.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt [deel 2]



Toon eerste bericht

161 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Dat je dit vreemd vindt, kan ik ergens begrijpen. Aan de andere kant, gaat het natuurlijk om 2 hele verschillende apps met wellicht andere beveiligingsvoorschriften. Zoals gezegd, hoort het te werken vanaf Android versie 5. Welke versie heb jij nu op je telefoon staan?

Groetjes,
Angela
Voor de software een updaten gedaan maar blijft het zelfde en als ik ingelogd blijven aan vink krijg ik een oranje scherm. Allemaal heel vreemd dat ik bij Vodafone geen enkel probleem had met beveiliging en ingelogd blijven en bij Symio wel
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maria Kalmijn,

Helaas is dit met onze app wel het geval 😞 Zoals uitgelegd, heeft het te maken met de beveiliging binnen Android 4. Deze kan geen wachtwoorden onthouden op het moment dat jij geen beveiliging op je scherm hebt. Hoe dit wel kan bij Vodafone durf ik niet te zeggen. Ik weet niet precies hoe het allemaal geregeld is wat betreft hun app. Alle Android versies die hoger zijn dan versie 4, hebben deze problemen niet.

Heb je eventueel de mogelijkheid om een update uit te voeren op de softwareversie?

Groetjes,
Anngela
Ingelogd blijven dus ik ben bang dat het niet aan de andriode ligt
Het lijkt mij vreemd dat het aan de Android 4 ligtwant hhiervoor had ik Vodafone en daarbij hoefde ik geen code in te geven en kon gewoon
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maria Kalmijn,

Fijn dat het gelukt is om de beveiliging van je telefoon af te halen. Je blijft inderdaad de melding krijgen dat je een beveiliging zal moeten instellen als je een code wilt gebruiken voor de Mijn Simyo App. Dit heeft te maken met het beveiligings issue in Android 4. Je kunt hier steeds op annuleren klikken of je moet wel weer een beveiliging op je telefoon plaatsen. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Angela
Na een paar uurtjes hobbyen is hij zoals is wil alleen vraagt mijn symio nog steeds naar een pincode of patroon. Ik heb ingelogd blijven niet aangevinkt dus moet ik iedere keer opnieuw inloggen is weer een handeling meer en ik ben benieuwd of het scherm weer oranje gaat worden en of ik mijn tiestek iedere keer opnieuw moet opstarten omdat de kaart weg is
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maria Kalmijn,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te zien dat je niet tevreden bent met onze app 😞

In dit topic leggen we aan je uit hoe het kan komen dat je een oranje scherm te zien krijgt. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Zo kan dit komen door een verkeerde update of het Android 4 beveiligingssysteem. Zie jij een oranje scherm? Probeer dan het onderstaande:

- Verwijder de app van je telefoon en installeer hem daarna opnieuw. In de meeste gevallen is dit de oplossing.
- Heb je een Android 4 telefoon? Stel dan een schermbeveiliging in. De app kan anders geen wachtwoorden opslaan op de telefoon, waardoor bepaalde functies niet goed meer werken.
- Wil je geen schermbeveiliging? Update Android, mocht dit mogelijk zijn.
- Staat er geen Android update voor je klaar? Dan adviseren we je om 'Ingelogd blijven' niet aan te vinken.

Je kunt de schermbeveiliging uitzetten via Apps >Instellingen >Beveiliging >Aanmeldgegevens wissen. Ga vervolgens naar Instellingen >Vergrendelscherm >Schermbeveiliging en kies de gewenste optie. Wij bepalen inderdaad niet of jij een code op je telefoon zou moeten instellen. Het Android 4 beveiligingssysteem zorgt ervoor dat je geen pincode's en wachtwoorden kunt opslaan op je telefoon, als je geen vergrendelcode hebt. Om die reden krijg je de melding dat je er 1 zal moeten instellen. Als je dit niet wilt, kun je geen pincode aanmaken of 'ingelogd blijven' aanvinken.

