.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor iOS en Android! Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.

We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Ook is de app meerdere malen getest door een groot aantal Simyo klanten. De meest recente testversie is zelfs in een afgesloten forum extra aandachtig bekeken. We hopen dat de vernieuwde app je goed zal bevallen.

Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?

Sim Only versie

- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo
- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt
- Facturen betalen vanuit de app
- MB's bijkopen
- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen) - Straks ook voor prepaid beschikbaar

Prepaid versie

- Beltegoed opwaarderen

Wil je de app downloaden?

- iOS
- Android

Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.

Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.

Belangrijk

Dit topic is gesloten. De nieuwste ontwikkelingen rondom de Simyo app. kun je op deze pagina vinden.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Je schrijft internetbankieren apps, dus meervoud, maar uit enig onderzoek blijkt dat alleen de Rabobank app deze, in mijn ogen slechte, keuze aanbied. En waarom vind ik het een slechte keuze. Omdat als je bijvoorbeeld je saldo in kan zien zonder in te loggen, betekend het dat er ergens in die app een deurtje open staat die kwaadwillende zouden kunnen gebruiken om verder te komen.

En omdat de huidige app van Simyo nu meer mogelijkheden heeft, zoals verhogen / verlagen van je bundels, bundels aanschaffen en betalen is een extra beveiliging verplicht. Dit heeft Simyo proberen uit te leggen maar is ook van mening dat je naar de klanten moet luisteren. En om die reden heeft men in onderzoek of de Widget weer terug kan komen.

Als ik puur naar mezelf kijk vind ik het moeten intoetsen van een wachtwoord of pincode helemaal geen belemmering. Ik kan mij ergere dingen voor stellen. Neemt natuurlijk niet weg dat het voor andere wel vervelend kan zijn.
Touché, maar wel eerst apparaat registreren maar dat is een andere cookie. :)

Dat is waar en dat zou voor de Simyo app ook een goede oplossing kunnen zijn. Of een wachtwoord waarmee de widget functionaliteit, om de tegoeden in te zien, aan- of uitgezet kan worden.

--
We kunnen van rampspoed genezen door de dankbare herinnering aan wat we zijn kwijtgeraakt. - Epicurus
Je schrijft internetbankieren apps, dus meervoud, maar uit enig onderzoek blijkt dat alleen de Rabobank app deze, in mijn ogen slechte, keuze aanbied. En waarom vind ik het een slechte keuze. Omdat als je bijvoorbeeld je saldo in kan zien zonder in te loggen, betekend het dat er ergens in die app een deurtje open staat die kwaadwillende zouden kunnen gebruiken om verder te komen.
Waarom? De API om saldi te laten zien staat natuurlijk los van verdere functionaliteit. Het zijn echt geen knoeiers daar bij de Rabobank (en andere banken).

En omdat de huidige app van Simyo nu meer mogelijkheden heeft, zoals verhogen / verlagen van je bundels, bundels aanschaffen en betalen is een extra beveiliging verplicht. Dit heeft Simyo proberen uit te leggen maar is ook van mening dat je naar de klanten moet luisteren. En om die reden heeft men in onderzoek of de Widget weer terug kan komen.
Dat soort nieuwe functionaliteit heeft niets te maken met het tonen van tegoeden in een Widget (evt. afgeschermd met een wachtwoord). In onderzoek kan nog tijden duren en in de tussentijd zitten bestaande gebruikers met een kreupele nieuwe app. Dat had Simyo kunnen (moeten) voorzien toen ze functionaliteit weghaalden. Een goede oplossing was geweest de nieuwe app afzonderlijk te introduceren in Google Play, zodat oude en nieuwe app naast elkaar gebruikt kunnen worden. Na het wegwerken van kinderziektes had men de oude app dan kunnen verwijderen uit Google Play. Toch geen rocket science zou je denken.

