.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Ik kreeg zojuist een update van de App binnen (Android). Ik zag nu dat het mogelijk is om aan te vinken dat je ingelogd wilt blijven. Dus dat herhaaldelijk inloggen is niet meer nodig en dat was toch één van de grootste ergernissen voor velen.
@Raytje (161) de ontbrekende widget wordt minstens zo vaak genoemd bij ergernissen. Maar dat is natuurlijk moeilijker te verhelpen dan het niet meer hoeven inloggen. Maar hoe dan ook een welkome update natuurlijk.

ook kent Simy geen plafond wat internet gebruik betreft, gaat gewoon door buiten de bundel,


Met alle respect hoor, maar dit is een argument die A: niks met de nieuwe app te maken heeft en B: de klant kan weten alvorens hij / zij een abonnement afneemt. Maar persoonlijk vind ik een abonnement bij Simyo voor vooral jongere kinderen ook niet passend. Mede omdat er dus geen plafond is. In veel telefoons is dit trouwens wel in te stellen, ook zijn daar apps voor.

Dit is een Blog waar enige bespaar tips worden gegeven en waar je ook een limiet kan instellen.
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/
Reputatie 1
Badge +1
Ik kwam erachter dat jullie toch een URL scheme voor de iOS (iPhone) app gebruiken namelijk simyo:// (duh) alleen wanneer ik deze open via de Launcher widget in het Notificatie Centrum schiet de app na openen direct naar de achtergrond. Kunnen jullie hiernaar kijken en dit oplossen. Dit zelfde probleem speelt niet met andere apps dus dit staat los van Launcher widget zelf. Overigens erg een aanrader die widget om snel naar bepaalde functies (Instellingen > WIFI selecteren of Instellingen > Bluetooth apparaat selecteren) te gaan of naar apps of app functies.

Overigens erg fijn dat de mogelijkheid om het wachtwoord te onthouden in de recente iOS app update weer mogelijk is gemaakt. Dank!
Ik krijg een oranje veld te zien en mijn toetsenbord en daar houd het op . Heb de app opnieuw gedownload en weer het zelfde verhaal . M.a.w. hij werkt niet meer bij mij . Op de android versie.
Reputatie 6
Badge +10
Ik kwam erachter dat jullie toch een URL scheme voor de iOS (iPhone) app gebruiken namelijk simyo:// (duh) alleen wanneer ik deze open via de Launcher widget in het Notificatie Centrum schiet de app na openen direct naar de achtergrond. Kunnen jullie hiernaar kijken en dit oplossen. Dit zelfde probleem speelt niet met andere apps dus dit staat los van Launcher widget zelf. Overigens erg een aanrader die widget om snel naar bepaalde functies (Instellingen > WIFI selecteren of Instellingen > Bluetooth apparaat selecteren) te gaan of naar apps of app functies.

Overigens erg fijn dat de mogelijkheid om het wachtwoord te onthouden in de recente iOS app update weer mogelijk is gemaakt. Dank!


Hoi pacorob,

Natuurlijk wederom bedankt voor een sterk staaltje feedback 🙂 Dit kunnen we altijd van jou verwachten! Hier hebben we nog geen eerdere melding van gekregen, dus ik ga dit doorgeven aan de ontwikkelaars. Of dit getest is met een andere Launcher betwist ik nu, vandaar dat dit nu pas naar voren komt 🙂. Bedankt!

Vanmorgen maar even aan het prutsen geweest in paint om het verbruikslijntje weer zichtbaar te maken.
Wat is er aan onderstaand plaatje wat het zo onoverzichtelijk maakt.
Ik zou dit weer heel graag terug willen (beetje programmeur zet dit er in 5 minuten in, zelfs rekening houdend met 28 - 31 dagen / maand)


Hoi benno2,

Ik heb je prachtige illustratie doorgegeven aan de ontwikkelaars om als verbeterpunt mee te nemen 🙂. Hopelijk kunnen ze hier iets mee!

Ik krijg een oranje veld te zien en mijn toetsenbord en daar houd het op . Heb de app opnieuw gedownload en weer het zelfde verhaal . M.a.w. hij werkt niet meer bij mij . Op de android versie.

Hoi henrie58,

Wat vervelend dat de app nu helemaal niet lijkt te functioneren. Kun je aan ons doorgeven welke telefoon je gebruikt en daarbij benoemen wat voor besturingssysteem hebt? Daarnaast hoor ik graag bij welke stap je dit precies krijgt! Alvast bedankt!

Groetjes, Tiury
Na één keer inloggen loopt de App volledig vast en zie ik alleen een oranje scherm, ik moet hem dan handmatig uitzetten.
Lekker handig hoor!!!

