.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Ik heb de app inmiddels verwijderd omdat ik er helemaal klaar mee was elke keer een code te moeten invoeren.
Als ik snel een foto wil maken kan dat niet omdat je eerst die code moet invoeren.
Dus verwijderd maar die code blijft erin staan Hoe krijg ik dit stomme gedoe weg, ben er nu echt helemaal mee aan.
Hoe kan het ik als ik mijn toestel opnieuw opstart nu ineens 2× een pincode moet invullen? En inderdaad iedere keer dat uit toestel uit stand komt een code imoeten vullen in super lastig.
Bovendien wordt de vorige versie 2.3.2 niet meer geaccepteerd en toegang geblokt. Simyo kom met een oplossing!
Badge +1
Net 2.3.2 weer terug gezet en werkt weer zoals volgens mij 85% van de gebruikers ook gewend was en niet kwijt wil. De widget was nou net de ideale toevoeging op de app. Als ik veiligheid op mijn telefoon wil, gebruik ik een pincode om in te loggen. De app van de bank vind ik niet vergelijkbaar met de telefoon app. Maar goed, inloggen in de app is nog tot daar aan toe. In welk kader van de privacy zou ik het erg vinden als mijn minuten en mb's op het scherm staan? Verdere info kun je ook niet uit de widget krijgen, dus dat vind ik regelrechte flauwekul. Als men zich druk maakt om zijn privacy via deze widget plaatst men hem gewoon niet. Nu maakt Simyo die keuze? Blijf dus voorlopig op de vorige versie totdat dit issue uit de wereld is

Erik
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben het met je eens Raytje!

Maar als ik de extra mogelijkheden wil gebruiken doe ik het wel via de PC, de widget is gewoon reuze handig. De app gebruikte ik toch vrijwel niet, alleen de afgeleide daarvan, de widget.
Reputatie 7
Badge +9
Daar zit ik toch bijna de hele dag achter :D

Ik zit er meestal voor 🙂
Badge
Zonder widget is de app een 1 ster app geworden. Triest dat ze zich verbergen achter het argument dat het om ons te beschermen is. Bij mijn bank kan ik ook mijn saldo zien zonder in te loggen. Het gaat hard achteruit met simyo. Toch maar wellicht ergens anders gaan kijken.
Badge
Raytje, ik zie diverse argumenten van jou dat de widget er nu niet meer is omdat er meer info in de app staat. Dit is echt een onzin redenering. Als simyo de beveiliging goed maakt kunnen ze prima de minder gevoelige info in een widget zetten. Kijk maar naar de ing app, zonder inloggen gewoon je saldo. Het is echt gepruts dat Simyo zich hier achter verbergt.
Badge +2
Intussen is de nieuwe Simyo app op mijn IPad en mijn Samsung telefoon geïnstalleerd.
De IOS app werkt uitstekend maar de Android app helaas niet.
Als in de 5 cijferige inlog code wil ingeven moet ik eerst mijn wachtwoord ingeven.
Het wachtwoord wat ik ingeef is 100% ok, daar ben ik in eerste instantie ook mee ingelogd in de app, maar de Android app blijft aangeven dat mij wachtwoord niet goed is ingevuld.
Met dit wachtwoord kan op ik op Mijn Simyo inloggen, op mijn IOS app inloggen en met dit wachtwoord ook mijn inlogcode wijzigen, op mijn Android app inloggen maar niet mijn inlogcode ingeven/aanpassen, de app vindt mijn wachtwoord per definitie onjuist.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Ondanks dat het algemeen bekend is dat met verandering weerstand komt, is deze vernieuwde app vreselijk.

Ook ik heb een zeer(!) sterke voorkeur voor de oude app. Tot op heden heb ik geen enkele verbetering kunnen ontdekken. Argumenten als 'We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina', vind ik een beetje onzin. De 'oude' app werkte prima. Was gebruikersvriendelijk, duidelijk en overzichtelijk.

Ik mis het verbruikslijntje in mijn overzicht. Ik maakte daar veel gebruik van.
Dat ik nu nog wel kan zien hoeveel dagen ik heb, doet mij niet zoveel en is niet hetzelfde. Ik hoop dat Simyo voor als nog het verbruikslijntje aan de cirkel toevoegt of dit op een andere manier weergeeft als zij vinden dat het verbruik daarmee minder overzichtelijk wordt.

