Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor iOS en Android! Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.

We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Ook is de app meerdere malen getest door een groot aantal Simyo klanten. De meest recente testversie is zelfs in een afgesloten forum extra aandachtig bekeken. We hopen dat de vernieuwde app je goed zal bevallen.

Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?

Sim Only versie

- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo
- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt
- Facturen betalen vanuit de app
- MB's bijkopen
- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen) - Straks ook voor prepaid beschikbaar

Prepaid versie

- Beltegoed opwaarderen

Wil je de app downloaden?

- iOS
- Android

Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.

Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.

Belangrijk

Dit topic is gesloten. De nieuwste ontwikkelingen rondom de Simyo app. kun je op deze pagina vinden.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Wissen van referenties maakt niets uit voor de instellingen van de schermbeveiliging. Ik kan alleen in de Simyo app komen met een wachtwoord of pincode.
Reputatie 7
Badge +10
@BellendeKakatoe, jammer dat je dit zo ziet 😞 Het enige wat ik je kan aangeven is dat wij daadwerkelijk aan de slag gaan met alle feedback die wij over de app krijgen. Ik zou het jammer vinden als je besluit om weg te gaan bij Simyo!

@Dick de Jong, je geeft nu aan dat je moet inloggen om in de app te komen. Dat klopt. In de FAQ die in de 1e reactie van dit topic staat, vind je terug dat dit met de nieuwe versie nodig is. Dit kun je niet uitzetten. Ik had de indruk dat het ging om een pincode op je telefoon ipv in de app. Heb ik dit verkeerd begrepen?

Groetjes,
Angela
De pincode op de telefoon blijft noodzakelijk. Dit is niet meer te wijzigen. Waarschijnlijk alleen met terugzetten van de fabrieksinstellingen. Daarmee al mijn gegevens weg.
Kinderachtige vormgeving met die handjes en stopwatches. En dat lijntje bij het verbruik: het gros van de gebruikers kijkt m.i. Juist Daarom op de app! Wat kan mij het nou schelen waar die app op lijkt of niet, dat kan de reden toch niet zijn om het weg te houden. Had het je klanten eerst gevraagd... Mag het svp terug?!?!?! Maak desnoods nog een extra ring met een ander kleurtje als het persé een rondje moet zijn. Ik noem maar wat.
Badge
Er worden door Simyo toch wat opvallende redenen gegeven voor een deel van de wijzigingen waarover zoveel commentaar is.

1. Het 'lijntje' bij het verbruik: om het gelijk te maken aan hoe het er op de website uitziet.
Je kan het ook omkeren en de website eruit laten zien zoals de app was. Dan zijn ze ook gelijk. Probleem opgelost.

2. Er moet een wachtwoord ingevoerd worden omdat er persoonsgegevens te zien zijn en Simyo zich aan bepaalde regels moet houden.
Je kunt in de app een keuzeinstelling (vinkje) maken waarbij de gebruiker toesteming geeft om zoiets sompels als de status van het actuele verbruik vrij te geven en te laten zien zonder wachtwoord. De rest blijft achter het wachtwoord.
Problee nummer 2 optelost.

3. De widget kan niet mieer om deze zelfde reden.
Oplossing: zie bij punt 2.
Probleem 3 opgelost.

Wat kunnen opplossingen soms toch eenvoudig zijn 🙂
Zijn de grafieken voorgoed weg? Die waren erg handig!
@chabot (105): deze overgang van een goed werkende app, die precies doet wat de gebruiker wil, naar een 'verbeterde' app die precies doet wat de gebruiker NIET wil, zou bijna doen vermoeden dat gebruikersbelangen hier geen rol in hebben gespeeld.

Je zou bijna gaan vermoeden dat iemand in de hogere echelonen van Simyo heeft bedacht dat het helemaal niet in het belang van Simyo is om een app te hebben waarmee de gebruiker een snel, duidelijk en accuraat inzicht in verbruik te hebben. En dat daar onmiddellijke 'verbetering' nodig was.

Of een ontstellend amateurisme...
Reputatie 7
Kinderachtige vormgeving met die handjes en stopwatches. En dat lijntje bij het verbruik: het gros van de gebruikers kijkt m.i. Juist Daarom op de app! Wat kan mij het nou schelen waar die app op lijkt of niet, dat kan de reden toch niet zijn om het weg te houden. Had het je klanten eerst gevraagd... Mag het svp terug?!?!?! Maak desnoods nog een extra ring met een ander kleurtje als het persé een rondje moet zijn. Ik noem maar wat.

