.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor iOS en Android! Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.

We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Ook is de app meerdere malen getest door een groot aantal Simyo klanten. De meest recente testversie is zelfs in een afgesloten forum extra aandachtig bekeken. We hopen dat de vernieuwde app je goed zal bevallen.

Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?

Sim Only versie

- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo
- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt
- Facturen betalen vanuit de app
- MB's bijkopen
- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen) - Straks ook voor prepaid beschikbaar

Prepaid versie

- Beltegoed opwaarderen

Wil je de app downloaden?

- iOS
- Android

Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.

Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.

Belangrijk

Dit topic is gesloten. De nieuwste ontwikkelingen rondom de Simyo app. kun je op deze pagina vinden.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Wat een ellende dat de pincode niet werkt. Nog erger de klantenservice beloofd terug te bellen en doet dat gewoon niet.

Wanneer heb je gebeld dan?
Het zou mooi zijn als het programma als vrije software beschikbaar komt op F-Droid.
Gisteren geconfronteerd (dat zegt iets over de ervaring...) met de nieuwe app.

Positief: Meerdere accounts, erg handig om bijvoorbeeld verbuik van kinderen bij te houden.

Negatief: Ik moet telkens inloggen (pincode) op de app en natuurlijk:
NEGATIEF: Widget verdwenen.

Ik heb hier het verhaal over privacy gelezen: Ik vind het gelul. Ik ALLE bankieren apps die ik ken kun je zonder inloggen het saldo zien. Waarom zou dat van KPN/Simyo niet kunnen? Nogmaals: gelul. Simyo: Je moet je klanten niet uitleggen waarom je je bepaalde functionaliteit niet hebt. Je moet zorgen dat je de functionaliteit gewoon hebt.

Ik heb meteen de versie 2 app teruggezet en updates uitgezet. Ik vertrouw erop dat er snel een fatsoenlijke app komt. Maar ondertussen (maanden...) gebruik ik nog wel versie 2.
Badge
@tomkooij
Hoe plaats je een oude versie terug? Kan dat zonder jailbreak?
Ik heb de indruk dat de nieuwe versie van de app niet echt stabiel is..
Na het invoeren van de gegevens opent de app maar meteen sluit hij weer. Dit is bij het instellen. . Daarna moet ik weer inloggen.

Na een paar keer geeft hij aan dat het wachtwoord fout is !
Daarom heb ik de app verwijderd.
De vorige app versie was beter, stabiel.
Reputatie 2
@tomkooij
Hoe plaats je een oude versie terug? Kan dat zonder jailbreak?


Zie:
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/de-nieuwe-mijn-simyo-app-laat-weten-ervan-vindt-32084/index2.html#post122943
Badge
Tja, da's Android...
Badge
Dat gaat dus niet lukken met iOS.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Ik kan jullie niet vaak genoeg op het hart drukken dat wij echt bezig zijn met de feedback die jullie geven. Zoals wij in de FAQ aangeven, zijn wij als onderdeel van KPN gebonden aan bepaalde richtlijnen voor het ontwikkelen van de app. Dit betekent dat eventuele wijzigingen, verbeteringen en nieuwe updates altijd eerst door meerdere partijen bekeken moeten worden.

We proberen zo hard en zo snel mogelijk te werken en een zo goed mogelijke oplossing te creëren. Ik heb vaker in dit topic aangegeven dat we proberen er een mouw aan te passen.

Ook heb ik vaker aangegeven dat wij erg blij zijn met alle feedback. Dit is nog steeds zo ook al is deze niet altijd even positief. Wij kunnen niet leren en verbeteren zonder jullie. Nogmaals bedankt :)

Groetjes,
Angela
Badge
@Angela
Fijn dat er wel naar gekeken wordt. We wachten met spanning op de nieuwe versie. Met weer een tijdlijn, neem ik aan...
Kun je aangeven wanneer we die nieuwe versie ongeveer kunnen verwachten?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Chabot,

Of en wat er precies gaat komen durf ik niet te zeggen. Er is nog helemaal niet bekend wat we kunnen doen om de app meer bij jullie wensen aan te laten sluiten. Ik kan je dus nog niet vertellen of er een tijdslijn komt en zo ja, wanneer deze komt.

Dit is allemaal nog even afwachten. Ik snap dat het vervelend is 😞 Zodra er meer informatie is, zal ik deze zeker met jullie delen.

Groetjes,
Angela
Waardeloze update want ik wil geen wachtwoord in hoeven voeren als ik mijn verbruik Wil bekijken
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tim009,

Goed dat je hier feedback over geeft!

Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen?
Omdat Simyo onderdeel is van KPN, moeten wij ons houden aan bepaalde richtlijnen bij het ontwikkelen van onze app. Er zijn meer persoonsgegevens in te zien en je kunt nu producten aanschaffen. Daarom zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.
Gelukkig is het mogelijk om een eenvoudige pincode in te stellen. Dit doe je door naar het icoontje rechts bovenin je scherm te gaan en te drukken op ‘Wijzig inlogcode’.


In de FAQ die we hebben geplaatst als eerste reactie in dit topic, geven we aan waarom je nu met een wachtwoord moet inloggen. Ik heb dit antwoord toegevoegd in mijn bericht. Heb je al een pincode aangemaakt? Dit maakt het inloggen als een stuk makkelijker.

