.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

@chabot (105): deze overgang van een goed werkende app, die precies doet wat de gebruiker wil, naar een 'verbeterde' app die precies doet wat de gebruiker NIET wil, zou bijna doen vermoeden dat gebruikersbelangen hier geen rol in hebben gespeeld.

Je zou bijna gaan vermoeden dat iemand in de hogere echelonen van Simyo heeft bedacht dat het helemaal niet in het belang van Simyo is om een app te hebben waarmee de gebruiker een snel, duidelijk en accuraat inzicht in verbruik te hebben. En dat daar onmiddellijke 'verbetering' nodig was.

Of een ontstellend amateurisme...
Kinderachtige vormgeving met die handjes en stopwatches. En dat lijntje bij het verbruik: het gros van de gebruikers kijkt m.i. Juist Daarom op de app! Wat kan mij het nou schelen waar die app op lijkt of niet, dat kan de reden toch niet zijn om het weg te houden. Had het je klanten eerst gevraagd... Mag het svp terug?!?!?! Maak desnoods nog een extra ring met een ander kleurtje als het persé een rondje moet zijn. Ik noem maar wat.

Mag ik je erop wijzen dat Simyo klanten heeft uitgenodigd om de app te testen. Dit heeft Simyo ook gedaan voordat de nieuwe site live ging alsmede het forum. En aangezien Simyo een online provider is, gaat dat alles digitaal hier op het forum. Dus Simyo betrekt zijn klanten wel.
Badge
@FrankKLM
Nee hoor. Tik op een verbruiksrondje en je ziet alle grafieken. Je kunt nu zelfs in portrait mode naar links en rechts scrollen.
Er zijn ook verbeteringen 🙂
Badge
@Raytje(108):
Simyo heeft klanten uitgenodigd om te testen, maar hun commentaar zie ik hier nergens. Of heb ik niet goed gezocht?
Niet om negatief te doen, maar wij zien zo niet of er heel veel commentaar tegen een bepaald onderdeel was waar uiteindelijk niets mee is gedaan.
Dat testen is niet bij Simyo zelf gedaan maar op een externe locatie. Daarvoor kon men zich toen op geven. Ik zat daar helaas zelf niet bij omdat ik toen een telefoon gebruikte met een niet ondersteund platform.

Wat ik wel weet is dat oudere modellen van iOS het niet deden. En door een foutje bleek na release van de app dat het nog steeds niet kon. Dat schijnt inmiddels opgelost te zijn als ik dat goed heb gelezen.

Dit was overigens het aanmeld topic: https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/testers-gezocht-kijk-mee-de-nieuwe-simyo-app-inschrijven-niet-meer-mogelijk-30788/index3.html
Testen van een al gemaakte applicatie geeft weinig mogelijkheden meer om functionaliteit aan te passen. Het is eerder bedoeld om te verifiëren dat al vastgelegde functionaliteit correct werkt.

Inbreng van klanten (of tenminste ruggespraak met) over nieuwe functionaliteit is wat er had moeten gebeuren. En hoe dan ook kan Simyo zelf toch ook wel aanvoelen wat klanten verwachten van een app die inzicht geeft in verbruik. Zeker als de werking van een eerdere app inzicht heeft gegeven daarin.

(BTW: sorry voor mijn eerdere wat negatieve reactie. Kan gewoon slecht tegen dit soort miskleunen dan wel strategieën die het grondig verknallen voor de eindgebruiker).
Badge
@Raytje
Dat aanmelden heb ik op het forum kunnen vinden. Het gaat er mij meer om dat Simyo bij klachten over wijzigingen in de app reageert met zoiets als "het is allemaal door gebruikers getest". Wat ik wil zeggen is dat dit niets zegt. Gebruikers testen misschien wel, maar in hoeverre er iets met commentaar gedaan wordt blijft volkomen duister. Dat het getest is door gebruikers is dus geen argument in deze discussie.
Ik mis m'n horizontale+verticale voortgangslijntjes.

Oh. Gefeliciteerd met een werkende versie voor m'n telefoon btw, maar ik vind het niks.

En iedere keer wachtwoord ingeven? Jullie zijn niet lekker.

D5MxtRZEGZRc

*downgrade, again >.