Ook het wachtwoord maakt de app absoluut niet gebruikersvriendelijk. Hier zou een oplossing voor moeten komen die het voor de gebruiker weer makkelijk werkbaar maakt.
Dat ik moet inloggen met een pincode als ik de Simyo app wil gebruiken, is prima, maar waarom moet ik dat nu iedere keer als ik mijn smartphone wil gebruiken, ook doen. In de instelling van mijn toestel kon ik voorheen aangeven cq instellen of ik wilde vegen, een wachtwoord of een pincode wil gebruiken. Nu is alleen de pincode (van de Simyo app) nog mogelijk. Waarom zijn met de update van deze app ook de instellingsmogelijkheden van mijn smartphone aangepast?
Dat er mensen hebben gevraagd om steeds te moeten inloggen omdat ze accounts delen met hun kinderen is nog geen reden om de app totaal te verknallen voor al die anderen die steeds inloggen alleen maar ontzettend storend vinden. Een toestel is al beveiligd dus daarvoor is dat steeds inloggen niet nodig. Beheerfunctionaliteit oké maar dan wel OPTIONEEL, zodat je het niet hoeft te gebruiken en er dan geen last van hebt. Met bv. een beheerderswachtwoord is zoiets prima te realiseren. Knullig dat Simyo dit niet heeft voorzien en blijkbaar in een ivoren toren een update heeft gemaakt, zonder de functionaliteit te toetsen bij haar gebruikers...
Mijn toestel vergrendeling wordt niet alleen geactiveerd, maar is gewijzigd. In mijn toestelinstelling stond dat ik de vergrendeling met vegen ongedaan kon maken. Nu moet het met dezelfde pincode als de Simyo app. In de toestelinstellingen is de veeg optie niet meer zichtbaar.
Bij de vorige versie van de Simyo-app kon ik snel mijn verbruik van die maand bekijken.
Helaas heb ik de app geupdate, want ik werd bij het installeren verplicht een beveiliging op mijn telefoon aan te brengen! Nu moet ik voor elk whatsppje e.d. eerst mijn pincode intypen. Vreselijk. En wat een bemoeienis met de beveiliging van mijn eigen telefoon. Dat de simyo-app beveiligd wordt met een wachtwoord of pincode kan ik nog begrijpen, hoewel jammer voor degenen die alleen even wilden weten wat de status van het verbruik was.

Ik ga mijn dochter waarschuwen dat ze deze app beslist niet moet updaten. De oude moet ze voor de zekerheid maar weghalen. Geluk voor haar dat ze de updates niet automatisch laat doen.
Ik vind dit eenvoudig dat dit MIJN probleem is en niet de verantwoording van Simyo.

Bij de vorige versie van de Simyo-app kon ik snel mijn verbruik van die maand bekijken.
Helaas heb ik de app geupdate, want ik werd bij het installeren verplicht een beveiliging op mijn telefoon aan te brengen! Nu moet ik voor elk whatsppje e.d. eerst mijn pincode intypen. Vreselijk. En wat een bemoeienis met de beveiliging van mijn eigen telefoon. Dat de simyo-app beveiligd wordt met een wachtwoord of pincode kan ik nog begrijpen, hoewel jammer voor degenen die alleen even wilden weten wat de status van het verbruik was.

Ik ga mijn dochter waarschuwen dat ze deze app beslist niet moet updaten. De oude moet ze voor de zekerheid maar weghalen. Geluk voor haar dat ze de updates niet automatisch laat doen.
Met alle respect, maar je telefoon zonder toegangscode gebruiken is vrij stupide als je bedenkt hoeveel informatie erop staat en wat er mogelijk met die informatie kan worden gedaan als het in verkeerde handen terechtkomt.
Kinderachtige vormgeving met die handjes en stopwatches. En dat lijntje bij het verbruik: het gros van de gebruikers kijkt m.i. Juist Daarom op de app! Wat kan mij het nou schelen waar die app op lijkt of niet, dat kan de reden toch niet zijn om het weg te houden. Had het je klanten eerst gevraagd... Mag het svp terug?!?!?! Maak desnoods nog een extra ring met een ander kleurtje als het persé een rondje moet zijn. Ik noem maar wat.
Badge
Er worden door Simyo toch wat opvallende redenen gegeven voor een deel van de wijzigingen waarover zoveel commentaar is.

1. Het 'lijntje' bij het verbruik: om het gelijk te maken aan hoe het er op de website uitziet.
Je kan het ook omkeren en de website eruit laten zien zoals de app was. Dan zijn ze ook gelijk. Probleem opgelost.

