.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

mooie app werkt prima, ik mis alleen nog touch id
Badge
Zelfde ervaring als Rinneke. Ik had mij enige maanden geleden gemeld om te testen (leuk!) en bij het testen heb ik al doorgegeven dat de app niet werkt op de iPhone 4. De app is niet te openen, sluit meteen weer. Ik kreeg als reactie dat er naar gekeken zou worden en verder nooit meer wat vernomen.

Wat is het nut om te testen als er vervolgens niets mee wordt gedaan? Nu wordt de app dus doodleuk uitgerold en kan ik er niets meer mee! Spijt dat ik de update heb gedaan, had ik de vorige versie maar gehouden. Nu heb ik niets meer.

Is dit voor de iPhone 4S ook zo? Het zou erg handig zijn geweest als jullie hadden gemeld dat mensen met een 4(s) niet moeten updaten, dat zou klantvriendelijker zijn geweest dan deze blunder. Veiligheidshalve laten we de andere iPhone in het huishouden, een 4S, nog maar even op de oude versie.

😠
Reputatie 1
Wat ook vervelend is dat nu ik de app moet gebruiken omdat de widget het niet doet hij altijd in portrait mode opent terwijl ik hem meestal landscape gebruik.
Voor het gemak hebben we alvast wat veelgestelde vragen, met daarbij de antwoorden, opgesteld.

1) Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen? Dat was bij de oude app niet zo.
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.

Was dat bij de vorige versie van de app dan niet verplicht?
Reputatie 2
Ik gebruikte alleen de widget om in 1 oogopslag het verbruik te kunnen zien. De app zelf gebruikte ik amper. In de nieuwe versie is de widget verdwenen. Daarmee voegt de app niets meer toe. Is de oude APP nog terug te zetten?
Reputatie 2
Kan iemand (simyo zelf?) de oude apk posten. Voor degenen die de nieuwe app niets vinden kunnen dan terug naar de oude.
Goed idee!
Reputatie 5
Badge +10


Wat me opvalt is het volgende: In de diverse fora reageren medewerkers van Simyo meestal pijlsnel. Heel goed. Maar waarom reageert er niemand van Simyo als wij negatief reageren op hun vraag: "Laat ons weten wat je ervan vindt" ???


Hoi Willem59 en anderen,

Allereerst bedankt voor jullie feedback. Uiteraard houden wij alles scherp in de gaten. We maken bewust dit topic aan om alle reacties van klanten zoveel mogelijk op 1 plek te houden. Op die manier blijft het voor iedereen het meest overzichtelijk. En zo kun je ook het snelst een goed beeld vormen waar nog verbeterpunten liggen en waar mensen vrolijk van worden. Niet alleen hier op het forum, maar de feedback komt ook op andere plekken (lees: e-mail, telefoon, Twitter) binnen. Daardoor hebben wij al snel het probleem met iOS 7.1.1. en 7.1.2. kunnen melden bij de makers van de app. Enkele van jullie gaven dit namelijk al snel terecht bij ons aan 🙂 Natuurlijk beseffen wij goed dat dit voor Simyo klanten te laat is. Je begint dan al snel met een lelijke achterstand die voorkomen had kunnen worden. Daar moeten we zeker van leren.

@dcl. Het klopt dat je dit al gemeld had tijdens het testen. Dan is het extra vervelend als je er achter komt dat je alsnog tegen hetzelfde probleem aanloopt als de definitieve versie in de App Store staat. Sophie heeft je feedback toen weldegelijk doorgegeven, maar helaas is dit foutje er dus alsnog bij ingeslopen. Je kunt je voorstellen dat wij hier ontzettend van balen. We zijn alsnog heel erg blij dat je toen de moeite hebt genomen om de app alvast te testen. Het wordt in ieder geval zo snel mogelijk opgelost.

Dit topic is juist bedoeld om reacties te verzamelen. Natuurlijk zijn we extra blij met positieve geluiden, maar negatieve reacties zijn voor ons ook heel bruikbaar. Daar lopen we zeker niet voor weg. We zijn bezig om alle reacties, welke we via onze klantenservice kanalen binnen krijgen, te verzamelen. Ik of mijn collega zal dan ook deze week wat meer inhoudelijk reageren op de puntjes die o.a. in dit topic zijn genoemd.

Laat ons vooral weten wat er volgens jullie beter kan. En als jullie ook opties zien die voor jullie wel handig zijn, laat ook dat vooral aan ons weten :)

Tot snel!