Als ik puur naar mezelf kijk vind ik het moeten intoetsen van een wachtwoord of pincode helemaal geen belemmering. Ik kan mij ergere dingen voor stellen. Neemt natuurlijk niet weg dat het voor andere wel vervelend kan zijn.
Een wachtwoord of pincode alleen voor de genoemde extra functionaliteit geen probleem. Echter niet voor andere functionaliteit waar een wachtwoord overduidelijk totaal overbodig is. Mocht men het toch willen dan achter een instelling met wachtwoord. Iedereen tevreden.
Landscape. Waarom kan de app niet op landscape. Dat klinkt als een gemiste kans. Er zijn bv tablets met 4g waar we prepaid op internetten. Een app voor ios uitbrengen sec in portrait is wel uit de vorige eeuw....
Waar kan ik mijn Simyaardag zien of instellen?
Gebruik je de oude versie van de app? Want dan zie je inderdaad het cadeau niet. Wanneer je de nieuwe versie van de app download dan zie je de 1000 MB daar wel alsook op mijn simyo.

Suuk 6
Bij de lancering van de nieuwe app zaten er voor mij wat bugs op.
Liep vast bij het instellen en/of profielfoto plaatsen.
Sinds de recente update is dit opgelost en werkt de app zoals het hoort.

Als iets niet goed werkt dan zeg ik het, als iets wel goed werkt dan zeg ik het ook.
Zeg maar tegen de simyo app makende personen....

Puik werk mensen !:)
Ik heb inmiddels de nieuwste versie van de app maar helaas geen simyaardag.
Ook geen 1000 MB overigens...maar dát is dan logisch aangezien ik die simyaardag ook niet kan instellen?
Gewoon (zoals Klaus een maand geleden al schreef) versie 2.3.2 downloaden en installeren. Zet wel auto-update uit...

https://m.apkpure.com/mijn-simyo/nl.simyo.mijnsimyo
Landscape. Waarom kan de app niet op landscape. Dat klinkt als een gemiste kans. Er zijn bv tablets met 4g waar we prepaid op internetten. Een app voor ios uitbrengen sec in portrait is wel uit de vorige eeuw....

Landscape modus op je telefoon staat aan?
Ik kreeg zojuist een update van de App binnen (Android). Ik zag nu dat het mogelijk is om aan te vinken dat je ingelogd wilt blijven. Dus dat herhaaldelijk inloggen is niet meer nodig en dat was toch één van de grootste ergernissen voor velen.
@Raytje (161) de ontbrekende widget wordt minstens zo vaak genoemd bij ergernissen. Maar dat is natuurlijk moeilijker te verhelpen dan het niet meer hoeven inloggen. Maar hoe dan ook een welkome update natuurlijk.
Badge
Je schrijft internetbankieren apps, dus meervoud, maar uit enig onderzoek blijkt dat alleen de Rabobank app deze, in mijn ogen slechte, keuze aanbied. En waarom vind ik het een slechte keuze. Omdat als je bijvoorbeeld je saldo in kan zien zonder in te loggen, betekend het dat er ergens in die app een deurtje open staat die kwaadwillende zouden kunnen gebruiken om verder te komen.

En omdat de huidige app van Simyo nu meer mogelijkheden heeft, zoals verhogen / verlagen van je bundels, bundels aanschaffen en betalen is een extra beveiliging verplicht. Dit heeft Simyo proberen uit te leggen maar is ook van mening dat je naar de klanten moet luisteren. En om die reden heeft men in onderzoek of de Widget weer terug kan komen.

Als ik puur naar mezelf kijk vind ik het moeten intoetsen van een wachtwoord of pincode helemaal geen belemmering. Ik kan mij ergere dingen voor stellen. Neemt natuurlijk niet weg dat het voor andere wel vervelend kan zijn.


ING bied ook de mogelijkheid om het saldo te zien zonder in te loggen, moet je wel zelf instellen

inloggen bij simyo simpel maar niet als ouder van een kind
of je geeft het kind ALLE rechten en de inlogcode
en dus de mogelijkheid dingen te veranderen wat je niet wil,
of je kind kan het verbruik niet meer zien, want de widget is er niet meer
ook kent Simy geen plafond wat internet gebruik betreft, gaat gewoon door buiten de bundel,

dus wat mij betreft moet ik als ouder toch overwegen Simyo te verlaten.
alleen door een verbetering van Simyo,
gewoon erg jammer, maar zo als het er nu uit ziet rest mij geen andere keus

ook kent Simy geen plafond wat internet gebruik betreft, gaat gewoon door buiten de bundel,


Met alle respect hoor, maar dit is een argument die A: niks met de nieuwe app te maken heeft en B: de klant kan weten alvorens hij / zij een abonnement afneemt. Maar persoonlijk vind ik een abonnement bij Simyo voor vooral jongere kinderen ook niet passend. Mede omdat er dus geen plafond is. In veel telefoons is dit trouwens wel in te stellen, ook zijn daar apps voor.

