Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

Nieuw: Meedenken met Simyo

  • 16 september 2014
  • 102 reacties
  • 6565 Bekeken


Toon eerste bericht

102 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Raytje,

Goeie tip! Dat is inderdaad handige informatie voor onze klanten. Ik heb het op de Wall of Change gehangen. Laten we kijken of we dit op een goede plek op de website van Simyo kunnen plaatsen!

Groetjes,
Caspar
Het zou erg fijn zijn voor mijn financiën als de factuur elke maand op een vaste datum komt, bijv. elke maand op de 20ste oid. Het is nu lastig om goed vooruit te plannen.
Badge +7
Hoi lotte123,

Welkom op ons forum! :)

Bedankt voor je tip! Ik kan me voorstellen dat dit een stuk makkelijker zou zijn. Op dit moment worden de facturen in groepen verstuurd. Het hangt er dus van af in welke groep je bent ingedeeld, op welke datum je de factuur ontvangt. Over het algemeen ontvang je de factuur rond de 3e donderdag van de maand, en wordt hij geïncasseerd rond de 4e donderdag van de maand.

Ik heb je idee doorgegeven. Hopelijk vinden ze een goede manier zodat je meer regelmaat terugziet in het ontvangen van je facturen.

Als je nog meer tips of ideeën hebt, dan horen we dat graag! :)

Groetjes,
Samantha
Reputatie 2
Badge +3
Beste Simyo,

Is het geen idee om spotify gratis aan te bieden voor klanten die een bepaalde bel/data bundel afnemen, net zoals KPN dit doet?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi jgeurts,

Dat is een interessante vraag!

Ik ga het op onze Wall of Change zetten, zodat mijn collega hiernaar kan kijken. Goed? :$

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Reputatie 2
Badge +3
Dat vind ik een heel goed idee 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi jgeurts,

Hij staat erop, hoor! :D

Groetjes,
Asma
Reputatie 1
Badge +1
Ik zou graag betere forum (software) willen. Het forum is traag en de layout is erg ruim, waardoor er maar weinig op een scherm past.
Reputatie 1
Badge +1
> beveiliging: kpnxchange.com heeft dit bericht niet versleuteld Meer informatie

https://support.google.com/mail/answer/6330403

Simyo lijkt uitgaande email niet te versleutelen, wellicht een idee?
Reputatie 1
Badge +1
Ik zou ook graag meer feedback hebben van Simyo.. het enige wat we nu vaak horen is: we gaan er naar kijken.
Reputatie 7
Badge +10
Hi XTF,

Dankjewel voor je feedback! Bedoel je dat het Forum er nog steeds niet optimaal uit vindt zien? :O

En die andere punten staan inderdaad op de agenda: het versleutelen van e-mails en het beter terugkoppelen van feedback. Dankjewel!

Heb je hier nog toevoegingen op?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +1
Dankjewel voor je feedback! Bedoel je dat het Forum er nog steeds niet optimaal uit vindt zien? :O

Klopt. Traag, te ruim en ik kan iets als Mijn Topics (alle topics waarin ik gereageerd heb) niet meer vinden.
Reputatie 7
Badge +9
Die laatste staat denk ik in het menu (je avatar is klikbaar) naast "Start een topic".
Reputatie 1
Badge +1
Helaas niet. Reacties komt in de buurt maar het zou een lijst van topics moeten zijn, niet een lijst van posts.
Reputatie 7
Badge +10
Dankjewel voor je feedback! Bedoel je dat het Forum er nog steeds niet optimaal uit vindt zien? :O

Klopt. Traag, te ruim en ik kan iets als Mijn Topics (alle topics waarin ik gereageerd heb) niet meer vinden.


Hoi XTF,

Zoals je misschien hebt gezien, hebben wij dit nieuwe forum pas sinds 24 augustus live gezet. De software is verder niet echt veranderd, de layout wel 🙂 Daarnaast is het forum geoptimaliseerd voor je telefoon en tablet. Het zou alles behalve traag moeten zijn. Kun je aangeven op je dit op een bepaalde browser ervaart en bij welke onderdelen dit traag is. Denk dan aan laad tijden van een topic, plaatsen van een reactie etc.

Wat bedoel je precies met 'te ruim'?

Verder kun je rechts bovenin op het foto'tje van je profiel klikken. Kies je voor topics? Dan zie je alle topics die jij hebt aangemaakt. Kies je voor reacties, dan zie je alle reacties die jij hebt geplaatst. Klik je op 'mijn profiel aanpassen', dan zie je een overzicht van al je recente posts. Heb je hier wat aan?
Reputatie 1
Badge +1
Zoals je misschien hebt gezien, hebben wij dit nieuwe forum pas sinds 24 augustus live gezet. De software is verder niet echt veranderd, de layout wel 🙂 Daarnaast is het forum geoptimaliseerd voor je telefoon en tablet. Het zou alles behalve traag moeten zijn. Kun je aangeven op je dit op een bepaalde browser ervaart en bij welke onderdelen dit traag is. Denk dan aan laad tijden van een topic, plaatsen van een reactie etc.