Alex
Top dat je snel kan switchen tussen verschillende telefoonnummers. Snel even kijken wat het overgebleven saldo is: precies wat ik nodig heb.
Het zou handig zijn als je de profielgegevens (omschrijving, foto) achteraf kan aanpassen. Ik begrijp dat dit gepland is voor een volgende release.
Dat je even een pincode moet invoeren: ach.... Dat moet bij de app van de bank ook. Ik heb er niet zo'n probleem mee.
Voorlopig dus helemaal blij met de aanpassingen
Het enige wat ik mis in de app is dat handige streepje waaraan je kon zien of je goed op schema lag met je MB's voordat de nieuwe maand in ging. Verder vind ik het een mooie update, ik kan zo (binnenkort) alles regelen via de app ipv inloggen via de site (waar ik altijd minder fan van ben).
Ik zou heel graag de widget terug willen. Desnoods als een aparte app.
Vast heel leuk al die nieuwe functionaliteit maar ik gebruikte eigenlijk alleen de widget en die is nu weg.
Laat de technische mannen maar een stoeien voor een oplossing, dat lukt ze vast!
Badge
Ben heel erg blij met de nieuwe app.

een min punt .opnieuw inloggen. de reden dat het Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen is vind ik geen reden. Ik heb Iphone met ene inlog:@code. SIMYO luister gewoon naar de klant en kom met een oplossing.
Het gaat ook niet om de info die je op de Widget zou kunnen zien ( de standen ) maar om je persoonlijk gegevens binnen de app beter te beschermen. Daarvoor dien je dus bij het openen in te loggen (met die 5 cijferige pin) en maakt het de Widget nutteloos.

Ik snap de reacties wel maar men denkt verkeerd 😉
Reputatie 7
Badge +9
Ook ik mis de widget en ga de oude versie maar terugzetten.
De klant gaat echt wel beantwoord woorden hoor, als het goed is elke dag minimaal wel een keer. Waar ik op doelde is dat er sommige denken dat de widget weg is omdat daar vertrouwelijke info op staat. En dat is niet zo. De app bevat nu meer mogelijkheden waardoor deze beter beveiligd moet zijn. Hierdoor is het gebruik van de Widget, helaas voor velen, dus niet meer mogelijk omdat er geen constante inlog meer is.

Persoonlijk maakt het mij niet zo uit dat de Widget niet meer werkt.

Wat ik Simyo wel wil meegeven is dat zij het beter in de store's al hadden kunnen vermelden dat de Widget er niet meer is. Zo zou de klant op dat moment al kunnen bepalen of hij / zij de update wil installeren. Dit gaat helaas niet op als automatische updates aanstaan.
Ik had de widget ook tot deze nieuwe update kwam. Het is ook handig om je standen in één oog opslag te zien maar andere kant boeit het mij persoonlijk niet dat ik nu de app even moet openen of via de pc kijk. Daar zit ik toch bijna de hele dag achter 😃
Raytje, ik zie diverse argumenten van jou dat de widget er nu niet meer is omdat er meer info in de app staat. Dit is echt een onzin redenering. Als simyo de beveiliging goed maakt kunnen ze prima de minder gevoelige info in een widget zetten. Kijk maar naar de ing app, zonder inloggen gewoon je saldo. Het is echt gepruts dat Simyo zich hier achter verbergt.

Misschien is die ING app wel slecht beveiligd. Ik heb geen ING dus kan dat niet beamen en persoonlijk hoef ik mijn banksaldo niet op mijn telefoon in een Widget te zien. En het is vrij lullig maar door de app op de telefoon te installeren is men akkoord gegaan met de gebruiksvoorwaarden. Simyo kan er niks aan doen dat men automatische updates heeft. Daarom heb ik Simyo aanbevolen in de store's aan te geven dat de Widget niet meer werkt.

Ik zeg niet dat het niet vervelend is dat het er niet meer is en wat ik schreef zijn mijn ideeën achter deze update en het missen van de Widget. Ik spreek niet namens Simyo, ik spreek namens mij zelf en wat ik schreef lijkt mij de meest logische reden voor het feit dat de Widget niet meer werkt.

Als men er voor kiest Simyo aan de kant te zetten omdat er geen werkende Widget meer is. Tja, ik kan mij ergere dingen bedenken.

