.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Ik kan jullie niet vaak genoeg op het hart drukken dat wij echt bezig zijn met de feedback die jullie geven. Zoals wij in de FAQ aangeven, zijn wij als onderdeel van KPN gebonden aan bepaalde richtlijnen voor het ontwikkelen van de app. Dit betekent dat eventuele wijzigingen, verbeteringen en nieuwe updates altijd eerst door meerdere partijen bekeken moeten worden.

We proberen zo hard en zo snel mogelijk te werken en een zo goed mogelijke oplossing te creëren. Ik heb vaker in dit topic aangegeven dat we proberen er een mouw aan te passen.

Ook heb ik vaker aangegeven dat wij erg blij zijn met alle feedback. Dit is nog steeds zo ook al is deze niet altijd even positief. Wij kunnen niet leren en verbeteren zonder jullie. Nogmaals bedankt :)

Groetjes,
Angela
Badge
@Angela
Fijn dat er wel naar gekeken wordt. We wachten met spanning op de nieuwe versie. Met weer een tijdlijn, neem ik aan...
Kun je aangeven wanneer we die nieuwe versie ongeveer kunnen verwachten?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Chabot,

Of en wat er precies gaat komen durf ik niet te zeggen. Er is nog helemaal niet bekend wat we kunnen doen om de app meer bij jullie wensen aan te laten sluiten. Ik kan je dus nog niet vertellen of er een tijdslijn komt en zo ja, wanneer deze komt.

Dit is allemaal nog even afwachten. Ik snap dat het vervelend is 😞 Zodra er meer informatie is, zal ik deze zeker met jullie delen.

Groetjes,
Angela
Waardeloze update want ik wil geen wachtwoord in hoeven voeren als ik mijn verbruik Wil bekijken
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tim009,

Goed dat je hier feedback over geeft!

Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen?
Omdat Simyo onderdeel is van KPN, moeten wij ons houden aan bepaalde richtlijnen bij het ontwikkelen van onze app. Er zijn meer persoonsgegevens in te zien en je kunt nu producten aanschaffen. Daarom zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.
Gelukkig is het mogelijk om een eenvoudige pincode in te stellen. Dit doe je door naar het icoontje rechts bovenin je scherm te gaan en te drukken op ‘Wijzig inlogcode’.


In de FAQ die we hebben geplaatst als eerste reactie in dit topic, geven we aan waarom je nu met een wachtwoord moet inloggen. Ik heb dit antwoord toegevoegd in mijn bericht. Heb je al een pincode aangemaakt? Dit maakt het inloggen als een stuk makkelijker.

Groetjes,
Angela
Badge
De app na niet laden nadat ik inlog krijg elke keer de melding dat er iets fout ging maar wat weet ik niet
Ik heb ook een probleempje met de app. Omdat ik het vervelend vind iedere keer opnieuw het wachtwoord in te tikken, heb ik geprobeerd om een pincode/inlogcode in te stellen. Nog steeds niet ideaal, maar wel handiger.
De app openen en aanmelden lukt, maar als ik naar 'wijzig inlogcode' ga, krijg ik da bij invullen van mijn wachtwoord de melding 'Je wachtwoord is niet goed ingevuld'. Zeker 10x geprobeerd, zonder succes.
Het zou trouwens ook handig zijn als ergens een optie zou zijn het wachtwoord tijdelijk te laten zien zodat je zeker weet dat er geen typefout in zit.
Ik heb alles geprobeerd maar kon de optie lockscreen "geen" niet meer gebruiken in mijn instellingen. Pas na een fabrieksreset lukt het weer. Spreekt voor zich dat ik de nieuwe app niet opnieuw download.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Goed dat jullie je problemen met de app hier melden! Het is natuurlijk niet handig dat de app niet goed werkt.

@Sessa, oei, dat lijkt op een bekend probleem. Kun je via de computer eens naar Mijn Simyo gaan en controleren of je daar de factuur kunt bekijken? Ik verwacht dat dit namelijk in verband staat met de foutmelding die jij ziet in de app. Ik hoor het graag van je.

@Deleen, gelukkig heb ik hier een oplossing voor! Voordat je inlogt, kun je rechts bovenin klikken op 'aanpassen'. Hierna komt er een kruisje te staan bij jouw account. Verwijder nu je account en maak deze opnieuw aan. Geen zorgen, je verwijdert niet je volledige account maar alleen degene binnen de app. Je kunt dus inloggen met dezelfde gegevens. Je wachtwoord wordt nu geaccepteerd en je kunt een inlogcode aanmaken. Laat je weten of dit gelukt is?