Reactie aangepast: ongepast taalgebruik
Na een fabrieksreset de nieuwe app geïnstalleerd. Tot mijn verbazing blijkt er een lockscreen geactiveerd te zijn met pincode welke ik niet zelf kan uit of inschakelen !
Inmiddels de app verwijderd maar het lockscreen blijft bestaan en ik kan het niet deactiveren, ongelooflijk.
Ik blijf graag de baas over mijn eigen telefoon dus Simyo, hoe krijg ik dat lockscreen weg ?
lol

Het forum kan de oorspronkelijke ASCII versie van een smiley niet eens aan:
Erg vervelend dat er elke keer een wachtwoord ingegeven moet worden om het verbruik te kunnen zien.
Dit is absoluut geen verbetering, en onnodig.
Ik heb de app volledig verwijderd en probeer in opties>lockscreen>kies schermslot te deactiveren.
Dit kan niet meer omdat de optie: geen is "afgesloten door de beheerder"
Nou lijkt het mij toch dat ik de beheerder ben ipv Simyo.
Nogmaals ik wil geen lockscreen dus hoe kom ik daar vanaf ?
Badge
Sommige teksten kunnen iets verbetering krijgen.
B.v.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rienels en Groetsels,

@Rienels, wat lastig dat je de code er niet afkrijgt. Via Instellingen > Beveiliging > kun je alle referenties wissen. Als het goed is moet de code hierna verwijderd zijn van je telefoon of de optie 'schermslot te deactiveren' weer te kiezen zijn. Wil je dit proberen?

@Groetsels, dat staat inderdaad niet zo mooi. Bedankt voor de printscreen 🙂 Ik heb het doorgezet naar de juiste persoon.

Groetjes,
Angela
Ik denk niet dat het zal lukken. Bij mij bleef de beveiliging ook in tact.
Badge
Wat een ellende dat de pincode niet werkt. Nog erger de klantenservice beloofd terug te bellen en doet dat gewoon niet.
Badge
zo als ik het nu lees dan komt de widget niet terug,
he argument privacy slaat nergens op, de bank geeft je zelfs de keus om je saldo zichtbaar te maken zonder inloggen.
moeten jullie sterker beveiligen dan een bank !!
of willen jullie echt dat de gebruikers het verbruik alleen kunnen zien door in te loggen en daar door makkelijker over de bundel gaan,

graag duidelijkheid hier over, dan kan ik vast gaan kijken waar ik 3 abonnementen en 3 prepay ga onderbrengen want dan ga ik Simyo verlaten,

voor de kinderen is het dan onbruikbaar geworden
of ik moet ze de codes geven en dan kunnen ze alles instellen
of ze kunnen het verbruik niet meer zelf bij houden

dit is niet je iedereen 100% tevreden kunt stellen met een app,
maar de plank compleet misslaan

en als het antwoord te lang op zich laat wachten, dan wacht ik het niet eens af
het risico om toch in de kosten te komen is mij te groot dan
voor de prepay zal dat nog we los lopen maar ik trek één lijn
Wat een ellende dat de pincode niet werkt. Nog erger de klantenservice beloofd terug te bellen en doet dat gewoon niet.

Wanneer heb je gebeld dan?
Het zou mooi zijn als het programma als vrije software beschikbaar komt op F-Droid.
Gisteren geconfronteerd (dat zegt iets over de ervaring...) met de nieuwe app.

Positief: Meerdere accounts, erg handig om bijvoorbeeld verbuik van kinderen bij te houden.

Negatief: Ik moet telkens inloggen (pincode) op de app en natuurlijk:
NEGATIEF: Widget verdwenen.

Ik heb hier het verhaal over privacy gelezen: Ik vind het gelul. Ik ALLE bankieren apps die ik ken kun je zonder inloggen het saldo zien. Waarom zou dat van KPN/Simyo niet kunnen? Nogmaals: gelul. Simyo: Je moet je klanten niet uitleggen waarom je je bepaalde functionaliteit niet hebt. Je moet zorgen dat je de functionaliteit gewoon hebt.

Ik heb meteen de versie 2 app teruggezet en updates uitgezet. Ik vertrouw erop dat er snel een fatsoenlijke app komt. Maar ondertussen (maanden...) gebruik ik nog wel versie 2.
Badge
@tomkooij
Hoe plaats je een oude versie terug? Kan dat zonder jailbreak?
Ik heb de indruk dat de nieuwe versie van de app niet echt stabiel is..
Na het invoeren van de gegevens opent de app maar meteen sluit hij weer. Dit is bij het instellen. . Daarna moet ik weer inloggen.

Na een paar keer geeft hij aan dat het wachtwoord fout is !
Daarom heb ik de app verwijderd.
De vorige app versie was beter, stabiel.
Reputatie 2
@tomkooij
Hoe plaats je een oude versie terug? Kan dat zonder jailbreak?


Zie:
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/de-nieuwe-mijn-simyo-app-laat-weten-ervan-vindt-32084/index2.html#post122943
Badge
Tja, da's Android...
Badge
Dat gaat dus niet lukken met iOS.