2. Er moet een wachtwoord ingevoerd worden omdat er persoonsgegevens te zien zijn en Simyo zich aan bepaalde regels moet houden.
Je kunt in de app een keuzeinstelling (vinkje) maken waarbij de gebruiker toesteming geeft om zoiets sompels als de status van het actuele verbruik vrij te geven en te laten zien zonder wachtwoord. De rest blijft achter het wachtwoord.
Problee nummer 2 optelost.

3. De widget kan niet mieer om deze zelfde reden.
Oplossing: zie bij punt 2.
Probleem 3 opgelost.

Wat kunnen opplossingen soms toch eenvoudig zijn 🙂
Is er al nieuws wat betreft een update van de app met verbruikslijntjes en widgets? Als het de programmeurs niet lukt om zo'n lijntje te maken kunnen ze ook een extra cirkel toevoegen maar dan met resterende dagen zoals T-Mobile dat heeft: https://itunes.apple.com/nl/app/my-t-mobile/id484504034

We zijn alweer 3 weken verder; benieuwd naar een status update.
Reputatie 5
Badge +8
Hallo allemaal,

Ten eerste allemaal bedankt voor de feedback!

Helaas is het lang niet allemaal positief, maar zonder jullie reacties weten we ook niet waar we het beter kunnen doen in volgende updates.

Ik ga zo goed mogelijk op jullie vragen en opmerkingen reageren en mochten er nog onduidelijkheden zijn dan kunnen jullie altijd terugkomen naar het Simyo forum.

@Mireille-H, Het is duidelijk dat de verbruikslijntjes worden gemist. De ontwikkelaars van de App zijn hier ook van op de hoogte en kijken naar manieren om deze weer in te passen. Of en wanneer dit gaat gebeuren weet ik op dit moment helaas nog niet.

@Chabot, Er is inderdaad veel te doen over de punten die jij noemt. Daarom is het ook goed dat jullie hier reageren en nog beter dat je met mogelijke oplossingen komt! Bedankt daarvoor.

Of we het daadwerkelijk op deze manier gaan doen kan ik natuurlijk niet beloven, maar ik zal er in ieder geval voor zorgen dat jouw feedback bij de ontwikkelaars van de App terecht komt.

@ FrankKLM, De grafieken zijn gelukkig niet verdwenen. Deze vind je terug als je op een van de verbruiksrondjes tikt. Zie ook de reactie van Chabot.

@BellendeKakatoe, Ik vind het jammer om te lezen dat je denkt dat de belangen van de gebruikers er niet toe doen. Zoals Raytje ook aangeeft is de App van te voren door onze klanten getest.

Daarnaast zijn we, onder andere in dit topic, druk bezig om alle feedback van onze klanten te verzamelen en deze waar mogelijk te verwerken in volgende updates.

@Rienels, Wat vervelend dat het niet lukt om de schermbeveiliging te verwijderen. Je kunt de schermbeveiliging op je telefoon uitzetten via: Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging > Geen. Of door ‘automatische schermbeveiliging’ op ‘nooit’ te zetten.

Mocht dit niet lukken kun je de app beheer verwijderen. Dit doe je via Instellingen > Beveiliging > Referenties wissen/aanmeldgegevens wissen.
Dit laatste kan er wel voor zorgen dat de App minder goed functioneert.

@Humptiedump en Austin1983, Om de persoonlijke gegevens van onze klanten te beschermen, zijn wij verplicht je uit te loggen. Bovendien kun je in de nieuwe App verschillende handelingen uitvoeren die geld kosten, zoals bundels aanpassen en facturen betalen.

@MathijnNL, Helaas kan ik nog niks zeggen over een update waarin de verbruikslijntjes en widget in terugkomen. In ieder geval bedankt voor dit voorbeeld, ik zal zorgen dat dit bij de ontwikkelaars van de App terechtkomt.

@Raytje, Bedankt voor je goede hulp. Top!

Groetjes,
Sean
Landscape. Waarom kan de app niet op landscape. Dat klinkt als een gemiste kans. Er zijn bv tablets met 4g waar we prepaid op internetten. Een app voor ios uitbrengen sec in portrait is wel uit de vorige eeuw....
Gewoon (zoals Klaus een maand geleden al schreef) versie 2.3.2 downloaden en installeren. Zet wel auto-update uit...

https://m.apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Badge
Je schrijft internetbankieren apps, dus meervoud, maar uit enig onderzoek blijkt dat alleen de Rabobank app deze, in mijn ogen slechte, keuze aanbied. En waarom vind ik het een slechte keuze. Omdat als je bijvoorbeeld je saldo in kan zien zonder in te loggen, betekend het dat er ergens in die app een deurtje open staat die kwaadwillende zouden kunnen gebruiken om verder te komen.