Maar nogmaals, ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor veel klanten dat de Widget niet meer werkt.
Badge
De kracht van een app is juist dat je al veel weet van iemand voordat hij inlogt (als je als app ontwikkelaar nagedacht hebt over security). Je kan namelijk zien dan er een verzoek komt van een specifiek device voor dezelfde klant. Daar heb je echt geen pincode voor nodig. Dit zou meer dan voldoende moeten zijn om de widget te vullen.
Het iedere keer opnieuw invoeren van het wachtwoord is hartstikke vervelend. Vanuit welke wetgeving zijn jullie verplicht om mij na een tijdje uit te loggen om zodoende de gegevens goed te beschermen?
Ik denk dat mijn gegevens al voldoende beschermd zijn omdat ik mijn telefoon al heb voorzien van een toegangscode.
Minimaal dan maar inloggen via vingerafdruk scan toevoegen. Of gewoon ingelogd houden zolang er maar 1 user in de app zit.
Hetzelfde als wat ik verderop zie.. Sinds de laatste update op mijn Iphone 4s doet de app niets meer..
Erg jammer aangezien ik zo alles in de gaten kon houden
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

De afgelopen dagen hebben wij al jullie reacties bekeken en jullie feedback, tips en ideeën op een rijtje gezet. We hebben een overzicht gemaakt van de meest voorkomen punten en hier een antwoord opgegeven door middel van onderstaande FAQ.

Waar is de widget gebleven?
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen. Dat betekent ook dat we je verbruiksgegevens niet meer direct via een widget kunnen tonen.
Omdat we veel feedback hierover hebben ontvangen, gaan wij opzoek naar manier waarop we de widget terug kunnen brengen.

Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen?
Omdat Simyo onderdeel is van KPN, moeten wij ons houden aan bepaalde richtlijnen bij het ontwikkelen van onze app. Er zijn meer persoonsgegevens in te zien en je kunt nu producten aanschaffen. Daarom zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.
Gelukkig is het mogelijk om een eenvoudige pincode in te stellen. Dit doe je door naar het icoontje rechts bovenin je scherm te gaan en te drukken op ‘Wijzig inlogcode’.

Moet ik een pincode aanmaken of is mijn wachtwoord voldoende?
Nee, dat hoeft niet. Het is een toevoeging die het inloggen makkelijker en sneller maakt. Als je later alsnog een pincode wil toevoegen, dan kan dat via je logo/foto onder het tabje Overzicht.

Waarom moet ik mijn wachtwoord/ pincode invullen als ik mijn bundels wijzig?
Dat is een extra beveiliging, zodat je nooit per ongeluk je bundels wijzigt. Deze optie kun je niet uitschakelen.

Wanneer werkt de app op mijn iPhone 4 met iOS 7?
Helaas is er iets misgegaan met het uitgeven van de app waardoor hij niet werkt op de iPhone 4 met iOS 7. Hier zijn we van op de hoogte. We lossen dit zo snel mogelijk op.
Update: Dit is nu opgelost. Door de app update uit te voeren, werkt de app ook met iOS 7

Waar is het verbruikslijntje in mijn overzicht?
We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina zodat je alles makkelijk kunt vinden. Hierbij hebben we geprobeerd om het verbruikslijntje in de cirkel toe te voegen. Hierdoor werd het checken van je verbruik een stuk minder overzichtelijk.
Je kunt uiteraard wel zien hoeveel dagen je nog met je tegoed moet doen bovenaan in de app.

Waarom wil de app toegang tot mijn foto’s/camera & galerij?
Dit hebben we, net als bij de vorige app, toegevoegd zodat jij jouw facturen kunt opslaan als PDF op je telefoon. Daarnaast hebben we als leuke feature dat je een profielfoto kunt instellen. Hiervoor vragen we toegang tot jouw camera. Je hoeft met het laatste uiteraard niet akkoord te gaan.

Kan ik mijn profielfoto later toevoegen/ wijzigen?
Nog niet. Dat wordt later toegevoegd.

Waar staan alle instellingen?
Aan de instellingen werken we nog. Die worden in de volgende update meegenomen. Je vindt ze dan onder het logo/foto’tje onder het tabje Overzicht.

Overzicht bij bundels aanpassen is onduidelijk (iOS)
Niet alle afbeeldingen waren meegenomen waardoor de afbeeldingen bij het overzicht 'bundels aanpassen' niet zichtbaar waren. Dit maakte het onoverzichtelijk.
Update: Opgelost. De afbeeldingen worden nu getoond. De app updaten verhelpt dit

We hopen dat dit de onduidelijkheid en vragen bij jullie wegneemt. De app kan alleen maar beter worden door jullie feedback 🙂 Blijf dus vooral jullie ideeën, tips en feedback aan ons doorgeven. Want er komen altijd nieuwe updates!

