.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt [deel 2]


Reputatie 6
Badge +10
  • Oud-moderator
  • 5265 reacties
Dit is een vervolg op het topic over de nieuwe Simyo app. Deel 1 is hier te vinden

De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor Android en iOS. Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.

We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Omdat we veel nuttige feedback van jullie hebben ontvangen via het vorige feedback topic, hebben we nu versie 2.0 uitgebracht.

En op verzoek van veel Simyo bellers, is het nu ook weer mogelijk om ingelogd te blijven in de app!

Uiteraard willen de ontwikkelaars jullie bedanken voor de feedback.

Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?

Sim Only versie

- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo
- Inloggen met een inlogcode
- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt
- Facturen betalen vanuit de app
- MB's bijkopen
- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen)

Prepaid versie

- Beltegoed opwaarderen
- Inloggen met een inlogcode

Nieuw! Versie 2.0

- De widget is terug
- Je kunt nu kiezen om ingelogd te blijven
- Wachtwoord bij bundels bijkopen en wijzigen
- Foto toevoegen aan profiel
- Uitleg voor aanmaken inlogcode

Wil je de app downloaden?

- iOS
- Android

Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.

Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.

161 reacties

Reputatie 1
Waarom geen app gemaakt voor Windows Phone?
Badge
Ik mis de Windows phone en of Windows 10 universele app ???
Er is ook een groot deel van jullie klanten (waaronder ik) Windows Phone gebruiker. Leuk en bedankt voor de mail maar wij hebben er niets aan. 😛
Reputatie 1
Wel heel erg jammer dat er nog steeds geen app is voor de Windows Phone .......
Komt deze er nog?
Ik gebruik zelf Windows Phone. En het is erg jammer dat jullie er geen app meer voor maken. Er zijn meer Windows phone gebruikers dan jullie denken. Je zij net zelf ook al: We kunnen de systemen van klanten niet detecteren, maar jullie kunnen wel zeggen dat er weinig Windows Phone gebruikers zijn. Een beetje gek niet? Ik heb wel een suggestie: Nu met Windows 10 is het erg makkelijk om een IOs app the draaien op Windows 10. Deze kun je makkelijk overzetten en kost nauwelijks iets. Dan hebben de Windows phone gebruikers toch een app!!
Leuk zo'n mailtje waarin ik een mededeling krijg dat er een nieuwe versie van de app uit is....

Lees ik echter verder, blijkt het niet voor mijn telefoon te zijn (windows phone 😎. Dit terwijl bij Simyo in de telefoonshop ook Windows Phones worden geleverd....

Kortom: ik zou het vinden als deze app ook ontwikkeld zou worden voor de windows phone, ook al heeft dit plafform een laag aandeel...
Waarom geen app gemaakt voor Windows Phone?

Omdat Simyo te weinig klanten heeft met Windows Phone en daarom de kosten te hoog zijn. Er is wel een app voor Windows Phone, maar deze is sterk verouderd, en word ook niet meer ondersteund / bijgewerkt. Tevens toont deze enkel de bundel standen en is hij enkel voor abonnement houders..


Als jullie weten hoeveel klanten een Windows Phone hebben, waarom krijgen die dan een mail dat de Mijn Simyo app is verbeterd. Het is al een teleurstelling dat jullie voor de Windows Phone geen app hebben en dan ga je die klanten ook nog blij maken met een dooie mus. Da's niet erg klantvriendelijk, zou ik zeggen.
Android iOS ...... fantastisch. Maar waar blijft de windows phone? Erstig onderschat en daarom altijd achteraan in de rij. Jammer. Of komt ie nog?
Reputatie 1
Badge +1
Nou als Simyo de Windows phone niet meer serieus neemt, dan neem ik Simyo niet meer serieus. Tijd om over te stappen dus.
Zo'n eenvoudig rekensommetje kan ik inderdaad zelf ook maken. Mij wordt per mail gevraagd of ik suggesties heb voor eventuele functionaliteit in de mobiele applicaties. Dit is het enige wat mij wel handig lijkt, handig omdat je dan kan zien of je boven/onder het gemiddelde zit van wat je kan gebruiken

Dus stel je hebt 1000 MB per maand: 1000 / 30 dagen = 33,33 MB per dag beschikbaar. Als er via de app staat aangegeven dat er nog maar 20 MB per dag beschikbaar is kan de gebruiker hier op letten om zo onnodige kosten te besparen.
Leuk zo'n mailtje. Totdat bleek dat het niet relevant voor je was omdat je OS niet ondersteund wordt door Simyo (Windows Mobile). Wat ik me dan toch afvraag: Waarom niet een update ervoor? En ja, ik begrijp dat het marktaandeel een stuk kleiner is tov een Android, maar ik kan me niet voorstellen dat een stagair aannemen om een transparante live tile te maken die je tegoed/resterende minuten/mbs ziet zo duur voor jullie is. (Als random voorbeeld). Of als jullie het weigeren, stel de API open.