En omdat de huidige app van Simyo nu meer mogelijkheden heeft, zoals verhogen / verlagen van je bundels, bundels aanschaffen en betalen is een extra beveiliging verplicht. Dit heeft Simyo proberen uit te leggen maar is ook van mening dat je naar de klanten moet luisteren. En om die reden heeft men in onderzoek of de Widget weer terug kan komen.

Als ik puur naar mezelf kijk vind ik het moeten intoetsen van een wachtwoord of pincode helemaal geen belemmering. Ik kan mij ergere dingen voor stellen. Neemt natuurlijk niet weg dat het voor andere wel vervelend kan zijn.


ING bied ook de mogelijkheid om het saldo te zien zonder in te loggen, moet je wel zelf instellen

inloggen bij simyo simpel maar niet als ouder van een kind
of je geeft het kind ALLE rechten en de inlogcode
en dus de mogelijkheid dingen te veranderen wat je niet wil,
of je kind kan het verbruik niet meer zien, want de widget is er niet meer
ook kent Simy geen plafond wat internet gebruik betreft, gaat gewoon door buiten de bundel,

dus wat mij betreft moet ik als ouder toch overwegen Simyo te verlaten.
alleen door een verbetering van Simyo,
gewoon erg jammer, maar zo als het er nu uit ziet rest mij geen andere keus
Badge
tja heel simpel ik wil ze wel leren met verbruik om te leren gaan, dat kom prima met de widget
als ze het verbruik zelf goed kunnen bijhouden is een plafond ook niet nodig wat mij betreft

maar om ze nu gelijk alle rechten te geven is weer wat anders
Simyo had het prima geregeld,
dan ben ik ook zo eigenwijs om het niet via alle andere oplossingen te zoeken

en neem ik jouw opmerking ter harte " Maar persoonlijk vind ik een abonnement bij Simyo voor vooral jongere kinderen ook niet passend"

omdat ik dat NU ook vind,
maar de maken wel de app bruikbaar voor meerdere aansluitingen, dus Simyo ziet het wel graag een heel gezin Simyo

kinderen die het in een oogopslag kunnen zien via een widget wat het verbruik is werkt namelijk veel beter als dat ze in een app moeten kijken, dat merk ik nu al.

daarom ook de abbo's afgesloten maar goed ze zijn per maand ( op één na ) dus ook als stok achter de deur voor de kids.
en alles bij één provider is handiger dus gaat alles weg

en wat de banken betreft was jouw onderzoek niet juist/incompleet dus
Okay, ik kan nu ingelogd blijven, fijn. Maar op zich vond ik het wel fijn dat de mogelijkheid tot aanpassen van abbo achter een wachtwoord zat. Maar goed, nog steeds dikke onvoldoende omdat er nog steeds geen widget is en het bekijken van het tegoed nu lastiger is. En al die verhalen over "deurtjes open" als je het tegoed kunt zien is complete larie. Je kunt gewoon een token hiervoor gebruiken die je alleen die data laat opvragen en password voor de rest (met losse token). (Ook geen idioot onveilige "handige" pincode.)

Dus nog steeds zwaar onvoldoende. Belangrijkste reden voor de app was bij 99% het verbruik. Dus Widget terug en die verbruiklijntjes waren ook briljant. Aanpassen bundel en gegeven was bijzaak. Daarvoor slinger ik nog steeds liever de PC aan, doe je toch niet dagelijks. Verbruik bekijken wel.

Kan me ook helemaal vinden in Kees. Zijn het niet je kinderen die het kunnen aanpassen zijn het wel dronken vrienden...
Badge
en hier is het door het ontbreken van de widget dus bij één van de kinderen dus al goed fout gegaan,
flink over de belbundel heen.

wat betreft de reden waarom die niet kan, daar geloof ik nu al geen bal meer van de app kun je het inloggen nu ook uit zetten,
OF IS HET JUIST DE BEDOELING DAT ER ONGEMERKT OVER DE BUNDEL GEGAAN WORD.

nu moeten jullie toch heel snel met een widget komen anders haal ik alles weg bij Simyo ,
of heb ik al te lang gewacht, maar wilde ook jullie ook nog een kans geven omdat toch al een tijd klant ben.
Zucht, zojuist weer opnieuw geinstalleerd. Maar wanneer ik het vinkje aanzet van onthouden, dan is de volgende keer het scherm oranje. En inloggen met pincode werkt niet. Toch maar de oude app weer gebruiken.