Dit is een Blog waar enige bespaar tips worden gegeven en waar je ook een limiet kan instellen.
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/
Badge
tja heel simpel ik wil ze wel leren met verbruik om te leren gaan, dat kom prima met de widget
als ze het verbruik zelf goed kunnen bijhouden is een plafond ook niet nodig wat mij betreft

maar om ze nu gelijk alle rechten te geven is weer wat anders
Simyo had het prima geregeld,
dan ben ik ook zo eigenwijs om het niet via alle andere oplossingen te zoeken

en neem ik jouw opmerking ter harte " Maar persoonlijk vind ik een abonnement bij Simyo voor vooral jongere kinderen ook niet passend"

omdat ik dat NU ook vind,
maar de maken wel de app bruikbaar voor meerdere aansluitingen, dus Simyo ziet het wel graag een heel gezin Simyo

kinderen die het in een oogopslag kunnen zien via een widget wat het verbruik is werkt namelijk veel beter als dat ze in een app moeten kijken, dat merk ik nu al.

daarom ook de abbo's afgesloten maar goed ze zijn per maand ( op één na ) dus ook als stok achter de deur voor de kids.
en alles bij één provider is handiger dus gaat alles weg

en wat de banken betreft was jouw onderzoek niet juist/incompleet dus
Reputatie 1
Badge +1
Ik kwam erachter dat jullie toch een URL scheme voor de iOS (iPhone) app gebruiken namelijk simyo:// (duh) alleen wanneer ik deze open via de Launcher widget in het Notificatie Centrum schiet de app na openen direct naar de achtergrond. Kunnen jullie hiernaar kijken en dit oplossen. Dit zelfde probleem speelt niet met andere apps dus dit staat los van Launcher widget zelf. Overigens erg een aanrader die widget om snel naar bepaalde functies (Instellingen > WIFI selecteren of Instellingen > Bluetooth apparaat selecteren) te gaan of naar apps of app functies.

Overigens erg fijn dat de mogelijkheid om het wachtwoord te onthouden in de recente iOS app update weer mogelijk is gemaakt. Dank!
Vanmorgen maar even aan het prutsen geweest in paint om het verbruikslijntje weer zichtbaar te maken.
Wat is er aan onderstaand plaatje wat het zo onoverzichtelijk maakt.
Ik zou dit weer heel graag terug willen (beetje programmeur zet dit er in 5 minuten in, zelfs rekening houdend met 28 - 31 dagen / maand)
Ik krijg een oranje veld te zien en mijn toetsenbord en daar houd het op . Heb de app opnieuw gedownload en weer het zelfde verhaal . M.a.w. hij werkt niet meer bij mij . Op de android versie.
Okay, ik kan nu ingelogd blijven, fijn. Maar op zich vond ik het wel fijn dat de mogelijkheid tot aanpassen van abbo achter een wachtwoord zat. Maar goed, nog steeds dikke onvoldoende omdat er nog steeds geen widget is en het bekijken van het tegoed nu lastiger is. En al die verhalen over "deurtjes open" als je het tegoed kunt zien is complete larie. Je kunt gewoon een token hiervoor gebruiken die je alleen die data laat opvragen en password voor de rest (met losse token). (Ook geen idioot onveilige "handige" pincode.)

Dus nog steeds zwaar onvoldoende. Belangrijkste reden voor de app was bij 99% het verbruik. Dus Widget terug en die verbruiklijntjes waren ook briljant. Aanpassen bundel en gegeven was bijzaak. Daarvoor slinger ik nog steeds liever de PC aan, doe je toch niet dagelijks. Verbruik bekijken wel.