Maar goed, er is dus besloten die links te laten liggen. Oké, jammer maar helaas. Echter wie bedacht toen dat het een goed idee was om al die gebruikers een mailtje te sturen met een nieuwe app die niet bestaat? Jullie kunnen prima detecteren wie WM10/WP8 draait, dus waarom stuur je die mensen een mail? Je hoeft ons er niet vaker op te wijzen dat we niet ondersteund worden, dat begrijpen we ondertussen.
Ik mis ook de windows app. Of een leuke aanbieding om mij over te halen tot Android of iOS 😃
Ik heb, net als sommige anderen in dit forum, een Windows phone. Sterker nog, er zijn hier 4 mensen in huis, die alle 4 een simyo sim only hebben én een Windows phone. Nu snap ik dat de userbase klein is, maar er is wel één ding verandert in het Windows phone landschap: App bridges. Voor iOS apps is er project Islandwood, waarmee iOS apps omgezet kunnen worden naar universele Windows apps, wat betekend dat de app op alle Windows 10 apparaten draait, dus naast telefoons ook computers (dus grotere userbase). Ik heb gelezen dat resultaten van de bridge wisselend zijn, maar ik zou het heel gaaf vinden als jullie eens onderzoek zouden kunnen doen naar de mogelijkheden van deze tool en ons kunnen laten weten of dat een goed alternatief is voor het ontwikkelen van een volledig nieuwe pap, en waarom wel/niet. Dan is er in ieder geval voor de Windows phone gebruikers onder ons duidelijkheid over de situatie, met bijbehorende reden.

Een link naar de bridge in kwestie: https://developer.microsoft.com/nl-nl/windows/bridges/ios
ik las net een mail over de nieuwe Mijn Simyo app. Voor iOs en Android... Waar is de Windows Phone versie?
Reputatie 1
Badge +1
Is de nieuwe Windows app vergeten, of komt deze nog ?
Reputatie 1
Hoi WillemSV en Wim3117,

Goed dat jullie je hierover laten horen 🙂. Ik heb zojuist een ander forumlid met hetzelfde verzoek aan antwoord gegeven. Deze reactie vind je hier. Ik hoop dat jullie mijn uitleg begrijpen 🙂.

Groetjes, Tiury


Dag,

Ik begrijp de uitleg in je reactie.
Ook begrijp ik dat Simyo niet kan zien welk operatingsystem draait op de telefoons van haar klanten.
Ook begrijp ik dat Simyo als prijsvechtermerk van KPN de kosten moet beheersen.
Weinig vraag betekent dan inderdaad niet ontwikkelen.

Echter: ik heb vanmiddag heel wat mailtjes voorbij zien komen van WindowsPhone-gebruikers die het jammer vinden dat er geen Windows-app van Simyo is.
Misschien eens mening peilen middels een e-mail?
Of toch maar weer eens proberen of er vraag naar is?
Dat zou mijn nu al grote tevredenheid over Simyo alleen nog maar verder doen stijgen 🙂.

Groet,

Wim 3117
Misschien is het een idee om voor de gebruiker uit te rekenen hoeveel MB er ongeveer beschikbaar is per dag. Er staat wel aangegeven in de app hoeveel dagen + hoeveel MB's nog beschikbaar zijn. Maar het lijkt mij wel handig om te weten hoeveel MB je gemiddeld per dag kan gebruiken met de eerder gebruikte gegevens.
Badge
even een tip
ik moest hem geforceerd een update geven,
hij zegt wel dat hij geïnstalleerd is maar met meerder toestellen op het zelfde playstore account ging de update niet vanzelf nog,


top de widget werkt weer, en voor deel het account wat ingelogd staat geeft hij weer,
dus wil je één van de kinderen een tijdje in de gaten houden is dit heel erg simpel,
laat je die ingelogd staan,
het wisselen naar een andere account moet je bij instellingen even uitloggen
was de eerste keer even zoeken, maar werkt prima
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties! Ik probeer iedereen zo overzichtelijk mogelijk antwoord te geven.

