Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor iOS en Android! Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.

We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Ook is de app meerdere malen getest door een groot aantal Simyo klanten. De meest recente testversie is zelfs in een afgesloten forum extra aandachtig bekeken. We hopen dat de vernieuwde app je goed zal bevallen.

Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?

Sim Only versie

- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo
- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt
- Facturen betalen vanuit de app
- MB's bijkopen
- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen) - Straks ook voor prepaid beschikbaar

Prepaid versie

- Beltegoed opwaarderen

Wil je de app downloaden?

- iOS
- Android

Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.

Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.

Belangrijk

Dit topic is gesloten. De nieuwste ontwikkelingen rondom de Simyo app. kun je op deze pagina vinden.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Voor het gemak hebben we alvast wat veelgestelde vragen, met daarbij de antwoorden, opgesteld.

Waar is de widget gebleven?
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen. Dat betekent ook dat we je verbruiksgegevens niet meer direct via een widget kunnen tonen.
Omdat we veel feedback hierover hebben ontvangen, gaan wij opzoek naar manier waarop we de widget terug kunnen brengen.

Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen?
Omdat Simyo onderdeel is van KPN, moeten wij ons houden aan bepaalde richtlijnen bij het ontwikkelen van onze app. Er zijn meer persoonsgegevens in te zien en je kunt nu producten aanschaffen. Daarom zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.
Gelukkig is het mogelijk om een eenvoudige pincode in te stellen. Dit doe je door naar het icoontje rechts bovenin je scherm te gaan en te drukken op ‘Wijzig inlogcode’.

Moet ik een pincode aanmaken of is mijn wachtwoord voldoende?
Nee, dat hoeft niet. Het is een toevoeging die het inloggen makkelijker en sneller maakt. Als je later alsnog een pincode wil toevoegen, dan kan dat via je logo/foto onder het tabje Overzicht.

Waarom moet ik mijn wachtwoord/ pincode invullen als ik mijn bundels wijzig?
Dat is een extra beveiliging, zodat je nooit per ongeluk je bundels wijzigt. Deze optie kun je niet uitschakelen.

Wanneer werkt de app op mijn iPhone 4 met iOS 7?
Helaas is er iets misgegaan met het uitgeven van de app waardoor hij niet werkt op de iPhone 4 met iOS 7. Hier zijn we van op de hoogte. We lossen dit zo snel mogelijk op.
Update: Dit is nu opgelost. Door de app update uit te voeren, werkt de app ook met iOS 7

Waar is het verbruikslijntje in mijn overzicht?
We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina zodat je alles makkelijk kunt vinden. Hierbij hebben we geprobeerd om het verbruikslijntje in de cirkel toe te voegen. Hierdoor werd het checken van je verbruik een stuk minder overzichtelijk.
Je kunt uiteraard wel zien hoeveel dagen je nog met je tegoed moet doen bovenaan in de app.

Waarom wil de app toegang tot mijn foto’s/camera & galerij?
Dit hebben we, net als bij de vorige app, toegevoegd zodat jij jouw facturen kunt opslaan als PDF op je telefoon. Daarnaast hebben we als leuke feature dat je een profielfoto kunt instellen. Hiervoor vragen we toegang tot jouw camera. Je hoeft met het laatste uiteraard niet akkoord te gaan.

Kan ik mijn profielfoto later toevoegen/ wijzigen?
Nog niet. Dat wordt later toegevoegd.

Waar staan alle instellingen?
Aan de instellingen werken we nog. Die worden in de volgende update meegenomen. Je vindt ze dan onder het logo/foto’tje onder het tabje Overzicht.

Overzicht bij bundels aanpassen is onduidelijk (iOS)
Niet alle afbeeldingen waren meegenomen waardoor de afbeeldingen bij het overzicht 'bundels aanpassen' niet zichtbaar waren. Dit maakte het onoverzichtelijk.
Update: Opgelost. De afbeeldingen worden nu getoond. De app updaten verhelpt dit
Reputatie 2
Het iedere keer opnieuw invoeren van het wachtwoord is hartstikke vervelend. Vanuit welke wetgeving zijn jullie verplicht om mij na een tijdje uit te loggen om zodoende de gegevens goed te beschermen?
Ik denk dat mijn gegevens al voldoende beschermd zijn omdat ik mijn telefoon al heb voorzien van een toegangscode.
Idd elke keer opnieuw je wachtwoord ook al na een paar seconden is erg vervelend.
Op mijn iphone 4 ios 7.1.2 crashed de app meteen
Reputatie 7
Badge +9
Positief: ik kon deze nieuwe versie gewoon downloaden zonder te hoeven inloggen op de Nederlandse app store.
Negatief: ik weet niet waarom, maar mijn wachtwoord werd niet door de nieuwe app geaccepteerd. Pas nadat ik een nieuw wachtwoord had aangevraagd werkte het.

