iPad te gebruiken. Zodra de esim ook op mijn iPad actief was viel het signaal weg op mijn iPhone. Terugdraaien ging helaas niet meer omdat een iPad geen sms’jes ontvangt zoals een iPhone. Nu moet ik de klantenservice afwachten tot ik reactie krijg zodat ze de code via mail naar mij toe sturen. Wanneer dit automatisch gaat blijf je bereikbaar.
Is er al een geschatte datum bekend vanaf wanneer je de esim op meerdere apparaten tegelijk kunt gebruiken?
Jorg
Ik zou volgende keer toch eerst even informeren of zoiets dergelijks kan. Nu zit je tijdelijk zonder.
Bij fysieke simkaarten is het ook nooit mogelijk geweest bij Simyo om 2 simkaarten met hetzelfde nummer te hebben, en nu met e-sim komt daar geen verandering verwacht ik. Of bij Simyo ziet iemand ineens het voordeel ervan.
Dan is er nog de beschikbaarheid. E-sim is voor toestellen van Apple alleen beschikbaar voor de iPhone XS (Max), XR, 11 (Pro, Pro Max) en de nieuwe SE. Alle overige Apple apparaten worden niet ondersteund. Deze informatie vond ik op de e-sim pagina.
Edit: Volgens de Apple supportpagina kun je wel sms berichten versturen / ontvangen op de iPad. Heeft die van jou OS13?
Bedankt voor je reactie Ray.
Inmiddels is het dankzij de goede service van Simyo alweer opgelost.
Op onderstaande website zag ik dat het een mogelijkheid is van e-sim om dezelfde bundel op meerdere apparaten te gebruiken.
https://www.esim.nl/wat-is-esim-hoe-werkt-het/#3-meerdere-apparaten,-een-bundel
Vandaar dat ik het uitprobeerde, het mobiele internet werkte wel op de iPad.
Hopelijk komt binnenkort de ondersteuning voor meerdere apparaten met hetzelfde abonnement tegelijk te gebruiken.
Voor Simyo zou dat waarschijnlijk beteken dat ze minder abonnementen verkopen maar daar tegenover staat dan weer dat meer mensen kiezen voor de onbeperkt internet bundel.
Ikzelf vind het niet het geld waard om een extra abonnement voor mijn iPad te nemen maar ben wel bereid een onbeperkt abonnement af te sluiten als ik het dan op zowel mijn iPad en iPhone kan gebruiken.
Ik heb een IPad Pro met de nieuwste software, de sms’jes ontvangen je enkel die via iMessage binnenkomen.
Die site die je deelde is wel informatief maar niet Provider gericht en dat lijkt mij het belangrijkste. Tevens is veel informatie verouderd / incompleet aangezien zij bijvoorbeeld de Google Pixel 2 (XL) noemen, maar inmiddels zijn ook de 3 en 4 op de markt. En alleen die laatste 2 worden door Simyo ondersteund.
Maar wel top dat je al geholpen bent.
Hey Jorg H & Ray!
Het is inderdaad zo dat onze abonnementen niet voor meerdere aansluitingen tegelijkertijd zijn. Wij zijn een kleine provider met een klein team en daarom ontwikkelen wij dingen als een grote groep klanten daar om vraagt. Wij nodigen soms ook zomaar wat klanten uit op kantoor om te vragen of zij functies missen en dit is niet echt iets wat wordt opgenoemd. Als eSim in meerdere toestellen en apparaten wordt ondersteund dan is het misschien iets voor planning op de midden lange termijn. Ik zie nu dat geen provider van ons formaat dat aanbiedt maar alleen de grotere providers dat voor best een duur bedrag aanbieden. Dan is het 30 tot 40 aansluitkosten voor de tweede simkaart en dan moet je een zakelijke klant zijn bij de meeste.
Groetjes,
Ouael
Ik wil graag een eSim in mijn iPad Pro 2018 activeren. Is dit mogelijk?
Ik heb in een iPhone al een gewone Sim, die natuurlijk moet blijven werken.
Ik wil graag een eSim in mijn iPad Pro 2018 activeren. Is dit mogelijk?
Ik heb in een iPhone al een gewone Sim, die natuurlijk moet blijven werken.
Een aansluiting heeft maar 1 (e)Simkaart tegelijk. Voor je iPad heb je een nieuw abonnement nodig, want ook duo-sim levert Simyo niet.
Of je op je iPad ook via de Simyo app een eSim kunt activeren weet ik helaas niet.
Esim voor iPad is niet mogelijk bij Simyo
Ha Groentjuh,
Inderdaad, ik ben er intussen van overtuigd dat ik een apart abonnement/prepaid nodig heb. En inderdaad vraag ik me ook af hoe ik dat moet activeren. Theoretisch kan dat niet via de simyo app, want daar log je op in met een bestaand nummer, en dat heb ik niet voor de iPad.
Ik zie in de iPad dat die bij “andere” aanbieders dan b.v. Gigsky, de mogelijkheid biedt om een QR code te scannen, maar nergens bij simyo zie ik die mogelijkheid beschreven. Hoopte dus op ervaringen bij de forumleden.
Groet,
Esim voor iPad is niet mogelijk bij Simyo
Ok. Thanks, dan hoef ik niet verder te zoeken.
Hoi Jizkid,
Welkom op het Simyo Forum!
Je kan op deze pagina vinden welke toestellen eSIM geschikt zijn bij Simyo. Daar staat helaas geen iPad bij. Ook kun je inderdaad zoals eerder genoemd een apart abonnement nodig!
Bedankt voor het meedenken Ray en Groentjuh!
Groetjes,
Tessanne
Hoi Jizkid,
Welkom op het Simyo Forum!
Je kan op deze pagina vinden welke toestellen eSIM geschikt zijn bij Simyo. Daar staat helaas geen iPad bij. Ook kun je inderdaad zoals eerder genoemd een apart abonnement nodig!
Bedankt voor het meedenken Ray en Groentjuh!
Groetjes,
Tessanne
Had ik gezien Tessane. HOi. :)
Daar staat inderdaad geen iPad bij, maar het feit dat hij er niet bij staat zegt op zich niets aangezien de iPad wél de eSim kan laden met bijvoorbeeld Gigsky.
Een apart abonnement is niet het probleem, dat zou ik zonder probleem afsluiten, het werkelijke probleem is waarschijnlijk dat er bij Simyo vanuit gegaan wordt dat het áltijd om het telefoon zal gaan die een eSim gebruikt en dat een gewoon kaartje vervangen gaat worden door de eSim, die dan vervolgens met een SMS geactiveerd gaat worden. En dat is nou net wat de iPad niet aankan.
In de praktijk zul je zien dat er geleidelijk wellicht meer apparaten gaan komen waar wel een data abonnement in moet, b.v. GPS-trackers, maar die geen SMS kunnen ontvangen. Bij normale SIMs is dat al zo en ik vermoed dat het gebruik van eSims over een paar jaar toe zal gaan nemen.
Gewone sims met alleen een data-abonnement zijn er al, ik heb er al een van xs4all, maar ik onderzocht de mogelijkheid of een eSim bij Simyo mogelijk was. Die zitten er het dichtst bij. De andere leveranciers, KPN, Vodafone, T-mobile, ze kunnen het allemaal niet heb ik intussen uitgevonden.
Misschien wel een leuk idee om eens na te denken over een eSim die je met b.v. Een QR-code kunt activeren.
Groets,
Jim
Hoi Jizkid,
Goed punt, ik zal het zeker meenemen! Bedankt!
Groetjes,
Daisy