Mag ik je erop wijzen dat Simyo klanten heeft uitgenodigd om de app te testen. Dit heeft Simyo ook gedaan voordat de nieuwe site live ging alsmede het forum. En aangezien Simyo een online provider is, gaat dat alles digitaal hier op het forum. Dus Simyo betrekt zijn klanten wel.
Badge
@FrankKLM
Nee hoor. Tik op een verbruiksrondje en je ziet alle grafieken. Je kunt nu zelfs in portrait mode naar links en rechts scrollen.
Er zijn ook verbeteringen 🙂
Badge
@Raytje(108):
Simyo heeft klanten uitgenodigd om te testen, maar hun commentaar zie ik hier nergens. Of heb ik niet goed gezocht?
Niet om negatief te doen, maar wij zien zo niet of er heel veel commentaar tegen een bepaald onderdeel was waar uiteindelijk niets mee is gedaan.
Reputatie 7
Dat testen is niet bij Simyo zelf gedaan maar op een externe locatie. Daarvoor kon men zich toen op geven. Ik zat daar helaas zelf niet bij omdat ik toen een telefoon gebruikte met een niet ondersteund platform.

Wat ik wel weet is dat oudere modellen van iOS het niet deden. En door een foutje bleek na release van de app dat het nog steeds niet kon. Dat schijnt inmiddels opgelost te zijn als ik dat goed heb gelezen.

Dit was overigens het aanmeld topic: https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/testers-gezocht-kijk-mee-de-nieuwe-simyo-app-inschrijven-niet-meer-mogelijk-30788/index3.html
Testen van een al gemaakte applicatie geeft weinig mogelijkheden meer om functionaliteit aan te passen. Het is eerder bedoeld om te verifiëren dat al vastgelegde functionaliteit correct werkt.

Inbreng van klanten (of tenminste ruggespraak met) over nieuwe functionaliteit is wat er had moeten gebeuren. En hoe dan ook kan Simyo zelf toch ook wel aanvoelen wat klanten verwachten van een app die inzicht geeft in verbruik. Zeker als de werking van een eerdere app inzicht heeft gegeven daarin.

(BTW: sorry voor mijn eerdere wat negatieve reactie. Kan gewoon slecht tegen dit soort miskleunen dan wel strategieën die het grondig verknallen voor de eindgebruiker).
Badge
@Raytje
Dat aanmelden heb ik op het forum kunnen vinden. Het gaat er mij meer om dat Simyo bij klachten over wijzigingen in de app reageert met zoiets als "het is allemaal door gebruikers getest". Wat ik wil zeggen is dat dit niets zegt. Gebruikers testen misschien wel, maar in hoeverre er iets met commentaar gedaan wordt blijft volkomen duister. Dat het getest is door gebruikers is dus geen argument in deze discussie.
Ik mis m'n horizontale+verticale voortgangslijntjes.

Oh. Gefeliciteerd met een werkende versie voor m'n telefoon btw, maar ik vind het niks.

En iedere keer wachtwoord ingeven? Jullie zijn niet lekker.

D5MxtRZEGZRc

*downgrade, again >.

Reactie aangepast: ongepast taalgebruik
Na een fabrieksreset de nieuwe app geïnstalleerd. Tot mijn verbazing blijkt er een lockscreen geactiveerd te zijn met pincode welke ik niet zelf kan uit of inschakelen !
Inmiddels de app verwijderd maar het lockscreen blijft bestaan en ik kan het niet deactiveren, ongelooflijk.
Ik blijf graag de baas over mijn eigen telefoon dus Simyo, hoe krijg ik dat lockscreen weg ?
lol

Het forum kan de oorspronkelijke ASCII versie van een smiley niet eens aan:
Erg vervelend dat er elke keer een wachtwoord ingegeven moet worden om het verbruik te kunnen zien.
Dit is absoluut geen verbetering, en onnodig.
Is er al nieuws wat betreft een update van de app met verbruikslijntjes en widgets? Als het de programmeurs niet lukt om zo'n lijntje te maken kunnen ze ook een extra cirkel toevoegen maar dan met resterende dagen zoals T-Mobile dat heeft: https://itunes.apple.com/nl/app/my-t-mobile/id484504034

We zijn alweer 3 weken verder; benieuwd naar een status update.
Reputatie 5
Badge +8
Hallo allemaal,

Ten eerste allemaal bedankt voor de feedback!

Helaas is het lang niet allemaal positief, maar zonder jullie reacties weten we ook niet waar we het beter kunnen doen in volgende updates.

Ik ga zo goed mogelijk op jullie vragen en opmerkingen reageren en mochten er nog onduidelijkheden zijn dan kunnen jullie altijd terugkomen naar het Simyo forum.

