.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor iOS en Android! Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.

We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Ook is de app meerdere malen getest door een groot aantal Simyo klanten. De meest recente testversie is zelfs in een afgesloten forum extra aandachtig bekeken. We hopen dat de vernieuwde app je goed zal bevallen.

Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?

Sim Only versie

- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo
- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt
- Facturen betalen vanuit de app
- MB's bijkopen
- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen) - Straks ook voor prepaid beschikbaar

Prepaid versie

- Beltegoed opwaarderen

Wil je de app downloaden?

- iOS
- Android

Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.

Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.

Belangrijk

Dit topic is gesloten. De nieuwste ontwikkelingen rondom de Simyo app. kun je op deze pagina vinden.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Voor het gemak hebben we alvast wat veelgestelde vragen, met daarbij de antwoorden, opgesteld.

Waar is de widget gebleven?
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen. Dat betekent ook dat we je verbruiksgegevens niet meer direct via een widget kunnen tonen.
Omdat we veel feedback hierover hebben ontvangen, gaan wij opzoek naar manier waarop we de widget terug kunnen brengen.

Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen?
Omdat Simyo onderdeel is van KPN, moeten wij ons houden aan bepaalde richtlijnen bij het ontwikkelen van onze app. Er zijn meer persoonsgegevens in te zien en je kunt nu producten aanschaffen. Daarom zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.
Gelukkig is het mogelijk om een eenvoudige pincode in te stellen. Dit doe je door naar het icoontje rechts bovenin je scherm te gaan en te drukken op ‘Wijzig inlogcode’.

Moet ik een pincode aanmaken of is mijn wachtwoord voldoende?
Nee, dat hoeft niet. Het is een toevoeging die het inloggen makkelijker en sneller maakt. Als je later alsnog een pincode wil toevoegen, dan kan dat via je logo/foto onder het tabje Overzicht.

Waarom moet ik mijn wachtwoord/ pincode invullen als ik mijn bundels wijzig?
Dat is een extra beveiliging, zodat je nooit per ongeluk je bundels wijzigt. Deze optie kun je niet uitschakelen.

Wanneer werkt de app op mijn iPhone 4 met iOS 7?
Helaas is er iets misgegaan met het uitgeven van de app waardoor hij niet werkt op de iPhone 4 met iOS 7. Hier zijn we van op de hoogte. We lossen dit zo snel mogelijk op.
Update: Dit is nu opgelost. Door de app update uit te voeren, werkt de app ook met iOS 7

Waar is het verbruikslijntje in mijn overzicht?
We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina zodat je alles makkelijk kunt vinden. Hierbij hebben we geprobeerd om het verbruikslijntje in de cirkel toe te voegen. Hierdoor werd het checken van je verbruik een stuk minder overzichtelijk.
Je kunt uiteraard wel zien hoeveel dagen je nog met je tegoed moet doen bovenaan in de app.

Waarom wil de app toegang tot mijn foto’s/camera & galerij?
Dit hebben we, net als bij de vorige app, toegevoegd zodat jij jouw facturen kunt opslaan als PDF op je telefoon. Daarnaast hebben we als leuke feature dat je een profielfoto kunt instellen. Hiervoor vragen we toegang tot jouw camera. Je hoeft met het laatste uiteraard niet akkoord te gaan.

Kan ik mijn profielfoto later toevoegen/ wijzigen?
Nog niet. Dat wordt later toegevoegd.

Waar staan alle instellingen?
Aan de instellingen werken we nog. Die worden in de volgende update meegenomen. Je vindt ze dan onder het logo/foto’tje onder het tabje Overzicht.

Overzicht bij bundels aanpassen is onduidelijk (iOS)
Niet alle afbeeldingen waren meegenomen waardoor de afbeeldingen bij het overzicht 'bundels aanpassen' niet zichtbaar waren. Dit maakte het onoverzichtelijk.
Update: Opgelost. De afbeeldingen worden nu getoond. De app updaten verhelpt dit
Reputatie 2
Het iedere keer opnieuw invoeren van het wachtwoord is hartstikke vervelend. Vanuit welke wetgeving zijn jullie verplicht om mij na een tijdje uit te loggen om zodoende de gegevens goed te beschermen?
Ik denk dat mijn gegevens al voldoende beschermd zijn omdat ik mijn telefoon al heb voorzien van een toegangscode.
Idd elke keer opnieuw je wachtwoord ook al na een paar seconden is erg vervelend.
Op mijn iphone 4 ios 7.1.2 crashed de app meteen
Reputatie 7
Badge +9
Positief: ik kon deze nieuwe versie gewoon downloaden zonder te hoeven inloggen op de Nederlandse app store.
Negatief: ik weet niet waarom, maar mijn wachtwoord werd niet door de nieuwe app geaccepteerd. Pas nadat ik een nieuw wachtwoord had aangevraagd werkte het.