Groetjes,
Angela
Badge
De app na niet laden nadat ik inlog krijg elke keer de melding dat er iets fout ging maar wat weet ik niet
Ik heb ook een probleempje met de app. Omdat ik het vervelend vind iedere keer opnieuw het wachtwoord in te tikken, heb ik geprobeerd om een pincode/inlogcode in te stellen. Nog steeds niet ideaal, maar wel handiger.
De app openen en aanmelden lukt, maar als ik naar 'wijzig inlogcode' ga, krijg ik da bij invullen van mijn wachtwoord de melding 'Je wachtwoord is niet goed ingevuld'. Zeker 10x geprobeerd, zonder succes.
Het zou trouwens ook handig zijn als ergens een optie zou zijn het wachtwoord tijdelijk te laten zien zodat je zeker weet dat er geen typefout in zit.
Ik heb alles geprobeerd maar kon de optie lockscreen "geen" niet meer gebruiken in mijn instellingen. Pas na een fabrieksreset lukt het weer. Spreekt voor zich dat ik de nieuwe app niet opnieuw download.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Goed dat jullie je problemen met de app hier melden! Het is natuurlijk niet handig dat de app niet goed werkt.

@Sessa, oei, dat lijkt op een bekend probleem. Kun je via de computer eens naar Mijn Simyo gaan en controleren of je daar de factuur kunt bekijken? Ik verwacht dat dit namelijk in verband staat met de foutmelding die jij ziet in de app. Ik hoor het graag van je.

@Deleen, gelukkig heb ik hier een oplossing voor! Voordat je inlogt, kun je rechts bovenin klikken op 'aanpassen'. Hierna komt er een kruisje te staan bij jouw account. Verwijder nu je account en maak deze opnieuw aan. Geen zorgen, je verwijdert niet je volledige account maar alleen degene binnen de app. Je kunt dus inloggen met dezelfde gegevens. Je wachtwoord wordt nu geaccepteerd en je kunt een inlogcode aanmaken. Laat je weten of dit gelukt is?

@Rienels, wat lastig dat jij hier last van hebt gehad! Er waren nog meer opties die je had kunnen testen. Het is natuurlijk niet handig dat je een reset hebt moeten doen. Je kunt de app wel weer opnieuw downloaden. Op het moment dat jij dan de vraag krijgt om een schermvergrendeling in te stellen, kun je voor 'annuleren' kiezen. Deze wordt dan niet ingesteld.

Groetjes,
Angela
... In de FAQ die we hebben geplaatst als eerste reactie in dit topic, geven we aan waarom je nu met een wachtwoord moet inloggen. Ik heb dit antwoord toegevoegd in mijn bericht. Heb je al een pincode aangemaakt? Dit maakt het inloggen als een stuk makkelijker.

Dat klinkt leuk alleen is het geen geldige reden: zelfs bij bankieren-apps kan je instellen (optioneel) dat je zonder wachtwoord je huidige saldi wilt inzien. Wil Simyo soms roomser dan de paus zijn?
Reputatie 5
Badge +10
Dat klinkt leuk alleen is het geen geldige reden: zelfs bij bankieren-apps kan je instellen (optioneel) dat je zonder wachtwoord je huidige saldi wilt inzien. Wil Simyo soms roomser dan de paus zijn?

Hoi BellendeKakatoe (leuke forumnaam trouwens :)) en anderen,

We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden tot het ingelogd blijven in de app. We doen in ieder geval erg ons best om de app zoveel mogelijk aan te laten sluiten op de wensen van iedereen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Als dit lukt alles komt de widget dan ook weer terug? Dat was namelijk voor mij de reden om de nieuwe versie te de-installeren en de oude versie terug te zetten.
... In de FAQ die we hebben geplaatst als eerste reactie in dit topic, geven we aan waarom je nu met een wachtwoord moet inloggen. Ik heb dit antwoord toegevoegd in mijn bericht. Heb je al een pincode aangemaakt? Dit maakt het inloggen als een stuk makkelijker.

Dat klinkt leuk alleen is het geen geldige reden: zelfs bij bankieren-apps kan je instellen (optioneel) dat je zonder wachtwoord je huidige saldi wilt inzien. Wil Simyo soms roomser dan de paus zijn?


Welke bank is dat?

Daarbij denk ik niet dat je een bank en een telecom bedrijf met elkaar kan vergelijken.
@Raytje (146): meerdere zoniet alle banken bieden die mogelijkheid. Zelf internetbankier je niet? Op de een of andere manier ben ik niet verbaasd...

Google: bank saldi inzien zonder inloggen

Natuurlijk kan je wanneer het om bepaalde gegevens gaat (banksaldi, bel-/internet tegoed) wel degelijk een vergelijking maken tussen banken en telecomproviders).
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/de-nieuwe-mijn-simyo-app-laat-weten-ervan-vindt-32084/index6.html#post125753

Humm, als voorbeeld Rabo app.
Toestel moet eerst geregistreerd worden via de scanner en dan kun je een eigen inlogcode kiezen.
Maar dan nog moet ik inloggen

ABNAMRO vraagt om een 5-cijferige inlogcode.

Lees ook https://www.abnamro.nl/nl/prive/internet-bankieren/overboeken-met-identificatiecode.html
Om uw saldo te zien, hoeft u niet in te loggen met de e.dentifier en uw betaalpas. Dat kan ook met uw identificatiecode. Dat is een 5-cijferige code waarmee u eenvoudig inlogt op uw pc, laptop of uw smartphone. Om deze code in te stellen logt u eerst eenmalig in met uw e.dentifier.
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/de-nieuwe-mijn-simyo-app-laat-weten-ervan-vindt-32084/index6.html#post125753

Humm, als voorbeeld Rabo app.
Toestel moet eerst geregistreerd worden via de scanner en dan kun je een eigen inlogcode kiezen.
Maar dan nog moet ik inloggen


Hmmm, als voorbeeld de Rabo app: stel de saldochecker in en je hoeft niet (meer) in te loggen om je saldo te zien.
Touché, maar wel eerst apparaat registreren maar dat is een andere cookie. 🙂