Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor iOS en Android! Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.

We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Ook is de app meerdere malen getest door een groot aantal Simyo klanten. De meest recente testversie is zelfs in een afgesloten forum extra aandachtig bekeken. We hopen dat de vernieuwde app je goed zal bevallen.

Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?

Sim Only versie

- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo
- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt
- Facturen betalen vanuit de app
- MB's bijkopen
- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen) - Straks ook voor prepaid beschikbaar

Prepaid versie

- Beltegoed opwaarderen

Wil je de app downloaden?

- iOS
- Android

Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.

Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.

Belangrijk

Dit topic is gesloten. De nieuwste ontwikkelingen rondom de Simyo app. kun je op deze pagina vinden.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Reputatie 2
Het iedere keer opnieuw invoeren van het wachtwoord is hartstikke vervelend. Vanuit welke wetgeving zijn jullie verplicht om mij na een tijdje uit te loggen om zodoende de gegevens goed te beschermen?
Ik denk dat mijn gegevens al voldoende beschermd zijn omdat ik mijn telefoon al heb voorzien van een toegangscode.
Reputatie 2
Oftewel, hoe help je een perfecte app compleet om zeep. Er is NIETS nuttigs toegevoegd. Alleen gesloopt. Mag ik misschien zelf bepalen hoe privacy gevoelig ik m'n bel- en datategoed vind? Het verdwijnen van de widget en dat telkens moeten inloggen is uiterst irritant. Graag direct de vorige versie terug.
Reputatie 1
Ik baal ervan dat ik steeds mijn wachtwoord in moet vullen. Dat vind ik echt een achteruitgang. Voor se rest geloof ik het wel. De oude app was prima voor mij.
Reputatie 1
Wat een klote app is het nu. Widget is verdwenen en dat inloggen vind ik helemaal niets. Vroeger bleef je gewoon ingelogd. Graag de vorige versie terug plaatsen. Deze gaat van mijn telefoon af. Echt #*% dit.
Reputatie 2
De oude APP is gelukkig nog te vinden op https://apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Mijn WIDGET is terug . Hoera!
Reputatie 1
Ik gebruikte alleen de widget om in 1 oogopslag het verbruik te kunnen zien. De app zelf gebruikte ik niet. In de nieuwe versie is de widget verdwenen. Dat is balen en daarmee is de app voor mij nutteloos.
Daarnaast moet je iedere keer opnieuw inloggen, ook niet echt handig.
Verder zijn de instellingen (nog) niet aan te passen.
Ik begrijp alle argumenten van privacy wel, maar gebruiksvriendelijk is de app zeker niet te noemen.
Ik kan makkelijker inloggen via de webbrowser van mijn laptop. Ik krijg dan hetzelfde overzicht en dan beter leesbaar.
Kortom, een vernieuwing is niet altijd een verbetering. Dat blijkt maar weer eens.
Oh ja, ik ben een Android gebruiker. De app draait daarop wel goed.
Heb de app helaas toch maar verwijdert en zal over een tijdje eens opnieuw kijken of het interessant genoeg is om de app weer te installeren.
Maar voor nu, ik ben er even klaar mee.
Reputatie 2
Kan iemand (simyo zelf?) de oude apk posten. Voor degenen die de nieuwe app niets vinden kunnen dan terug naar de oude.

De oude APP is gelukkig nog te vinden op https://apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Mijn WIDGET is terug . Hoera!
Reputatie 1
Ik vind het niet meer hebben van de widget een grote achteruitgang, in 1x kunnen zien wat je beltegoed is is eigenlijk essentieel. Kijken of de concurrent deze functie wel behoud en dan overstappen
De WIDGET moet weer terug komen. Wat een slechte update is dit nu.
Reputatie 2
De oude APP is gelukkig nog te vinden op https://apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Mijn WIDGET is terug . Hoera!


Wel een stukje naar beneden scrollen en versie 2.3.2 installeren, als je de oude versie wilt !!!
Ik heb de oude weer en ben helemaal happy. :)
Wat een ellende die nieuwe versie.

Wat me opvalt is het volgende: In de diverse fora reageren medewerkers van Simyo meestal pijlsnel. Heel goed. Maar waarom reageert er niemand van Simyo als wij negatief reageren op hun vraag: "Laat ons weten wat je ervan vindt" ???
Het enige wat ik mis in de app is dat handige streepje waaraan je kon zien of je goed op schema lag met je belminuten/MB's voordat de nieuwe maand in ging.

+1

En dat steeds opnieuw inloggen is ook erg irritant. Ik vind de app geen vooruitgang, ik gebruikte hem alleen om mijn belminuten + MB's te checken, meer hoef ik er ook niet mee.
Wat een ontzettende achteruitgang! Ik ben blij om te zien dat het klachten regent en hoop dat jullie actie gaan ondernemen.
Het was voor de update een van de betere apps: snel, duidelijk en overzichtelijk.
Nu ben ik de widget kwijt, moet ik steeds opnieuw inloggen en wordt me constant verzocht een beveiliging op mn telefoon in te stellen.
Mateloos irritant, ik heb nu ergernis bij elk gebruik van de app/
Wat een ontzettend gepruts, ik snap niet hoe dit ooit door de testfase is gekomen
Mijn bank laat met een zgn. Saldochecker mijn banksaldi zien, indien ik dat zo heb ingesteld.