S4 mini android 4.4.2
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Zojuist hebben we een nieuw topic geopend met daarin allemaal nieuwe informatie! Om die reden ga ik niet inhoudelijk in op de laatste vragen die er gesteld zijn in dit topic. Deze worden in het nieuwe topic beantwoord.

Om het overzichtelijk te houden, ga ik dit topic sluiten. Je kunt met al je vragen terecht in boven genoemd topic 🙂 Neem alle nieuwe informatie in je op. Natuurlijk hopen we dat jullie net zo enthousiast zijn als wij.

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +10
Voor het gemak hebben we alvast wat veelgestelde vragen, met daarbij de antwoorden, opgesteld.

Waar is de widget gebleven?
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen. Dat betekent ook dat we je verbruiksgegevens niet meer direct via een widget kunnen tonen.
Omdat we veel feedback hierover hebben ontvangen, gaan wij opzoek naar manier waarop we de widget terug kunnen brengen.

Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen?
Omdat Simyo onderdeel is van KPN, moeten wij ons houden aan bepaalde richtlijnen bij het ontwikkelen van onze app. Er zijn meer persoonsgegevens in te zien en je kunt nu producten aanschaffen. Daarom zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.
Gelukkig is het mogelijk om een eenvoudige pincode in te stellen. Dit doe je door naar het icoontje rechts bovenin je scherm te gaan en te drukken op ‘Wijzig inlogcode’.

Moet ik een pincode aanmaken of is mijn wachtwoord voldoende?
Nee, dat hoeft niet. Het is een toevoeging die het inloggen makkelijker en sneller maakt. Als je later alsnog een pincode wil toevoegen, dan kan dat via je logo/foto onder het tabje Overzicht.

Waarom moet ik mijn wachtwoord/ pincode invullen als ik mijn bundels wijzig?
Dat is een extra beveiliging, zodat je nooit per ongeluk je bundels wijzigt. Deze optie kun je niet uitschakelen.

Wanneer werkt de app op mijn iPhone 4 met iOS 7?
Helaas is er iets misgegaan met het uitgeven van de app waardoor hij niet werkt op de iPhone 4 met iOS 7. Hier zijn we van op de hoogte. We lossen dit zo snel mogelijk op.
Update: Dit is nu opgelost. Door de app update uit te voeren, werkt de app ook met iOS 7

Waar is het verbruikslijntje in mijn overzicht?
We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina zodat je alles makkelijk kunt vinden. Hierbij hebben we geprobeerd om het verbruikslijntje in de cirkel toe te voegen. Hierdoor werd het checken van je verbruik een stuk minder overzichtelijk.
Je kunt uiteraard wel zien hoeveel dagen je nog met je tegoed moet doen bovenaan in de app.

Waarom wil de app toegang tot mijn foto’s/camera & galerij?
Dit hebben we, net als bij de vorige app, toegevoegd zodat jij jouw facturen kunt opslaan als PDF op je telefoon. Daarnaast hebben we als leuke feature dat je een profielfoto kunt instellen. Hiervoor vragen we toegang tot jouw camera. Je hoeft met het laatste uiteraard niet akkoord te gaan.

Kan ik mijn profielfoto later toevoegen/ wijzigen?
Nog niet. Dat wordt later toegevoegd.

Waar staan alle instellingen?
Aan de instellingen werken we nog. Die worden in de volgende update meegenomen. Je vindt ze dan onder het logo/foto’tje onder het tabje Overzicht.

Overzicht bij bundels aanpassen is onduidelijk (iOS)
Niet alle afbeeldingen waren meegenomen waardoor de afbeeldingen bij het overzicht 'bundels aanpassen' niet zichtbaar waren. Dit maakte het onoverzichtelijk.
Update: Opgelost. De afbeeldingen worden nu getoond. De app updaten verhelpt dit
Reputatie 7
Badge +9
Positief: ik kon deze nieuwe versie gewoon downloaden zonder te hoeven inloggen op de Nederlandse app store.
Negatief: ik weet niet waarom, maar mijn wachtwoord werd niet door de nieuwe app geaccepteerd. Pas nadat ik een nieuw wachtwoord had aangevraagd werkte het.