Verder is de informatie onder "Bundels aanpassen" verwarrend, door de minder geslaagde lay-out. Dit is wat ik zie op de iPhone 5:

***********************************************************************************************
***********************************************************************************************



***********************************************************************************************
***********************************************************************************************



***********************************************************************************************
***********************************************************************************************

mooie app werkt prima, ik mis alleen nog touch id
Reputatie 1
Badge
Na de update op de iPhone werkt de app niet meer
Wordt niet meer geopend
Badge
Zelfde ervaring als Rinneke. Ik had mij enige maanden geleden gemeld om te testen (leuk!) en bij het testen heb ik al doorgegeven dat de app niet werkt op de iPhone 4. De app is niet te openen, sluit meteen weer. Ik kreeg als reactie dat er naar gekeken zou worden en verder nooit meer wat vernomen.

Wat is het nut om te testen als er vervolgens niets mee wordt gedaan? Nu wordt de app dus doodleuk uitgerold en kan ik er niets meer mee! Spijt dat ik de update heb gedaan, had ik de vorige versie maar gehouden. Nu heb ik niets meer.

Is dit voor de iPhone 4S ook zo? Het zou erg handig zijn geweest als jullie hadden gemeld dat mensen met een 4(s) niet moeten updaten, dat zou klantvriendelijker zijn geweest dan deze blunder. Veiligheidshalve laten we de andere iPhone in het huishouden, een 4S, nog maar even op de oude versie.

😠
Reputatie 1
Ik baal ervan dat ik steeds mijn wachtwoord in moet vullen. Dat vind ik echt een achteruitgang. Voor se rest geloof ik het wel. De oude app was prima voor mij.
Reputatie 1
Badge
Hallo Henko,
Ik vind jammer dat er geen "herstelpunt" van de app aanwezig is zodat je de oude app terug kunt halen.
Las wel dat de vernieuwde app niet werkt onder een prepaid kaart (MAAR DAAR WORDT AAN GEWERKT!!!!!!)
Dan maar inloggen op de pc, gemiste kans om Simyo gemakkelijk bereikbaar te houden
Groetjes Rinneke .
Reputatie 1
Badge +2
Ik gebruikte alleen de widget om in 1 oogopslag het verbruik te kunnen zien. De app zelf gebruikte ik niet. In de nieuwe versie is de widget verdwenen. Dat is balen en daarmee is de app voor mij nutteloos.
Daarnaast moet je iedere keer opnieuw inloggen, ook niet echt handig.
Verder zijn de instellingen (nog) niet aan te passen.
Ik begrijp alle argumenten van privacy wel, maar gebruiksvriendelijk is de app zeker niet te noemen.
Ik kan makkelijker inloggen via de webbrowser van mijn laptop. Ik krijg dan hetzelfde overzicht en dan beter leesbaar.
Kortom, een vernieuwing is niet altijd een verbetering. Dat blijkt maar weer eens.
Oh ja, ik ben een Android gebruiker. De app draait daarop wel goed.
Heb de app helaas toch maar verwijdert en zal over een tijdje eens opnieuw kijken of het interessant genoeg is om de app weer te installeren.
Maar voor nu, ik ben er even klaar mee.
Reputatie 1
Badge
Heb nu de app op en ander toestel gedownload die met een abonnement van een andere provider draait met mijn gegevens van Simyo.
de Simyo app heeft dit niet in de gaten dat hij wordt omgeleid en ik weet weer wat de stand is zonder de op pc in te loggen
Reputatie 2
Oftewel, hoe help je een perfecte app compleet om zeep. Er is NIETS nuttigs toegevoegd. Alleen gesloopt. Mag ik misschien zelf bepalen hoe privacy gevoelig ik m'n bel- en datategoed vind? Het verdwijnen van de widget en dat telkens moeten inloggen is uiterst irritant. Graag direct de vorige versie terug.
Reputatie 1
Ik vind het niet meer hebben van de widget een grote achteruitgang, in 1x kunnen zien wat je beltegoed is is eigenlijk essentieel. Kijken of de concurrent deze functie wel behoud en dan overstappen
Reputatie 1
Wat een klote app is het nu. Widget is verdwenen en dat inloggen vind ik helemaal niets. Vroeger bleef je gewoon ingelogd. Graag de vorige versie terug plaatsen. Deze gaat van mijn telefoon af. Echt #*% dit.
Reputatie 1
Wat ook vervelend is dat nu ik de app moet gebruiken omdat de widget het niet doet hij altijd in portrait mode opent terwijl ik hem meestal landscape gebruik.
Ik heb vanmorgen een update ontvangen voor Android. Ook daar is de Widget weg. Dat is jammer, want je kunt niet meer in één oog opslag kijken hoe je er voor staat, maar het is ook geen wereldramp. Je opent de App met een 5 cijferige code, je hoeft alleen de eerste keer je 06 en wachtwoord in te voeren. Ik zie dit als een extra beveiliging, niks mis mee.