Verder is de informatie onder "Bundels aanpassen" verwarrend, door de minder geslaagde lay-out. Dit is wat ik zie op de iPhone 5:

***********************************************************************************************
***********************************************************************************************



***********************************************************************************************
***********************************************************************************************



***********************************************************************************************
***********************************************************************************************

mooie app werkt prima, ik mis alleen nog touch id
Reputatie 1
Badge
Na de update op de iPhone werkt de app niet meer
Wordt niet meer geopend
Badge
Zelfde ervaring als Rinneke. Ik had mij enige maanden geleden gemeld om te testen (leuk!) en bij het testen heb ik al doorgegeven dat de app niet werkt op de iPhone 4. De app is niet te openen, sluit meteen weer. Ik kreeg als reactie dat er naar gekeken zou worden en verder nooit meer wat vernomen.

Wat is het nut om te testen als er vervolgens niets mee wordt gedaan? Nu wordt de app dus doodleuk uitgerold en kan ik er niets meer mee! Spijt dat ik de update heb gedaan, had ik de vorige versie maar gehouden. Nu heb ik niets meer.

Is dit voor de iPhone 4S ook zo? Het zou erg handig zijn geweest als jullie hadden gemeld dat mensen met een 4(s) niet moeten updaten, dat zou klantvriendelijker zijn geweest dan deze blunder. Veiligheidshalve laten we de andere iPhone in het huishouden, een 4S, nog maar even op de oude versie.

😠
Reputatie 1
Ik baal ervan dat ik steeds mijn wachtwoord in moet vullen. Dat vind ik echt een achteruitgang. Voor se rest geloof ik het wel. De oude app was prima voor mij.
Reputatie 1
Badge
Hallo Henko,
Ik vind jammer dat er geen "herstelpunt" van de app aanwezig is zodat je de oude app terug kunt halen.
Las wel dat de vernieuwde app niet werkt onder een prepaid kaart (MAAR DAAR WORDT AAN GEWERKT!!!!!!)
Dan maar inloggen op de pc, gemiste kans om Simyo gemakkelijk bereikbaar te houden
Groetjes Rinneke .
Reputatie 1
Ik gebruikte alleen de widget om in 1 oogopslag het verbruik te kunnen zien. De app zelf gebruikte ik niet. In de nieuwe versie is de widget verdwenen. Dat is balen en daarmee is de app voor mij nutteloos.
Daarnaast moet je iedere keer opnieuw inloggen, ook niet echt handig.
Verder zijn de instellingen (nog) niet aan te passen.
Ik begrijp alle argumenten van privacy wel, maar gebruiksvriendelijk is de app zeker niet te noemen.
Ik kan makkelijker inloggen via de webbrowser van mijn laptop. Ik krijg dan hetzelfde overzicht en dan beter leesbaar.
Kortom, een vernieuwing is niet altijd een verbetering. Dat blijkt maar weer eens.
Oh ja, ik ben een Android gebruiker. De app draait daarop wel goed.
Heb de app helaas toch maar verwijdert en zal over een tijdje eens opnieuw kijken of het interessant genoeg is om de app weer te installeren.
Maar voor nu, ik ben er even klaar mee.
Reputatie 1
Badge
Heb nu de app op en ander toestel gedownload die met een abonnement van een andere provider draait met mijn gegevens van Simyo.
de Simyo app heeft dit niet in de gaten dat hij wordt omgeleid en ik weet weer wat de stand is zonder de op pc in te loggen
Reputatie 2
Oftewel, hoe help je een perfecte app compleet om zeep. Er is NIETS nuttigs toegevoegd. Alleen gesloopt. Mag ik misschien zelf bepalen hoe privacy gevoelig ik m'n bel- en datategoed vind? Het verdwijnen van de widget en dat telkens moeten inloggen is uiterst irritant. Graag direct de vorige versie terug.
Reputatie 1
Ik vind het niet meer hebben van de widget een grote achteruitgang, in 1x kunnen zien wat je beltegoed is is eigenlijk essentieel. Kijken of de concurrent deze functie wel behoud en dan overstappen
Reputatie 1
Wat een klote app is het nu. Widget is verdwenen en dat inloggen vind ik helemaal niets. Vroeger bleef je gewoon ingelogd. Graag de vorige versie terug plaatsen. Deze gaat van mijn telefoon af. Echt #*% dit.
Reputatie 1
Wat ook vervelend is dat nu ik de app moet gebruiken omdat de widget het niet doet hij altijd in portrait mode opent terwijl ik hem meestal landscape gebruik.
Reputatie 7
Ik heb vanmorgen een update ontvangen voor Android. Ook daar is de Widget weg. Dat is jammer, want je kunt niet meer in één oog opslag kijken hoe je er voor staat, maar het is ook geen wereldramp. Je opent de App met een 5 cijferige code, je hoeft alleen de eerste keer je 06 en wachtwoord in te voeren. Ik zie dit als een extra beveiliging, niks mis mee.