@Mireille-H, Het is duidelijk dat de verbruikslijntjes worden gemist. De ontwikkelaars van de App zijn hier ook van op de hoogte en kijken naar manieren om deze weer in te passen. Of en wanneer dit gaat gebeuren weet ik op dit moment helaas nog niet.

@Chabot, Er is inderdaad veel te doen over de punten die jij noemt. Daarom is het ook goed dat jullie hier reageren en nog beter dat je met mogelijke oplossingen komt! Bedankt daarvoor.

Of we het daadwerkelijk op deze manier gaan doen kan ik natuurlijk niet beloven, maar ik zal er in ieder geval voor zorgen dat jouw feedback bij de ontwikkelaars van de App terecht komt.

@ FrankKLM, De grafieken zijn gelukkig niet verdwenen. Deze vind je terug als je op een van de verbruiksrondjes tikt. Zie ook de reactie van Chabot.

@BellendeKakatoe, Ik vind het jammer om te lezen dat je denkt dat de belangen van de gebruikers er niet toe doen. Zoals Raytje ook aangeeft is de App van te voren door onze klanten getest.

Daarnaast zijn we, onder andere in dit topic, druk bezig om alle feedback van onze klanten te verzamelen en deze waar mogelijk te verwerken in volgende updates.

@Rienels, Wat vervelend dat het niet lukt om de schermbeveiliging te verwijderen. Je kunt de schermbeveiliging op je telefoon uitzetten via: Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging > Geen. Of door ‘automatische schermbeveiliging’ op ‘nooit’ te zetten.

Mocht dit niet lukken kun je de app beheer verwijderen. Dit doe je via Instellingen > Beveiliging > Referenties wissen/aanmeldgegevens wissen.
Dit laatste kan er wel voor zorgen dat de App minder goed functioneert.

@Humptiedump en Austin1983, Om de persoonlijke gegevens van onze klanten te beschermen, zijn wij verplicht je uit te loggen. Bovendien kun je in de nieuwe App verschillende handelingen uitvoeren die geld kosten, zoals bundels aanpassen en facturen betalen.

@MathijnNL, Helaas kan ik nog niks zeggen over een update waarin de verbruikslijntjes en widget in terugkomen. In ieder geval bedankt voor dit voorbeeld, ik zal zorgen dat dit bij de ontwikkelaars van de App terechtkomt.

@Raytje, Bedankt voor je goede hulp. Top!

Groetjes,
Sean
Ik heb de app volledig verwijderd en probeer in opties>lockscreen>kies schermslot te deactiveren.
Dit kan niet meer omdat de optie: geen is "afgesloten door de beheerder"
Nou lijkt het mij toch dat ik de beheerder ben ipv Simyo.
Nogmaals ik wil geen lockscreen dus hoe kom ik daar vanaf ?
Badge
Sommige teksten kunnen iets verbetering krijgen.
B.v.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rienels en Groetsels,

@Rienels, wat lastig dat je de code er niet afkrijgt. Via Instellingen > Beveiliging > kun je alle referenties wissen. Als het goed is moet de code hierna verwijderd zijn van je telefoon of de optie 'schermslot te deactiveren' weer te kiezen zijn. Wil je dit proberen?

@Groetsels, dat staat inderdaad niet zo mooi. Bedankt voor de printscreen 🙂 Ik heb het doorgezet naar de juiste persoon.

Groetjes,
Angela
Ik denk niet dat het zal lukken. Bij mij bleef de beveiliging ook in tact.
Badge
Wat een ellende dat de pincode niet werkt. Nog erger de klantenservice beloofd terug te bellen en doet dat gewoon niet.
Badge
zo als ik het nu lees dan komt de widget niet terug,
he argument privacy slaat nergens op, de bank geeft je zelfs de keus om je saldo zichtbaar te maken zonder inloggen.
moeten jullie sterker beveiligen dan een bank !!
of willen jullie echt dat de gebruikers het verbruik alleen kunnen zien door in te loggen en daar door makkelijker over de bundel gaan,

graag duidelijkheid hier over, dan kan ik vast gaan kijken waar ik 3 abonnementen en 3 prepay ga onderbrengen want dan ga ik Simyo verlaten,

voor de kinderen is het dan onbruikbaar geworden
of ik moet ze de codes geven en dan kunnen ze alles instellen
of ze kunnen het verbruik niet meer zelf bij houden

dit is niet je iedereen 100% tevreden kunt stellen met een app,
maar de plank compleet misslaan

en als het antwoord te lang op zich laat wachten, dan wacht ik het niet eens af
het risico om toch in de kosten te komen is mij te groot dan
voor de prepay zal dat nog we los lopen maar ik trek één lijn