Landscape werkt wel. Bij mij stond auto rotate uit in m'n toestel, deze aangezet en daarna werkte dat dus ook. Echter wel alleen bij het tabblad "verbruik" en niet op het startscherm. Verder zag ik dat de app is uitgebreid met aanpassen of bijkopen van bundels. En kan je via de app ook naar vriendendeal.

En voor ouders met kinderen of mensen met meerdere nummers zag ik ook dat je nog een account kon toevoegen.

Kortom, op het missen van het Widget na, wat logisch is door de extra beveiliging middels pincode, vind ik de nieuwe app er goed uitzien.

Tot zover mijn eerste indruk 🙂
Het iedere keer opnieuw invoeren van het wachtwoord is hartstikke vervelend. Vanuit welke wetgeving zijn jullie verplicht om mij na een tijdje uit te loggen om zodoende de gegevens goed te beschermen?
Ik denk dat mijn gegevens al voldoende beschermd zijn omdat ik mijn telefoon al heb voorzien van een toegangscode.


Ik mis de widget ook en ik ben het helemaal met je waardeoordeel eens.

Met betrekking tot de reden die simyo opgeeft. Niets meer dan een regelrechte drogredenering waarmee je alles kan goed praten. Je moest namelijk in de oude applicatie al verschillende barrières door om überhaupt bij je gegevens te komen of om een verandering in abonnement door te voeren. Kortom een commercieel geschetst 'vals dilemma' om zo de vraag van de klant weg te wuiven en uiteraard heerlijk afgerond met een lekker snufje 'Ad chartam' alla KPN.

Cheers,
Reputatie 2
Hoezo heeft de Android app opeens toegang tot de camera en telefoon nodig? Waarom zou ik updaten naar een versie die handige functies (widget: het einige deel dat ik echt gebruik) eruit sloopt en overbodige rechten toe-eigent?
Voor het gemak hebben we alvast wat veelgestelde vragen, met daarbij de antwoorden, opgesteld.

1) Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen? Dat was bij de oude app niet zo.
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.

Was dat bij de vorige versie van de app dan niet verplicht?
Reputatie 2
Ik gebruikte alleen de widget om in 1 oogopslag het verbruik te kunnen zien. De app zelf gebruikte ik amper. In de nieuwe versie is de widget verdwenen. Daarmee voegt de app niets meer toe. Is de oude APP nog terug te zetten?
Reputatie 1
Kan iemand (simyo zelf?) de oude apk posten. Voor degenen die de nieuwe app niets vinden kunnen dan terug naar de oude.
Reputatie 2
Kan iemand (simyo zelf?) de oude apk posten. Voor degenen die de nieuwe app niets vinden kunnen dan terug naar de oude.
Goed idee!
Reputatie 2
De oude APP is gelukkig nog te vinden op https://apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Mijn WIDGET is terug . Hoera!
Reputatie 2
Kan iemand (simyo zelf?) de oude apk posten. Voor degenen die de nieuwe app niets vinden kunnen dan terug naar de oude.

De oude APP is gelukkig nog te vinden op https://apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Mijn WIDGET is terug . Hoera!
De WIDGET moet weer terug komen. Wat een slechte update is dit nu.