@Corvh62, Gerard Wissing & st00mwals, Raytje heeft jullie al een antwoord gegeven op deze vraag en ik kan jullie hierin geen ander antwoord geven. Als je gebruik maakt van een Sim Only in combinatie met een Windows Phone, kun je de oude versie van de app downloaden. Helaas staat er verder geen update gepland voor deze app. Sorry!

@Radar, je moet inderdaad uitloggen als je wilt switchen naar een ander account. Hier hoef je niet de hele app voor af te sluiten. Als je ingelogd bent, kun je rechts bovenin klikken op het rondje van je account. Hierna kun je kiezen voor ‘uitloggen’. Je komt vervolgens in het overzicht van alle accounts. Je klikt het account aan wat je nodig hebt, en logt weer in.

Het makkelijkste is om een code aan te maken. Zo log je snel en makkelijk in zonder steeds het wachtwoord in te moeten voeren :)

@Ceesdegroot & Albertien, bedankt voor je feedback! Ik zorg dat het bij de juiste persoon terecht komt!

@Cne, bedankt voor het meedenken! We waarderen het enorm dat je de moeite hebt genomen om ons een bericht te sturen met je ideeën. Natuurlijk ga ik dit ook doorgeven en wie weet kunnen we hier in de toekomst iets mee doen :)

@Kees P, bedankt voor de tip! Dit kan zeker handig zijn voor klanten die de update nog niet automatisch binnen hebben gekregen. Wij zijn zelf ook blij met het feit dat de widget terug is!

@A.Vink, wat vervelend om te zien dat de app niet werkt! Heb je de nieuwste versie van de app al gedownload? Hier zit de widget is. Als je deze nog niet hebt, dan raad ik je aan om deze update uit te voeren. In onze 1e reactie op dit topic, staat een FAQ. Hierin leggen we uit waarom jij dit oranje scherm krijgt en hoe je dit kunt oplossen. Heb je dit gelezen en heb je hier iets aan?

@Erik-Jan, dat zien we wel eens vaker gebeuren! Als je uitgelogd bent en klikt op ‘aanpassen’, krijg je een kruisje te zien bij jouw account. Hiermee verwijder je het account binnen de app. Als je hem opnieuw toevoegt, moet je netjes kunnen inloggen met je eigen wachtwoord. Wil je dit proberen?

@Burddie, Franswon & Wijbro, yes! Luisteren doen we zeker. Zonder jullie feedback kunnen we niet verbeteren. Bedankt hiervoor!

@Raytje, ik kan je niet vaak genoeg bedanken voor je hulp in dit topic!

Groetjes,
Angela
Leuk zo'n mailtje. Totdat bleek dat het niet relevant voor je was omdat je OS niet ondersteund wordt door Simyo (Windows Mobile). Wat ik me dan toch afvraag: Waarom niet een update ervoor? En ja, ik begrijp dat het marktaandeel een stuk kleiner is tov een Android, maar ik kan me niet voorstellen dat een stagair aannemen om een transparante live tile te maken die je tegoed/resterende minuten/mbs ziet zo duur voor jullie is. (Als random voorbeeld). Of als jullie het weigeren, stel de API open.

Maar goed, er is dus besloten die links te laten liggen. Oké, jammer maar helaas. Echter wie bedacht toen dat het een goed idee was om al die gebruikers een mailtje te sturen met een nieuwe app die niet bestaat? Jullie kunnen prima detecteren wie WM10/WP8 draait, dus waarom stuur je die mensen een mail? Je hoeft ons er niet vaker op te wijzen dat we niet ondersteund worden, dat begrijpen we ondertussen.


Leg ons even uit hoe jij denkt dat Simyo detecteert wat voor telefoon hun klanten hebben. Ben ik zeer benieuwd naar, helemaal omdat Simyo een Sim Only provider is en er dus geen abonnementen zijn in combinatie met een toestel.

Het mailen van nieuwsbrieven gaat met een simpele "druk op knop" naar al haar klanten. Het enige wat Simyo kan zien is of je een pre paid klant bent of een klant met abonnement.
Kan ik meerdere sim kaarten beheren onder 1 account (dan wel koppelen)?