Ik gebruikt Chrome en Windows 7. Het openen van een forum als https://forum.simyo.nl/android-73 duurt bijvoorbeeld lang, zie attachment. Dit zou in minder dan 100ms gebeurt moeten zijn maar het kost bijna 1000ms.


Wat bedoel je precies met 'te ruim'?

Neem weer https://forum.simyo.nl/android-73
Door de post tekst is het enorm onoverzichtelijk en passen er maar weinig topics op het scherm.
Vergelijk het maar met https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121


Verder kun je rechts bovenin op het foto'tje van je profiel klikken. Kies je voor topics? Dan zie je alle topics die jij hebt aangemaakt. Kies je voor reacties, dan zie je alle reacties die jij hebt geplaatst. Klik je op 'mijn profiel aanpassen', dan zie je een overzicht van al je recente posts. Heb je hier wat aan?

Nee, zoals ik al aangaf in de post boven je.
Het moet een lijst van topics (zonder tekst preview) zijn waarin je in een oogopslag kan zien in welke topics het laatst is gereageerd en door wie.
Zoals op https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/2030
Reputatie 7
Badge +10
Hi XTF,

Dank voor je gedachtes! Fijn ook dat je de moeite hebt genomen om uit te leggen wat je dan precies bedoelt. Zijn er meer mensen die het Forum te ruim vinden?

Persoonlijk vind ik het juist fijner dat je de ruimte krijgt om je te oriënteren. Zo kun je precies zien waar een topic over gaat en wat er aan de hand is. In één oogopslag! Een kwestie van voorkeuren, denk ik.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +1
Hi jihane,

Heb je de andere twee punten ook gezien?

> Een kwestie van voorkeuren, denk ik.

Misschien, maar dan zou een instelling wel prettig zijn voor mensen die een compactere layout prefereren.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi XTF,

Bedankt voor je heldere uitleg!

Er is een verklaring voor het feit dat wij gekozen hebben voor een tekst-preview. Het is en blijft natuurlijk een serviceforum. We willen alle bezoekers zo goed en zo snel mogelijk helpen. In de vorige lay-out lieten we ook een tekst-preview zien. Niet alleen op de topiclijst maar ook in het categorieën overzicht. Dit laatste hebben we nu weggelaten. Het overgrote deel van de users geeft aan het prettig te vinden om alvast wat te zien van de vraag. Juist omdat ze dan weten of het past bij hun eigen vraag. Zo voorkomen we dat je allerlei topics moet aanklikken voor je een vergelijkbare vraag vindt.

Ik snap dat iedereen zijn voorkeur heeft, en helaas kunnen we niet altijd aan ieders wensen voldoen. Ik ga je feedback uiteraard wel meenemen en checken of wij in de toekomst een optie kunnen inbouwen waarmee je dit zelf kunt aan- of uitzetten. Op dit moment bestaat deze optie niet. Ik kan je niet beloven of dit er gaat komen. Ik wil geen valse beloftes doen, dus houdt er rekening mee dat het op korte termijn sowieso niet gerealiseerd kan worden. 🙂 Zoals gezegd, neem ik je feedback wel serieus en vind ik het fijn dat je je mening geeft. Het gaat direct op het wishlist!

Verder heb ik nagevraagd of het platform in dit geval inderdaad te traag is. Vanuit de leverancier van het platform, begreep ik dat dit vrij normaal is hoe het bij jou loopt. Ongeveer een seconde voordat alles juist ingeladen is en te zien is voor je. Klopt dat met jouw bevindingen?

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1

Verder heb ik nagevraagd of het platform in dit geval inderdaad te traag is. Vanuit de leverancier van het platform, begreep ik dat dit vrij normaal is hoe het bij jou loopt. Ongeveer een seconde voordat alles juist ingeladen is en te zien is voor je. Klopt dat met jouw bevindingen?

Ja en nee, maar dat is dus veel te graag, dat zouden jullie zelf toch ook moeten weten?
Het duurt ruim langer dan 1s, zie attachment.

Zie bijvoorbeeld https://developers.google.com/speed/docs/insights/Server



https://simyo.nl heeft dezelfde problemen.
Eerst wordt bijvoorbeeld de hele home page geleden en dan pas vindt een redirect plaats naar Mijn Simyo.
Reputatie 7
Badge +10
Hi XTF,

Dank voor de feedback! 🙂 Persoonlijk vind ik het Forum niet te langzaam laden - één seconden laadtijd voelt niet als een lange tijd. Hoe zien andere mensen dit?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +6
Prima zo...geen problemen 😃😉
Reputatie 1
Badge +1
Persoonlijk vind ik het Forum niet te langzaam laden - één seconden laadtijd voelt niet als een lange tijd.
OK, heb je https://developers.google.com/speed/docs/insights/Server gelezen?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi XTF,

Ik heb het even doorgezet naar de makers van het forum. Wellicht dat zij hier antwoord op hebben.

Zodra ik meer informatie heb, laat ik jou dit weten!

Groetjes,
Asma
Reputatie 1
Badge +1
Hey Asma,

Heb je al iets gehoord?

Reageer