Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Reputatie 1
@klaus. Thanx, mijn widget is weer terug. Nu snel de updates uitzetten voor deze app.
Dus als ik het goed begrijp geef je dan zowel je telefoonnummer als je wachtwoord aan een verder onbekend bedrijf? Wie weet wat die met die info doen..:8

Eerlijk gezegd ik heb gewoon een heel eenvoudig te onthouden pincode er op gezet. Dus waar die uit bestaat heb je geheel zelf in handen.
Reputatie 2
De oude APP is gelukkig nog te vinden op https://apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Mijn WIDGET is terug . Hoera!


Wel een stukje naar beneden scrollen en versie 2.3.2 installeren, als je de oude versie wilt !!!
Ik heb de oude weer en ben helemaal happy. :)
Wat een ellende die nieuwe versie.

Wat me opvalt is het volgende: In de diverse fora reageren medewerkers van Simyo meestal pijlsnel. Heel goed. Maar waarom reageert er niemand van Simyo als wij negatief reageren op hun vraag: "Laat ons weten wat je ervan vindt" ???
Reputatie 2
Hoezo heeft de Android app opeens toegang tot de camera en telefoon nodig?

Dat vroeg ik me ook meteen af. Simyo: waar dient dat voor?
hij onthoud m'n inlogcode niet na sluiten van de app ik moet nu nog steeds elke keer m'n wachtwoord invullen op ios is dit
Reputatie 7
Hoezo heeft de Android app opeens toegang tot de camera en telefoon nodig?

Dat vroeg ik me ook meteen af. Simyo: waar dient dat voor?


Om in de toekomst een foto toe te voegen. Ik kon dat nu trouwens al (Android).
Reputatie 2
Hoezo heeft de Android app opeens toegang tot de camera en telefoon nodig?

Dat vroeg ik me ook meteen af. Simyo: waar dient dat voor?


Om in de toekomst een foto toe te voegen. Ik kon dat nu trouwens al (Android).


Ooo, dat is voor het 'fris design'...
Idd elke keer opnieuw je wachtwoord ook al na een paar seconden is erg vervelend.
Op mijn iphone 4 ios 7.1.2 crashed de app meteen


Ook op mijn iPad iOS 7.1.2 crashed de app meteen.
Reputatie 7
Hoezo heeft de Android app opeens toegang tot de camera en telefoon nodig?

Dat vroeg ik me ook meteen af. Simyo: waar dient dat voor?


Om in de toekomst een foto toe te voegen. Ik kon dat nu trouwens al (Android).


Ooo, dat is voor het 'fris design'...


Ik noem het persoonlijker maken. Is immers niet verplicht.
Reputatie 2
Zo zet je de oude versie 2.3.2 van de Simyo app terug en heb je je WIDGET met beltegoed en MB's weer terug.

1) Verwijder de nieuwe app van je telefoon

2) Ga naar https://apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Scroll naar beneden en zoek de download van versie 2.3.2
Installeer de app.

3) Zet automatische update voor de Simyo App meteen uit anders wordt de nieuwe weer geladen.
Open de Google Play Store-app Google Play..
Tik op het menupictogram Google Play Store Menu Icon> Mijn apps.
Selecteer de Simyo app die u wilt uitsluiten.
Tik op 'Menu' More.( de drie puntjes rechts bovenin)
Vink het selectievakje naast 'Automatisch updaten' uit.
De app wordt niet automatisch geüpdatet zodra er updates beschikbaar zijn.
Ik heb de app inmiddels verwijderd omdat ik er helemaal klaar mee was elke keer een code te moeten invoeren.
Als ik snel een foto wil maken kan dat niet omdat je eerst die code moet invoeren.
Dus verwijderd maar die code blijft erin staan Hoe krijg ik dit stomme gedoe weg, ben er nu echt helemaal mee aan.
Reputatie 5
Badge +10


Wat me opvalt is het volgende: In de diverse fora reageren medewerkers van Simyo meestal pijlsnel. Heel goed. Maar waarom reageert er niemand van Simyo als wij negatief reageren op hun vraag: "Laat ons weten wat je ervan vindt" ???


Hoi Willem59 en anderen,

Allereerst bedankt voor jullie feedback. Uiteraard houden wij alles scherp in de gaten. We maken bewust dit topic aan om alle reacties van klanten zoveel mogelijk op 1 plek te houden. Op die manier blijft het voor iedereen het meest overzichtelijk. En zo kun je ook het snelst een goed beeld vormen waar nog verbeterpunten liggen en waar mensen vrolijk van worden. Niet alleen hier op het forum, maar de feedback komt ook op andere plekken (lees: e-mail, telefoon, Twitter) binnen. Daardoor hebben wij al snel het probleem met iOS 7.1.1. en 7.1.2. kunnen melden bij de makers van de app. Enkele van jullie gaven dit namelijk al snel terecht bij ons aan 🙂 Natuurlijk beseffen wij goed dat dit voor Simyo klanten te laat is. Je begint dan al snel met een lelijke achterstand die voorkomen had kunnen worden. Daar moeten we zeker van leren.