Maakt mijn uitleg het wat duidelijker voor je?

Groetjes,
Angela
Is flut Na inloggen weer vast in orange scherm en ik wil zelf bepalen of ik het scherm beveilig met een patroon of een code het is nit aan Symio om dat te bepalen. Ik heb hem er uit gegooid moest ook iedere keer mijn toestel opnieuw opstarten omdat er geen mobiele gegevens aanwezig zouden zijn
Reputatie 5
Badge +9
Hoi KMvrtr,

Welkom op het forum.

Zoals RicoK het al zei is het inderdaad mogelijk om een extra gebruiker toe te voegen. Bedoel je dit ook? En lukt het met de uitleg die RicoK je hebt gegeven?

@RicoK bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Nee, je kunt niet een extra simkaart toevoegen, maar wel een extra gebruiker. Deze voeg je toe door op het plusje te drukken op het thuisscherm. Voor deze extra gebruiker moet je dus wel weer een pincode intoetsen.
Vraagje: Hoe voeg ik de 2e en de 3e simkaart/06-nummer toe in de app?

Heb zitten zoeken, maar ik kan het zo 1-2-3 niet terugvinden.
Ik heb hier thuis 3 Simyo prepaid kaarten. Als ik het goed heb begrepen kan ik die in de nieuwe app alledrie toevoegen, zodat ik niet steeds hoef uit en weer in te loggen.

Groet,

Antoine
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jan57 & MathijsNL,

@Jan57, balen dat je ineens constant een oranje scherm ziet staan! Je kunt apps op een android telefoon verwijderen via de instellingen. Ga naar de app Instellingen en Selecteer Apps of App-beheer. Zoek de Simyo app op en tik op verwijderen. Je kunt de app daarna via de Play Store opnieuw downloaden.

@MathijsNL, dat is een goede vraag! Helaas heb ik hier niet direct een update over. Ik ga voor je navragen wat hier op dit moment over bekend is. Zodra ik meer weet, weet jij het ook :)

Groetjes,
Angela
Is er al een update over de 'balkjes' in de app die de verhouding van het aantal dagen aangeven tegenover je aantal minuten/MB's? Meerdere mensen miste deze simpele grafische indicatie die wel bij de vorige app aanwezig was.
Badge
De app werkte eerst goed op mijn mobiele telefoon. Nu krijg ik als de app start uitsluitend een volledig oranje scherm.
Hoe kan ik de app verwijderen en de app opnieuw installeren?
Reputatie 7
Badge +10
We houden je uiteraard weer op de hoogte, SophiaB. We komen er wel ;)

Groetjes,
Angela
Ok 🙂 Als ik iets moet doen om te testen, hoor ik het wel dan 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi SophiaB,

Wat jammer dat de stappen van Caspar niet hebben geholpen 😞! Ik heb het zelf getest, maar ik krijg ook nergens Accept & buy te zien. We gaan kijken naar een andere oplossing! Het is natuurlijk wel handig dat we weten hoe dit moet 😉.

Groetjes, Tiury
Bedankt voor alle goede zorgen! Ik wilde dat ik beter nieuws had maar......... het is me niet gelukt.

Ik was er trouwens niet helemaal zeker van wat je bedoelde bij stap 3 en 4, welke download had je het precies over?

Ik heb zelf daarom maar een willekeurige app gekocht (met NL-se credit card) en gelijk ook weer gerefund (was een ongelukje hoor, ik kreeg het "Buy Now" en toen was het al gekocht, arme app maker dacht dat-ie een sale had).

Alle andere stappen waren heel duidelijk en ik heb een paar keer clear data gekozen.