Kan me ook helemaal vinden in Kees. Zijn het niet je kinderen die het kunnen aanpassen zijn het wel dronken vrienden...
Reputatie 6
Badge +10
Ik kwam erachter dat jullie toch een URL scheme voor de iOS (iPhone) app gebruiken namelijk simyo:// (duh) alleen wanneer ik deze open via de Launcher widget in het Notificatie Centrum schiet de app na openen direct naar de achtergrond. Kunnen jullie hiernaar kijken en dit oplossen. Dit zelfde probleem speelt niet met andere apps dus dit staat los van Launcher widget zelf. Overigens erg een aanrader die widget om snel naar bepaalde functies (Instellingen > WIFI selecteren of Instellingen > Bluetooth apparaat selecteren) te gaan of naar apps of app functies.

Overigens erg fijn dat de mogelijkheid om het wachtwoord te onthouden in de recente iOS app update weer mogelijk is gemaakt. Dank!


Hoi pacorob,

Natuurlijk wederom bedankt voor een sterk staaltje feedback 🙂 Dit kunnen we altijd van jou verwachten! Hier hebben we nog geen eerdere melding van gekregen, dus ik ga dit doorgeven aan de ontwikkelaars. Of dit getest is met een andere Launcher betwist ik nu, vandaar dat dit nu pas naar voren komt 🙂. Bedankt!

Vanmorgen maar even aan het prutsen geweest in paint om het verbruikslijntje weer zichtbaar te maken.
Wat is er aan onderstaand plaatje wat het zo onoverzichtelijk maakt.
Ik zou dit weer heel graag terug willen (beetje programmeur zet dit er in 5 minuten in, zelfs rekening houdend met 28 - 31 dagen / maand)


Hoi benno2,

Ik heb je prachtige illustratie doorgegeven aan de ontwikkelaars om als verbeterpunt mee te nemen 🙂. Hopelijk kunnen ze hier iets mee!

Ik krijg een oranje veld te zien en mijn toetsenbord en daar houd het op . Heb de app opnieuw gedownload en weer het zelfde verhaal . M.a.w. hij werkt niet meer bij mij . Op de android versie.

Hoi henrie58,

Wat vervelend dat de app nu helemaal niet lijkt te functioneren. Kun je aan ons doorgeven welke telefoon je gebruikt en daarbij benoemen wat voor besturingssysteem hebt? Daarnaast hoor ik graag bij welke stap je dit precies krijgt! Alvast bedankt!

Groetjes, Tiury
Badge
en hier is het door het ontbreken van de widget dus bij één van de kinderen dus al goed fout gegaan,
flink over de belbundel heen.

wat betreft de reden waarom die niet kan, daar geloof ik nu al geen bal meer van de app kun je het inloggen nu ook uit zetten,
OF IS HET JUIST DE BEDOELING DAT ER ONGEMERKT OVER DE BUNDEL GEGAAN WORD.

nu moeten jullie toch heel snel met een widget komen anders haal ik alles weg bij Simyo ,
of heb ik al te lang gewacht, maar wilde ook jullie ook nog een kans geven omdat toch al een tijd klant ben.
Na één keer inloggen loopt de App volledig vast en zie ik alleen een oranje scherm, ik moet hem dan handmatig uitzetten.
Lekker handig hoor!!!

S4 mini android 4.4.2
Zucht, zojuist weer opnieuw geinstalleerd. Maar wanneer ik het vinkje aanzet van onthouden, dan is de volgende keer het scherm oranje. En inloggen met pincode werkt niet. Toch maar de oude app weer gebruiken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Zojuist hebben we een nieuw topic geopend met daarin allemaal nieuwe informatie! Om die reden ga ik niet inhoudelijk in op de laatste vragen die er gesteld zijn in dit topic. Deze worden in het nieuwe topic beantwoord.

Om het overzichtelijk te houden, ga ik dit topic sluiten. Je kunt met al je vragen terecht in boven genoemd topic 🙂 Neem alle nieuwe informatie in je op. Natuurlijk hopen we dat jullie net zo enthousiast zijn als wij.

Groetjes,
Angela