Ja je kunt dat doen in het inlogscherm door op het +je in het rondje te klikken.
Ik gebruik zelf Windows Phone. En het is erg jammer dat jullie er geen app meer voor maken. Er zijn meer Windows phone gebruikers dan jullie denken. Je zij net zelf ook al: We kunnen de systemen van klanten niet detecteren, maar jullie kunnen wel zeggen dat er weinig Windows Phone gebruikers zijn. Een beetje gek niet? Ik heb wel een suggestie: Nu met Windows 10 is het erg makkelijk om een IOs app the draaien op Windows 10. Deze kun je makkelijk overzetten en kost nauwelijks iets. Dan hebben de Windows phone gebruikers toch een app!!

Ik ben niet van Simyo hoor.. Ik ben net als jouw klant.. Dus dat "We kunnen de systemen van klanten niet detecteren" klopt niet want dat heb ik niet gezegd.

En hoe ze wel kunnen zeggen dat er weinig klanten ijn met WP? Misschien door de downloads van de app die nu wel in de store staat 😉 En die afname is zeer gering (geweest) en daarom ook nooit meer bijgewerkt.

Wellicht als de vraag zo groot word dat de kosten draagbaar worden voor SImyo komt ie nog. Dan zou ik er zelf ook profijt van hebben namelijk 😉
Wat een blunder van Simyo om geen Windows app te ontwikkelen en wel om 3 redenen :

1. de kernactiviteit is telefoonprovider en met slechts 3 systemen in NL, ontwikkel je dus voor je eigen kernactiviteit alle voor deze markt bijbehorende apps.
2.Simyo schuift een deel van haar klanten terzijde : mogelijk is niet eens bekend welke gebruikers van prepaid op Windows draaien ( van de sim-only natuurlijk wel) , dus hoe kan je dan stellen dat de markt te klein is.
3.Strategie is vooruitzien en niet terugzien : natuurlijk was het marktaandeel Windows klein in NL, maar nu de nieuwste Phones op Windows 10 draaien, is het de vraag wat het aandeel gaat doen.

Wij hebben vorige week 2 nieuwe Windows 10 Lumia 650 in gebruik genomen ( top-recensie o.a van Tweakers ) voor slechts € 182 per stuk met 5 inch scherm e: al jaren zeer tevreden over Windows phone , zoals met de inmiddels al oude Lumia 900.
Wij gaan op zoek of een andere provider wel zijn kernactiviteit van telecomprovider serieus neemt en nemen onze 4 phones dan mee !
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rianne81,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt inloggen! Wat PCFreak vraagt is een goed begin: kun je wel op de computer inloggen met je inloggegevens? Als dat kan, dan raad ik je aan om je app te verwijderen en opnieuw te installeren. Als je daarna je 06-nummer en wachtwoord invoert, zul je opnieuw een code moeten kiezen. Hopelijk zal het dan allemaal werken! Als niet, kun je dat terugkoppelen en gaan we gewoonweg op zoek naar een ander antwoord.

Als je niet op de computer kunt inloggen, dan kun je klikken op 'Wachtwoord vergeten'. Je krijgt dan een nieuw wachtwoord toegestuurd via e-mail! Hiermee kun je het dan opnieuw proberen.

Hou je me op de hoogte?

@ PCFreak, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Goedendag,

Ik gebruik de app geregeld om mijn kinderen hun verbruik te controleren. Ik ben al blij dat ik meerder nummers met de app kan observeren. Graag zou ik nog een paar verbeteringen aan de app zien.
Als ik van telefoon nummer wil wisselen moet de hele app. afgesloten worden en kan ik pas na het opnieuw opstarten van de app. op een andere afbeelding klikken.Het zou veel handiger wezen als ik gewoon uit de ene account kan en via de afbeelding en pin meteen weer in de andere account.
Ook mis ik de dagen teller in het grafiek. Vroeger in de langwerpige verbruiksgrafiek liepen ook de dagen mee.
Nu staan de resterende dagen erboven, maar moet je zelf rekenen of je verbruik nog in de pas loopt met de resterende dagen

Ook op de website mis ik de dagenteller in het grafiek, een klein blauw lijntje zou veel duidelijker wezen net zo als voorheen met de rechte verbruiksbalk.

Grt Flip

Reageer