Groetjes,
Angela
Ondanks dat het algemeen bekend is dat met verandering weerstand komt, is deze vernieuwde app vreselijk.

Ook ik heb een zeer(!) sterke voorkeur voor de oude app. Tot op heden heb ik geen enkele verbetering kunnen ontdekken. Argumenten als 'We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina', vind ik een beetje onzin. De 'oude' app werkte prima. Was gebruikersvriendelijk, duidelijk en overzichtelijk.

Ik mis het verbruikslijntje in mijn overzicht. Ik maakte daar veel gebruik van.
Dat ik nu nog wel kan zien hoeveel dagen ik heb, doet mij niet zoveel en is niet hetzelfde. Ik hoop dat Simyo voor als nog het verbruikslijntje aan de cirkel toevoegt of dit op een andere manier weergeeft als zij vinden dat het verbruik daarmee minder overzichtelijk wordt.

Ook het wachtwoord maakt de app absoluut niet gebruikersvriendelijk. Hier zou een oplossing voor moeten komen die het voor de gebruiker weer makkelijk werkbaar maakt.


Verbruik
Er staat toch rechts van die cirkel hoeveel je nog hebt? Bijv. nog 250 tegoed van 300 min/sms of 450 tegoed van 1000 MB. en die cirkels worden minder oranje naarmate je meer verbruikt. Als je dan in die vakjes op het > klikt krijg je meer details te zien. Tip: zorg dat kantelen aanstaat om meer details te zien.

Wachtwoord
Dit is reeds verklaard door Simyo eerder in dit topic. Ook Simyo heeft zich aan bepaalde richtlijnen te houden.
Beste simyo, allereerst mooie app. Echter 1 ding wat mij opvalt is het dataverbruik. Ik ben afgelopen week in het buitenland geweest en let daarbij altijd erg goed op mn dataverbruik, wat mij opviel is dat na 2x openen van de vernieuwde app. Ik 26mb verbruikt heb (word per app aangegeven op de iphone, en is tevens qua tijd terug te relateren). Het gaat slechts om 6 euro. Echter is dat de helft van mn data geweest de afgelopen week. puntje van aandacht wat mij betreft. Enige wat ik wilde zien is mn dataverbruik, en door dat in te zien kost het me 26mb extra data haha.
Badge
Waardeloze app geworden, vebruiklijntje weg is mooi stom gedaan. Tuurlijk kan zo'n lijntje ook wel in die cirkel worden gezet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

@Louis S, dat is wel erg vreemd! Je hoort natuurlijk gewoon in te kunnen loggen in de app. In je bericht lees ik niet terug of jij de app al eens opnieuw hebt geïnstalleerd. Mocht je dit nog niet hebben gedaan, zou je dit dan willen proberen? Ik ben heel erg benieuwd of dit het probleem oplost. Zo niet, dan lees ik dat uiteraard ook graag. We kunnen dan verder kijken.

@Vluggejaapie, dat is een goed punt! Bedankt voor het melden en natuurlijk bedankt voor de complimenten over de app 🙂 Ik heb jouw uitleg over het verbruik doorgezet naar de juiste persoon zodat dit bekeken kan worden. Nogmaals bedankt!

@Hylke, zoals je ziet heb ik jouw bericht aangepast. Je mag al je feedback hier delen op het forum en altijd je mening geven. Dat is geen probleem. Het is wel de bedoeling dat dit op een nette en respectvolle manier gaat. Om deze reden heb ik de scheldwoorden uit je bericht gehaald.

Zoals we hebben aangegeven in de uitleg aan het begin van dit topic, gaat het niet om het feit of het lijntje in een cirkel kan. Zo'n lijntje plaatsen in een cirkel maakt het geheel enorm onoverzichtelijk. Alle feedback die hierover binnen is gekomen nemen we uiteraard mee. Wellicht kunnen we bij een volgende update hier iets op bedenken.

Update:

Sinds vandaag is er een update van de app voor iOS beschikbaar. Als je de update uitvoert wordt onderstaande verholpen:

- De afbeeldingen in het tabblad 'bundels aanpassen' worden weer netjes getoond

- De app werkt weer voor iOS 7 gebruikers

Groetjes,

Angela
Ja, ik begrijp niet waarom het huidige overzichtje onoverzichtelijk werd als je een lijntje toevoegd. We zijn toch allemaal gewend om naar een klok te kijken? Doe gewoon een dun lijntje er in dat aangeeft waar we zijn in de maand ipv het uur.

Dat t tijd kost om te programmeren snap ik, maar ik hoop wel dat jullie er mee bezig zijn??

Succes!
Erik