Verder is de informatie onder "Bundels aanpassen" verwarrend, door de minder geslaagde lay-out. Dit is wat ik zie op de iPhone 5:

***********************************************************************************************
***********************************************************************************************



***********************************************************************************************
***********************************************************************************************



***********************************************************************************************
***********************************************************************************************

Reputatie 1
Badge
Hallo Henko,
Ik vind jammer dat er geen "herstelpunt" van de app aanwezig is zodat je de oude app terug kunt halen.
Las wel dat de vernieuwde app niet werkt onder een prepaid kaart (MAAR DAAR WORDT AAN GEWERKT!!!!!!)
Dan maar inloggen op de pc, gemiste kans om Simyo gemakkelijk bereikbaar te houden
Groetjes Rinneke .
Reputatie 1
Badge
Heb nu de app op en ander toestel gedownload die met een abonnement van een andere provider draait met mijn gegevens van Simyo.
de Simyo app heeft dit niet in de gaten dat hij wordt omgeleid en ik weet weer wat de stand is zonder de op pc in te loggen
Ik heb vanmorgen een update ontvangen voor Android. Ook daar is de Widget weg. Dat is jammer, want je kunt niet meer in één oog opslag kijken hoe je er voor staat, maar het is ook geen wereldramp. Je opent de App met een 5 cijferige code, je hoeft alleen de eerste keer je 06 en wachtwoord in te voeren. Ik zie dit als een extra beveiliging, niks mis mee.

Landscape werkt wel. Bij mij stond auto rotate uit in m'n toestel, deze aangezet en daarna werkte dat dus ook. Echter wel alleen bij het tabblad "verbruik" en niet op het startscherm. Verder zag ik dat de app is uitgebreid met aanpassen of bijkopen van bundels. En kan je via de app ook naar vriendendeal.

En voor ouders met kinderen of mensen met meerdere nummers zag ik ook dat je nog een account kon toevoegen.

Kortom, op het missen van het Widget na, wat logisch is door de extra beveiliging middels pincode, vind ik de nieuwe app er goed uitzien.

Tot zover mijn eerste indruk 🙂
Reputatie 1
@klaus. Thanx, mijn widget is weer terug. Nu snel de updates uitzetten voor deze app.
Dus als ik het goed begrijp geef je dan zowel je telefoonnummer als je wachtwoord aan een verder onbekend bedrijf? Wie weet wat die met die info doen..:8

Eerlijk gezegd ik heb gewoon een heel eenvoudig te onthouden pincode er op gezet. Dus waar die uit bestaat heb je geheel zelf in handen.
Reputatie 2
Hoezo heeft de Android app opeens toegang tot de camera en telefoon nodig?

Dat vroeg ik me ook meteen af. Simyo: waar dient dat voor?
hij onthoud m'n inlogcode niet na sluiten van de app ik moet nu nog steeds elke keer m'n wachtwoord invullen op ios is dit
Hoezo heeft de Android app opeens toegang tot de camera en telefoon nodig?

Dat vroeg ik me ook meteen af. Simyo: waar dient dat voor?


Om in de toekomst een foto toe te voegen. Ik kon dat nu trouwens al (Android).
Reputatie 2
Hoezo heeft de Android app opeens toegang tot de camera en telefoon nodig?

Dat vroeg ik me ook meteen af. Simyo: waar dient dat voor?


Om in de toekomst een foto toe te voegen. Ik kon dat nu trouwens al (Android).


Ooo, dat is voor het 'fris design'...
Idd elke keer opnieuw je wachtwoord ook al na een paar seconden is erg vervelend.
Op mijn iphone 4 ios 7.1.2 crashed de app meteen


Ook op mijn iPad iOS 7.1.2 crashed de app meteen.
Hoezo heeft de Android app opeens toegang tot de camera en telefoon nodig?

Dat vroeg ik me ook meteen af. Simyo: waar dient dat voor?


Om in de toekomst een foto toe te voegen. Ik kon dat nu trouwens al (Android).


Ooo, dat is voor het 'fris design'...


Ik noem het persoonlijker maken. Is immers niet verplicht.
Widget widget widget zei ik al Widget. Voor alsnog widget
Badge
Zelfs mijn vader zei: Hey waar zijn mijn restant belminuten en mb's heen die ik altijd op het scherm zag staan? Ik roemde jullie App, door de eenvoud en de widget. Ik mis de widget... Dat ik moet inloggen als ik de App open vind ik minder problematisch, daar kwam ik amper in...

Kunnen jullie niet via een bevestigen een widget toevoegen? Met de mededeling als je akkoord gaat dat je afstand doet van je privacy of iets dergelijks?
De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor iOS. De Android versie volgt snel. Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg.
Op mijn oudere telefoon staat nog de oude versie van de app (prepaid), en idd die is veel overzichtelijker met die grafiek om je gebruik te monitoren.
Met die grafiek kon je echt je eigen genoeg bepalen, het was door de eenvoud beter.

Boeren wijsheid.....iets wat goed is goed laten. Niet elke verandering is een verbetering.
Wall of change tip? Don't change too much !