@Rienels, wat lastig dat jij hier last van hebt gehad! Er waren nog meer opties die je had kunnen testen. Het is natuurlijk niet handig dat je een reset hebt moeten doen. Je kunt de app wel weer opnieuw downloaden. Op het moment dat jij dan de vraag krijgt om een schermvergrendeling in te stellen, kun je voor 'annuleren' kiezen. Deze wordt dan niet ingesteld.

Groetjes,
Angela
... In de FAQ die we hebben geplaatst als eerste reactie in dit topic, geven we aan waarom je nu met een wachtwoord moet inloggen. Ik heb dit antwoord toegevoegd in mijn bericht. Heb je al een pincode aangemaakt? Dit maakt het inloggen als een stuk makkelijker.

Dat klinkt leuk alleen is het geen geldige reden: zelfs bij bankieren-apps kan je instellen (optioneel) dat je zonder wachtwoord je huidige saldi wilt inzien. Wil Simyo soms roomser dan de paus zijn?
Reputatie 5
Badge +10
Dat klinkt leuk alleen is het geen geldige reden: zelfs bij bankieren-apps kan je instellen (optioneel) dat je zonder wachtwoord je huidige saldi wilt inzien. Wil Simyo soms roomser dan de paus zijn?

Hoi BellendeKakatoe (leuke forumnaam trouwens :)) en anderen,

We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden tot het ingelogd blijven in de app. We doen in ieder geval erg ons best om de app zoveel mogelijk aan te laten sluiten op de wensen van iedereen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Als dit lukt alles komt de widget dan ook weer terug? Dat was namelijk voor mij de reden om de nieuwe versie te de-installeren en de oude versie terug te zetten.
... In de FAQ die we hebben geplaatst als eerste reactie in dit topic, geven we aan waarom je nu met een wachtwoord moet inloggen. Ik heb dit antwoord toegevoegd in mijn bericht. Heb je al een pincode aangemaakt? Dit maakt het inloggen als een stuk makkelijker.

Dat klinkt leuk alleen is het geen geldige reden: zelfs bij bankieren-apps kan je instellen (optioneel) dat je zonder wachtwoord je huidige saldi wilt inzien. Wil Simyo soms roomser dan de paus zijn?


Welke bank is dat?

Daarbij denk ik niet dat je een bank en een telecom bedrijf met elkaar kan vergelijken.
@Raytje (146): meerdere zoniet alle banken bieden die mogelijkheid. Zelf internetbankier je niet? Op de een of andere manier ben ik niet verbaasd...

Google: bank saldi inzien zonder inloggen

Natuurlijk kan je wanneer het om bepaalde gegevens gaat (banksaldi, bel-/internet tegoed) wel degelijk een vergelijking maken tussen banken en telecomproviders).
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/de-nieuwe-mijn-simyo-app-laat-weten-ervan-vindt-32084/index6.html#post125753

Humm, als voorbeeld Rabo app.
Toestel moet eerst geregistreerd worden via de scanner en dan kun je een eigen inlogcode kiezen.
Maar dan nog moet ik inloggen

ABNAMRO vraagt om een 5-cijferige inlogcode.

Lees ook https://www.abnamro.nl/nl/prive/internet-bankieren/overboeken-met-identificatiecode.html
Om uw saldo te zien, hoeft u niet in te loggen met de e.dentifier en uw betaalpas. Dat kan ook met uw identificatiecode. Dat is een 5-cijferige code waarmee u eenvoudig inlogt op uw pc, laptop of uw smartphone. Om deze code in te stellen logt u eerst eenmalig in met uw e.dentifier.
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/de-nieuwe-mijn-simyo-app-laat-weten-ervan-vindt-32084/index6.html#post125753

Humm, als voorbeeld Rabo app.
Toestel moet eerst geregistreerd worden via de scanner en dan kun je een eigen inlogcode kiezen.
Maar dan nog moet ik inloggen


Hmmm, als voorbeeld de Rabo app: stel de saldochecker in en je hoeft niet (meer) in te loggen om je saldo te zien.
Touché, maar wel eerst apparaat registreren maar dat is een andere cookie. 🙂
Je schrijft internetbankieren apps, dus meervoud, maar uit enig onderzoek blijkt dat alleen de Rabobank app deze, in mijn ogen slechte, keuze aanbied. En waarom vind ik het een slechte keuze. Omdat als je bijvoorbeeld je saldo in kan zien zonder in te loggen, betekend het dat er ergens in die app een deurtje open staat die kwaadwillende zouden kunnen gebruiken om verder te komen.