Landscape werkt wel. Bij mij stond auto rotate uit in m'n toestel, deze aangezet en daarna werkte dat dus ook. Echter wel alleen bij het tabblad "verbruik" en niet op het startscherm. Verder zag ik dat de app is uitgebreid met aanpassen of bijkopen van bundels. En kan je via de app ook naar vriendendeal.

En voor ouders met kinderen of mensen met meerdere nummers zag ik ook dat je nog een account kon toevoegen.

Kortom, op het missen van het Widget na, wat logisch is door de extra beveiliging middels pincode, vind ik de nieuwe app er goed uitzien.

Tot zover mijn eerste indruk 🙂
Het iedere keer opnieuw invoeren van het wachtwoord is hartstikke vervelend. Vanuit welke wetgeving zijn jullie verplicht om mij na een tijdje uit te loggen om zodoende de gegevens goed te beschermen?
Ik denk dat mijn gegevens al voldoende beschermd zijn omdat ik mijn telefoon al heb voorzien van een toegangscode.


Ik mis de widget ook en ik ben het helemaal met je waardeoordeel eens.

Met betrekking tot de reden die simyo opgeeft. Niets meer dan een regelrechte drogredenering waarmee je alles kan goed praten. Je moest namelijk in de oude applicatie al verschillende barrières door om überhaupt bij je gegevens te komen of om een verandering in abonnement door te voeren. Kortom een commercieel geschetst 'vals dilemma' om zo de vraag van de klant weg te wuiven en uiteraard heerlijk afgerond met een lekker snufje 'Ad chartam' alla KPN.

Cheers,
Reputatie 2
Hoezo heeft de Android app opeens toegang tot de camera en telefoon nodig? Waarom zou ik updaten naar een versie die handige functies (widget: het einige deel dat ik echt gebruik) eruit sloopt en overbodige rechten toe-eigent?
Voor het gemak hebben we alvast wat veelgestelde vragen, met daarbij de antwoorden, opgesteld.

1) Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen? Dat was bij de oude app niet zo.
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.

Was dat bij de vorige versie van de app dan niet verplicht?
Reputatie 2
Ik gebruikte alleen de widget om in 1 oogopslag het verbruik te kunnen zien. De app zelf gebruikte ik amper. In de nieuwe versie is de widget verdwenen. Daarmee voegt de app niets meer toe. Is de oude APP nog terug te zetten?
Reputatie 1
Kan iemand (simyo zelf?) de oude apk posten. Voor degenen die de nieuwe app niets vinden kunnen dan terug naar de oude.
Reputatie 2
Kan iemand (simyo zelf?) de oude apk posten. Voor degenen die de nieuwe app niets vinden kunnen dan terug naar de oude.
Goed idee!
Reputatie 2
De oude APP is gelukkig nog te vinden op https://apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Mijn WIDGET is terug . Hoera!
Reputatie 2
Kan iemand (simyo zelf?) de oude apk posten. Voor degenen die de nieuwe app niets vinden kunnen dan terug naar de oude.

De oude APP is gelukkig nog te vinden op https://apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Mijn WIDGET is terug . Hoera!
De WIDGET moet weer terug komen. Wat een slechte update is dit nu.