Het is niet ZO'N ramp hoor, want ik kan me nu ook behelpen met het nieuwe account dat ik heb aangemaakt, maar de bovenstaande oplossing werkt dus helaas niet.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi SophiaB,

Ik heb een instructie voor je waarmee het mogelijk moet zijn om de app in Canada te downloaden:

1. Log in op jouw Google Wallet account om jouw betaalmethoden te managen.
2. Voeg een nieuwe kaart toe, of verander je standaard betaalmethode naar één waarvan het factuuradres in Nederland ligt.
3. Open de Play Store en navigeer door alle beschikbare downloads.
4. Klik om de download te beginnen tot er wordt gezegd: “Accept and Buy” (je hoeft niet te kopen namelijk).
5. Sluit de Play Store en verwijder de data voor de Google Play Store app (Instellingen > Apps > Google Play Store > Clear Data).
6. Open weer de Play Store. Nu zou je in de Play Store van Nederland moeten komen. Dan zou je ‘m moeten kunnen downloaden.

Het zou hiermee moeten lukken om de app te downloaden en te gebruiken. Ik hoop goed nieuws van je te krijgen!! :D

Groetjes,
Caspar
Reputatie 5
Badge +9
Hoi SophiaB,

Bedankt voor je duidelijke uitleg en de screenshots.

Ik heb het doorgenomen met degene die over de Simyo app gaat. Ze gaat kijken hoe het zit met de beschikbaarheid van de Simyo app in Canada. We denken dat we nu weten waar de zere plek zit. Hopelijk kunnen we ervoor zorgen dat de app ook daar gewoon te downloaden is.

Je hoort nog van ons!

Groetjes,
Caspar
Natuurlijk wil ik helpen dit op te lossen :D

Ik heb momenteel een Lenovo tablet, Moto G en Note 4. Deze werken allemaal met de Simyo app, dat weet ik "toevallig" :8

Onderstaande tests zijn met de Note 4.

Als eerste, als ik naar de Google app website ga (dus niet de app store), krijg ik de melding dat al mijn devices incompatible zijn. Dit is natuurlijk niet zo... want ze zijn allemaal compatible.



In Ik kan de app ook niet vinden door direct te zoeken op de Note, hij geeft wel een paar andere apps weer.



Als ik in de app store de app direct open via een link, krijg ik de melding dat de app niet beschikbaar is in mijn land:



Dit is dus op de Note 4, met mijn "main" Google account in Canada, met een Canadese SIM kaart.

Maar............ hier komt het interessante deel van het verhaal 😛 Ook toen ik in Nederland was en mijn Simyo kaartje erin had zitten, kreeg ik deze zelfde melding. Ben intussen weer terug in Canada met weer de Canadese SIM.

Om mijn theorie te testen heb ik daarom een nieuw Google account aangemaakt en daar "Nederland" gekozen. En.......... wat krijg ik nu:



Heb hem geinstalleerd en hij werkt goed...... maar.............. ik zou hem toch liever op mijn "eigen" account willen kunnen installeren 😃
Reputatie 5
Badge +8
Hoi SophiaB,

De app zou inmiddels internationaal beschikbaar moeten zijn. Uiteraard zoeken we graag voor je uit waarom het downloaden bij jou niet wil lukken.

Kun je me vertellen welk type telefoon en welke versie van het bijbehorende besturingssysteem je gebruikt? Ik zou ook graag willen weten welke foutmelding je precies krijgt als je de app probeert te downloaden.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Sean
Dank dank 🙂
Reputatie 5
Badge +8
Hoi SophiaB,

Het lijkt er inderdaad op dat jouw vraag is bedolven onder alle vragen over de Windows app. Mijn excuses daarvoor. Wij doen altijd ons uiterste best om binnen 24 uur een reactie te geven op het forum.

Jouw vraag om de app internationaal beschikbaar te maken, heb ik inmiddels doorgestuurd naar de ontwikkelaars van de Mijn Simyo app. Zodra ik een terugkoppeling heb gekregen, laat ik het je weten.

Groetjes,
Sean

Reageer