En omdat de huidige app van Simyo nu meer mogelijkheden heeft, zoals verhogen / verlagen van je bundels, bundels aanschaffen en betalen is een extra beveiliging verplicht. Dit heeft Simyo proberen uit te leggen maar is ook van mening dat je naar de klanten moet luisteren. En om die reden heeft men in onderzoek of de Widget weer terug kan komen.

Als ik puur naar mezelf kijk vind ik het moeten intoetsen van een wachtwoord of pincode helemaal geen belemmering. Ik kan mij ergere dingen voor stellen. Neemt natuurlijk niet weg dat het voor andere wel vervelend kan zijn.
Touché, maar wel eerst apparaat registreren maar dat is een andere cookie. :)

Dat is waar en dat zou voor de Simyo app ook een goede oplossing kunnen zijn. Of een wachtwoord waarmee de widget functionaliteit, om de tegoeden in te zien, aan- of uitgezet kan worden.

--
We kunnen van rampspoed genezen door de dankbare herinnering aan wat we zijn kwijtgeraakt. - Epicurus
Je schrijft internetbankieren apps, dus meervoud, maar uit enig onderzoek blijkt dat alleen de Rabobank app deze, in mijn ogen slechte, keuze aanbied. En waarom vind ik het een slechte keuze. Omdat als je bijvoorbeeld je saldo in kan zien zonder in te loggen, betekend het dat er ergens in die app een deurtje open staat die kwaadwillende zouden kunnen gebruiken om verder te komen.
Waarom? De API om saldi te laten zien staat natuurlijk los van verdere functionaliteit. Het zijn echt geen knoeiers daar bij de Rabobank (en andere banken).

En omdat de huidige app van Simyo nu meer mogelijkheden heeft, zoals verhogen / verlagen van je bundels, bundels aanschaffen en betalen is een extra beveiliging verplicht. Dit heeft Simyo proberen uit te leggen maar is ook van mening dat je naar de klanten moet luisteren. En om die reden heeft men in onderzoek of de Widget weer terug kan komen.
Dat soort nieuwe functionaliteit heeft niets te maken met het tonen van tegoeden in een Widget (evt. afgeschermd met een wachtwoord). In onderzoek kan nog tijden duren en in de tussentijd zitten bestaande gebruikers met een kreupele nieuwe app. Dat had Simyo kunnen (moeten) voorzien toen ze functionaliteit weghaalden. Een goede oplossing was geweest de nieuwe app afzonderlijk te introduceren in Google Play, zodat oude en nieuwe app naast elkaar gebruikt kunnen worden. Na het wegwerken van kinderziektes had men de oude app dan kunnen verwijderen uit Google Play. Toch geen rocket science zou je denken.

Als ik puur naar mezelf kijk vind ik het moeten intoetsen van een wachtwoord of pincode helemaal geen belemmering. Ik kan mij ergere dingen voor stellen. Neemt natuurlijk niet weg dat het voor andere wel vervelend kan zijn.
Een wachtwoord of pincode alleen voor de genoemde extra functionaliteit geen probleem. Echter niet voor andere functionaliteit waar een wachtwoord overduidelijk totaal overbodig is. Mocht men het toch willen dan achter een instelling met wachtwoord. Iedereen tevreden.
Waar kan ik mijn Simyaardag zien of instellen?
Gebruik je de oude versie van de app? Want dan zie je inderdaad het cadeau niet. Wanneer je de nieuwe versie van de app download dan zie je de 1000 MB daar wel alsook op mijn simyo.

Suuk 6
Bij de lancering van de nieuwe app zaten er voor mij wat bugs op.
Liep vast bij het instellen en/of profielfoto plaatsen.
Sinds de recente update is dit opgelost en werkt de app zoals het hoort.

Als iets niet goed werkt dan zeg ik het, als iets wel goed werkt dan zeg ik het ook.
Zeg maar tegen de simyo app makende personen....

Puik werk mensen !:)
Ik heb inmiddels de nieuwste versie van de app maar helaas geen simyaardag.
Ook geen 1000 MB overigens...maar dát is dan logisch aangezien ik die simyaardag ook niet kan instellen?
Landscape. Waarom kan de app niet op landscape. Dat klinkt als een gemiste kans. Er zijn bv tablets met 4g waar we prepaid op internetten. Een app voor ios uitbrengen sec in portrait is wel uit de vorige eeuw....

Landscape modus op je telefoon staat aan?