@dcl. Het klopt dat je dit al gemeld had tijdens het testen. Dan is het extra vervelend als je er achter komt dat je alsnog tegen hetzelfde probleem aanloopt als de definitieve versie in de App Store staat. Sophie heeft je feedback toen weldegelijk doorgegeven, maar helaas is dit foutje er dus alsnog bij ingeslopen. Je kunt je voorstellen dat wij hier ontzettend van balen. We zijn alsnog heel erg blij dat je toen de moeite hebt genomen om de app alvast te testen. Het wordt in ieder geval zo snel mogelijk opgelost.

Dit topic is juist bedoeld om reacties te verzamelen. Natuurlijk zijn we extra blij met positieve geluiden, maar negatieve reacties zijn voor ons ook heel bruikbaar. Daar lopen we zeker niet voor weg. We zijn bezig om alle reacties, welke we via onze klantenservice kanalen binnen krijgen, te verzamelen. Ik of mijn collega zal dan ook deze week wat meer inhoudelijk reageren op de puntjes die o.a. in dit topic zijn genoemd.

Laat ons vooral weten wat er volgens jullie beter kan. En als jullie ook opties zien die voor jullie wel handig zijn, laat ook dat vooral aan ons weten :)

Tot snel!

Alex
Widget widget widget zei ik al Widget. Voor alsnog widget
Badge
Zelfs mijn vader zei: Hey waar zijn mijn restant belminuten en mb's heen die ik altijd op het scherm zag staan? Ik roemde jullie App, door de eenvoud en de widget. Ik mis de widget... Dat ik moet inloggen als ik de App open vind ik minder problematisch, daar kwam ik amper in...

Kunnen jullie niet via een bevestigen een widget toevoegen? Met de mededeling als je akkoord gaat dat je afstand doet van je privacy of iets dergelijks?
De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor iOS. De Android versie volgt snel. Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg.
Op mijn oudere telefoon staat nog de oude versie van de app (prepaid), en idd die is veel overzichtelijker met die grafiek om je gebruik te monitoren.
Met die grafiek kon je echt je eigen genoeg bepalen, het was door de eenvoud beter.

Boeren wijsheid.....iets wat goed is goed laten. Niet elke verandering is een verbetering.
Wall of change tip? Don't change too much !
Top dat je snel kan switchen tussen verschillende telefoonnummers. Snel even kijken wat het overgebleven saldo is: precies wat ik nodig heb.
Het zou handig zijn als je de profielgegevens (omschrijving, foto) achteraf kan aanpassen. Ik begrijp dat dit gepland is voor een volgende release.
Dat je even een pincode moet invoeren: ach.... Dat moet bij de app van de bank ook. Ik heb er niet zo'n probleem mee.
Voorlopig dus helemaal blij met de aanpassingen
Ik vind het een enorme achteruitgang dat de widget is verdwenen. De app heeft hiermee voor mij grotendeels zijn waarde verloren. Kortom: de widget moet terug!
Het bestaansrecht van de app is de widget. Ik ben terug naar de oude versie, de nieuwe komt er niet meer op totdat er een widget in zit.
Het enige wat ik mis in de app is dat handige streepje waaraan je kon zien of je goed op schema lag met je MB's voordat de nieuwe maand in ging. Verder vind ik het een mooie update, ik kan zo (binnenkort) alles regelen via de app ipv inloggen via de site (waar ik altijd minder fan van ben).
Ik zou heel graag de widget terug willen. Desnoods als een aparte app.
Vast heel leuk al die nieuwe functionaliteit maar ik gebruikte eigenlijk alleen de widget en die is nu weg.
Laat de technische mannen maar een stoeien voor een oplossing, dat lukt ze vast!
Badge
Ben heel erg blij met de nieuwe app.

een min punt .opnieuw inloggen. de reden dat het Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen is vind ik geen reden. Ik heb Iphone met ene inlog:@code. SIMYO luister gewoon naar de klant en kom met een oplossing.
Hoe kan het ik als ik mijn toestel opnieuw opstart nu ineens 2× een pincode moet invullen? En inderdaad iedere keer dat uit toestel uit stand komt een code imoeten vullen in super lastig.
Bovendien wordt de vorige versie 2.3.2 niet meer geaccepteerd en toegang geblokt. Simyo kom met een oplossing!
Badge +1
Net 2.3.2 weer terug gezet en werkt weer zoals volgens mij 85% van de gebruikers ook gewend was en niet kwijt wil. De widget was nou net de ideale toevoeging op de app. Als ik veiligheid op mijn telefoon wil, gebruik ik een pincode om in te loggen. De app van de bank vind ik niet vergelijkbaar met de telefoon app. Maar goed, inloggen in de app is nog tot daar aan toe. In welk kader van de privacy zou ik het erg vinden als mijn minuten en mb's op het scherm staan? Verdere info kun je ook niet uit de widget krijgen, dus dat vind ik regelrechte flauwekul. Als men zich druk maakt om zijn privacy via deze widget plaatst men hem gewoon niet. Nu maakt Simyo die keuze? Blijf dus voorlopig op de vorige versie totdat dit issue uit de wereld is

Erik
Reputatie 7
Het gaat ook niet om de info die je op de Widget zou kunnen zien ( de standen ) maar om je persoonlijk gegevens binnen de app beter te beschermen. Daarvoor dien je dus bij het openen in te loggen (met die 5 cijferige pin) en maakt het de Widget nutteloos.

Ik snap de reacties wel maar men denkt verkeerd 😉
Reputatie 7
Badge +9
Ook ik mis de widget en ga de oude versie maar terugzetten.