Simyo komt met:

"6) Waar is de widget gebleven?
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen. Dat betekent ook dat we je verbruiksgegevens niet meer direct via een widget kunnen tonen.
like this+ 0"

Wat een onzin! Een mobiel apparaat kan je (zelf) voorzien van een toegangscode en daarmee is het afdoende beveiligd. Dat blijkt voldoende voor banksaldi dus voor een overzicht van bel/internettegoed is het dat zeker.

Het lijkt me eerder een flauwe poging om het inzien van je tegoeden van een flinke drempel te voorzien (wat dat tot meer overschrijdingen zou moeten leiden?) Not amused. 😠
Vanmorgen maar even aan het prutsen geweest in paint om het verbruikslijntje weer zichtbaar te maken.
Wat is er aan onderstaand plaatje wat het zo onoverzichtelijk maakt.
Ik zou dit weer heel graag terug willen (beetje programmeur zet dit er in 5 minuten in, zelfs rekening houdend met 28 - 31 dagen / maand)
Idd elke keer opnieuw je wachtwoord ook al na een paar seconden is erg vervelend.
Op mijn iphone 4 ios 7.1.2 crashed de app meteen
Reputatie 1
Badge
Na de update op de iPhone werkt de app niet meer
Wordt niet meer geopend
Ik vind het een enorme achteruitgang dat de widget is verdwenen. De app heeft hiermee voor mij grotendeels zijn waarde verloren. Kortom: de widget moet terug!
Het bestaansrecht van de app is de widget. Ik ben terug naar de oude versie, de nieuwe komt er niet meer op totdat er een widget in zit.
Ik snap de reacties wel maar men denkt verkeerd ;)

Men = de klant, denkt helemaal niet verkeerd. Men = de klant, wil gewoon graag geholpen worden. Dat gebeurt niet meer sinds de widget weg is. Dit is geen technische discussie, dit is een discussie over wat ervaart de klant als goede service.
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt me vrij duidelijk dat een merendeel van de mensen die reageren (over de rest van de gebruikers weet ik het niet) een negatief oordeel hebben over:

1. Het steeds opnieuw moeten inloggen
2. Het niet meer aanwezig zijn van de widget

Ik denk dat Simyo er goed aan doet om via de stores de mensen de keuze te laten welke versie ze willen, met duidelijke uitleg van de verschillen.
De nieuwe versie heeft absoluut ook voordelen, de zgn. 'look and feel' met de website is prima, meerdere telefoonnummers in de app prima!

Toch hoor ik tot de groep van mensen die de app verwijderd hebben en de oude app buitenom de store geïnstalleerd hebben. Ik heb maar 1 Simyo telefoonnummer, ik regel alles via de website en het voor mij belangrijkste gedeelte, de widget, ontbreekt bij de nieuwe app.

Zoals menig forumlid vraag ik mij ook af waarom de bescherming van je gegevens bij Simyo meer prioriteit heeft dan bij sommige banken.

Banken moeten aan hoge eisen voldoen v.w.b. bescherming van persoonlijke gegevens, Simyo legt de lat nog hoger Waarom vraag ik me af.
Waar blijft de widget? Deze was erg handig. Breng deze a.u.b. zo snel mogelijk terug.

En die pincode mag er ook af. Ik heb al genoeg beveiligingsmaatregelen om op mijn telefoon te komen, daar hoeft voor mij niets extra's bij.
Het iedere keer opnieuw invoeren van het wachtwoord is hartstikke vervelend. Vanuit welke wetgeving zijn jullie verplicht om mij na een tijdje uit te loggen om zodoende de gegevens goed te beschermen?
Ik denk dat mijn gegevens al voldoende beschermd zijn omdat ik mijn telefoon al heb voorzien van een toegangscode.


Ik mis de widget ook en ik ben het helemaal met je waardeoordeel eens.

Met betrekking tot de reden die simyo opgeeft. Niets meer dan een regelrechte drogredenering waarmee je alles kan goed praten. Je moest namelijk in de oude applicatie al verschillende barrières door om überhaupt bij je gegevens te komen of om een verandering in abonnement door te voeren. Kortom een commercieel geschetst 'vals dilemma' om zo de vraag van de klant weg te wuiven en uiteraard heerlijk afgerond met een lekker snufje 'Ad chartam' alla KPN.

Cheers,
Reputatie 2
Hoezo heeft de Android app opeens toegang tot de camera en telefoon nodig? Waarom zou ik updaten naar een versie die handige functies (widget: het einige deel dat ik echt gebruik) eruit sloopt en overbodige rechten toe-eigent?
Reputatie 1
Kan iemand (simyo zelf?) de oude apk posten. Voor degenen die de nieuwe app niets vinden kunnen dan terug naar de oude.
Reputatie 2
Zo zet je de oude versie 2.3.2 van de Simyo app terug en heb je je WIDGET met beltegoed en MB's weer terug.

1) Verwijder de nieuwe app van je telefoon

2) Ga naar https://apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Scroll naar beneden en zoek de download van versie 2.3.2
Installeer de app.

3) Zet automatische update voor de Simyo App meteen uit anders wordt de nieuwe weer geladen.
Open de Google Play Store-app Google Play..
Tik op het menupictogram Google Play Store Menu Icon> Mijn apps.
Selecteer de Simyo app die u wilt uitsluiten.
Tik op 'Menu' More.( de drie puntjes rechts bovenin)
Vink het selectievakje naast 'Automatisch updaten' uit.
De app wordt niet automatisch geüpdatet zodra er updates beschikbaar zijn.